-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Szia!
A makró képek szépek lesznek a 100/2.8L IS-sel de videózni ne egy kistelével akarjál már (Reciprokszabály megvan?
A 100 mm-ből 160 mm lesz APS-C szenzoron, amivel a 60D rendelkezik.)! Még az Ödéma kettőn (5D Mk II) is szűk nagyon az a 100 mm, nemhogy APS-C-n. Makróra nem nagyon találsz jobbat nála (talán a 150/2.8-as Sigmát), de videózni valami nagylátót vegyél: 60D-re Canon 17-55/2.8 IS-t, 5D2-re meg 17-40-et vagy 24-70-et.
Üdv.:
Ropi
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
máyköl
veterán
Hello!
Ha vesztek majd egy 5D MIII -at, akkor szerintem ideiglenesen az 550D is jó lesz. Bár én ékszerhez egy Canon 60mm USM -et vennék inkább.Apukád meg biztos, hogy makróobival akar videózni? Nem vagyok túlzottan otthon videózásban, de oda valami 17-40 -et vennék inkább...
szerk: Ropi megelőzött.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
Jó üveg az a 100/2.8L IS macro. Én az elődjét, az IS nélkülit használtam egy ideig, az sem okozott csalódást. Egy problémám volt vele, hogy a fókuszlimiter kapcsolónak nem volt számomra értelmesen használható tartománya.
Mivel nagyon hosszú a fókuszútja, így ha véletlenül mellélősz a célnak, akkor utána csak nagy trükközések árán talál újra fogást az AF...Nem tudom, hogy ez az új változatban hogy működik, majd meglátod...Mondjuk stúdióban nem túl sűrűn repül / mászik el a fotóalany fókuszálás közben.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Ha csak stúdióban használod, akkor elég a 60D is. Ha akciózni akarsz, akkor 7D: az AF rendszerénél csak 1 jobb van jelenleg: az 1D Mk IV-é.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
k1csi
senior tag
Azért elárulhatnád, hogy mire használnád az obit meg a vázat.
Csak azért kérdezem, mert a 16-35 II simán 300k felett van az 5D mk3 induló ára meg várhatólag az 5D mk2 felett lesz azaz a kettő együtt simán milla szintjén lehet.
Ehhez képest azt se mondtad meg mire használnád vagy hogy mire gondolsz a torzításnál.
1) Ez ugye lehet a nagylátó végén tipikus hordó, a nagyobb gyutávon meg párna torzítás.
Fotónál simán bármelyik RAW konverterrel könnyedén korrigálható, videónál meg ha nagyon zavaró lenne érdemes olyan gyutávot használni ahol minimális (azaz nem feltünő).
(Ilyen szempontból az általad legfontosabbnak számító gyutávtól függ melyik obi a jobb.)2) Meg ugye gondolhattál a rektilineáris vetítésnél a kép széleinél jelentkező megnyúlásra (nem vagyok benne biztos, hogy ezt is anamorfikus torzításnak nevezik). Ez ugye minél nagyobb a látószög (Angolul FOV=Field Of View) és mivel közelebb vagy a kép széléhez, annál nagyobb és mivel a vetítés módjából jön minden nagylátónál jelentkezik függetlenül az obi árától.
Ezt korrigálni már kicsit nehezebb dió, de fotóhoz erre is van program:
http://www.tawbaware.com/projections.htmA linket mindeképp érdemes megnézni, ugyanis ebből elég jól megérthető, hogy miről van szó, ha eddig nem tudtad volna (persze tudom, ezen a fórumon majdnem mindenki mindent tud).
A videóra mást mint az ultranagylátó kerülése nem igazán ismerek (speciális effekteket most hagyjuk). Azaz ilyen szempontból a 16-35 a rosszabb választás.
Egyébként amíg APS-C vázat használsz addig a 16-35 egy elég drága megoldás (az 5Dmk3-ról meg senki sem tudja mikor fog kijönni és mit fug tudni). APS-C-n a 16mm a 1.6x FOV szorzó miatt nem számít különösen nagylátónak és 2 obi is van ami lévén IS-es jobb megoldás lehet (viszont egyik sem megy fel FF vázra):
1) EF-S 17-55 2.8 (fix 2.8 mint az általad felsorolt FF obik+ IS), bár csak 17mm-től indul
2) EF-S 15-85 (Nem fix fényerős, viszont 15mm-től indul és jobb az IS-e mint a 17-55-nek + a felbontása is jobb ami inkább fotóhoz lehet érdekes)(A 16-35-öt inkább APS-H-val szokták riportfotósok használni).
Egyébként nekem bárki bármit mond, ha rajtam múlna minden obi tudná az IS-t amit videóra érdemes használni. Elfogadom, ha valakinek nincs rá szüksége, én azt szeretném, hogy legyen benne, aztán majd eldöntöm, hogy használom vagy sem.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Hát vsz. a DSLR vastagon felejtős esküvő videóra. Inkább filmezésre jó, ahol ha kell töbször meg lehet ismételni vagy az se gond, ha esetleg valami kimarad/nem pont úgy jön össze.
De te tudod, én kockázatosnak érezném (még két vázzal jóval több obival stb-vel is...).
A 16-35 meg duplán felejtős ilyesmire. Mivel (kül. FF-re) elég nagylátó bele kellene mássz az alanyok arcába, hogy rendesen látszódjanak. E-miatt viszont kétszer lennének rád dühösek. Egyszer a fotós, hogy kitakarod az alanyokat. Majd akiket filmeztél amikor meglátják magukat, hogy szélre kerülve hogy kiszélesedtek (megvastagodtak).
Nem tudom milyen obijaid vannak, de ha van ultranagylátód APS-C-re, játsz vele egy kicsit.
Tényleg csak jószándékból, nagyon alaposan nézz utána mielőtt komolyabban elkezdel költekezni. A DSLR hobbi célra lehet jó videózásra, ne tévesszen meg, hogy néhány profi elkezdte fimezésre használni. Meg lehet szenvedni vele.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Ha már úgyis megvan a 100mm-es IS-es makró, szigorúan 3. kamerának érdemes lehet egyszer kipróbálni (persze ott ahol van hely és előre be lehet lőni ill. nem kell nagyon mozogni vele). Legalább ezzel távol tudsz maradni, és nem zavarsz másokat.
Az újfajta IS jó benne (bár vsz. nagyon eszi az akut), ami (gondolom már tapasztaltad) viszont gáz az az, hogy ez egy makróra optimalizált obi azaz közelre nagyon finoman lehet állítani, távolra viszont egy leheletnyit elfordítva a fókuszgyűrűt simán 20-30 centivel idébb kerül (ugrik) a fókusz.
A videó alatti AF meg megint gáz.
Egyébként arra számíts, hogy a 24-70 zoomgyűrűje 24-28mm között kifejezetten kemény videóhoz és 35mm felett lesz nagyon finom (bár nem tudom mennyire akarod felvétel közben piszkálni).
Azaz én maradok szkeptikusnak, nincs ez még kiforrva. Esküvőre (ami nem megismételhető) akkor lehet érdemes próbálkozni vele, ha ettől függetlenül is elkészül a felvétel, akkor meg egy kicsit sokat kell beleölni egy új vonal kipróbálásába.
De te tudod...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/