-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
Sok év robogózás után kipróbálnám a váltós motort. Eddig azért volt robogó, (Atlantic, X-Max), mert dolgoztam vele, kellett a jó eső- és szélvédelem, valamint a városban a franc akart váltogatni 100-150 km-en át. De mostantól már más a helyzet, csak ingázni kell. De azt szeretném motorhoz képest relatíve szélvédetten tenni, no meg kényelmesen. A chopper biztos kényelmes, de nekem nem jön be. Így valami túra közeli gép kellene. Az Aprilia Pegaso is tetszene, de több hengerre vágyom.
Horneten tanultam anno, az is tetszene, csak abból az idomos ritkább.
mm89,
Van belőle idomos verzió?
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Ha még nem mentél SM-en ne beszélj hülyeségeket!
Mi az hogy nem túrára kitalált lábtartó, kevés olyan motor van amin annyira kényelmes a tartásod mint egy SM-en.
Laza kéz, egyenes hát, kényelmes lábtartás nem kell hátrafelé hajlítanod.
Ami nem a túrázást hivatott azt pedig az ülés, tank, pakolhatóság.
De mint mondtam az ülést lehet orvosolni, akár a széllességét akár a puhaságát.
A szélvédelem pedig ugyan az mint egy naked motoron.
Nem azt mondom hogy ezzel kell napi 400 kilométert lemotorozni de, 200-300 kilométer simán vállalható vele, igaz nem utassal és nem sok csomaggal.
De tudnék erre ellenpéldát is mondani.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zgospel
őstag
Senki sem hőbörög, normális társalgás folyik, kérdésekkel és többnyire válaszokkal. Ha ez felétek hőbörgésnek számít akkor nem akarok felétek menni.
Amin te vakarod a fejed az egyértelműen mind meg van oldva a linkelt szettben.
(#82659) horvathkrisz, szóval akkor ha jól értem a gyakorlatias használat úgy néz ki, hogy amikor hazaértem akkor feldobom középsztenderre, és akkor nyomatom neki a csöpögtetést. És soha nem menet közben, mert akkor csak szétcsapkodja az olajat mindenfelé. Jól értem?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
imibogyo
veterán
Ezért régi szívfájdalmam, hogy eltűntek a motorokról az MZ-n, Simsonon stb..-n látható láncburkolatok...
Lehet csak az idő szépíti meg az emlékeket, de azokkal soha sem volt gond ilyen téren. Tiszta sor, hogy más erőkkel is kellett azoknak a láncoknak megküzdeni, de szerintem a zárt burkolatnak is köszönhető volt, hogy még faterom 250-es MZ-jén sem nagyon emlékszem lánccserére (na jó elég "kicsi" is voltam ekkor még), pedig beletett rengeteg Km-t...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És? Enyémen pl rövid a váltó. Alig 500 rpm különbség van két fokozat között. Nem is értem miért van rajta 6 sebesség... Teljesen fölösleges.
Oké, egyben elhúzom autópálya tempóig, ennyiben tud többet. Na és mit számít ez túrázásnál? Semmit az ég adta világon. Cserébe bedurran az alkarom, amíg az ER6 váltogatás nélkül tud haladni.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
A sportos kormány neked kényelmesebb mint a egyenes széles kapaszkodók?
Atyám, ezt most komoly?
A 99.99% pilóta ezzel biztos nem így van, de mint tudjuk te szinte mindenben kivétel vagy![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
Srácok, a f.szom kivan veletek!
Vezessük le milyen erők hatnak itt a karra és felsőtestre csupán álló helyzetben a gravitáció ellenében!
Előre döntött felsőtest, kormányon laza kéztartás, enyhén hajlított könyök, előre nyújtott karok.
Ilyenkor ugye a felsőtest a kezek és a fenék alatt van alátámasztva, ergó a tömeg vmilyen arányban megoszlik a kettő között. Sportmotoron - és biciklin is - nagyobb arányban (túramotorhoz képest) a kezekre helyeződik ez a súly az előrébb elhelyezkedő tömeg miatt.
Ezt ellensúlyozni csak derékizomból lehet, mely olyan irányú erőhatást gyakorol a felsőtestre, hogy az felegyenesedni szeretne, tehermentesítve részben a kezeket, mint alátámasztási pontot. A probléma ezzel, h az izmok anatómiájukból adódóan nehezen tűrik a statikus igénybevételt, mondhatni természetellenes. Edzettségtől függően nagyon hamar, vagy csak simán hamar elfárad. Mindkét esetben percekről beszélünk, így ez az állapot nem fenntartható a túra ideje alatt.
Marad a súly ráengedése az alátámasztási pontokra, így elkerülhetetlen a kezek igénybevétele. Ezen segíteni csak a súlyeloszlás arányának módosításával lehet. Ergo kevésbé előredőlős testtartással. Ergo másik motorral, kormánnyal.Ennek az én meglátásom szerint semmi köze ahhoz, h én jól vagy rosszul motorozok-e. És az is vicces, h rosszul ülök rajta... A kormányt fogni kell, a seggem meg az ülésen van. Ennyi. Itt a történet vége. A testméreteim meg adottak, ahogy a többi tényező is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ami a szerpentines részt illeti, én pont fordítva tapasztalom. CBR-en kezdhetem visszapakolni kanyar előtt, h legyen erő kijönni belőle. Az ER6 meg nyomatékos alul is, neki nem kell visszaváltania.
Igen, többet forog a CBR. A kérdésem még mindig az, h na és akkor mi van?
Nem 10000-en közlekedek vele, ahol a nyomatékcsúcs van...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Khaosz55
addikt
"Túrázásnál ennek ott van jelentősége, hogy egy tempósabb hegyi szerpentinen az ER6-al kétszerannyit fogsz váltogatni, miközben lassabban fogsz haladni, mint a mostani gépeddel. Persze, ha csak hatodikban krúzolsz fix 130-al, ottt nyilván nem lesz különbség, hogy egy 30 lóerős 250-essel vagy egy 200 lóerős 1300-as motorral mész..."
Ezzel én nem értek teljesen egyet. Szerintem attól is függ hogy hol és milyen stílusban motorozol, mennyire hajtod. Tavaly több alkalommal voltunk Ausztiába túrázni. Marizell, Smmering , Kalten Kuchl. Ott olyan szerpentinek vannak hogy valami eszméletlen. 200 méterenként 90-180 fokos kanyarok. Nekem MT07-em van ami az ER6-ra hasonlít 2 henger alulról húz. Kalten Kuchl környékén van egy 22 km-es szerpentin amin nem lehet lekanyarodni. Azt végig 3-asba toltam. A kanyarokat még be tudtam venni 3-asban csak a nagy visszafordítóknál kellett 2-est kapcsolni. 3-as ból meg nem tudtam totál kigyorsítani mert rögtön jött a kanyar. Nyilván ez függ attól is ki, hogy motorozik. Mi túrázni mentünk ki, és vissza is akartunk érni, nem huligánkodtunk, de egy nap megvolt az 500km és csak a seggem zsibbadt az egész napi motorozástól, de semmin nem durrant be. Annyi kanyart egymás hegyén hátán még nem láttam, idén minden hónapban megyünk. Ha jól emlékszem 21km-t mentünk vertikálisan (fel-le) a navi szerint.
Engem egy motornál sokkal jobban érdekel a Nyoaték-fordulatszám görbe mit a maximális Le.
-
Teasüti
nagyúr
Mert a motorom szinte semmit nem csinál úgy 4-5000-ig. Mit nem lehet ezen érteni? Pl az ER6 simán lehagy egy visszafordító kanyar után, míg én felveszem a fordulatot. Vagy végighúzatom a gépet 22km-en és elforralom a vizet...
Nem tudom te hogy vagy vele, én gépészetet tanultam. Nekem elég beszédes egy nyomatékgörbe.
[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
Átlagmotoros esetében, közúton nem a motorteljesítmény (ha technika, akkor inkább fék és futómű) a döntő sok esetben egy szerpentinen (főleg lefelé), hanem a motoros tudás a golyók mérete.
Ha lendületből mész, van kanyarsebességed akkor nem kell tiltásig forgatni a motort, ellenben ha "nagygáz-nagyfék" módszerrel mész soha nem érsz utol egy rutinos motorost.
Sokszor látni is ezt, mikor az Alpokban egy-egy helyi erő körbemotorozza szinte bármivel a turistákat (lásd a youtube-os osztrák gyereket a CB500-on). -
ath
senior tag
igen, eddig a valóságnak legjobban megfelelő a 85 kW-114 LE páros. igazából problémát nem látok abból, hogy 100, vagy 110 lóerő, eddig sem éreztem gyengének, ezután sem fogom
Horvi, az akkor kellene, ha autotune-t vesz valaki, és nincs előre kialakított lambda-szonda a leömlőn kialakítva. yodának van hasonló, nem tudom hogy van kialakítva neki
-
demars
addikt
Van ma és ma2 abból is, ahogy 5700 -ból is. Múltkor volt téma.
Mire előjött és Persu írta megrendeltem már az 5700 t, sajnos nem az előirt lett, de semmi gondom vele eddig.
Következőnél figyelek rá. Egyébként jo az 5100 is, csak jót kell venni.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
CyberPunk666
senior tag
Egy komplett tudományág épül arra, hogy mekkora a szakadék az érzések és a valóság között.
Az agy mindig próbálja leegyszerűsíteni, sémába illeszteni a dolgokat és rengeteg reflexünk van, ami a valóság ellen dolgozik.
A hangosabb gép erősebbnek és gyorsabbnak tűnik, ami jobban gyorsul és hamarabb éri el a legális sebességet, az gyorshajtónak tűnik, egy jól öltözött ember megbízhatóbbnak tűnik... napokig lehetne sorolni azokat a dolgokat, amiknél az érzések felülírják a valóságot.Az egyetlen kérdés inkább az, hogy az érzés megéri-e a valós tartalom nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs