Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dellfanboy

    őstag

    válasz BoB #58222 üzenetére

    az uj motorokban pl (bmw) mar van automatikus elektronikus futomuallitas. onr*ad.hu-non van teszt rola

    eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

  • HSM

    félisten

    válasz BoB #58222 üzenetére

    Ebben tökéletesen igazad van. :K Én is utálom, hogy indulás előtt el kell dönteni ha utassal megyek, hogy megpiszkálom az előfeszítéseket és nyakig olajos leszek és 5 perc tömény káromkodás (az SV-n elég nehezen hozzáférhető, és nem is túl finom működésű a rendszer hátul) vagy hagyom ahogy van, és akkor mondjuk van fele rugóutam. :DDD Ha meg átállítottam, akkor újra a dilemma, hogy állítsam-e vissza.

    Mondjuk a guminyomással nekem nem volt eddig bajom, belőttem a gyári ajánlottra, kicsit sok volt, kicsit lejjebb, úgy már oké, az tökéletes egyedül is, utassal is. Pályára sanszosan sok lenne, de ott azért van idő állítgatni.

    Amúgy a linkelt kerék-koncepciónak azért emlékeim szerint voltak bajai, mint pl. kanyarstabilitás, és a sebességet sem úgy bírta, ahogy ideális lett volna. Ezért is terjedtek el a hadi iparon kívül legfeljebb a kamrákra osztott "defekttűrő" abroncsok, de azok sem olyan kényelmesek tudtommal, mint a simák.

    (#58223) bogyo112: Dehogy adom. :N Majd rakok alá rendes bontott futóművet és jó lesz. ;) A motor megérdemli. Ne félts engem az ilyesmitől. ;]

    (#58224) persuader: Ebben nincs igazad. :N Mindig mérlegelem az olyan hozzászólásokat, amik kellőképpen alá vannak támasztva. Nyilván ignorálom, ami nincs, vagy nem meggyőző számomra, de szerintem ebben semmi extra nincs.

    Az SV-nek egy sima "damping rod" futóműve van, amiben egy előrefúrt lyuk csillapít húzó és nyomó fokozaton is. Tehát van benne, nem ez a gond. Ami van a GSXR-nek és nincs az SV-nek az a szelepek az előre fúrt fix méretű lyukak helyett, melyek a belső nyomás mértékében tudják a méretüket változtatni. Ez az óriási különbség, a GSXR máshogy reagál kicsi és máshogy nagy erhatásokra. Ha érdekel a dolog és megy az angol, ez egy remek írás: [link]. Betűre levezik, amit tapasztalok az SV-n, az miért úgy van, és miért nem fog javulni komolyabb belenyúlás nélkül. :K
    Amit ebből ki lehet hozni, hogy vagy nagyobb, vagy kisebb tempóra nagyjából működjön. De utcára, ahova kéne mindkettő, bukó. Szval pont az a baj, hogy középszar amit ki lehet belőle hozni, tehát semmire nem jó igazán. :DD

    "direkt belemesz rossz beallitassal olyan helyzetekbe." Gondolod, hogy direkt satuzok be, amikor mondjuk kivág az utamba szabálytalanul egy autós? Nem kívánságműsor olyankor, milyen aszfalt van alattam, megállni meg meg kellene...
    Valamit a GSXR telójával erősen félreértettél, éppen, hogy az SV, ami rendszeresen odavág a kezemnek annak ellenére, hogy nem támaszkodom a kormányon és laza karral ülök rajta, ahogy kell. (És pláne nem fékezek rajta akkorát, mint amekkorát simán lehet a GSXR-el.) A GSXR-en hiába igyekeztem, nem sikerült elérni, hogy nagyot üssön a kezemre, ami igencsak bejött. Cserébe a gumit mintha az aszfaltra ragasztották volna. Igencsak megnyugtató érzés volt az SV-hez képest.
    Amit írsz a nyomófokozati csillapításról, azt én is sajnos megjártam, csak én jobb híján az előfeszítéssel próbáltam életet lehelni bele, kevés sikerrel. Ha betekerem nem koppan fel, de kemény és szétver, ha meg kitekerem, akkor elfogadható kényelmű, de felkoppanós. Egyébként pont az a gondja az én telómnak (és az összes ilyen rendszerűnek, lásd a link) hogy olyan, mintha túltekernéd a nyomófokozati csillapítást, durvább úthibákon a fix méretű olajáteresztő csillapító lyuk miatt nem tud elég gyorsan összenyomódni. És ebből két dolog sül ki, ahogy írod, nem csak bántja a csuklóm (meg mindenem), de az utat sem követi le.
    Nagy rugóútról sem igazán beszélhetünk az SV-nél, megnéztem a gépkönyvet, éppen 125mm az útja, mint a GSXR1000-nek.
    Ami viszont egy igen fontos szempont, hogy én NEM pályán használom az SV-t, hanem közúton. Ott kéne valamit mutatnia. Ahogy a GSXR-t is közúton próbáltam ki, a legkevésbé sem versenypályán. Nekem közúton nem egy kiszámíthatatlan nyeklő-nyakló, ráadásul kényelmetlen motor kéne, hanem ami képes az úton maradni, és nem szétverni a vezetőjét minden nagyobb úthibán. Közúton nem tudom megtenni, amit a pályán, hogy szép lassan egyre gyorsabban megyek, és megszokom, hol/mennyire nyeklik nyaklik, és alkalmazkodom hozzá.

    (#58225) persuader: Szerintem az nem "fotelben kigondolás", hogy direkt elmegyek komolyabb futóművű motort tesztvezetni, többek közt azért, hogy azon milyen a futómű, hogy veszi azokat az akadályokat, ami az SV egységén kifog....
    De ja, az lesz a tuti, ha tényleg minden stimmelni fog. Rendes szelepes csillapítás, jobb fék, megfelelő rugó, olaj, légbuborék, hátul a link-áttétel meg úgy minden. Csak ez rengeteg pénz és rengeteg idő. :R
    Addig meg marad a morgolódás a gyári fossal. Kis pénz, kis foci. ;)

    (#58230) dellfanboy: Ugyan nem tudom, melyikre gondolsz, nem olvastam azt a tesztet, de nekem úgy rémlik, az csak a csillapítást állítja az útviszonyokhoz. Vagy tud a rakomány/utasok súlyához is alkalmazkodni magától?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák