-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #52461 üzenetére
Meglep, hogy csendesebbnek írod: a felnyithatók általában hangosabbak.
Amikor vettem az N103-at, elég durva volt a különbség az 1000 éves zárthoz
képest, ami lehet, hogy már kukaérett volt (amikor eltört a plexije, garantált),
de csendesebb volt, az ziher. Persze függ a motorodtól/turbulens áramlástól,
mindentől: igazából meg kéne nézni mindkettőt, felpróbálni, utána dönteni. -
-Mosquito-
őstag
válasz V.Stryker #52461 üzenetére
Viszel egy kis pénzt benézel az Euromotorhoz ott szerintem van/lehet raktáron. Megnézed/felpróbálod mind a kettőt,leteszed az árát és elmész egy körre. Amelyik jobb,halkabb,kényelmesebb,minőségibb sisak stb azt vedd meg.. N-Comot meg felejtsd el,többet ér az Interphone széria. (Ha kell,tudok jó árban) Rider13,Bázismotor ott nem hiszem hogy lesz sisak,csak rendelésre hoznak. Egyébként a R13-ban az eladó/tulaj a Bázisnál dolgozott anno. Hm NOLAN N85 LOUIS SPECIAL ez valami olcsósított széria lehet,amint látom már az utódja az N86 van máshol.
Mod,
Sisakot (más motoros cuccot sem) nem így veszünk,hogy kinézzük a neten kiválasztjuk a szint/méretet és klatty megrendelem.. Aztán jön a pofira esés,mert nem jó a méret,zajos,nem tetszik,esetleg valami hiba van vele.. [link][ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
fattyu
veterán
válasz V.Stryker #52468 üzenetére
el lett mondva néhányszor hogy az hogy S az egy dolog. de a népeknek nem egyforma a fejformájuk. van akinek a 200 ezres schubert sem kényelmes egy picit sem hiába az a mérete. ezért van az hogy nincs olyan hogy ez a legkényelmesebb sisak.
és ezért nem veszünk sisakot próba nélkül. mert 39ezer még mindig bazi sok pénz hogy aztán csalódott legyél.de a fillérbaszás az nagy úr.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #52523 üzenetére
Megyer Camp Fesztivál - Hollywood Rose, Ganxta..., Alvin..., meg Blues Company.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52673 üzenetére
Kézikönyv. Az leírja, hogy hol kell pontosan mérni, a te motorodnál milyen helyzetben kell, és mekkora lehet a lánc lógása. Ja, és nyomatékkulcs nélkül ne állj neki szerintem.
Szard le ki mit mond. Ha a kézikönyv azt írja úgy mérd, ahogy ott van leírva, akkor ahhoz fog értéket megadni nyilvánvalóan, nem pedig úgy, hogy keréken van.
(És igen, a féknek is ki kell lazítani azt a csavarját, de aztán ne felejtsd el meghúzni).[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #52671 üzenetére
A múltkori sikertelen vásárlás után úgy döntöttem (de persze nem biztos hogy be is fogom tartani ) hogy csak akkor veszek motort, ha kezemben a "papír", ami feljogosít a vezetésére, egyáltalán a közúton való kipróbálására. Szánt szándékom lábon hazahozni, akár az ország másik végéből is (Nincs utánfutóm, sőt még vonóhorog sincs a Yarison, így ez nem játszik). Sajnos a HaHu-ról is elfogytak az olcsó, de jónak tűnő motorok (maradtak a jól láthatóan szarok, meg a jók, de drágák), így lehet kivárom a szezon végét a vásárlással. Addig meg a kis csopperral folytatom az útjaimat. Persze lehet, hogy ha meglátok egy "kihagyhatatlan" vételt, akkor azonnal borul az egész.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52678 üzenetére
Semmi extra. Középsztenderre rakod, forgatod a kereket, és ahol mérni kell, ott megkeresed a láncnak azt a pontját, ahol a legkisebb a fel-le játéka, tehát ahol a legfeszesebb a lánc az aktuális állapot szerint. (mivel nem egyenletesen nyúlik, azért van erre szükség). Ha megvan, akkor a tengelyanyákat kilazítani, azt a féktartót is kilazítani, majd a lengőkar végén lévő csavarral húzni, mindkét oldalon, hogy jó legyen a feszesség (ez nem tudom mennyi, az mondja a fejezet elején írja, keresd ki). Ha megvan, akkor ügyelni kell arra, hogy mindkét oldalon ugyanott álljon a jelölés (különben ferdén fogod befogatni a kereket). Ha megvan, akkor megnézed szabadon forog-e a kerék, ha jó, akkor meghúzod az anyákat és azt a fékcsavart nyomatékra (ezért kéne a nyomatékkulcs). Illetve van valami szar a tengelyanya végén, ami rögzíti, azt is vissza kell tenni. Nagyjából ennyi.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52682 üzenetére
Nem tűnik, hanem mérd meg, mert ha ráülsz akkor még jobban feszül, ha berugózik akkor még jobban, és ha menet közben jobban megnyúlik vagy elszakad akkor szopni fogsz és drága lesz a javítás
Feree13: mióta megvan a motor, kétszer "állítottam". Azaz egyszer megkértem a szervizt a lánccsere után 1000 km-rel, majd nemrég magam. Közte volt vagy 15e km és rengeteg pályán cibálás. Ez a legerősebb DID egyébként...nem hiszem, hogy ez olyan nagy szarakodás lenne 10-15e km-enként 45 perc (bár igazából elsőre a kerék teljes kivétel és visszarakással, feszesség állításával együtt megvoltam 45 perc alatt). Ha odamész a szervizhez ahova járni szoktál, ott ingyen megcsinálják. Kardánba meg olajat kell cserélni, tehát mindennel van szopás ha úgy nézzük.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #52693 üzenetére
Csak arra vigyázz, a megfeszülő résznél nehogy elszakadjon. A hátsó felfüggesztés mozgása miatt kell a lazaság, ne tudjon megfeszülni és szakadni. Nem tudom pontosan, hogy kell beállítani, nem vagyok szerelő, de pont a szakadás veszélye miatt kell nagyon óvatosan beállítani a szakaszosan nyúlt lánc feszességét, hogy a "rövid résznél" se szakadhasson el. Ha tempónál elszakad, az elég veszélyes és kellemetlen tud lenni.
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52698 üzenetére
Látod, ha elolvasod amit írok és aszerint csinálod, akkor nem kéne megint szétszedni. Mondtam, hogy keresd meg hol a legfeszesebb és ott állítsd be - hiszen értelemszerűen mindenhol lazább lesz ezen a ponton kívül.
De én inkább már cserélném. Ha lánckerék nem kell csak lánc, akkor azért az nem olyan vészes. Gondolom nem 530-as kell rá, hanem valami olcsóbb...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
.mf
veterán
válasz V.Stryker #52693 üzenetére
Mikor voltak cserélve?
Még ha nem is látszanak kopottnak, már hiányozhat belőlük annyi anyag, hogy a lánc elhasználódását felgyorsítsa; s a lánc a drága, nem a lánckerék.
Hogy mennyit lehet vele elmenni, változó és kiszámíthatatlan. Sajnos valamiért anno nem írtam fel, hogy mikor vettem, de az előző láncomban kb. 25k lehetett, amikor valami zajt kezdtem hallani, amit rákérdezésre a velem jövők is megerősítettek, akkor vettem észre, hogy szakaszosan megnyúlt. Utánahúztam, mentem még a hétvégén alig 800-1000 km kímélős túrát, aztán amikor este visszaérkeztem a városba és indultam volna lámpánál, már annyira meg volt nyúlva megint, hogy meg-megugrott a lánc. Csak néztem, az előző lánc a kezdődő nyúlás első utánhúzásával még pár ezer km-t kibírt. Pedig ez DID lánc volt...
Hazaértem, megint húztam, megrendeltem nem túl távoli boltból a lánc+kerekeket, már a <8km út végére lelazult megint, de annyira, hogy a legfeszesebbhez állítva is már nagyon óvatosan tudtam csak elindulni, hogy ne ugrálgasson folyamatosan fogakat, s onnan már csak a szüleimig jutottam el, oda is csak úgy, hogy kb 2 km lejtőn le, behúzott kuplunggal...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52707 üzenetére
Akkor bőven megérett a cserére. Kompletten cserélném lánckerekekkel. DID, RK, EK ezekből válogass lánc téren főleg. Lánckerék elég sok lehet, JT, Sunstar, ESJOT ezek többnyire kaphatóak itthon, mind jó minőségűek.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52716 üzenetére
Ja közbe én is nézem. Nem hiszem hogy kéne erősített, nem hayabusa ez
Nekem most DID van fent. EK-t ismerem még, azokból is elmegy 25k-t az én motoromon (a gyári is EK)...meg az RK. A JT lánccal kapcsolatban nincs közvetett tapasztalatom sem. Nem hiszem, hogy szar lenne."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52753 üzenetére
Attól nem lesz erősebb keréken a motorod. Ellenben ugye van a főtengőn meg a keréken mért teljesítmény. A kettő között a hajtáson veszik el a lóerő. Ha fogyózol akkor a lóerő marad, ha könnyíted a hajtást (felni, gumi, féktárcsa, lánc, lánckerék), akkor pedig csökkented a veszteséget A kettő együtt használ igazán.
HSM: majd beszámolok róla, ha cserére kerül a sor Akkor én is keskenyebb láncot és alu lánckereket rakok fel...majd kiderül...vagy nem, mert akkor változtatni fogom az áttételt is
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #52753 üzenetére
Nekem az utastól megszabadulva szokott megtáltosodás érzésem lenni...
(#52754) Daywalker: Ebben viszont tévedsz. A főtengelyhez képest a teljesítmény pici része elvész minden egyes áttételnél. Először a primer áttételnél, utána a váltó fogaskerekei között, utána pedig a lánchajtáson.
A meghajtás súlyának nincs jelentősége a teljesítmény szempontjából, ellentétben ezekkel. A kisebb tehetetlen tömeg csak abban segít, hogy könnyebben pörög fel elvileg a motor, valamint javul az úttartás a kisebb rugózatlan tömeg révén.Ha az áttételhez nyúlsz, az sokkal durvábban fog változtatni, mint bármi más, szóval az úgy nem lesz releváns.
-
-
Peczek
aktív tag
válasz V.Stryker #52764 üzenetére
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek: itt ki volt a hunyó? Ugye, az autó megy felfelé a Hároson (ez elég meredek, tehát gondolom lassan), motoros kielőz, autó index balra (Gyöngyszem utca) és csatt. Ha az autó indexelt, akkor elvileg elsőbbsége volt ? Gondolom tükörbe nem nézett kanyarodás előtt. De kinek volt elsőbbsége ?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Linux kezdőknek
- TCL LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Kés topik
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Inspiron 3140 - Királyunk ajándéka
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA® driverek topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs