Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
aktív tag
"Azt sem szétszedhetőre csinálják, gyári állapotra általában nem lehet felújítani egy sérült karosszíria vázas autót. Azt csak a barkács, nem gyári megoldásoknál lehet csinálni. A gáztó és biztosító azt gazdasági totálkárként kezeli, de ettől persze még lehet belőle "nem dohányzó orvás feleségének garázsban álló" autó. A váz nem egyenlő a vékony, külső panelekkel, azt nem a gigapress gyártja."
Ez így nem igaz, van amit lehet javítani, mert úgy tervezik, hogy javítható legyen. Nem olcsó, de a technológia is megvan rá, ha kell. Ellenben az öntvényt nem fogod tudni mégannyira sem rendesen javítani, mint a lemezeket.
#13 E.Kaufmann: Plusz kúszik is az alumínium, ami a legrosszabb tulajdonsága talán.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
Megteszem helyette:
1. Öntés lassabb gyártási folyamatot jelent, mint hegeszteni
2. Nehezebben javítható akár a bodyshopban, akár később, ha valami félre megy
3. A merevség szempontjából zárt profilt kihozni belöle sokkal nehezebb
4. Mivel az oldalfeladók/schieberek nagyon drágák, ezért kerülni kell azok használatát, ami a funkció-merevség rovására megy általában
5. az öntvény hűlése során még képes csúnyán elhúzódni, így a komplett autó tűrésrendszere problémásabb lehet
6. tűrések, bázisok, referenciák: egy nagy öntvényen belül az alkatrész viszi a tűréseket tovább, a lemezeknél tudsz alkatrészenként külön láncot építeni, így pontosabb lehet a komplett karosszéria (ha böhöm nagy lemezeket használ az ember, mindent egybe integrálva, ugyanez a probléma, szóval itt inkább a méretre kell kihegyezni)
7. Ha valami tönkre megy, egy marha nagy öntvény kuka, nagyobb költséget okozva. -
Alaaf Pi
aktív tag
válasz csakos1997 #51 üzenetére
Onnan nézve egyszerübb, hogy egy kiba nagy öntöszerszám kell csupán, nem sok hegesztö robot, de nem gyorsabb, mert:
- 1 lépésben csinál mindent,
- a hűtési, hőntartási időt ki kell várni (gyorsan kiveszed, akkor még deformálódni fog, a schieberek kiemelése során is nagyon kell figyelni...
- minden egyes új alapanyag szállításhoz hozzá kell igazítani a folyamatot
- ha valamit módosítani kell, akkor reszeltek az egész szerszámnak, míg egy hegesztésnél kb. két sor módosítása a robot programjában.
- több lépésre bontva a gyártási folyamatot, a ciklusidőt tudod csökkenteni. A jelenlegi hegesztett megoldásokkal egy perc alatt tudod tartani ezt az egész gyártósorra, a présgépekkel kezdve.Zárt profil alatt nem extrudált profilt kell érteni, hanem zárt keresztmetszet, olyan meg akad egy pár. csak azt önteni nem lehet, ellenben két lemezt össze tudsz hegeszteni úgy, hogy azzá váljon.
Az öntvények másik tulajdonsága, hogy inkább nyomást viselnek jól, húzást kevésbé, és valóban elég ridegek.
"A gyártót kétlem hogy érdekli az hogy tákolod össze a törött járművet."
A gyártót az érdekli, hogy a gyártás során keletkező hibákat miképp tudja kijavítani, hogy minőségben nem rosszabb autót tudjon eladni, ne kelljen a komplett karosszériát kukázni. Valamint az is érdekli, hogy mikor lesz GTK az autó, mert ha egy padkázástól, akkor az adott delikvens többet nem fog nála levegőt se venni, ellenben kellemesen nagy negatív hír lesz belőle. Plusz, mint írtam, rengeteg elemre vannak gyári javítási módok kidolgozva, garanciával.#54 Shadowbull: "Ez a baleset utáni javíthatóság szempontjából irreleváns."
Nem csak a baleset utáni, hanem a gyártás közbeni, gyártás utáni javíthatóság szempontjából is.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
Az első videót képtelen vagyok megnézni, annyira szaggat, fáj tőle a szemem.
A harmadik videóban semmi újdonság, Tesla specifikus fejlesztés nincs, valamint szerintem az első öntvény hossztartóit lehetett volna jobban is tervezni, tudok hatékonyabb designt.A probléma az öntésnél: ha egy hibás, akkor a komplett sorozat hibás lesz.
"Nem az a gyártó célja, hogy a törött autót eladhassák használt piacon totálkár után."
Hol beszéltem TK utáni eladásról?"80-90 másodperces ciklus időt írnak elvi maximum sebességnek."
Vagyis a hegesztéshez mérten 33-50% többlet. -
Alaaf Pi
aktív tag
1. Köszönöm, fejlesztettem már öntvényt, szóval nem a te totál laikus pozíciódból, nulla hozzáértéssel beszélek róla.
2. A gép új.
3. Talán fuss neki az írásnak az szövegértelmezés skill elsajátítása után, ugyanis azt már leírtam neked. A termelékenységet nem az összidő fogja meghatározni, hanem a ciklusidő a folyamat egészén nézve, amiben a hegesztéshez mérve rosszabb az öntés. -
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #72 üzenetére
Amennyiben rendszeresen kell autóval közlekedni, valamint települések között, akkor a saját autónak nem alternatívája. Amennyiben városon belül, nem túl gyakran, akkor már az, mert nem kell ezen alkalmakra fenntartani egy autót.
Pár éve egy nö akart kötelező biztosítást kötni autóra, akkor a biztosító emberével beszélte, mennyit menne vele: heti maximum kétszer tíz km alatt, fizioterápiára és vissza. Na erre pont felesleges autót fenntartani. -
Alaaf Pi
aktív tag
Javaslom a következő programkód futtatását:
1 OLVAS: Ciklusidő
2 ÉRTELMEZ
3 GOTO 1
Ha sikerült ezt megérteni, akkor lehet folytatni a vitát.
A gigapress ugyanúgy öntőforma, öntés, mint bármi más, csak marha trendi névvel. Van tapasztalatom öntészettel, arra való fejlesztéssel, szóval az úgy tűniket megtarthatod a tükörképednek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Videós, mozgóképes topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- LEGO klub
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- iPhone topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen