-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #26435 üzenetére
Nekem a T-Max a zsánerem, de a Nexus tényleg jó árban van, egy ilyen meg nagyon is elférne az NRG mellett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
...Nah, kb. az enyémen is így virított, csak gumipókkal, bár az ülésen én is alig fértem el, és 70km/h-ig meg se moccant a doboz, de mikor elkezdett hátrafelé mászni akkor lassítottam 60-ra .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #26788 üzenetére
Felejtsd el, csontig kopott gumi és az újra fújt fényezés nem túl sok jót sejtet. Talán itt kezdődik az általad nézett DT.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mondjuk alapvető dolog hogy odafigyelek a motorra, a kopott gumit cserélem és egy nem 100-adik réteg festéket kenem rá, ha haverral beborulunk a bokorba és összeb@sszuk a fényezést. Szerintem az egy lelakott motor, eleve ha az árát nézzük, olcsó húsnak híg a leve effektus, a gép meg már kapott eleget, hogy talán az új tulaj rákölthessen 100k körüli összeget egy teljes felújításra. De ha te ajánlod, mert azt mondod hogy én tévedek és képről ítélve is jó a motor, természetesen költeni se nagyon kéne rá jó pár évig akkor legyen, elfogadom a tézist, de ameddig az oltogatás és a vergődés megy, addig nem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #26796 üzenetére
Én is úgy vagyok vele, de azért megvárom 1F2X5 elvtárs válaszát, hogy mire alapozza a felháborodottságát. Pusztán én az alapvető szervizelésről/alkatrész cseréről beszéltem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #26829 üzenetére
"új FSI VW motorok turbóval - hullanak szét dögivel" - Ehhez hozzájárul az is hogy nem megfelelően használják az autót, vagy hogy hosszabb út után rögtön leállítják és a turbónak sem lesz kenése, olajcsere periódust 10 ezer km-enként érdemes lenne megejteni, de erről is elfelejtkeznek. Láttam én már egy olajjal elment golfot, 57 ezer km-nél szét kellett bontani a blokkot, mert a motor és a turbó megsült. Persze volt hogy dieselnél, a direktszűrő miatt szép látszottak a csíkok a hengerfalon a beengedett kosz miatt, pedig egy gyári gépnek még 300 ezer km után is látszanak a hónolások a hengerfalon. Természetesen dieselnél a chiptuning is egy nagy hókuszpókusz, meg a turbóval való játszadozás, akkor elve leveszti az előnyét, vagyis a csekély fogyasztást, mert ha egy húzott PD TDI-nek odalépnek, az is lazán bever 10 liter gázolajat, persze mivel a forgattyús mechanikája elég masszív ezért szeretik piszkálgatni, azután viszont van bőséges forgatónyomaték, ami akár a kasznit is megcsavarja, csak a fogyasztás és szervizigény is magasabb lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #26835 üzenetére
Nekem is van pár ismerősöm (közeli rokonom és egyik legjobb barátom, akik autószerelők, sőt nagyon jó ismerősömnek autószervize is van). Nem a PD TDI-vel van a gond, hanem hogy azt hiszik hogy az a motor mindent kibír, igénytelenek az emberek, és pár évesen 300-400k-val, természetesen visszatekert km órával (100-150k-ra) áll a kereskedésben, és persze ekkor már a bele is lóg, sajnos itthon szinte csak ilyen autók vannak. A másik hogy a szervizkönyvbe bevésik hogy 25-30 ezer km-t elmegy egy olajjal, az szép is, de érdemes 10-15 ezer km-enként cserélni, a másik meg hogy márkaszervizek szépen bepecsétlenek minden cserét, de szerintem a felét se végzik el. Bár az 1.2/1.4 TSI VW motorokat én sem értem, az userek a turbót sem tudják megfelelően használni, gyakori hogy hajtós menet után azonnal leállítják, ezzel szépen megszűnik a kenése a gépnek.
#26833 Criton: Gyári rugót nem akartak beletenni? Szerintem egy szerelővel nézesd még át.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #26835 üzenetére
...kétszer ment... törlés.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz AndrewTdi #26847 üzenetére
Dieselt alapvetően azért vesznek hogy sok km-t menjenek vele, hosszú távon, kis költség ráfordításával, így ha már lóg a bele, el is adják. Ha pedig olyat akarok ami megy is, akkor Golf GTI, az 12 literből eljár, ha nyomom neki, akkor határ a csillagos ég, bár 160-180km/h között még meg lehet lőni. Ugyanolyan élményt és menetteljesítményt nem fog nyújtani egy diesel a benzineshez képest és fordítva sem, itt a szívó és turbó motorokról is regélhetnék, mert egy turbóval szerelt blokknak sohasem lesz olyan reakciója, és reakcióideje egy-egy gázfröccsre, mint egy szívó gépnek. Ezzel nem ítélem el a dieselt, sőt szeretem azt a traktor hangot és hogy alacsony fordulaton lehet tempózni, csak nem éri meg tuningolgatni őket, mert inkább hátránya lesz, mint előnye.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Gilera Runner ST200 Akrapovic dobbal...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Faterom haverjának is F-act van, több mint 20 ezer km van benne, de motorikusan tip-top, igaz 50km/h fölött még soha nem ment, bár a műanyagok kissé fakultak, hiába árnyékban/fedett helyen van tartva. Mondta az illető hogy elég érdekes néhány dolog felfogatása, egyszer a kipufogó szakadt le rossz úton, tavaly az index tört le (külső behatás nélkül) és a teleszkópot megcsavarta a rossz út, amúgy meg van vele elégedve. Tehát lényegében ha az ember kifog egy jót, akkor sokáig nincs vele komolyabb gond, de ha belenyúl a kínai motorok világába, akkor nagy buktával száll ki belőle.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #27040 üzenetére
Holnap lefényképezem neked, ezt nem kell pucolni, a zsírt se nyomja, pedig itt sírtok hogy így-úgy sz@r.
#27039 jozsi252: Nem fiataloknak való úri huncutság az. Én még maxi robogó vagy túra motor mellé is simán elbírnék egy 50-es Vespát. Most a melóhely előtt állt egy vajszínű ET2-es (50 2T), az órájában 11042km-rel (szerintem inkább 31042 lehetett az anno ), de még egészen egyben volt, csak a fényezése nagyon fakó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ma sikerült kipróbálnom egy 70-es befecsis verseny hengeres SR Factory-t. Hát, veszélyes egy dög, ezért nem is nagyon húztam oda neki, bár a tulaj szerint az 5-6 litert lazán bekapja, bárhogy használja (de gondolom hogy óvatosan nem lehet menni vele), viszont 100-110km-ig megy, gyorsulásra meg egy 125-ös, vagy 150-es robogó sem fogja meg. Eléggé úgy indul hogy forgatni kell 7-8 ezer közzé, mert ott nyit a kuplung, azután ránt egyet és mire lenéztem már 35 és 40 km/h-tól számolt felfelé a sebességmérő. De ott mint ha seggbe rúgták volna, 70-ig ment mint a golyó, és közben visít, mert a fordulatszám szépen felpörög 10 ezer fölé, és az autók is egyre távolodnak. Azt hiszem 12 ezernél szabályozza le a Malossi elektronika, bár sajnos a pontos setupot nem tudom, de a pénzt azt lapátolták bele bőven, bár második motorként van, a maxi 500-as X9 mellé.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27068 üzenetére
Nem az én motorom, nem az én pénzem . Annyi pénzből vehetett volna még egy X9-est .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz akos727 #27073 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok. Amúgy nagy eltérés nincs, csupán a hengerfej és főtengely különbözik a motorikus részeknél egy mezei karburátoros verzióhoz képest, na meg az üzemanyag ellátás. Bár kismotort veszett mértékben tuningolni nem érdemes, számomra egyenlő a pénzkidobással, mert sem tartós, sem gazdaságos nem lesz. Bár egyfajta versenyszellem és elhivatottság van benne, ha verseny/hobbi célra van, az pedig megint más megvilágításba helyezi a dolgokat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Érdekes ez a levegős NRG, 4500km, de elől-hátul új gumi van, tele van matricázva, berúgó se gyári, mindezt 285k-ért . Hogy mi megy a használt piacon .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hát ez már csak egy ilyen világ. Ezért nem adom el az enyémet. Mert tudom hogy jó, és annyi pénzből csak sz@rt vennék, vagy nagyon jól kell kifogni hogy szerencsém legyen és jót vegyek.
#27093 SzlobiG: Érdekes kérdés. Mert, milyen legyen? Talán adagolós, diesel, hogy kannából is lehessen önteni bele a határon átcsempészett koszos gázolajat?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #27095 üzenetére
De most komolyan, vegyük már sorra: 400cc -> maxi robogó. Karburátorral??? Mikor Márkkal is azt beszéltük anno, hogy a 125-ösök 95%-a már injektoros.
A stílusomon nem fogok/nem is akarok és nem is tudok változtatni, akik személyesen ismernek, tudják hogy ilyen vagyok, bár nem hagyom az emberre hogy "...az az, ügyes vagy kisfiam...", közbe meg nem. Nem trollkodás (érdekes, és új szó számomra) volt, talán egy csipetnyi szarkazmus volt benne, de így tanul az ember. Ha személyeskednék akkor úgy kezdeném most: hogy "(I)tanultál belőle?(/I)", és jobb esetben igen, így megjegyzed, ha igen/nem-el válaszolok, azt könnyen elfelejted, vagy összetéveszted, ergo ilyen a lelki gondviselés egy formája.
Harmadik felvonás pedig a józan paraszt észre épül, tehát K7-es Burgonya, injektoros, ugye? Az hát, elektronikus benzinbefecskendezéssel 38 mm-es torokátmérővel. Utódja? Az is! Egyszerű google keresés, nekem kb 7-9 mp-nyi időmet vette el, a Ctrl C+V billentyűkombinációval együtt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27106 üzenetére
Ez igen , bár legalább nem tekergették össze-vissza .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz korpicschess #27159 üzenetére
Mai akcióm képen :
...még szerencse hogy semmi kötözőanyagot, vagy rögzítőelemet se vittem , így bal kézzel fogtam a csomagot, jobb kézzel meg operáltam . Persze féltem hogy nehogy valaki fékezzen előttem egy nagyot, mert akkor ott maradok, de végül biztonságban hazaértem .
#27157 Criton: Ha megy, és nincs vele gond, használd úgy, addig örülj míg nem kell hozzányúlni még egyszer .
#27159 korpicschess: Mivel ugyan az a blokk van bennük, ezért érthető, maximum annyi különbséggel hogy az F15 az Aeroxnál nehezebb .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz korpicschess #27269 üzenetére
Az 50-es vizes, a 100-as levegős. A kollégáé vizes.
Légszűrőt havonta takarítom, olajra még figyelj.
ui.: Ma egy kis csaj egy piros Zip-el úgy otthagyott hogy csak néztem . Most komolyan ilyen jól megy a Zip, vagy ha csak 40-50km/h-val gurulgatok, akkor kisebbségi komplexusuk lesz, és lenyelezik a kis gépeket ? A múltkori ácsival is ez volt, ha jól vágom ez is Zip volt, pedig addig ment vagy 30-al előttem, ahogy beértem (nem is akartam leelőzni, csak gurulni utána) oda is verte neki a gázt és 70-75km/h-ig ment .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SirKero #27272 üzenetére
Ha bevezetik, akkor eladó az NRG . Előbb-utóbb csak be kell nevezni egy 500-as, 2005 utáni, keveset használt GTS-re/Nexus-ra/T-max-ra .
Most ezzel (rohadt messze van, és drága) és ezzel (a nagy plexi azt sugallja hogy nem lehetett megölve, viszont két személyek kevés, bár főleg egyedül használnám) kacérkodom. Érdemes?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Szerintem egyértelmű. Műszakija annyiba lenne mint egy nagyobb gépnek. Akkor már átülök egy minimum 200ccm-es, injektoros, vizes robogóra. Uh, ez a GTS 200-as is mozgatja a hipotalamuszomat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27278 üzenetére
Mert? Akkor mi az ajánlat? Mert 200-as Runner is ritka ennyiért, mármint az új kasznis. Egy Vespa, meg csak fém ruhában pislog az utakon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27282 üzenetére
Nagy részben befecskendezőset szeretnék, visszalépés lenne a karburátor, fogyasztásban főleg, és az NRG-ben is szeretem hogy befecsis, tehát csak pozitív tapasztalatom van vele . Tényleg szép kis Runnert linkeltél, bár talán az tántorít el tőle hogy ilyet annyira nem szeretnék, pusztán kényszerből venném meg, ha nem lenne más . Akkor folyamatosan nézem a Nexusokat, télen-tavasszal lehet betolok egyet a garázsba (ha nem jön közbe semmi), bár akkor az NRG felesleges lesz .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Brogyi #27301 üzenetére
Szerintem hamarosan kipróbálok egy Nexust, bár nekem később tuti kerülne rá egy nyitott dob és egy "sportosabb" variátor, egy olyat lenne jó meglőni. Fogyasztásban nekem 4-4,5 litert mondtak, az szerintem reális, lehet két fő alatt felmegy 5 lityire, de én főleg (95%) egyedül mászkálok. Bár az engine lámpa nem tudom miért villant volna fel, lehet egy szervizben megmondták volna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #27307 üzenetére
Nem gond, nálad úgy jó, csak tegyél bele olajat, ki ne fogjon menet közbe . Nekem gyújtás után világít az olaj és a check engine, azután kialszik az olaj, indításnál pedig kialszik a check . Ez így természetes, ennél, ergo nem világít semmi .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Valós az a km? Nekem 16***km-nél még gyári van, persze gyári görgőkkel, és bírja, bár érzeni hogy hamarosan cserés lesz.
Sajnálom hogy újra bannolni fognak, bár úgy érzem erre te is rájátszol. Ugye ennyi új reg, és néhány helyen a hozzáállással van gond, bár én nem ítélek meg senkit, nekem is van egy stílusom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27371 üzenetére
Gondoltam . Egy maxi Runnert ennyi km-el épp eszű ember ne ad el . Én se tervezem hogy 20***km alatt eladjam a kis zümmögőt . Bár szerencsére én biztosan tudom mennyit ment .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs