Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • v.tom

    őstag

    válasz draff #5146 üzenetére

    Nem tudom hogy beszélt-e itt valaki segédfázissal meghajtott asszinkron motorról. Itt egy relatíve egyszerű egyenáramú motorról van szó, aminek a forgó része maga a ventiláror forgó része. Szerintem ezen nincs semmilyen félreérthető dolog.

  • didyman

    őstag

    válasz draff #5146 üzenetére

    Meséljél már nekem az egyenáramú motorok "forgó mágneses mezejű" működéséről ..
    És mégis forog a mágneses tér :-) .

    amikor az egész valami mesterségesen előállított dolog.
    Tranzisztorok és mindenféle tekercses trükkök ezrei idézik elő, és nem csak "úgy van"!

    Nem "csak úgy van" a DC motor esetében sem, egyszerű mechanikus trükközéssel (pólusváltással) állítják elő, kihasználva a mágneses pólusok egymásra gyakorolt kölcsönhatását és a forgórész tehetetlenségét. Az elektromos verzió egy kb. két astabil multivibrátor bonyolultságú, néhány tranzisztoros-ellenállásos-kapacitásos elektronika.

    Nem keverendő ám össze a segédfázissal meghajtott asszinkron motorral!
    Istenőrizz, dehogy akartam keverni :-D

    A csökkenő fordulatszám logikusan egy csökkenő áramerősséggel áll egyenes arányban. Hát nem erről ugatok a stabkockák okán?
    Nem, olyasmit emlegettél, hogy a venti áramfelvétele megnőtt, holott a fordulatszám esett. Ebből ki milyen következtetést von le? :)

    Más ám egy szénkefés motor osztott lemezes kollektorokon váltott mágneses tere és más egy elektronikusan imitált de közvetlen kontaktus nélkül működő forgó mágneses tér!
    Más ám. Nem keletkezik szikra a pólusok váltásakor..

    "Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"

Új hozzászólás Aktív témák