Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #73489 üzenetére
Korábban itt írtam róla. nem tudok arról hogy lenne rajta varázslat. Az tuti hogy eldőltek vele bal oldalra, ott látszik pár horzsolás, és a sztender is ferde picit. Karburátorból a gyári 12mm-es van benne, 65-ös fúvókával, variátor szintén original (de ezt hamarosan újra meglesem). Bár tényleg van benne akarat, 65-67km/h körül (GPS) megy erős szembe szélben, szóval óra szerint akasztja a 80-at. Majdnem elfejtettem hogy kipufogó és a karburátor ki lett takarítva, lehet az a titka. :-D
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vismajor01 #73535 üzenetére
Google Play-en a Speedometer app-ot (legelső), a célnak teljesen megfelel. Nálam jelet nem dobálta, zsebre téve sem kapcsolt ki, fél órás tesztkörön már próbáltam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ismerősöm keres újszerű, vagy teljesen új robogót. Főképp munkába, boltba járásra használná. Mivel feleségével ketten használnák, ezért a kisebb testű előnyt élvez. Találtam neki a közelben egy Yamaha Jog ZX Evolution-t, valós lehet a futott km és állapot? Ajánlhatom neki?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #73564 üzenetére
Lestem én is, hogy Kitaco kivitel, viszont a gyári néhány részletében eltér. De képek alapján elég necces hogy pont egy hihetetlenül szép konténeres motorral lenne dolgunk.
#73568 Kickass: A legfelső SR elég tetszetős.
#73569 siti: Ha visszaolvasol, ez már többször ki lett tárgyalva. Motor vizsgálata alváz és motorszámmal kezdődik. Ha gyanús, lefoglalják, és NKH-nál megbontásos vizsgálatra kötelezik. Azután biztosítási csalás, és még amit akarnak...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Geresics #73631 üzenetére
Lehetőleg egy gyári Minarelli vagy Piaggio blokkal szerelt gépet lesnék. Elterjedt típusok előnyben, amihez van alkatrész is, akár bontóból. Ha közelebb lennél, odaadnám a Neos-t, gyári blokkos, original állapot, kicsit könnyebb Malossi görgőkkel.
#73651 Vismajor01:
2 - BA15D, Hátsó lámpa alatti idom (két csavar), lámpatest (három csavar).
3 - Indulás előtt hagyd ketyegni egy percet, melegednie kell, soha ne húzd neki hidegen.
4 - Talán elkopott az önindító szabadonfutója, esetleg karburálási gondok vannak, és még megnézném a szivatót is.
#73656 Rivaul: Remélem minden frankó lesz vele, biztos valami piti hiba, legalábbis nálam mindig valami kis butaság szokott nagy problémákat okozni, amire nem is gondolnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kedvelem az ilyen kissé megtévesztő hirdetéseket, mint ez az Aprilia Scarabeo. Kíváncsi lennék ha bejön kismotorra a rendszámozás, és talán műszaki vizsga, motor és alvázszám hogyan fog egyezni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #73723 üzenetére
Reálisan úgy gondolom az egész procedúra kivitelezését, hogy minden kismotort műszaki vizsgaállomáson szükséges lenne regisztrálni. Ott felírják az alváz és motorszámot, körbefényképezik (ennek lenne egy egyszeri díja). Azután még ha időszakosan is, nem lenne (mindenképpen) szükséges 2 évente vinni műszaki vizsgára, de már lenne nyoma a motornak, és lopás vagy baleset esetén nyomon követhető lenne. Ez szerintem bármikor bevezethetik, és a kivételezése se lenne észszerűtlen.
#73725 dond: Ez kissé idegesítő hogy legalább a hirdetésbe írnák bele hogy komplett blokk lett cserélve. Gondolom nem jópofiságból, hanem kiütötték a hátulját. Nem tudok a Mina blokkos Scara betegségiről, erről felvilágosítanál?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #73728 üzenetére
Ahogy ezt a szüf rendszernél sem tudták még tisztázni. Sajnos ez része zsákutca. De még mindig jobban nyomon követhető, mint jelen helyzetben.
#73731 dond: Most elég új információ ez számomra, eddig csak két csavaros féknyereg rögzítéssel találkoztam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kickass #73812 üzenetére
Nézőpont kérdése, de egyértelműen a nem okoz osztatlan sikert az első futóműve (Speedfight 3-ban már cserélték), állóhengeres Morini blokkja és alkatrész ellátottsága. Viszont egy szép, gyárias állapotúra bizony ráugranék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mumtaz #73834 üzenetére
Kevés esélyt látok arra hogy "saját fejlesztés" lenne, főképp talán a Suzuki erőltette jobban anno a Katana-ban. Tudásom szerint változás nem történt, illetve annyi hogy álló-ból már talán fekvő hengeres lett, de a Speedfight 4 is ugyan azt a blokkot kapta 50ccm-es viszonylatban.
Már a hűtőventilátor burkolatának vagy vízpumpa kialakításából is felismerhető.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Érdekes talány vette kezdetét a mai napon. Tehát nekiálltam görgőt cserélni múlt héten. 4,8gr-ról, kerek 6gr-ra váltottam, mivel teljesen gyári motornál úgy éreztem feleslegesen sokat pörög. Szóval megtörtént a beavatkozás, látványosan jobb lett, két kis rövid kört tettem a motorral tesztelés révén. Másnap jött egy vevőjelölt, ő is kipróbálta, frankón húz, minden rendben. Majd egy hétig hozzá sem lett nyúlva. Erre mai napon felvirradt, és robogóra pattantam. Melegítés után első gázadás után felpörgött, szépen húzott 10-15km/h-ig, megtorpant, majd (bármilyen nemű gázállásra) lassan, erejét összeszedve tovább gyorsult végsebességig. Végül szétszedtem, kikaptam a görgőket, és mint ha a felületük megkopott volna. Az a tippem hogy "megtapad" a variátorban, és nem tud kicsúszni rendesen. Esetleg milyen más megoldás lehetséges?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tamás9x #74275 üzenetére
Ilyen Landport 12V 5 Ah AGM+SLA akkut rendeltem a Neos-ba, tökéletesen elégedett vagyok vele. Teljesen gondozásmentes, és úgy forgatja a kis Minarelli blokkot hogy hihetetlen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz energy4ever #74329 üzenetére
A motor által jelzett sebességet gps-el is ellenőrizd le, mert ott van a turpisság. Anno a Piaggio NRG Power-em is 97-94km/h között jelzett, valójában csak nyolcvanfél körül volt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz energy4ever #74341 üzenetére
Nézegettem nagyobb kerekű robogókat. Találtam ezt a példányt, vagyis egy Piaggio Liberty-t, 2009-ből. Mennyire lehet ez valós 7100km-rel, így képek alapján?
#74341 energy4ever: Az nem vészes, pedig ezek a kis gyöszök elég pontatlanok szoktak lenni ilyen szempontból.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Hosszabb állás után leszívja az akksit a robogó. Ilyet tapasztalt már valaki? Talán a gyújtáskapcsoló a hibás, vagy lehet más egység is? Egy egyszerű, gyári Yamaha Aerox-ról lenne szó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sajnos ez nem opció, leggyakrabban kéthetente tudok vele menni, de van hogy csak havonta.
#75326 nyogo83: Első tulaj elhunyt, sok évet ált, a tulaj apósa tárolta el a robogót. Ott kapott egy új akksit, de ezt leszívta. Nem digit műszerfalas.
#75327 Tamás9x: Az lesz a vége. Másképp nem derül ki.
#75331 molnarpeter: Legalább két hét.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Narancs #75560 üzenetére
"Az is eszembe jutott, hogy mikor megvettem a motort 78 kg voltam, most 102 vagyok. Ez 24 kg plusz tömeg, lehet hogy emiatt egyszerűen kevés alám az 50es Runner?" - Kizártnak tartom, fater 185cm/95kg, és még a Neos (levegős Minarelli) is vígan pörgött alatta, végsebességét ugyan úgy megfutotta, nem volt torpanás.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #76373 üzenetére
Aprilia Scarabeo Centro történet 1. rész.
Egy téli hideg napon sikerült kiválasztani a made in italy nagykerekű cirkálót, egy tipikus, majdnem minden olasz filmben feltűnő robogót. Mivel főleg a Centro verzióra voltam ráizgulva, így egy olyan példányt választottam. A motor Padovából származik, papírjai szerint 2005 év végi példány, egy idős tulajdonosa volt, 13569km-t tett bele. Szélvédő plexi nem volt rajta, de a gyári Aprilia dobozt és tartóját leszedtem. Az látszik hogy jobb oldalára egyszer eldobták, vagy felborult, mert ott pár kisebb karc található. Viszont fényezése gyári, minden csavar megvan benne, és az idomok sem voltak törve vagy javítva.
Amit cserélni kell: Levegőszűrő, hátsó fékbovden vagy rugó (hátsó fékkar nehezen megy vissza alaphelyzetbe), benzinszint mérő időnként nem mér (elvileg típushiba), hajtómű olaj csere (nem tudom mikor volt).
Oh, azóta sem mostam le.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Köszönöm. Apró eltérések vannak, de lényegi dolgok (váz, kerekek) megegyeznek. Illetve még elég "koszos", mivel (bizományisként) nepper egy filegória alatt tartotta, így állt rajta a jég.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #76574 üzenetére
A Runner 50 2T-ben 2015-től már olajos lett, később az NRG Power is megkapta ugyan ezt a teleszkópot. Nekem volt egy 2006-os NRG Power PJ-m, zsíros villával. Minden használat után áttörölgettem a becsúszószárakat, így majdnem 20 ezer km-rel adtam el, hibamentesen. Persze nem volt olyan komfortos mint egy olajos teleszkóp, mert úthibákon eléggé kapaszkodni kellett. Ehhez képest a jelenlegi Scarabeo egy sétahajó a Nílus vizén.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz st6969 #76638 üzenetére
Főképp Piaggio/Minarelli blokkal szerelt példányokat érdemes keresni, én 2T-t néznék ezekből az egyszerűség miatt. Itt megint különbontható levegő és vízhűtéses gépekre, utóbbiak általában hosszabb végáttétellel rendelkeznek (kissé talán gyorsabbak), előbbiek egyszerűbbek (olcsóbb hengerszett). Az általad írt 60km/h-t szinte minden robogó tudja, mondanám hogy ez utazótempó, azért jóval többet megfutnak.
Piaggio NRG, Liberty, Aprilia SR, Scarabeo, Yamaha Aerox, Neos, Malaguti F12, F15, Gilera Runner, Vespa S/LX, és hasonló robogók között érdemes szétnézni."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #76387 üzenetére
Aprilia Scarabeo Centro történet 2. rész.
Sajnos időhiány miatt lassabban haladok mint gondoltam. De öregurasan, nyár végéig be fogok fejezni (ha minden jól megy) minden teendőt a Scara-n. Jelenleg olyan hibát produkál a motor hogy nehezen indul. Ez a "nehezen indulás" fokozatainak egyik meredek válfaja. Tehát gyújtás ráadása után olyan 40-50 rúgásra röffen be. Melegen viszont szépen indul, ahogy hozzáérek a berúgókarhoz vagy az önindító gombjához. Automata szívató van rajta, így ennek a hibájára gyanakszom. Esetleg valakinek ötlet? Akkumulátora gyenge, még lehet a gyári AGM van benne, abból majd kap egy ilyet.
Közben lementettem pár képet a hirdetésből, azóta visszakerült a gyári doboz. (Szemfülesek biztosan észreveszik hogy bele is volt törve a kulcs a dobozba, de már lett hozzá csináltatva másik).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #76644 üzenetére
Az olajtartály csövei és benzincsövek nem repedezettek, szép állapotban vannak. Bár biztosan sokat állt a motor, a szender rugói is kissé ernyedtek. Mindenképpen a mechanikus részével kezdek, ennek berúgóval is egy rúgásra kellene indulnia (amit melegen tud is).
#76645 energy4ever: A márka zavar vagy az AGM+SLA jelölés? Csak zseléset veszek, és savassal már nem szórakozok, azok nekem is évente tönkrementek. Másrészt Scara-ban ki kell oldani 3 csavart hogy az akksihoz hozzáférj. Előzőleg is ilyet vettem a Neos-ba, úgy pörgette hogy öröm volt nézni. Egy futár barátomnak kihúzott jó pár szezont a Kymco-jában, tehát ez nekem már garancia.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dtomka #76664 üzenetére
Kimaradt a rá szánt keretösszeg, illetve hogy milyenek a felhasználási igények. Ha hasonló sportrobogót keresel, akkor Aerox (ha elférsz), SR, NRG, Runner (két utóbbit olajos villával keresném). Esetleg komfortosabb darabok közzül Liberty, Scarabeo, SR Motard említhető.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Levegős hosszú Piaggio blokk original állapotban 70-75km/h-tól többet nem igazán megy, persze meg lehet mókolni, vagy épp egy komolyabb tuning konfigot faragni alá. Csak azért lepődök meg ezen, mert a 100-as 2T Scara-m tudja (hozzávetőlegesen) az általad leírt értéket.
Bár már ketten is írtátok (#76666 energy4ever, #76668 d@vee) hogy a Typhoon alatt jó a futómű. Ez mégis miben nyilvánul meg?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Erős a gyanúm hogy itt enyhén plusszosak azok a sebességadatok. Pár évig volt NRG Power PJ-m (MC4), sport varióval az is futotta (óra szerint) a 94-97km/h-t. De ott már 10 ezer rpm körül forgott, másrészt pedig GPS szerint 85km/h+ volt. Amit egészségesen szeretett, az a 70km/h, ott úgy emlékszem 8 ezer rpm körül el lehetett vele lavírozni, és nem üvöltött a kávédaráló.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dtomka #76696 üzenetére
Szerintem háromszázezer környékén már egész dekoratív gépeket lehet vadászni. A Runner és az NRG Power nagyjából ugyan az (váz és idomok másak). Az NRG Power-nek (MC4) súlyelosztása elég előnyös (lábtartó alatt van az üzemanyagtank), elég nagy méretű, 183-188cm körüli magassággal lazán használtuk. Motorja tartós Piaggio Hi-Per2-es blokk, váza erős, strapabíró darab. DD verziót (karbis, vizes) keresném belőle, szerintem örök darab. Hátránya: Nehéz, sztender el szokott törni, zsíros teleszkóp van benne (talán az újabbakban már olajos).
Amit linkeltél, szerintem 2010 előtti, kipufogója egy SR-ről való, illetve külföldről hozott példány, ami nem hátrány (rendszámtábla világítás).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #76721 üzenetére
Michelin Power Pure SC nem játszik?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #76745 üzenetére
Azon hogy a minta merre kanyarodik, nem akadnék fenn. Mert a kapható egyik legjobb gumi robogóra. Nem mondanám, mert a Michelin Pilot Sport SC egy hulladék volt, ahogy leesett egy kis eső, már dobálta is a farát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #76747 üzenetére
Épp én is hasonlót nézegetek, csak problémás lesz 80/80 R16-ra és 90/80 R16-ra.
#76749 Runner_fxr: Mintha a rendszám hiányozna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #76641 üzenetére
Aprilia Scarabeo Cento történet 3. rész.
Lényegi változások nem történtek. Automata szívató, fékbetétek, ékszíj, görgők berendelve. Át lett nézve az üzemanyag-ellátás, olajcsövek és olajpumpa. Variátor hűtés szűrője (szivacsa) és levegőszűrő cserélve, biztosítás lett rá kötve. A többi még hátravan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Keleti része.
#76817 FeniX-: Oem-Parts.hu, nagyon korrekt tulaj, kedvező árak, és szerintem ábrákból minden kivehető hogy épp mi kellene a robogóhoz. Szép kis BWS, szerintem tetszeni fog.
#76818 nyogo83: Időnként elugrok Záhonyig, ahogy most is, komótos utazótempóban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #76829 üzenetére
Nem minden esetben, sőt. Bár tényleg van kevésbé radikális módszer erre.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz FeniX- #76838 üzenetére
...az legalább nem volt 2ütemű, hogy büdös legyen... - Álljunk meg egy szóra. Mitől büdös? Mert normális ásványi, fél-szintetikus vagy szintetikus minőségi olajjal biztosan nem büdös. Már többféle eper illatú olaj is van (ínyenceknek). Másrészt annyira nem zavarhat senkit, mrt normálisan beállított karburátorral, esetleg injektorral, melegen nem szabad (láthatóan) füstölnie, hidegen is csak míg a szívató működik, és picit meg nem melegszik a blokk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz V.Stryker #76924 üzenetére
Ez a hsz.-em azóta is érvényes, és egy kis plusz olaj a tankba nem árthat. Nyugodtan motorozz vele haza.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77006 üzenetére
A kinézett Scarabeo is jó vonal (bár az ára talán gyanúsan olcsó), esetleg 125-ös Liberty (előbbi vizes, utóbbi levegős). Én ezt a két vonalat lesném, Piaggio blokkal főképp. Annyi bajom van a Liberty-vel hogy szúrja a szemem hogy hátulra csak 14"-es kereket szereltek, így számomra a maxi Scarabeo kedvesebb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #77018 üzenetére
Ha szép, megkímélt állapotú Factory-t fogsz ki, az nagyon sokéig tartós darab lesz. Bár tuningolási/fejlesztési céllal lehet inkább egy SR50R lenne a tuti befutó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen