-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #77314 üzenetére
Km fuggo termeszetesen.
Karburatoros motornal a benzin szurese tokeletes tank mellett ertelmetlen. Injektoros motornal nagyon fontos. De egy karburatoros motor hatalmas kosszal is elmegy. A benzin eleve szurve van.
Rengeteg karbis motornal ki sem kell cserelni a tankban levo szurot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Nalunk hajnalban -17.5 ot mutatott a kocsi
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #77349 üzenetére
na varja, en sehol nem olvastam 75 Nm-t.
a gyari brossuraban a valtoatteteltol kezdve a kompresszioviszonyig mindent megadnak, de a nyomatekot nem, a loerot csak nagyritkan, ami 41.
bar igy a 75 Nm el, 5 sebesseges valtoval tenyleg beteg lehet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #77352 üzenetére
csatlakozom enis a konnyu motor terepre velemenyhez. en pont emiatt nezek enduro vonalban csak 2T-t. nemreg neztem meg a husky TE 300 at szalonban, de nekem fura volt. (olcso ktm benyomasom volt tole, de ez persze semmit nem jelent)
leginkabb egy exc 300 al elegednek meg, 4T ben nem vagyok jaratos, sok mindent el kene olvasni, hogy mit erdemes venni. amit elviseltem eddig terepre 4T ben, az egy Kawa klx 300 volt, nem volt eros, de nagyon konnyu volt, es nem is volt problemas. az nagyon tetszett. de a drz 400 sulyban levo motorok nagyon butak terepen. (kb 150kg)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #77367 üzenetére
pedig magyarorszagra ezek a motorok kellenenek. itt az embereknek semmi penzuk nincs. ezeknek a motoroknak nagyon alacsony a fenntartasi koltseguk. ami nem mindig egyenlo a csucsminoseggel.
amiert europaba nem johetnek be, az nagy valoszinuseggel az euro4, a kotelezo abs.
indiaban letfontossagu, hogy keveset fogyasszon egy motor, kedvezo ara legyen, es kedvezo fenntartasi koltsegei legyenek. lehet hogy egy japan kevesebbszer rohad le, megis tobbet fogsz ra kolteni. es erre a nyomortanyara ez tokeletesen megfelelne.
illetve te lehulyezted az osszeset emelle meg[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77372 üzenetére
jah, csak a fenntartasi koltsegeket is nezd! egy gs 500 hoz egy vezermulanc mondjuk legyen 30e, a feszito egy masik horror osszeg, kopo fogyo. a masik motornal szotyipenz. most a japan rakfenebe a generator, fesszabalyzoba ne menjunk bele.
raadasul a gs is eleg sporolos motor, az acel fekdugattyujaval.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77374 üzenetére
oemet neztem altalaban.
megint eljutottunk az mz megeri kerdeshez.
mivel ide nem fog bejonni, ez egy teljesen elmeleti fejtegetes, ahhoz, hogy abs-t kapjon, illetve befecst, szabalyozott katalizatorral, addigra annyira megdragitja, hogy nem eri meg, illetve ahhoz vizes motor kellene szerintem, levegossel nem lehet az euro 4 et teljesiteni.viszont ott joval kevesebb penzuk van ra, mint itt, es elvannak ezekkel. hasznalt konteneres japan motort nem szivjak fel...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #77377 üzenetére
ja igaz, nem mind, hanem egytol egyig
hoho, dehogynem, itt aztan a legtobb ember ugy vesz motort, hogy fenntartasra semmi penze nincs, es azt kepzeli, hogy nem is kell, mert japan.
akkor nezzuk meg a par eves hasznalt arat is ennek az ujjonan olcso motornak, mint manapsag a hyosung. vagy a kinai robogok, ugyanez. annyi penzbol aeroxot, sr t kapsz. megis rengeteget eladnak.
igazabol ezt ma is el tudod jatszani, minek vegyel uj motort, ha van ennyi es ennyiert jobb. csak lassan ezek is el fognak fogyni, pl az 1000 es sportmotorok nagyon kikoptak a magyar piacrol.teljesen elmeleti fejtegetes, tehat az is lehet hogy hulyeseget beszelek. de az is lehet hogy ti is.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #77380 üzenetére
Figyelj. Fitymaltad az indiaiakat vagy nem? a munkatarsaid alapjan itelted meg a motoripart. Ez tiszta sztereotipia.
A ktm kis rc szeriat ott gyartjak. Ugyanaz mint kina. Minosegbiztositasi rendszeren mulik az, hogy mit gyartanak.Mert az enfieldhez szotyi az alkatresz.
A nullas hitelek hasznaltmotorjai tuntek el. Pl az r6r is.
Nagyon keves van belole. Hatalmas ur van ebben a szegmensben, annyi amennyi van a piacon nem elegit ki semmilyen igenyt. A legkisebbet sem.Es a gs 500 at is valakinak meg kell vennie ujonnan, kulonben hogy kerulne hozzad?
Latom kinai robogoval nem volt dolgod.
Tokeletesen ugyanaz a szitu: aerox hasznaltan, vagy kinai ujonnan ugyanannyi penzert.
99 tol radikalosodott az r6. Azelotti hasznaltmotorokrol nem erdemes beszelnunk, 26 eves sportmotorok, vagy kb 20 evesek. A beluk kivan.
Az hogy mire valo, a sportmotor vasarlok legnagyobb reszenek teljesen mindegy. Nezd meg a kinalatot. Egy vicc.Amugy az egesz maszturbalasunk teljesen elmeleti sikon tortenik, tehat ugy vedjuk meg a velemenyunket ahogyan csak akarjuk. Biztosan nem olyan minosegu motorojat gyart 600 e ert, mint egy japan, de nekik sem fejleszteni nem kell, se eu normakat betartaniuk. Mondjuk egy 50 eves blokkal szerelt motort eleg konnyu igy legyartani olcson. Akkora szamban, amennyiben ott veszik.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #77389 üzenetére
Az a trutyi egyetlen dolog lehet, tankkonzervalo. Citromsav... Jot tesz a femnek. Fasza. Valamilyen oldoszert kellene elso korben kiprobalni, aromas, esetleg nitrohigito. Az le fogja vinni. Nem vizbazisu. Mosogatogepbe ne tegyel alu alkatreszeket soha.
Az is savas. A sima benzin nagyon lassan ki fogja oldani.Legutoljara egyik baratomtol kertem gumimendos henger mosot, neki akkor nyomdaja volt, ezzel mossak le az ofszet gepek gumihengererol a festeket. Az kivitte a tankbol rendesen. Sot meg a Hermosal markaju tomitogyantat is.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #77400 üzenetére
elkezdtem nezni, de nem tudtam befejezni. akarat megvolt. isten latja lelkemet. a meglepetes viszont elmaradt. (miert meglepetes?) pedig este nagyon fogekony vagyok pl a muveszfilmekre is. pl sztm jeremy irons egy beteg ember, megis tobb filmjet megneztem ejjeli idopontban, (nem a die hardot). es meg die antwoord klippeken is kepes vagyok szorakozni, esetleg aphex twin is johet.
van egy otletem. lemegyek pecsre a dt vel, ugyis ott neztem ki egy yz elso telot, illetve par alkatreszt. viszek apam palinkajabol. olyan goromba, mint egy orrbarugas. nem apam, hanem az a szar lotty, aminek a gyumolcsosseget ki lehet erezni allitolag. bebaszunk, es felvesszuk, ahogy trialozunk a tevetoronynal. nem biztos hogy mindketten megmaradunk hajnalra, de eleg tomeny lesz az anyag, es lenyomsz barkit nezettsegben. javaslom a live ot a veszelyesseg miatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
vegre talaltam egy embert, aki dt 200 at supermotositott. tzr kerekek, ahogy nezem, eszmeletlen dogos igy lefingott idomokkal. akar az enyem. nincsenek nagy igenyeim legalabbis, nekem ez mar boven jo, es a hangja melle...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #77457 üzenetére
Aaah, de jo hangja van a videoban. Ahogy nezem tank alapjan ez egy 37F es dt, nekem eggyel ujabb van, a 3ET, de baromi jo ez a 88 elotti is, o is alu kormanyt rakott ra, nyitott dob...
Az elso kep az a dt wr, kozelebb all az yz hez, ezert alkatresz tekinteteben szerencsetlen europaban, egyebkent nikaszilos hengere van, 34 lovas, muanyag tank, minosegibb futomu, es ennel a dt200R 108 kilonal is konnyebb. Nagyon jo motor lehet, de sajnos nagyon belpiacos. Egy eladot lattam eddig rendszam nelkul 350-400 e kornyeken. Pedig ez a wr verzio egy telitalalat meg endurora is.
V.striker
Ha megnezed a 600 as gsxr ugy megy el mellette, mintha a dt tolatna. Miert lenne ez halalos?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
En ebben sajnos nem latom a plane faktort.
Azon rohogtem hogy az elejen leir jopar kifogast, es hogy ne kezdje el senki osztani az eszt. Nem ertem. Ha felraksz valamilyen tartalmat, az velemenyt fog okozni. A velemeny olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van. Ha meg szegyellos, akkor minek rak ki videot?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #77498 üzenetére
Ez, de nekem eddig 3 volt, egy telen vegig rajtavolt egy akkun, ami teljesen szar lett, egy kb 2 nap utan nem toltott, ezt visszavittem, azonnal csereltek, de mostmeg mar szarok az egesz teliesitesre, ugyhogy nem hasznalom.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Amellett, hogy neztem ezt a jo kis nordschleifes videot, es megfogadtam, hogy a motorral, amit vrszek iden, felmegyek, kigondoltam azt is, hogy az embereket nagyon konnyu felelemmel ravenni dolgokra.
A jofogasra kene felrakni egy hirdest mondjuk: itt a robogo rendszamozas, ne vard meg, mig kiveszik alolad a papirok nelkuli 125 os motorod. Add el olcson most!
Esetleg egy bannert a hasznaltautora?
Jon a rendszamozas! Lepj most! (Persze joval tobb felkialtojellel, esetleg caps lockra kemenyen ratenyerelve) a kepen pedig egy igazoltato rendor lenne...
Hogy orulne anyam paradicsom palantaja a kertben, meg a muskatlik egy kis vasnak?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz demars #77565 üzenetére
Dt 125, ktm lc 125 (ugyanaz a blokk)15-18-22Le
RX 125- ez egy kicsit problemasabb, mivel ~30Le, ket blokkal szereltek, Rotax 123, es 122.
122 vel nagy tapasztalatom van, ugyanez a blokk van az RS ben is. En nem gondoltam volna, hogy emelt kompresszioviszonnyal, modositott gyujtassal ilyen hasznalat mellett ennyit elmegy. Mar tulvagyok az 1000 tiszta palyakmen, 13 000 ig kiforgatva, ~14:1 es kompresszioviszonnyal.
Ehhez persze fel kell ujitani mielott hasznalja az ember, kulonben hamarabb jon a meglepi. A dt nel meg ha a dugattyu mar teljesen elkopik, zajos lesz a blokk, de a kb 6,5:1 kompresszioviszonnyal nem nagyon fog keresztbeallni jo darabig semmi sem. Ellenben elalszol rajta.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #77567 üzenetére
Az italkit csinalt hozza 140 ccm es kittet, es a pollini 154 ccm es kittet.
Kb 20% ot hoz a polini, 34 es karbival, jolly moto kipuval, es ~14:1 kompresszioviszonnyal, ami elegge kihegyezett blokkot jelent, es rengeteg penzt. Semmikep nem tesz jot a blokknak.
Az italkit kb 10% ot hoz.
Altalaban a hajtorud adja meg magat, ha megszorul, vagy dugattyubaja lesz az 99% ban rossz beallitas miatt tortenik.
Sztm nem eri megNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #77570 üzenetére
A 21. szazadban nincs szuksegunk szamok nelkul dolgozo varazslokra. Megkeresed a neten az informaciot, igy semmi ertelme elmenni egy Tasi nevu josnohoz, aki nem szamokkal dolgozik, hanem erzelmekkel.
a cikkben amit linkeltem, szo volt az iso meresi metodusrol. Jopar cikk azt hozta ki, hogy lehet, hogy 96-99% os a hatekonysaga az ilyen legszuroknek, de nagyon rovid ideig. A k&n faq ban is sok csusztatas van. Itt is szuresi kuszob van, amit mikronban mernek, nem egyedul a szuresi hatekonysagbol all egy legszuro. Probaltam megnezni az iso szabvany oldalan a komplett meresi metodust, sajnos ahhoz, hogy minden adatot lass, meg kell vasarolni. Ettol fuggetlenul a mertekegysegek lathatok.Nem ertem, miert nem a szamoknak hiszel, miert kell egy hazsartos oregember, aki elkuld az anyadba, ha kerdeseket teszel fel, vagy megkerdojelezed a velemenyet?
Mivel minden motor minden tipusa annyira mas, en ilyet sosem mernek kijelenteni, hogy ennyi es ennyi km utan beegnek a szelepeid egy kipufogotol. Leginkabb nyitott szelepeknel eg el a stelep, azaz rossz szelephezagnal, de kipufogonal ilyet nehezen kepzelek el, plane ilyen rovid ido alatt.
Azutan hogy ez az ember kijelentette, hogy a 13x loeros 30 eves gsxr1100 megkurja a fiatal 1,4 es kawat, hat ezutan en nem csodalkozom semmin.
Miert hisznek emberek a csodakban, varazslokban manapsag?Tobbszor mondtam, hogy egy motor ugy tokeletes, ahogy a gyarbol kijon.
Minden moddolassal beepitesz egy szopofaktort. Lehet venni k&n szurot, csak akkor takaritsd nagyon gyakran.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #77570 üzenetére
Szerk:
A kipufogonal, ha nyitott, es eleg nagy a szeleposszenyitasod, akkor azokon a fordulatszamokon, ahol nem dolgozik vissza a kipufogo, oblitesi veszteseged lesz.
Megfogalmazom:
A kipufogoszeleped meg a robbanasba belenyit, hogy lenduletbe jojjenek a fustgazok, es a gaz nyomasa vigye ki a fustgazokat, ne a dugattyu felfele mozgasa (ekkor meg boven lefele mozog a dugattyu)
Majd a kipufogo szelep be sem zart, de kinyit a szivo is, hogy a lenduletbe jott gazoszlop beszivja a friss kevereket.
Itt jon kepbe a kipufogo fojtasa, mielott a szeleposszenyitas megszunne, azaz mindegyik szelep nyitva - a kipufogobol jon egy pozitiv nyomashullam, ami visszanyomjaa a tuloblitesnel kinyomott oblitesi veszteseget - ezt a kipufogo hossza hatarozza meg.
Minden csak egy bizonyos fordulaton fog mukodni, az alatt nem.
Nincs olyan kipufogo, ami mindenhol jo, vagy jobb.
Csak egy fordulatszamhoz lehet mindent tervezni.En gyari dob parti vagyok, vagy ha nagyonsok penzed van, akkor csereld le hangosdobra, es kiserletezd ki egy szakemberrel, hogy a legjobb. De ne ilyen nosnovel, aki erzi, hanem olyannnal, aki lemeri, es odaadja neked a szamokat, elotte-utana allapot. Honnan indultunk, hova erkeztunk.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Pl a ktm adventure 990 nel az egyik szerelo csokkentette a szelephezagokat, holott novelni kellett volna. 50 000 km es teszt alatt csak a hatso henger szelepei egtek el, kompresszio csokkenessel, de ez vegig nyitott kipufogoszelep. Ebbol kiindulva eleg nagy hot kepes a szaron leadni.
Es itt jon a kepbe, hogy minden motor szelepe mas meretu hengerszam, epitesi mod stb.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #77581 üzenetére
Gyarilag "zart" , de feltetelezem, nyitottabb, mint a te gyarid, mivel hangosabb.
Az en ertekrendem szerint nem maradhat, mert nem ra valo, es semmilyen utanallitas nem tortent. Hogy kart okoz-e? Nem hiszem. Meglatjuk ugyis.Az ellentmondasos informaciokat ki kell szurni. magat az ertekes informaciot kell megkeresni. Itt a legszuronel meg egy laikus is konnyen ki tudja szurni. Allit valamit a k&n. Nem hasonlitja neked ossze a gyarival, nem veletlenul. Megnezed a k&n altal emlegetett iso meresi metodust. Azonnal latod, hogy nem csak egy tulajdonsagat merik egy legszuronek. Ez siman gondolkodas. Nem kell szakembernek lenned, csak gondolkodnod.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77588 üzenetére
Erdekes, o csak a negativ nyomashullamrol ir, a pozitivrol nem, ami visszanyomja az oblitesi veszteseget, es ezzel tultolti a hengert. (Ez lenne a 100% feletti VE)
Illetve a fustgaz sajat nyomasanal fogva indul el, meg lefele mozgo dugattyunal, nem a dugattyu nyomja fel, ahogy a statikus 4T abrak szemleltetik. Ugyanigy a szivoszelep felfele mozgo dugattyunal kezd nyilni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Itt nem a korral lehet baj legfokepp. Legfokepp...
hanem a km szammal, es azzal, hogy ez a km milyen terheles mellett kerult bele.
75e km atlagos hasznalatnal mar sok. Kimelo hasznalatnal sem mondanam annyira kevesnek. Eletszerutlenul kimeletes hasznalatnal nem sok. Ertsd 5000 nel elvaltod. vegig a 75 000 km alatt. Akkor nem sok.
75 ezer utan olyat nem mondanek, hogy boven van benne tartalek. Nagyon kicsi az eselye.
Ha elkezded normalisan hasznalni, eloszor a 4T legkenyesebb resze, a hengerfej fog kopni. Gyakrabban kell szelephezagot allitani, ha meg normalisan tomitenek egyaltalan a szelepek ennyi km utan.
A szelepek a magasabb fordulatszammal jobban fogjak verni a szelepuleket. Egy bizonyos kopottsag utan mar szelepet kellene cserelni.
Konkret pelda. Ha kimeletesen hasznalsz egy sornegyet, akar 40 e km utan is csak nemelyik szelepnek kell utanallitani. Ha kihasznalod, 15 000 utan novekszik a hezag, es allitani kell.
A forgattyusmechanizmus altalaban jobban birni szokta, de semmit nem lehet kijelenteni, mivel nem tudjuk, milyen allapotban van a motorod.
Egy biztos. Jobban fog kopni. Ezt, hogy mennyi van benne, csak egy teljes allapotfelmeressel lehet megallapitani, minden mas feltetelezes.
Korral csak olyan dolgok jonnek ki, mint a karbi uszoszint ellallitodas, fojtoszeleptengely kopas, es tuszelep kopas, fesszabalyzo, generator. Mivel nincs vezermulanca, szerencsere ezzel nem kell foglalkozni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77598 üzenetére
A legfontosabb dolgot megint kihagytak a kepletbol!
Ahhoz hogy ennyit elmenjen egy motor, leginkabb az eletszerutlenul kimeletes hasznalat kell! Emelle a gondoskodas, de legfokepp a kimeles. Ezt mindenkepp emesszuk meg. Ha valamit hasznalunk, az el fog kopni. Az a nem mindegy, hany szazalekon tesszuk. A tobbi csak vakitas.Pl a mostani totalbike robogo tesztet vegrehajto grof miklos hajtotta a wr-t is, amibe 200e km felett volt boven.
A 4T 49 ccm es robogo tempojat nem kell bemutatnom...
Minden elismeresem, de aki ezt birja, az nem fog egy wr el 10 metereket ugratni, illetve allto helyeben bokaig ero jeges sarban vizet forralni, es kuplungot egetni. Tudnek meg par peldat...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77600 üzenetére
Azert ez a motorrevu is odabasz.
A dl cikkben a kovetkezo gyongyszem olvashato:
"10W 40-es viszkozitású, autókba való, szintetikus Castrol olajat használt. "
Az autoolajokban nincs ep adalek, ami a valtot keni, illetve nincs a kuplunghoz adalek, hogy tapadjon.
Vagy 10 000 kent cserelt valtot, es csuszott vegig a kuplungja...
Vagy itt valaki hazudik.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Erre senki nem tud valaszolni.
En csupan azok alapjan felteetelezek dolgokat, amiket eddig lattam ilyen idos, belpiacos motoroknal. Ahhoz, hogy lasd az allapotot, meg kellene vizsgalni, addig minden csak talalgatas.
Mire kellene az sv 650?
Nem a legjobb a futomuve, de meg fel tudok sorolni tobb ugyanilyen "szar" futomuvu motort, ami viszont senkinek nem tunik fel.
A cbr 600 nak sem jo, amig n cserelsz benne rugot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingatlanos topic!
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen