-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Azt az embert kar volt felhivnod olaj ugyben, nem tudja, mi a hideg-melegoldali viszkozitas. Konkretan nem tudja, mit jelentenek a szamok, ami ra van irva az olajra. Es csinalt egy felvilagosito videot ennek ellenere. Akinek feltunt, hogy homalykodik, es leirta, hogy az elso szam az szivattyuzhatosagi hatarhomerseklet, es semmi koze uzemmeleg allapothoz, azt kimoderalta a pcsaba.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #95675 üzenetére
"Én azt feltételezem, hogy mindig egy adott erővel forgatja csak a főtengelyt."
Hatooo...Ezen mar tul vagyunk egy ideje. Amiota megemlitetted, hogy van egy nyomatekhatarolo az oninditodnal.
Szerintem te egy bot vagy, aki beszelgeteseket kezdemenyez, de nem mindig van a tarsolyban a megfelelo valasz. Ekkor lesz redundancia. A programozo agresszivitasatol fuggoen vagy 1, vagy 3 hsz mulva valahogy penzt fogsz tolem kerni...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #95687 üzenetére
Felszintetikus, azt jelenti, de az meg degradalo kifejezes.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Megy a lajk!
Hasznald ki magyarorszagon a nagyobb szabadsagot, es egy kis korrupcioval stimulald a tetulassu, esetleg ellenseges burokraciat.
Remelem teszel fel fotokat a fazisokrol, ha esetleg itt sok embert zavar, nyitom a motorepito topicotNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #95697 üzenetére
Ez egy jobb olaj, de ha nem duhajkodsz, kb teljesen mindegy.
A viszkozitasra figyelnek a legjobban, minel kisebb hidegoldali, gyar altal megadott melegoldali.
Ha nem a gyerek egyetemebol veszed el, akkor lehet akar szintetikus is, valszeg nem lehet eszrevenni semmilyen kulonbseget soha, finom banasmod mellett. Ha meg nyelezed sokszor, es nyomod a szemet, akkor 300 v 5w40.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95708 üzenetére
Szerintem.
Egy ezrest is porgetni kell, mert nem annyira kezkitepos alul. Nem olyan hu de eros.A baj azzal van, hogy amikor mar porog, reg 100 felett vagy.
A lassan menes nem motor fuggo, hanem habitus fuggo. Aki adrenalinfuggo, az egy etz vel is meg fog halni.A nepperuzovel nekem az a bajom, hogy nagyon pontatlan tud lenni az esetek nagy reszeben, mert nem neznek semminek utana, mint mondjuk en a rengeteg szabadidomben . Es fogom a fejem, mennyire nem tipusspecifikus hibakat sorolnak rengeteg tipusnal, csak ugy behomalykodnak innen onnan hallott dolgokat.
A nagyon komoly futomu sem allja meg a helyet sok tipusnal, mint mondtam a japanok addig nem jutottak el, hogy ne 60 kilos emberhez valo rugot rakjanak egy szupersportmotorba. Kb 2006 az a valasztovonal, amikor vallalhato futomuvet kapnak a szupersportok.
A "100 loerosnel erosebb motornak nincs ertelme" vitaba nem szallnek be, nem ertek egyet, es nem ertem egy motoros ilyet hogy irhat le. Fasznak motorozik az ilyen
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95711 üzenetére
Ez is a hasznalattol fugg. Akarcsak a gumi kopas, meg a motor futasteljesitmenye.
Ha nyelezve van, biztos nem raknek bele 5100 at. Es ha nyelezve van, tuti elobb kell vezlancot cserelni, hiaba irja le a nepperuzo, hogy ha 50 ezer elott ilyenre van szukseg, akkor nem annyi km van a motorban.
Ha 4000 nel el van valtva, nem fog kopni a gumi, meg semmi soha.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Szerintem erdemes feliratkozni. O futoszalagon gyartja a cafe racereket, viszonylag olcso, kisebb atalakitasokat, felujitasokat csinal, de akar 3D nyomtatot is bevet egy oracsoport konzol keszitesenel, vagy hatso lampakonzolnal. Hasznos nezni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95773 üzenetére
Az Api sg es sh mar nem adhato el, nem forgalomban levo olaj.
[link]
Csak jobb olajhoz fersz hozza, mint ami a gepkonyveben van a motorodnak. A konstrukcioja nem valtozott a motorblokkodnak, de a legszarabb olaj, ami a piacon van, jobb lett...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95776 üzenetére
Ahhoz sem kell egyetemet vegezni, hogy kitalald, ha jobb olajat raksz a motorodba, es az eloirtnal hamarabb csereled, csak hasznal a motornak.
A kerdes az, hogy mekkora terheles ez a kornyezetnek, es mennyire dragabb az uzemeltetese a motornak, illetve megengedheted-e magadnak ezt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #95783 üzenetére
Pedig mar nem szabadna eladni.
Nezd meg az api honlapjatSzerk:
Nekem maga a szabalyozas homalyos, az automba mindig tescos olajat toltottem, a legolcsobbat, normalis teljesitmenyszinttel.
Egyik nap azt lattam, hogy at van matricazva a szokasos olaj, egy mas teljesitmenyszintre. Ami nagyon fura...
Az autoba egyebkent 100 000 kmt raktam az ilyen olajokkal, es meg mindig megy.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95788 üzenetére
Tegyuk fel, van egy gepeszmernok forumozo. Mondjuk autoiparban dolgozik. Kolondrum jon a szabadonfutojaval, megmutatja neki. Szerinted tud barmilyen motorkerekparral kapcsolatos kerdesre valaszolni? Nem fog tudni.
Vagy jon egy masik forumozo, akinek a 3kj blokkos robogoja beszart. Megkerdezi ezt a gepeszmernokot, aki turbos, kozvetlenbefecskendezos autokkal foglalkozik, hogy mi lehet a baja. A gepeszmernok pislogni fog. Goze nem lesz arrol, mi baja lehet. Hiaba tudja, hogyan mukodik. En, a szimpla forumozo, meg tudom csinalni, mert mar szetszedtem vagy 10 et.Szoval olajmernokok kellenenek, ok tudnanak egy specialis terulet apro reszerol mindent. Mert adatok vannak a kezukben, amit teszteles utjan es meresekkel gyujtottek be. De ami ezen kivul van, - egy masik jarmu, egy masfajta benzinnel pl - az mar feher folt megint. Nem lesz naprakesz az a hatalmas tudas, amit nem elavult oktatasal szedtek fel, hanem gyakorlatban elofordulo szamokkal.
Egyebkent ugye nalunk sok helyen nincs sebessegkorlatozas, igy 6. ban nyelhez en biztos bele nem raknek az en motoromba api sg-t, ugyanis nalam is azt irja, hogy api sg vagy magasabb...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #95790 üzenetére
Ha en ilyet mondanek, akkor azt csakis olyankor tennem, ha kiprobaltam volna az afrika twinemet fullszint olajjal, felszint olajjal, es asvanyi olajjal is. Ezeket az olajokat mindig ugyanannyi km nel leeresztenem, es elkuldenem egy laborba, kopadekvizsgalatra.
Ezutan mernek barmit nyilatkozni, es nem arra alapozva, hogy ezzel kopog, azzal csorog, annak mas a szaga.Ha a szakik valamelyike barmilyen mennyiseget, szamot tud tarsitani a valasztasahoz, pl ennyi es ennyi fotengeycsapagybol szarmazo kopadek volt ebben es ebben az olajban, vagy ennyi es ennyi volt a veztengely alu csapagyazasabol ebben... Satobbi. Akkor en meghajlok ez elott a velemeny elott, addig meg leszarom.
Sok cikket olvastam, ahol emlitik, hogy pl az ebc kopolamellak nem szeretik a szintetikus olajat. (Ezt nem ertem, egy olaj nem attol lesz csuszos, hogy asvanyi-e vagy szintetikus, hanem DFI es SFI szama alapjan) ezt az informaciot jelenleg a nem hiszem es nem tudom hataran tartom.
Szimeringekkel nem lehet baj, mivel a szintetikus olaj tartalmaz erre is adalekot, regebben volt ezzel problema, ami beszivargott a koztudatba, es a mai napig tartja magat.
En kiprobalnam a szintetikus olajat siman.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #95796 üzenetére
Velemenyem szerint ilyen sosem volt, hogy tartossagra fejlesztes. Ezek mi dig is gazdasagi vallalkozasok voltak, sosem nonprofit szervezetek. Vegyuk azert le a rozsaszin szemuveget.
Egyszeruen hogy kezdesz neki egy jarmu tervezesenek? Hol huzod meg a hatart a tervezesnel, mire tervezed, mennyibol tervezed megvalositani? Egy olyan autot fejlesztesz, ami 1 M km-t minden uzemi korulmenyek kozott elbiro szerkezet, es a mernokok kiverik egymasnak, amit kb 100 000 000 forintert kell eladnod, kulonben beleallsz a foldbe?
Autoiparban valami olyasmit lehet hallani hogy 250 000 km ig egy blokk barmit ki fog birni. Hogy te hogyan hasznalod, kiveszel belole 20% ot, es mesz vele egymillio km-t ez megint a hasznalaton mulik.
Regebben sem voltak csodak. Rengeteg szar auto volt akkor is.
A legnagyobb kulonbseget lejjebb fejtenem ki, ami a rakfeneje ennek az egesznek, az az, hogy ki akarjak nyirni a belsoegesu motort.Itt vannak manapsag a betarthatatlan kornyezetvedelmi eloirasok. Ez a 90 es evekben egyaltalan nem volt jelen, sokkal egyszerubb, es olcsobb alkatreszekbol kellett egy autot/motort epiteni. (Sportmotornal meg nem szempont ez, es a.tartossag sem. Ott a kis tomeg es nagy loterteljesitmeny a cel, ezeket nem is erdemes ide sorolni) Manapsag olyan alkatreszeket kell hasznalni, amiket draga eloallitani, es a legkisebb valtozast a rendszerben megerzi minden. Ha mar a levego perduletenek megvaltozasanal egy kozvetlenbefecses autonal a check engine lampa vilagit a muszerfaladon, azt hogyan hasonlithatod ossze egy olyan 90 es evek autojaval, aminek ha tomitetlen az osszes szelepe, nem fogod eszrevenni, es mesz vele tovabb?
Ha csak a koltsegeket nezed, es ennyire nem latod az okokat, akkor ra lehet mondani, hogy regen minden jobb volt.Nem ugyanazoknak a kovetelmenyeknek kell megfelelniuk ezeknek a jarmuveknek, es nem is ugyanugy, ugyanarra lettek fejlesztve.
A fogyasztoi tarsadalom resze inkabb az, hogy egy szupersportmotornal megallapitasz egy olyan szamot, hogy 45 000 km nel kell szelephezagot ellenorizni. Amikor ha kuldod neki, akkor kb 15-20 000 nel mar kell szelepet allitani. Pont az olajnal ne szarnanak ebbe a dinamikusan valtozo periodikus karbantartasra? Melyik motor konyvebe van odairva, hogy ha 1:50 et mesz a ringen, akkor dobd ki a motort 10 000 km mulva?
Aztan ezek az utcara gyartott szupersportmotorok. Ahogy etnies ervel, a mernok tudja hogy palyara fog vele menni a vevo.
Ez egeszen addig jo, amig egy kutyauto, es szarul megy. Amint egy profi kezebe kerul egy ilyen motor, az utcai allapotaban mindenhogyan el tud verezni egy palyan. Futomu, gumik, fektarcsak. A gyari fektarcsa nem bir fel orat egy normalis koridonel. A kedvencem, hogy kispataki alatt az sc 59 injektorcsatlakozasai annyira megpuhulnak a hoterheles miatt, hogy kiesik belole a csoki, aztan lehet tolni a boxba a motort, holott a mernok erre fejlesztette. Aztan nardoi korpalya, motorrad ujsag. 3 motor adta be a kulcsot a 6. ban byelezesnel, pedig azokat erre tervezte a mernok.
Minden a hasznalattol fugg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95822 üzenetére
Korabban irtad, hogy erezted az uj olaj es az osszetort olaj kozotti kulonbseget. Egyreszt ezert. Versenyhasznalatot nem hozom fel, azt megtagadtad, szigoruan utcarol beszelunk
Ahogy egyre jobban torik az olaj, egyre vekonyabb lesz, es egyre jobban veszit a kenokepessegebol is, ami a csapagyazasra fog nagy terhet jelenteni.
En szedtem szet regi villat, regi olajjal, olyat, hogy rettento budos volt az az olajnak nem kinezo folyadek, ami benne volt. Utanaolvastam, hogy mi lesz az olajjal, es most jon az igazi ezoteria: bakterium is megtelepedhet benne, ami bontja. Akkor lesz ennyire budos. Nekem ez azert eleg uj info volt
Ha csupan utcai hasznalatrol beszelunk, termeszetesen el lehet lenni olajcsere nelkul is, foleg ha a hatarok kozelebe soha nem mesz. Akarcsak a motorolajnal.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #95824 üzenetére
De ez nem evidens, pont ezt probalom mondani, hogy van olyan uzemeltetesi korulmeny, amikor helyenvalo 15 000 km utan cserelni olajat.
A felreertes ott van, hogy ez nem egy olyan szam, ami kobe van vesve, hanem hasznalatfuggo. Mint minden az egvilagon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Es dovi megkurta marquezt a szar ducatin, kirrraaly.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Olyat nem probaltam. A tabletta milyen? Savas vagy lugos?
Nalad bevalt? En luggal egy osszegyogyult elnyalt alapjaratallitot szedtem ki sornegy karbibol, semmi eselyt nem adtam mar neki. Azota vallasos lettem.(A forralassal az a bajom, hogy ha belerakom a karbit a fojtoszeleptengelyhez is bemegy a cucc)
Geresics
Linkelni tudod? Erdekel a dolog.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #95886 üzenetére
Demars
Koszi!Koszonom!
Jarmudekorban en is dolgoztam, es ezt nem neveznem annyira alkalmasnak, mert a legjobb folia is sajat rugalmassagabol adodoan a vakablakok kereteirol levalik nehany honap alatt. (Tehat annyira nem kell hanyattesni attol a ragasztotol) Ezt barmilyen aromas higitoval el lehet tavolitani, mig karburatornal nem egy egyszeru lakkosodast kell feloldani, hanem egy helyi galvanelembol szarmazo mocskot, a rez fuvokak az aluminium ontvenybe ezert rohadnak bele. A sima oldoszerekkel ezert nem mesz semmire.
Ha ez a fajta korrodalas nem ment valami miatt vegbe, csak siman beszart a benzin, akkor johetnek szoba ezek.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #95900 üzenetére
Csak a 4. et neztem meg, mert faraszto. Ezert nem megyek demens kordagyuri koncertre sem, mert tenyleg lehet rohogni egy hulyen, de engem inkabb elfaraszt
Es van igazsagtartalma, pl a kurvadraga hozza minden. Aztan ennyi.
A tasnernek meg a kis jollakott, halkszavu, sarokbol dudogo feketemunkas fiunak a koridejere azert kivancsi lennek, hogy ennyire kepben vannak
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #95908 üzenetére
Megneztem gyorsan. Az elsoben mondja.
Es meg amit nem ertek:
Egy szerelonek miert baj, ha valamit nehezen lehet szerelni? Mi annak idejen tobb penzt elkertunk, ha valamivel tobb munka volt. Nem kezdtunk el sirni, hogy ez huu nemjo, ezt nagyon szet kell szedni.
Ez a kuncsaft problemaja a kasszanal. Nekunk semmikepp nem. Munka az munka. Mit kell hisztizni?Amugy meg a vezetekek elhelyezeset az ugynevezett manualban meg lehet talalni, es igy a lada szerelo is tudja, hogyan kell elvezetni gyarilag a kabelkoteget...
Agysebeszek ezek
Nah ezert nem nezem, mert ezek hulyek mint a fszom.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #95918 üzenetére
Azert jo, mert megtornasztatja az agyadat
Eddigi elbeszeleseit figyelembe veve, a tippem: Megrendelte az uj alkatreszt, majd elment a felujitohoz, aki kulonos modon olcsobban megcsinalja, mintha uj alkatreszt venne -> visszamondta a rendelest, nem tetszett a kawasnak. Mivel mar leirt par vasarlos sztorit itt a topicban, annak ellenere, hogy arcizmom sem randulna egy ujabb telefonalas miatt, ha en lennek az alkatreszes, az ilyesfajta nehez vasarloktol menekulnek, mert csak a baj van mindig.
Ne vedd magadra kolondrum, de hat ez van baszki.
Ettol meg lehetsz aranyos... Ha alszol.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #95929 üzenetére
Karbinal en olyat hasznaltam, amit egy kis ecsettel vittem fel a fuvokara. Nem beleraktam a karbit, vagy nem nagy feluletre vittem fel. Na az az erosen lugos. Aluminiumot, rezet elszinezi. Otthoni tisztitasra alkalmatlan.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz akos727 #95977 üzenetére
Igen, lehet, ha semmit nem allitasz hozza.
Bizonyos fordulatszamokon valoban hulyeskedhet.A siktolattyus karburatorral nem azert lesz jobb, mert siktolattyus. Ha atfuvokaztatod a gyari, CV karbit, azzal is lehet jo.
A siktolattyus karbikat versenyre szoktak hasznalni, mert nem kell megvarni, mig felmennek a vakuumtolattyuk, amik meg utjaban allanak a gazoszlopnak. Hogy a motor ilyen alacsony gazsebessegnel se fulladjon, a siktolattyus karbikon van egy teljesitmenyfuvoka, ami hirtelen gazadasnal benzint spriccel a szivotorokba. A gyari CV karbi ilyenkor siman nem emeli fel a vakuumos tolozarat, azaz nem tudsz nyelgazt huzni, barmit csinalsz.Az, hogy mennyi motor maszkal nyitott dobbal, semmit nem jelent, az emberek 90 szazaleka nem tudja, hogyan kell viselkednie egy jo motornak. Rengeteg ilyen motorral talalkoztam, ahol nem erezte a tulaj, hogy torpan, csuklik a motorja.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen