-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz Madwe #124895 üzenetére
A láb letétele nyilván hiba, lehetett volna talán előbb is vészfékezni, de sok lehetőség a menekülésre sajnos nem volt. Elég sokat közlekedem mostanában a Kiskörúton, a metró építése miatt egy sávra szűkült az autofórgalom, mi, motorosok meg ugyan simán mehetünk a buszsávban. Nagyon sok a kivágás, index nélküli, váratlan kihajtás. Egyszerűen vissza kell venni a tempót, akkor nem kell vészkikerülni, meg öklöt rázva ordítozni.
-
#31733248
törölt tag
válasz tboy93 #124939 üzenetére
Én naponta notorozom a Belvárosban (ott dolgozom), de nem akarnak rendszeresen megölni. Vagy túl gyorsan mész, vagy túlreagálod, esetleg egyszerre a kettő. Ha mondjuk a nemrég emlegetett Kiskörúton álló kocsisor mellett mész el a buszsávban, normálisan haladva semmi gond. Ha 70-nel robogsz el mellettük, már összejön néhány gyors reakciót igénylő szitu, ha százzal húzod neki, hét héten belül repülsz valamelyik motorháztető felett. Mondhatod, hogy az autós volt a figyelmetlen hülye, de ez alapvetően rajtad múlik.
Mondjuk hétvégén több a vidéki sofőr, ők tényleg bambák.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #125069 üzenetére
"Fogjunk össze is csináljatok meg nekem egy kvázi vállalkozást." - ennek a videónak kb. ez a lényege. A másik meg a keretösszeg. 1 ha-t jó minőségben alapozni leaszfaltozni, kiszolgáló épületet felhúzni... Ha valaki ennyiért ezt így össze tudja hozni, azonnal szóljon nekem, nálam is akadna egy kis munka. :)
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #125367 üzenetére
Ugyanúgy vizsgálják a felelősséged, ha az elütött gyalogos részeg, nekem is volt már ilyen esetem. Ott a szakértői vélemény és a tanúk is egyértelművé tették, hogy nem hibáztam.
A "városi száguldozás" megint egy érdekes kérdés, még robogóval is rendszeresen átlépem a 100-at, úgy, hogy senkit nem veszélyeztetek. Például azért, mert elsőként indulok a lámpánál és teljesen üres a több sávos, jól belátható út előttem. Sokan vagyunk így ezzel, akkor is, ha néhány önkéntes rendőrt emiatt a rosszullét kerülget.
-
#31733248
törölt tag
"Varosban meg autoval is boven lehet 100 fole szaladni."
Igen, főleg, hogy az autóm sokkal jobban gyorsul, mint a robogóm. A relatív gyorshajtás is igaz, onnantól emelkedik számottevően a baleseti kockázatunk, hogy elkezdünk jelentősen gyorsabbak lenni az álló, vagy lassan haladó autósoknál.
"Szerintem itt látatlanba bármelyikünk aláírna egy felfüggesztettet. Hiszen gyorsan hajtott és meghalt egy ember."
Pontosan, nehéz lenne az ilyesmit egy megrovással megúszni.
"Ez olyan lenne, mintha egy BMW -s indexelne, vagy megköszönné, ha beengedik. Az ilyesmi nem passzol a márka imidzséhez. "
BMW-s vagyok és mindig indexelek, régi beidegződés lehet.
-
#31733248
törölt tag
válasz Micsurin #125830 üzenetére
Én a kép EXIF adataiból azt látom, hogy rosszul állítotad be a színhőmérsékletet, brutálisan hidegre. Ha automatán hagytad volna, sokkal jobban nézne ki. Nem a szórt fény a kép problémája.
Az ilyen képek még sokkal nagyobb szenzoros fényképezőgépekkel is szarul mutatnak, nemhogy egy hozzájuk képest csoffadt mobillal. Különösen igaz ez akkor, ha a fotós nem az árnyékos részre mér fényt és nem rawban fotóz. Egy saját fotómmal szemléltetem:
Jól látható, mennyit jelent, ha az ember feldolgozza a nyers fájlokat. Ilyen esetekben érdemes is.
-
-
#31733248
törölt tag
válasz bacus #127872 üzenetére
"De lehet eleget keresni? Több pénz --> nagyon, drágább igények. Én nem látom a végét."
Ha tudod, hogy a jó emberi kapcsolataid boldogítanak elsősorban, nem a pénz, akkor látod a végét. A pénz akkor a legfontosabb, ha nagyon kevés van belőle: a Maslow-piramis érvényességét nehéz cáfolni. A magasabb jövedelem mellé nem szükségszerűen társul arányosan növekvő költés. Nem azért, mert kuporgat az ember, hanem mert ténylegesen nincs rá szüksége.
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #128066 üzenetére
"Igen, a cél a vérlovagság! "
Akkor Te is azok közé tartozol majd, akik legálisan húzhatják vigyorogva a csutkagázt a részingelős videón, másnap meg azt írják neki az ingerszegény környezetben szocializálódott világtalan emberek, hogy "Hősök vagytok!" meg ilyenek?
Tök őszintén, én rendszeresen adományozok jótékony célra, de ettől a sztoritól valahogy nem szakad taknyom-nyálam egybe. Az emberélet a legritkább esetben lesz azzal a különbséggel megmentve, hogy 180-nal mész el az autók mellett, a két sáv között ahelyett, hogy megvárnád, hogy lemenjenek előled. Ellenben valaki előbb-utóbb feltekeredik majd egy motorháztetőre, abban pedig majd csak reménykedhetünk, hogy az autó utasait nem viszi magával.
Mackót én egyébként bírom, de hogy motoros oktatóként pont ő csináljon ilyeneket - ez bizony csalódás. Remélem, a Te videódon nem lesznek ilyenek. Biztos kevesebb lesz a dicséret és kevésbé izgalmas a jelenet, de elvileg nem az lenne a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #128179 üzenetére
A motivációidat nyilván Te ismered a legjobban, én nem fogok kételkedni a jószándékodban. De abban mondjuk teljesen biztos vagyok, hogy ha ugyanez a csapat a rászánt idővel és pénzzel mondjuk méhnyakrák szűrésre, vagy vastagbél szűrésre agitálna, nagyságrendekkel több lenne a ténylegesen megmentett emberélet. Nem izgalmas, nem látványos, de minden hétre jutna valaki, akinek így sikerül megmenteni az életét.
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #128230 üzenetére
"Vérszállítás: nem néztem meg minden videót, de egy olyan előttem van, amikor mérgelődve megy a motoros a teli autópályán. Szegény autós észreveszi, le akar húzódni, de a motoros már mellette van."
Pontosan, erre mondom, hogy itt nem az autós a hülye, akkor sem, ha a motoros oktatóként dolgozik és egyébként profi. Egyszerűen nem arra vannak kondicionálva a népek, hogy a motoros a nyakába esik 200-zal, aztán elmegy mellette jobbról a két sáv között.
Xero videóján látszik, hogy ez a tempó most még sok neki. Például itt.
-
#31733248
törölt tag
Nekem úgy tűnt, de Te érzed, mennyire volt tudatos, hogy a jobbos kanyar végén elmentél a felezőig. Alapvetően azt javaslom, először az ideális ívek legyenek meg, utána lehet óvatosan növelni a tempót. De nem szabad elfelejteni, hogy ez közút, érhetik az embert váratlan meglepetések, mindig kell tartalékot hagyni.
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #128337 üzenetére
Nem szokta a cigány a szántást. :) Gyere gyakrabban, először biztos furcsa a sűrű forgalom, de utána rá lehet kapni az ízére. Motorral, robogóval a budapesti közlekedés egészen szórakoztató tud lenni. Nekem most egy 300+ lovas új (és egyébként szeretett) autó áll sokat a garázsban, mert városi közlekedésre az SH300 sokkal csábítóbb. Télen és esőben is. Tegnapelőtt például úgy mentem szemerkélő esőben 10 km-t, hogy a lábtakarót fel sem tettem, csak egy farmer volt rajtam, mégsem áztam el.
Mosquito34, azt sem szabad elfelejteni, hogy itt nemcsak a jogi háttér kérdéses. A cég (ebben az esetben a rendőrség) megítélése egy-egy ilyen videó után egyértelműen romlik. Én vállalkozó vagyok, minden ilyen esetet igyekszem elkerülni és a kollégáimtól is mindannyiunk érdekében ezt kérem.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #128389 üzenetére
Nekünk az utcánkban van egy "szomszéd", aki amúgy motorozik. Kérdezte, milyen a gép, mert Ő is gondolkodik, elég nehéz városban manővereznie a gépével (1200 GS-e van). Mondtam neki, úgyis elutazunk, járjon addig vele. Mire visszajöttünk, meg is rendelt egyet.
Pont úgy van, ahogy írod, egy 300-as robesz tényleg király, a motorosok el sem szokták hinni, milyen alacsony súlypontú.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz Steven #128959 üzenetére
A kerékpársávot egyelőre több robogós és motoros használja mint biciklis, egyébként pedig vicc, hogy egy lámpaváltásnál egy autó sem jut át (és sokszor busz sem), mellettük meg ott a másik sáv, az autók tört százalékát kitevő bringásoknak.
Blackrulz1, ott volt az egész tavalyi év például, de amúgy sem a kátyúzás itt a gond...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #128973 üzenetére
"Túl sok ember használ autót, nehézzé kell tenni a helyzetüket és akkor elkezdenek gondolkodni másik alternatíván. Sok idő és sok szenvedés után, de eredményre fog vezetni."
30 éve ez megy, szerinted sikerült? Arról nem is beszélve, hogy ehhez színvonalas közösségi közlekedés kellene, ami tényleg alternatívát adhat sokaknak.
"Amit te szeretnél azt már az USA-ban évtizedek óta kipróbálták és mindegy hány sáv van, ott is dugó van"
Ezzel az egyébként száz helyről ismerős szöveggel több gond is van:
Egy amerikai nagyváros kertvárosából a belvárosba ingázva 20-30 perc alatt 2-4-szer annyi kilométert teszel meg, mint itthon, magyarul: fényévekkel jobban működik a rendszer (nem csak NYC van ám). Tudom, mert azok többségével ellentétben, akik ezt rendszerint leírogatják, én próbáltam is.
De ez egyébként mindegy, mert a magyar nagyvárosokat nem eszerint építtték, számos amerikai nagyvárossal ellentétben. Ott a belváros közepéig mennek az autópályák és sokkal nagyobb forgalmat képesek elvinni. Megjegyzem, jópár amerikai nagyváros kötöttpályás hálózatának fejlettsége után elsírnád magad a hazai viszonyok láttán.
Budapesten meg az van, hogy évről évre több "egérút" szűnt meg, aztán szépen kiterelték a népet a legforgalmasabb útvonalakon 2x1 sávra. Hogy mást ne mondjak, Belső-Erzsébetvárosból most kb. kétszer annyi időben és útban egyaránt kijutni,mint mondjuk egy éve volt. Szóval ha nincs dugó, akkor csinálnak. Számomra ez a bosszantó, nem az, hogy nem épült autópálya a Körútig.
Amúgy a dugódíj éppen a hozzám hasonló arcoknak felelne meg legjobban, de csak akkor, ha magas, mert az már tényleg kivonná a belvárosi forgalom nagy részét.
Ebből is csak az látszik, hogy még a biciklisávok kialakítása is a lehető leghülyébben lett megoldva. Én simán használom is őket, mert így életszerű, nem pedig úgy, hogy az autók tükrei és a bringasáv széle között egyensúlyozgatok. Az sokkal balesetveszélyesebb.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #128982 üzenetére
Miféle krumpli?
Egymás után szüntették meg a menekülőutakat Budapesten, egészen a rendszerváltás óta, mondván, hogy ha eleget szívnak az autósok, akkor majd BKV-val jár a jónép. Ezt egyébként oktatják is az egyetemen a közlekedésmérnököknek.
Csak hát az marad ki, hogy ha BKV-val egy órába telik egy külvárosi lakásból a belvárosi munkahelyig elmenni és előtte, vagy utána (esetleg mindkét esetben) van egyéb teendő is, akkor ez sokaknak nem lesz alternatíva.
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #128991 üzenetére
Tudom, mindenki szűk látókörű, aki nem osztja feltétel nélkül azoknak a közlekedési megoldásoknak a mindenhatóságát, amelyekről Tenczer Gábortól olvasni szoktatok. Amúgy a kompetens fiatalember személyes ismerősöm.
Annyit azért jelezni szeretnék, hogy nem mindenki szűklátókörű hülye, aki másképp gondolja. Én sem azt mondtam, hogy járjon mindenki autóval és minek a közösségi közlekedés. Nekem az a legnagyobb bajom ezzel az egésszel, hogy úgy csinálnak mesterségesen dugókat, hogy közben alig fejlődött valamit a közösségi közlekedés - már csak emiatt sem jelenthet valós alternatívát sokaknak. Tudom, a motor/robogó más, de nekem csak a munkába járásnál megspórolt idő 1óra naponta. Pedig vállalkozó vagyok, nem kötelező csúcsidőben mennem.
De mondom, felőlem nyugodtan jöhet a dugódíj, nekem nem fog fájni. Minél magasabb a dugódíj összege és minél nagyobb kiterjedésű az érintett zóna, annál több autót fognak letenni. Ebben gondolom, nincs vita. Szóval ha ez a kívánt cél, akkor legyen.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz bacus #128995 üzenetére
A belvárosban amúgy egészen jól lehetett parkolni az ingyenes parkolás alatt is. Csak nem az ingyenes utcai parkolóhelyeken, hanem a parkolóházakban, pénzért. Egy-egy parkolóházban 100+ parkoló volt azokban a hetekben, amikor a média arról értekezett, mekkora közlekedési káoszt okozott az ingyenes parkolás. Csak hát ugye a legtöbb emberben fel sem merül, hogy nem csak az utcán lehet megállni, akikben meg igen, azok is gyakran az ingyenes utcai parkolóhelyek felkutatásával foglalkoztak.
Ja, hát az úgy szokott lenni, hogy ha valaki nem böffeni fel a Telex, vagy az Origo paneljeit, azonnal megkapja a megszokott jelzők valamelyikét. Mert olyan értelmiségi nyilván nincs is, aki mindkét nagy tömbbel szemben kritikus.
-
#31733248
törölt tag
A környékünkön (II/A kerület) 100-tól indulnak a szóba jöhető építési telkek, ha valahol kihalnak az öregek valamelyik régi házból, azonnal elindul érte a vevői roham. Az utcánkban építettek egy ikerházat, még tervezési fázisban, két nap alatt el is adták mindkét lakást. Nem is csodálom, sok ember akar kiköltözni és van is ennyi pénze.
A tiéd nagyon szerencsés együttállás minden szempontból. A vasútállomástól nem laksz messze, a metróból pedig elég feljönnöd és máris a munkahelyeden vagy. De a legtöbben nem ilyen szerencsések.
Erre mondom, hogy ritka nagy tehetségtelenség kell ahhoz, hogy még a biciklisávokat sem tudták normálisan, átgondoltan felfesteni. Azt hitték a szerencsétlenek, mindegy hol van, pedig nem.
Az egérutak tucatjai tűntek el a rendszerváltás óta. Most mindenhol az megy, hogy tereljük ki a forgalmat a nagy főutakra, 2x1 sávra, hangoljuk át a lámpákat, aztán magyarázzuk meg, hogy ha nem így lenne, akkor is ekkora lenne a dugó. Pedig nem.
Hidd el, nincs itt olyan ember aki elvitatná, hogy minél többen tömegközlekednek, annál jobb lesz. A probléma azzal a végtelenül egysíkú, tipikusan belpesti megközelítéssel van, amely anélkül szivatja agyon a külvárosokban és az agglomerációban élő tömegeket, hogy értelmes közlekedési alternatívát kínálna nekik. Különböző okokból több százezer embernek akkor sem lesz alternatíva a közösségi közlekedés, ha megszivatják. Ezer oka van, kell a kocsi a munkájához, suliba, sportolni hordja a gyerekeket, kocsival szállít.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #129012 üzenetére
Drága zgospel, hidd el, nem egy idióta vagyok, aki nem fogja fel, mi Neked a fontos. Csakhogy az a helyzet, hogy a külvárosokban, sőt, az agglomerációban élőknek is vannak jogos érdekei, bármennyire is nem tetszik ez sokszor a belső kerületekben élőknek. Mondom ezt Budapestet nagyon szerető, annak belső részén felnőtt emberként. Nekem is volna ám arra igényem, hogy a budai hegyek természetközelségét kereső belvárosiak meg a panellakók ne hajtsanak be az utcánkba, sőt, az lenne a legjobb, ha nem is jönnének erre. De én - veletek ellentétben - megértem, hogy amiért ideköltöztem és sokat fizettem, az nekik is tetszik.
Hidd el, nagyon szeretném én is, ha többen tennék le az autót és tömegközlekednének. Tényleg tök jó lenne, érthető, hogy ez a cél. De meg tudom érteni azt is, ha valakinek nincs erre napi 2-3 órája, mert a családjával akar lenni. Ezért is szeretném, ha ezek az emberek nem csak szivatást kapnának, hanem jó minőségű, gyors eljutási időket kínáló közösségi közlkekedést is.
Rugalmas vagyok, felőlem kipróbálhatjuk akár azt is, hogy a főváros teljes területét dugódíjas övezetté alakítjuk át és az autóktól való megszabadulás jegyében lehetne a kezdő dugódíj mondjuk 10 ezer Ft/nap. Így alaposan visszaesne az autóforgalom, a belvárosi ember sem autóval menne a külvárosba és ugyanez igaz fordítva is. De ugyanígy jogos igény az is, hogy csökkentsük a közterületen parkoló autók hatalmas számát. Legyen mondjuk napi 5 ezer forint a díja, értelemszerűen a helyben élő lakosságnak is. Gyorsan el lehet ilyen intézkedésekkel komoly eredményeket is érni. Felőlem akár holnaptól kezdhetjük, mindenkinek garantálom, hogy egyáltalán nem fogok sírni.
Mit szóltók hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #129040 üzenetére
Persu, keress egy csajt, ha feszült vagy, nem kell felkúrni magadat semmin. Beszélgetünk.
Ez nem ideológiai különbség kérdése. Rugalmas ember vagyok, legyen igaza a másik oldalnak és alkalmazzuk az általuk javasolt megoldásokat annak érdekében, hogy csökkenjen az autóforgalom.
- Ők dugódíjat szeretnének, hogy kevesebb legyen az autó. Legyen nekik igazuk, próbáljuk ki.
- Ők azt szeretnék, hogy ne használják az utcákat gépkocsi tárolóként. Oké, sarcoljuk meg azokat akik ezt teszik, benne vagyok ebben is.
Visszaesne az autóforgalom? Naná. Én szívesen robogózom továbbra is és ennek semmi köze az egzisztenciális okokhoz.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #129034 üzenetére
A budapesti közlekedés problémáját a nyilvánvaló érdekellentétek teszik nehezen megoldhatóvá: egyéni érdek vs. közösségi érdek, belvárosban élők vs. külvárosiak.
Nagyon sok Budapest belső kerületeiben élő például úgy gondolja, hogy korlátozzák a forgalmat, ne is hajthasson be más az adott utcába, csak az, aki ott él. Érthető: csendet akar és jobb levegőt. Meg azt, hogy a külvárosban élő ne is közlekedjen autóval a belvárosban. Ezt is megértem.
Ugyanez az ember viszont alanyi jogon elvárja, hogy a város legértékesebb területein ingyenesen, vagy jelképes összegért foglalhassa a közterületet a kocsijával. Vagy éppen a család második kocsival is, mert neki ez jár. És ha elmegy a külvárosi ismerőseihez, vagy éppen ott van a munkahelye, természetesen mehessen kocsival, mert messze van és az átszállás is macerás. Jelzem, éppen olyan messze van neki, mint fordítva, a külvárosban élőnek, aki miatt viszont már fel van háborodva.
Ha egyszer tényleg bevezetik a dugódíjat és keményen megsarcolják az autós közterület használatot úgy, ahogy a zöldek szeretnék, lesz itt sírás. De nem csak a külvárosban, a belvárosban is. Az európai modell szabad szemmel is jól látható: ha a belvárosban laksz, ne is legyen kocsid, vagy oldd meg a tárolását. Ha a külvárosban laksz, fizess keményen, vagy tömegközlekedj. Az autósok óriási többségének lesz ez jelentős érdeksérelem.
Más: Magyarország tényleg nem csak Budapestből áll, de bizonyos dolgok csak itt állnak rendelkezésre megfelelő mennyiségben, minőségben, ezért is válik egyre fejnehezebbé az ország. A kvalifikált munkaerő sokszor nem tud mit kezdeni magával vidéken, a jobb cégek jelentős részének pedig a vidék egyszerűen kispálya.
Oktatás? A legtöbb embernek halvány fogalma sincs arról, mekkorák a különbségek. Buda jobb kerületeiben például semmi meglepő nincs abban, hogy a gyerek végig kéttannyelvűben nyomja, egészen az óvodától kezdve. Meg abban sem, hogy a gimnázium végén már két-három idegen nyelven nyomja felsőfokon. Vagy hogy Budapest elit gimnáziumaiban a tanároknak egyre többször az okoz fejtörést, hogy miközben ő megpróbálja a srácokat felkészíteni a nagybetűs életre, az osztályban többen már a saját vállalkozásaikat irányítják az órák közti szünetben. Akkora a versenyelőny, hogy azt a legtöbben el sem tudják képzelni.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Somatom #129454 üzenetére
Csak offban jelezni szeretném, hogy az Apokalipszisnek négy, különböző színű és jelentésű lovasa volt, a lovasok szerepének értelmezési vitája pedig az egyik legérdekesebb a vallási tárgyú kultúrtörténeti emlékek között. Mondjuk nem hiszem, hogy a témában egymást érnék a vitaképes tudással rendelkező tagok a motorosklubokban.
-
#31733248
törölt tag
Jelenleg a "zöldáram" piacképességét köztudottan az unió befolyásolja részint szubvenciókkal, részint a fosszilis kibocsátás szankcionálásával. Nagyon durva dilemmák vannak rendszerszinten, rengeteg hülyeséggel. A németek például okosan bezárták az atomerőműveiket, azóta részint lengyel és ukrán szénnel, részint a francia atomerőművekből származó árammal látják el a gazdaságukat.
A napenergia pedig sokszor sajnos pont nem akkor áll rendelkezésre, amikor nagyon kéne. A magyar rendszerterhelési csúcs idején 7000+ MW volt a fogyasztás, a közel 700 MW beépített naperőművi teljesítmény ehhez mindössze 11 MW-tal járult hozzá. Szóval a sokszorosan elátkozott fosszilis és atomenergia úgy kell, mint a falat kenyér.
-
#31733248
törölt tag
Rendszerszintű elképzelések szerint éppen az elektromos járművek segítenének kiegyenlíteni a napi fogyasztást, feltéve, hogy nagyon elterjednek. Ehhez értelemszerűen a meglévő villamos elosztóhálózatot is fejleszteni kell és velük még mindig nincs megoldva a csúcsidőszaki probléma...
Amit persu írt (nem igazan latszik, mire lesz lecserelve) már nem kérdés: az egyéni megoldás az elektromos jármű lesz. A rendszerszintű problémák megoldása (pl. a fosszilis energiatermelés megszüntetése) még sajnos várat magára.
Az építőiparban is nagy volt a zúgolódás az új szabványok miatt, de sokkal zökkenőmentesebb at átmenet, mint ahogyan sokan jósolták. Ma már nincs ház megújuló nélkül.
"Viszont az olajcégek sem véletlenül kezdték el a maguk transzformációját."
Ez egy nagyon okos észrevétel ebben a vitában. Látják ők is merre megyünk, mind a gazdasági források, mind a lobbierő rendelkezésükre áll ahhoz, hogy az átalakuló piacot is dominálják.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Yoshida #129648 üzenetére
A valóság ezzel szemben az, hogy még az 58KWh-s ID.3 is csak akkor hoz 300 kilométeres hatótávot, ha vigyázol rá, szóval ez a technika még messze nem tart ott, ami lehetővé tenné az országjárást. Hidd el, ha úgy lenne minden, ahogy írod, általánosan elterjedtek lennének az elektromos céges flották.
Ugyanez érvényes a napelemek megtérülésére is. A valóságban ez még a szubvenciókkal együtt is 9-10 év, nem érdemes azzal áltatni magad, hogy "15-20% között van az éves hozama" - és akkor még a szabályozói környezet esetleges változásainak kockázatairól nem is beszéltünk. Sokan azért is óvatosabbak ezzel az e-forradalommal kapcsolatban, mert rengeteg az ilyen túlzóan hurráoptimista hang, Elon Muskkal kezdve... Láttunk már dot-com buborékot kipukkanni és nem azért, mert nem az interneté volt a jövő, hanem mert túlzóak voltak az elvárások.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #129899 üzenetére
F4 nekem is volt, a mai napi jó szívvel gondolok rá, 191 centivel is teljesen rendben volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gaming notebook topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- iPhone topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Motoros topic
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Futás, futópályák
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Horgász topik
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen