-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodamest
addikt
válasz stellaz #109614 üzenetére
Én planárt még nem hallottam, mint első planár élmény, azon filózok, hogy egy edition XS vagy Fiio FT5 jó választás lenne-e? Teljesen más karakter a kettő tudom. (a Fiio esetleg a hozzá adott suede padokkal hasonló lehet) Talán a Fiio egy biztonságosabb vétel lehet? Bár szerintem itt még senkinél nem volt Fiio FT5.
-
Yodamest
addikt
válasz Dorien #109618 üzenetére
Igen, a negatívumokat vagy nem is mondják, vagy éppen csak érintik egy szófoszlány erejéig, amolyan lábjegyzetben. Így pedig nehéz rájuk támaszkodni, én is már inkább áttértem már a headfire, ott olvasgatva sokkal életszerűbb tapasztalatokat talál az ember és a negatívumok is meg vannak említve adott esetben.
Például a D9200 esetében is, egyik reviewertől sem hallottam, hogy kicsi a tere, ezt valahogy senki sem hozta fel témaként, csak a pozitívumokat hallottam. Az még a jobbik eset, amikor össze is van hasonlítva valamivel, mert ott néha ki lehet szűrni a gyengeségeket, amiket így egy célzott, direkt tesztben nem említenének meg.
-
Yodamest
addikt
válasz btraven #109633 üzenetére
Ő mindenre azt mondja, hogy hibátlan... persze az elején tudja szidni a fizikai paramétereket, kábeleket (nagyon is), de utána magát a hangzást mindig tökéletesnek mondja. Legalábbis, amit eddig láttam tőle mindenhol ez volt, kezdve a neumann ndh20-30-tól, haladva a hifimanokon át, a D9200-ig.
-
Yodamest
addikt
Ezt a Meze 109 pro csodát hallotta már valaki? Nem sok bejegyzést látok róla visszafelé, elvileg nagyon ilyen best buy under 1000$, de kissé szkeptikus vagyok.
-
Yodamest
addikt
Még egy story kedvenc tesztelőinkkel kapcsolatban:
Van ez a "the Honest Audiophile" csatorna, biztos sokan ismeritek. Alapvetően nem lenne bajom vele, még jó is lehetne ez a miliő amit képvisel, az utca embere, egyszerűen, közérthetően beszél a termékről dolog. Vele is az a baj, hogy valószínűleg mindent így ajcsiba kap a gyártóktól (szokta is bőszen köszöngetni a tesztre küldött eszközt), és ezáltal nem tud nem elfogult lenni.Tegnap néztem a meze 109 pro tesztjét és olyan önellentmondásba futott a csávó, hogy rá is írtam. A videó elején elmondja, hogy a meze mennyire szép, mennyire jó, nagy a tere, tökre 3d-s élmény, van mélység, szélesség. Még gondoltam is, hogy fú hát ez túl szépen hangzik így együtt, kb tökéletes termék benyomását keltette. A szúrósságról nem tett említést természetesen. De a videó végén jött a hidegzuhany, amikor az összehasonlításokra került a sor. A HD600-al vetette össze, erre megszólal, hogy a mezének kicsit nagyobb a tere... Én meg így WTF? Hatalmas soundstage, erre sikerült megugrania, hogy a HD600-nál kicsit nagyobb a tér? Ez kb azt jelenti az én olvasatomban, hogy a zárt D5200-am terével megegyező kb a meze tere, mert az is "kicsit nagyobb" mint a HD600 tere. Persze lehet mondani, hogy szavakon rugózok, de ez jól kiemeli, hogy mi is a problémám ezekkel az önellentmondó, mismásoló tesztekkel.
Szóval röviden, egy videón belül elhangzik egy olyan oximoron, hogy:
- nagy tér, minden irányban jól kiterjedt, mélység, 3d-s hatás
- a HD600-nál kicsit jobb a tere -
Yodamest
addikt
válasz insyde5 #109648 üzenetére
Mi volt a baj az FT5 kábelével? Nekem nagyon minőséginek tűnik. (egyik legjobb gyári kábel a piacon amit fejhallgatóhoz adnak)
stellaz De erősítőről hallgattad őket vagy telefonról? Ezeknek kell a power. Ki tudja, lehet én planáros vagyok, csak még nem tudok róla.
Jah és ha már kábelek: botrány komolyan, nézem a meze 109 tesztet, csávó épp irgalmatlan rantel, hogy a gyári kábele mennyire hazavágja a hangképet és milyen szúróssá teszi a magasakat. Egyébként ezt fel nem fogom, ha én fejhallgató gyártó lennék egész biztos, hogy azzal akarnék kitűnni a piacon, hogy igen is minőségi kb hart vagy tripowin szintű kábelt adnék a termékemhez gyárilag. Nem annyira nagy plusz költség egy 300K-s fejhallgatónál, főleg ha magam állítom elő a kábelt is, és kb mindenki erről beszélne, meg lenne a téma a közösségben, tesztekben, amivel ki tudnék tűnni. Én biztos így csinálnám, nem értem ez a fillérba... mire jó, kész ciki, nem érzik? Legjobb reklám lenne pedig.... De érdekes a fiio meg tudja csinálni a 110 és 180K-s fejhallgatónál, de a meze és társai már nem a 300K-nál vagy feljebb akár. Mi lehet erre a magyarázat?
-
Yodamest
addikt
A D9200-t visszaküldtem, tegnap hoztam haza egy fiio FT5-öt. Nagyon quality a cucc, elég biztos vétel különösebb hátrányok nélkül, mind küllemre, mind hangzásra. Ez a planáros bass is eléggé bejön, jobb mint amiket eddig hallottam. Egyelőre csak a default pleather párnákkal próbáltam, hát lesz mit tesztelni. (ma meg elvileg jön az ibasso SR2 meglássuk egy zárt fejest ki tud-e váltani)
-
Yodamest
addikt
válasz insyde5 #109865 üzenetére
Hát mint nyitott planár kb adja magát, hogy jobban szól, ez nem is meglepő. Részletesebb, jobb a tér, a mélyekben van nagy difkó még, az több, mélyebb, de közben gyorsabb is. Technikailag magasabb szint, de közben alapvetően a tónus elég hasonló, nem darkabb, nem brightabb, kb ugyan az, csak jobb paraméterekkel.
-
Yodamest
addikt
Skacok az létezik, hogy ez:
TV optikán keresztül-> Mackie HM-4-> HD600 Túloltúl jól szól?
Így jön nekem a jel TV-ből a fejhallgatóba és már korábban is megfigyeltem, hogy jobban szól, mint kellene. 12K-s kis erősítő/fejhallgató elosztó ez Mackie, HD600 a gyári kábellel, semmi flancos, ráadásul 15M optikai kábel a TV-ből.... ez hogy lehetséges?Bármivel összehallgatom nem marad alul, számomra ez ilyen hihetetlen, de biztos van rá tudományos magyarázat. Másik ágon pl. PC-> fiio K7-> fiio FT5, ráadásul tripowin granvia kábellel, alig alig jobb, nagyon próbálkoznom kell, hogy indokolni tudjam. Árban meg azért kategóriákkal több az utóbbi. Lehet mondani, hogy nem hallok jól vagy nem tudom, azért nagyon kíváncsi lennék valaki "szaki" ideülne és összehallgatná ő is ledöbbenne-e. Gyakorlatilag hibátlanul szól, kristály tiszta a hang, minden kis részlet ott van, nem hiszitek el, de a basszust is valahogy a maximumra kihozza a HD600-ból valami, mert elképesztő jó basszusa van! Nem bloated, planár feszességű, de közben mégis több annál, elképesztő és nem tudom mi ez. Valami anomália lehet, mint anno amikor EQ-ztam a régi genius asztali hangfalaimat és valahogy sikerült baromi durva hangot kihozni belőlük, amire amúgy nem lettek volna képesek, valami ilyen ritka együttállás lehet. Tényleg fura.
-
Yodamest
addikt
válasz s4tch #110086 üzenetére
Igen azt lehagytam, hogy ráadásul a Mackie előtt még egy fiio DAC is van, abba megy az optika és abból egy ezüstözött 50cm-es kábelen megy tovább a Mackie-ba. Örülök, csak közben zavar, hogy nem tudom mitől szól ez ennyire jól, lehet mivel nem PC-ből jön a jel, eleve tisztább a forrás? Csak ilyesmire tudok gondolni, nincs interferencia nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #110088 üzenetére
Anno ment az is itt a K7-ről, de nem mostanában, mert egy ideje már ilyen filmezős fülesnek használom. (a timbre miatt nagyon jó filmeknél, nagyon természetes minden)
Szóval nem AB teszteltem, mert nehéz is lenne, nem egymás mellett van a K7 és a Mackie, itt a K7-en most az FT5 van, ami zseniálisan jó egyébként. Nehéz ezeket a dolgokat így megmondani, nagyon kis különbségekről van szó, nincsenek lemaradt részletek, bárhol tompább hangzás, egyedül a tere kisebb, de a részletesség, hangtisztaság az full adja, meg hát mondom az indokolatlanul jó basszus.. Arra is gondoltam már, hogy egyfajta placebo effekt, hogy a nagy tv-n látom olyankor a klippet, filmzenét, akármit és valahogy a nagyobb, távolabbi kép is belejátszik abba, hogy nagyszímpadiabbnak hallom a zenét. Vagy eleve a filmek kódolása, youtube hanganyagok olyan korlátot jelentenek, hogy az önmagában egy szűk keresztmetszet, tehát lehet ha a TV-re is tegyük fel egy foobar lenne telepítve és flacot játszanék le, ott már kijönne, hogy jobb a PC és a K7.
Mindegy is, nyilván erre így nincs válasz hirtelenjében, majd egyszer átjössz, nem tudom budapesti vagy-e, mert érdekelne tényleg, hogy esetleg más hall-e valami kulcs különbséget, amit én nem és meg tud nyugtatni, hogy a Mackie lánc rosszabbul szól.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Pár szám erejéig összehallgattam a fiio K7-en a HD600-at és a fiio FT5-öt.
Az FT5 balancedről ment és a velúr párnákkal, amikkel nekem jobban tetszik a hangja és nem mellesleg nem olyan meleg/beizzadós, mint a műbőr. A HD600 single endedről volt hajtva, ennyi handicappet kapott most. Akármilyen hihetetlen, de alapvetően elég hasonló hangúak, nincs őrületes hangzásbeli eltérés közöttük, ami azért meglepő lévén egyik planár a másik dinamikus, meg amúgy is tök más brand. A fő különbségek:- A HD600 hanghőmérsékletileg (mi erre a jó szó?) szerintem a tökéletes középpont, se nem hideg, se nem meleg, a legsemlegesebb ilyen szempontból amit el tudok képzelni. Ehhez képest az FT5 egyértelműen egy tónussal melegebb, szerintem ilyen lehet a HD650 is, kb arra hasonlíthat ilyen szempontból.
- Ami feltűnt, de ehhez csukott szemmel kellett hallgatnom, hogy a HD600 szűkebb középső színpadot jelenít meg. Ezt nevezhetjük a tér egy jellemzőjének, de nem is feltétlen a tér szélső kiterjedéséről van most szó, hanem a szemünk előtt zajló középső részlegről. Ez a középső rész a HD600-on egy szűkebb "folyosó", miközben az FT5-ön olyan, mint egy szélesebb utca. Mintha a HD600-al a színpadon álló énekesre egy kis átmérőjű elemlámpával világítanánk, míg az FT5 esetében egy nagyobbal. A szélső kiterjedés is lehet tovább nyújtózkodik az FT5 esetében, mindesetre ez a szélesebb középső rész volt az, ami így főként szembetűnő volt.
- Nagyon jó az FT5 tonalitása, ebben nem marad le hallható/zavaró formában, ami nagy szó. Továbbá a szibilánsok szempontjából is kitűnő az FT5, egyedül azoknál a női s, sz hangoknál küszködik kissé és válik hajszálnyit metálossá, ahol egyébként a vajsima HD600-nak is meggyűlik a baja, még ha nem is olyan mértékben. Ez tekintve, hogy az FT5 planár szerintem eléggé szép teljesítmény, tényleg szinte teljesen tudja hozni a HD600 simaságát.
- Ami érdekes még, hogy a hangosításra melyik hogyan reagált. Erre nem számítottam, de a talán kissé nyugisabb FT5 vált hamarabb zilálttá. Egy bizonyos hangerő felett, már szépen fokozatosan esett szét, inkább vált zavaróvá vele a zene. Ez lehet a balanced kimenet miatt is, ott eleve nagyobb erősítést kap, meg egyébként is itt már elég nagy hangerőről beszélünk, soha nem hallgatom ilyen hangosan amúgy. A HD600 viszont jóformán bármeddig hangosítottam, szép szellős, nyugodt maradt, transzparens, nem esett szét, csak hangosabb lett. Ez meglepett azért, azt hittem a középtartománya hamarabb válik majd csattogóssá, hamarabb torzul be, de nem így történt, not even close.
Nekem a szélesebb középső színpad miatt most jobban tetszett az FT5, valahogy nagyobb atmoszférát tud teremteni ezáltal, de áh gyerekek megint arra jutottam, hogy a HD600 egy csoda. Azért a pénzért, ráadásul most handicappelve is volt a single ended kimenettel, szóval amúgy full endgame az a fejes is. Egyik topikban olvastam, hogy:
"az egyetlen fejhgallgató, amire a világnak szüksége van, az a HD600" és bár ez bagatelnek, meg ilyen bemondó dolognak hangzik, de van benne igazság azért. Valaki rengeteg fáradozást, no meg lóvét megspórolhat azzal, hogy a HD600-nál megáll és nem is keresgél tovább, nem veszít annyit, mint elsőre hinné. -
Yodamest
addikt
válasz Tyrel #110185 üzenetére
A HD600-al kapcsolatban tök jó, hogy most írtál te is, így az én ömlengésem után egyből. Ez is jól prezentálja, hogy mennyire számít mihez viszonyítunk és honnan jövünk.
Pár dolgot azért megjegyeznék: ha jól vettem ki, te eleve ebben a mély túlsúlyos közegben mozogsz, illetve ezt is keresed. Nyilván valami mélyben megtolt dolog után hallgatva, hirtelen kevésnek, vékonynak tűnhet a HD600 alja, amiket ott felsorolsz mind elég mély heavy cuccos azért. Valószínű egész másképp éreznéd, ha mondjuk nem tudom egy AKG 702-ről jönnél vagy egy HD800s-ről. Kell idő az átszokáshoz, én elég régóta használom már a HD600-at, mindig valami más mellett és egyáltalán nem keveslem a mélyeket benne. Sőt pont pár napja írtam ide, hogy nem tudom mi van, de eszméletlen mélyeket tol a HD600 nálam! De úgy, hogy közben a textúrája megvan annak a tartománynak, nekem nem kellene olyan mély, ami csak brummog, meg hömpölyög... Annyira szép a HD600-ban az, hogy hallom a basszusnak a "rétegeit", nem csak egy nagy brummot, ha érted mire gondolok. Számomra ez hiányozna is ha nem lenne, ez egy kvalitás, nem hátrány.
Viszonyítás képpen, épp a most AB tesztelt fiio FT5-höz képest, ami azért a meleg, mélyhangsúlyos fejesek közé tartozik, főleg a velúr párnával, hát nem volt annyival kevesebb mélye a HD600-nak. Éppen egy picit, annyival, hogy ez a fajta basszus rétegződés, textúra jobban ki tudott jönni, de nem éreztem azt ahogy váltogattam közöttük, hogy fú hát eltűntek a mélyek, kb 10% eltérés volt mennyiségileg ebben.
Kérdésem is lenne ezen felül: a DT 900-at nézegettem már én is, eléggé tetszik az a fejes, részletesebben tudsz róla írni? A tere tényleg annyira jó volt? Mihez képest, mert a zártaknál a DT770-nél meg M50x-nél, a Mezénél nyilván jobb, de más nyitotthoz képest elvileg azt mondják, nincs túl nagy tere. A magasai nem voltak szúrósak? Elvileg enyhítettek rajta a DT990-hez képest, de még így is elég sokszor belefutok olyan kommentbe, hogy valaki azért vált meg tőle, mert nem bírt megbarátkozni a szúrós magasakkal. Annyira nem volt vészes?
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Egyébként basszus, feszesség, textúráltság tesztelésére van egy nagyon jó számom, ezt mindig előveszem ilyenkor, mert van benne egy rövidke jelenet, ami nálam már benchmark lett fejesek megfigyelésénél. Ez az Everything Goes On ft. Porter Robinson (itunes shopból megvettem 263kbps m4a formátumban, az jobb minőség, kb 320kbps mp3-nak felel meg) és ebben a klipp 34. másodpercénél van először egy iszonyat gyors csörgős felvezetés, majd egyből utána egy fantasztikus basszus berobbanás. (áh imádom)
Na és csak az itt lejátszódó 2mp-es szakaszból kiderül egyből, hogy:
- Mennyire gyors a fejes, mennyire tudja lekövetni ezeket a gyors kis részleteket. A denon D5200-on pl. ez a rész, ez a becsörgetés elég lassú volt, érezhető volt, hogy a fejes nem tud lépést tartani vele, nem volt meg a kellő szikársága, gyorsasága hozzá, túl lágy volt. A HD600-on és nyilván a planár FT5-ön is ez a becsörgetés iszonyat feszes, szikár, nem olvad egybe egyik kattanása sem a másikkal.
- Rögtön utána a basszus berobbanásnál pedig kijön, hogy voltaképp milyen öblös mélye is van (ott elég mélyre mennek azért), illetve maga a basszus mennyisége, ami jó hogy így a semmiből jön, robban be, nekem így könnyebb érzékelnem a mennyiségét AB tesztnél, mintha egy folyamatos valami alap menne. Például megint csak a D5200-nál ez a basszus berobbanás rész nem volt olyan mély, mennyiségre több volt, de nem ment olyan mélyre, mint a HD600. Ez is tök érdekes, amúgy ez nem tünt volna fel, de ezért olyan jó ez a jelenet, mert ez ezt is meg tudja mutatni.Szóval itt gyakorlatilag csak ebben a 2mp-ben egyből látom, hogy milyen a sebessége, milyen mélyre tud lemenni és mennyi a basszusa a fejesnek. A HD600 és az FT5 itt nagyon egyenlő volt, egyedül annyi, hogy a berobbanásos résznél azért több volt mennyiségre a fiio basszusa.
-
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #110198 üzenetére
Ott valami nem stimmel, ha a D5200 nem megy mélyebbre a HD600-nál.
Egyértelműen minőségibb mélyei voltak a HD600-nak amikor összemértem őket. Az, hogy mennyire mélynek hallatszik egy adott hang, sok más tényező befolyása is lehet. Nem kizárt, hogy eleve a semlegesebb, neutrálisabb karakter mellett mélyebbnek érződnek a mély hangok (kontrasztosabb), mint egy eleve meleg, színezett karakterű fejes mélyeinél. A HD600-nak relatíve az alap hangkarakteréhez képest, úgy érzed mélyebbre megy, ez nem műszeres mérés, csak így hallásra.Másrészt szerintem te még nem hallottál mindent a planárod basszustudományából.
Hát az biztos is, illetve itt a jó példa a fent taglalt jelenségre: látod a FT5 is meleg karakter, de ott mégis hallom azt, hogy legalább ugyanolyan mélyre le tud menni, tehát még így is meg tudja azt a fajta kontrasztot teremteni, amit a D5200 nem tudott. -
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #110214 üzenetére
Amúgy ezek a műfaj szerinti ajánlások, behatárolások téma is megér egy misét. Biztos van ilyen, de itt jelen esetben a HD600-nál pl. nem adom azt, hogy könnyűzenére, popzenére, elektronikusra (ami itt eszembe jut egy Röyksopp mondjuk) ne lenne kiváló. Fantasztikus vele minden ilyen tuc tuc jellegű, meg stabil bumppal a háttérben dolgozó zenei műfaj. Innát is hallgattam már vele, iszonyat jó abban is a lüktetés, kifogástalanul jó mélye van. Nálam pont az a mennyiség, hogy persze tudna több lenni, de az már csak elvenne a zenéből, valaminek a rovására menne, vagy textúrát vesztene az alsó tartományban vagy ráfolyna a low mid szekcióra, ez így tökéletes állítom.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #110224 üzenetére
Mérésekbe bele lehet menni, de ez az amit egy átlag zenehallgató 99%-ban tökre nem fog kihallani, már ha egyáltalán használ olyan magas hangerőt amin ez jelentkezik.
De mondom nekem is meglepő, nem kéne hogy ilyen jó mélye legyen szerintem vagy nem tudom. Hozzátartozik, hogy én már jó ideje mellőzöm minden téren a mélytúlsúlyos eszközöket, sem a presonus eris hangfalaim nem ilyenek, sem az utóbbi pár évben kipróbált, használt fejhallgatóim, mindegyik inkább lineáris vagy meleg tónusú, de a mély az megfogott és a "normál" tartományban mozog minden esetben, soha sem sok meg boomy.
-
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #110233 üzenetére
Hát most kérdés, hogy pontosan hol halljam ezt? Mi az a definitív hangfelvétel, ahol ezt kimondottan hallani lehetne? Azt hallom, hogy több a bass és a minőségével nincs bajom, gyors, nem ilyen Denon féle, viszont ezen felül nem tudom mit kellene még hallanom. Itt bizonyos, specifikus zene részletek kellenének ahhoz, hogy ezt így AB tesztelni lehessen, általánosságban jó meg minden, de nem tenném feltétlen előrébb egy bármilyen popzene hallgatásánál, mint a HD600-at, inkább csak annyival, hogy több ezáltal immerzívebb kicsit.
-
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #110244 üzenetére
Hát de sokszor maga a felvétel sem tartalmazza azt a mély tartományt, a legtöbb tuc-tuc zene nem megy le addig, hogy ez a fajta erőkülönbség kijöjjön, ezért írtam hogy ehhez valami direktbe olyan zene kell. Egy általános popzenén annyit hallok, hogy az egyik mennyiségre több a másik kevesebb, a feszesség kb ugyanaz, de hogy melyik megy le 10Hz-ig meg melyik nem, az ott nem fog kijönni.
-
Yodamest
addikt
válasz Wolfskin #110935 üzenetére
Talán tudok tippet adni, eléggé hasonló cipőben jártam nemrég. Én is a HD600 utódját kerestem, hifimanból az edition xs-t nézegettem, szerintem arra érdemes rámenned, feltéve ha nagy fejed van, mert amúgy félő, hogy túl nagy lesz. Végül én nem azt vettem meg, hanem a fiio FT5-öt, amit azóta is maximális elégedettséggel használok. Nézz teszteket az FT5-ről, remek cucc.
Amúgy meg, amit s4tech is ír, a HD600 szinte verhetetlen, az FT5 azért szerintem összességében jobb, elég hasonló karakter imo, bár ugye drágább is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC