Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    Az írás kapcsán pár apróság:

    " A giga szó a Tesla gigagyáraira jelent utalást, más gyártók megapressnek hívják ezeket a gépeket." - lehet a tesla ihlette, de az Idra nevezte így el a gépeket. Nem az öntőprések általános neve, hanem korábban nem létezett ekkora méretű. A tesla rendelésére kezdték nagyobb és még nagyobb méretben gyártani. Ezek lettek az idra giga pressek. Más gyátók gépeit nem mega pressnek hívják, hanem öntőprésnek. A megapress valami csőgyártó cég márkanevének tűnik.

    A hátrányok kapcsán, nem biztos, hogy igaz az, hogy "a nagy darabokból összerakott autókat nehezebb és drágább javítani". Márpedig azért, mert a többi gyártó ezer darabból legózott autója is össze van szegecselve, heggesztve és ragasztva. Azt sem szétszedhetőre csinálják, gyári állapotra általában nem lehet felújítani egy sérült karosszíria vázas autót. Azt csak a barkács, nem gyári megoldásoknál lehet csinálni. A gáztó és biztosító azt gazdasági totálkárként kezeli, de ettől persze még lehet belőle "nem dohányzó orvás feleségének garázsban álló" autó. A váz nem egyenlő a vékony, külső panelekkel, azt nem a gigapress gyártja.

    Egyébként javíthatóság terén az, hogy aluminium ötvözet, már meghatározó. A vas autókat heggeszthetik orrba szájba, az aluminium kaszni javítása szerintem nehezebb. Más gyártó - főleg sportos kocsijaiban is van hasonló. Cserében nem rohad el állásában. De a teslában is lehet olyan elem, ami nem a préssel készül, hanem acélból nyomással. A két oldala a jövendő olcsó autójuknak is acél lesz.

    Az akkupakknál "A sérült akkus EV-ket már így is másképp kezelik a biztosítók, az akkupakkok általában ugyanis nem javíthatóak." Ez így nem igaz. A gyártó gyári technológiával nem javítja, hanem cseréli és újrahasznosítja / a modulokat máshol használja fel. De a komplett autó ilyen, hogy a gyártói garanciában nem kezdenek el kókányolni, hanem cserélik / gazdasági totálkárként kezelik. Külső szervizek, gariidőn túl viszont javítanak akkukat. Vagy cserélik a modult az akkun belül, vagy a hibás cellát leválasztják és használható marad a többi. De ez kb minden mai modern gépre igaz. A gyártó nem bontja meg, hanem vagy cseréli egyben vagy totálkárnak minősíti. Ezért is kezdik egyre több helyen a right to repair mozgalomban noszogatni a törvényhozást, hogy engedtessék már meg 3rd party szerviznek, hogy megjavítsa azt, amit a gyártó nem akar.

    Az meg külön megmosolyogató fogalmazás, hogy a startupoknak éri meg a modern gyártástechnológia, mert a régi nagy gyártól sok modelles gyártásánál nem éri meg. Megsúgom, hogy azok a gyártók is ugyanazokat a modulokat használják az autóikban, csak különböző kombinációkkal és más külső és belső dizájn héjat tesznek a vázra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák