-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Revenge #45186 üzenetére
Szoktuk emlegetni, hogy ritmus felvételéhez motorkerékpár vásárlása javasolt.
Mondjuk a számításaid "elhanyagolták" a légellenállást, ami sokkal nagyobb
probléma a motorkának végsebességen*, mint a pilóta testtömege. Szóval én
azt számolnám ki, hogy a 113 kilós emberkédnek milyen volt a cw tényezője,
ehhez képest a (vékonyka) testalkatod mennyivel jobb, így valóban több lehet
a gépsárkány végsebessége, mint az előző tulaj alatt... Persze kérdés, hogy
az a 60 valójában megvolt-e, vagy csak az optimista óra mondta ezt, ugyanis
kegyetlenül le fognak tolni, ha csak óra 65-70-nel mész a 70-es szakaszon.
Robogóknál nagyon nagyvonalú néha az óra, nem ritka 15-20% "optimizmus".*: gyorsulásra természetesen negatívan hat az egész hóbelevanc össztömege!
Segédmotorkerékpároknál a "nagyobb darab" emberek esetén akár ~60%-át is
kiteszi a pilóta a gyorsítandó tömegnek, és hát itt hívnám fel a figyelmed, hogy
a számításaid elhanyagolták a motorka saját tömegét. Ami azért nem kevés.Szóval ha előveszed a számológépet, akkor... 85 kg-ot még dobj hozzá. Azaz:
113 kg-os pilóta + 85 kg-os motor, az kb. 200 kg össztömeg. Te csak 55 kg-ot
nyomsz, így 140 kg kb. az össztömeg. Ez legjobb esetben is 70% terhelés, s
nem 50%. Így ha igaz is lenne a végsebességes dolog, úgy sem 120, csak 85.De mivel nem igaz, és ki tudja, miért ott volt a vége: várjuk a tapasztalatokat.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Revenge #45186 üzenetére
[DEGEC ON]
Az kimaradt, hogy "jah, az a 3 paci odabasz", de ez már runner reszortja.ugrik a kis gép ha úgy akarom
Volt ez a Bud Spencer film, az Aladdin. "Azt akarom, hogy legyen 30 LE a
motorom!" És lőn! Már ugrik is! Alacsony fogyasztásra meg inkább a 4T jobb,
bár abból meg 50-est venni Budapestre felér egy öngyilkossággal....
[DEGEC OFF]9 éve B jogsival
Szerintem zavarj le egy B125-öt, és nézz egy normális 125 4T-t... Arra már
inkább el lehet mondani, hogy keveset eszik, de ha akarod, akkor megy is.Szerk: a billencset azért nem akarták annyira letolni, gondolom... Vagy ha
mégis, hát lepattantak róla a próbálkozók... A rálátást meg kicsit félreértve
számításba kell venni, hogy kistestű, alacsony gépen sok nem marad...
Azaz az ülésmagasság nem mindegy. Jobb, ha van rálátásod a forgalomra.Trollfészből még van raktáron: nagyon este van, szvsz megyek is aldudni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Revenge #45190 üzenetére
Jogos: olcsón elkezdeni nem nagyon lehet másképp. Túl sokat nem kockáztatsz.
Ha általában nem jönne be a két kerék, ne csüggedj: ezek a kis robogók messze
nem adják ugyanazt az élményt, mint nagyobb kétkerekű társaik. Akár van rajtuk
váltó, akár nincs. Ha meg bejön, és úgyis tele vagy kategóriákkal (B+C+E), akkor
itt lesz az ideje, hogy az ABC-t rendesen elkezdd, és bekerüljön az "A" a jogsiba. -
kcsa
veterán
válasz Revenge #45210 üzenetére
Ha ez így van, akkor ez gyorshajtás, ráadásul a jármű sem teljesíti a műszaki előírásokat, hiszen:
"Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."
De sima gyári robogóval, bárminemű piszkálás nélkül neccesen fogsz valódi 70-el haladni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Revenge #46042 üzenetére
A genyóskodókra és a szóbeszédre azért térjünk vissza pár év múlva.
Nagy részük normális! De a kisebbségük meg tud szívatni, ha olyanja van.
5 év, ~20000 km (Bp) után mondhatom, hogy találkoztam bunkókkal is?egy kicsit sajnálom, ha idegesítettem vele bárkit is
Nem az a baj, csak veszélyes: ha jobbra kint hagyod, akkor mellékutcából
kikanyarodó azt hiheti, hogy Te oda akarsz bekanyarodni, s kihajthat eléd.
Ha meg balra hagyod kint, akkor azt hihetik, hogy (folyamat) előzni akarsz
s nem előzhetnek hivatalosan / nem mehetnek el melletted balról (nyugodt
szívvel) párhuzamos közlekedés esetén sem. A legkevesebb tehát, hogy
idegesít-e bárkit is: első a biztonság! (Szoktam jelezni motoros társaknak,
ha kint maradt... Elé megyek, villogtatom/vészvillogózom, ha kell: megértik.
Vagy nem. De 1-2 esetben azért már volt ezzel "sikerélményem", na.) -
kcsa
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz Revenge #46045 üzenetére
Szerintem kcsa-t félreértetted: te akarnál előre menni, csak nem hagy, mert...
Bunkó. Van ilyen is, sajnos. Az index jelzést amúgy én is úgy éreztem, hogy
örömmel fogadják. Bár legutóbb egy ősz szakállú bácsika volt: nem láttam,
hogy kitörő örömmel / széles mosollyal integetett volna köszönve. DE levette!Nekem egyszer egy másik motoros szólt, hogy nyitva van a tanksapkám.
(Ennek már 5 éve. Az első utam volt a bérelt robival, és a kormányzár helyett
véletlenül a tankot nyitottam ki, nem vettem észre, s később elindultam vele.) -
üszök
őstag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Revenge #46139 üzenetére
Sajnos a pontos olajtartály méretét nem tudom, de egyszerűen ellenőrizheted. Kihúzod a szintjelzőt, beindítod a motort, és kézzel nyomogatod, mintha az olajszint járna ide-oda. Ha úgy világít, rendben van. 7dl nem tűnik nekem soknak, én 1L fölött tudok bele tölteni, ha csont száraz (ilyen sosincs, a legtöbb 9dl volt, amit töltöttem bele, nem sokkal előtte kezdett el világítani a szintjelző). Az enyém fogyasztása kb 1000km-en 1L. Ez teljesen normális.
szerk.: Viszont én a helyeben full szintetikus olajat használnék. Nekem ez vált be.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- DIGI Mobil
- MKV szerkesztés (mkvmerge gui, stb)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Digitális detox a Nokiától
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...