- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #20044 üzenetére
Ki mondta hogy nem?
A tévhitek és gyakori hibajelenségek a Morini blokkos (első injektoros robogók) alapulnak, tehát Moriniból nem jók (Di-Tech), bár abból a karbist sem ajánlom, eleve van pár hibája. A másik tényező hogy szeretik elfelejteni a szervizintervallumot, de olyan mértékben hogy a levegőszűrőt évek óta nem tisztítják (vagy azt se tudják hol van), a hatóműolajat meg szilvalekvárrá aszalják, és ez itthon gyakran előfordul egy 10 éves motorban!
Saját véleményem hogy Aprilia SR-ből nem vennék befecskendezőset (Di-Tech/Factory), mert ott az elektronika 4000km-enként szereti szervizbe vitetni magát, és csak hivatalos márkaszervizben tudják átnézni és kiütni a műszerfalon látható "csavarkulcsot", egy kód segítségével! Ennek ugye anyagi vonzata elég magas, bár nem vagyok tisztában a hivatalos márkaszervizek óradíjával. A Gilera/Piaggio befecskendezős 2T robogói (PureJet) viszont Philips elektronikával mennek, itt nem olyan "szervizigényes" a dolog, ha mondhatom így. Ezért ajánlotta a megvételt számomra egy autószerelő ismerősöm.
#20045 g@bo: Maradjunk annyiban hogy 2T, és gyárilag így megy az enyém (teljesen originál).
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #20048 üzenetére
A tiéd se fog sokat enni, (mivel 4T) el kell mennie 3,5-4 literből.
#20049 g@bo: Nem eszlek meg, és azt sem kértem hogy napi szinten légyél vele tisztában hogy ép mit hajtok (leginkább autót), de azt hiszem hogy ezt korábban már megbeszéltük hogy kinek milyen gépe van. 5 ezernél nyit a kuplung, 7 ezer körül 60km/h, 8 ezernél 70-75km/h, 9 ezernél pedig 80km/h+, de én nem gyorsulgatok vele, ha épp megyek valahová (illetve leginkább alig megyek), ha pedig fater nagy ritkán melóba ezzel megy, akkor ő végsebességre (tér-idő kontinuum ugrás pózban) 50km/h-ra beáll mint a vasszög és megy (kb. 20km oda-vissza).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20067 üzenetére
Igen, 50-es 4T Zip. Aranyos kis motor. Egyik csaj ismerős birtokol egy ilyet, természetesen pirosban, a fórumról pedig g@bo elvtársnak van ilyen gépe.
ui.: Aprilia SR enyhe daráló hangot ad kigyorsításkor, az miről lehet? A hajtásházból jön a hang, a blokkja most lett rendbe téve, a szíj szerintem csere érett, esetleg kuplung vagy variátor baja lehet? Az tuti hogy ha a variátort teljesen kinyit, vagyis 70km/h fölött megy, akkor egész érdesen pattogó, kerregő hangja van, mint hja nem lenne az a rész bejáratva, de ez alatt a tempó alatt még nincs olyan nagy hangja. A gépről annyit érdemes tudni hogy régi kasztnis Pigi blokkos, most kapott egy teljes motorfelújítást, és a fojtást is most szedték ki belőle, mert külföldről érkezett.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20069 üzenetére
Sajnos már nem tudom szerkeszteni az előzőt. Pedig én is várok egy választ, legfőképp persu-tól (max. leolt hogy hangutánzó szavak alapján ezt nem lehet diagnosztizálni).
Az gond hogy alig van benne olaj, valószínű hogy a csaj nem igazán értett hozzá. Ismerősöm ilyet tesz a nagy vasba, gondolom nálad sem árthat. 4 év alatt 14 ezer km, az nem semmi, főleg hogy 50-es 4T, bezzeg az enyém lassan 6 évesen 16 ezer km-t sem lépte még túl. Mindenképpen töltsd tele olajjal, nem szabad hagyni hogy kevés legyen benne, én még 2T olaj tartályát is mindig színültig töltöm, elvégre sohasem tudhatja az ember! Sajnos ez 50 4T, nem fog többet menni 55km/h-tól, kb. ez a vége, valószínű hogy a fojtásokat már kivették belőle.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
...minek 50 km/h nál több?... - Fater ugyan ezen az állásponton van. Ezzel a sebességgel kimegy a világból, ha nincs nagy forgalom, senkit nem zavar, a motor alig pörög, sőt így rohadt keveset eszik, és ha esik, vagy véletlenül baleset éri, nagyobb az esély a túlélésre! Bár nálad a térdízület fájdalom nem kellene hogy legyen. A két lábad a lábtartóra teszed?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hát igen... az kicsit más. Én már ősszel leteszem, tavasszal pedig csak akkor veszem elő, mikor más már rég tolja neki.
#20079 persuader: ...amíg ezek mennek addig semmi bajuk nincs jóformán... - Ismerősöm motorja ezt nem tudta, a fél dugattyút beletörte, de még mindig ment. A sztori úgy kezdődött hogy egyszer megragadt, és fémreszelékkel a hengerben (ami közben ette a hengert és a dugót) üzemelt a gép. Persze durrogott, és nehezen indult, de 40-50km/h-t így is vitte. Persze meg is lett az eredménye, a főtengelyt lehetett megmenteni, henger, dugó, csapágyak, tömítések, vízpumpa cserélve lettek!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Inkább 97-es...
Huh, nézegettem az aprókat és ez elég nagy átbaszás, főleg hogy Street ként hirdeti, közben pedig legalább két motorból állt össze, ha nem egy Mina blokkos régi SR-re húztak újabb évjáratúról származó idomokat és abba egy F12/Aerox/stb.- ről származó blokkot dobtak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ma láttam egy szép Vespa LX50-et . Vágyaim vannak iránta, kell nekem, egyszerűen kell . Tudom hogy nem megy, nem gyors, kicsi a kereke, nem olyan jó a fék mint az NRG-n, és a futómű is kaki ahhoz képest, de nincs mese, eh, újabb szerelem, kell !
...hátha elmúlik pár hét alatt...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20122 üzenetére
Nekem a régiek is tetszenek. De ez pl. ez, egy igazi ínyencség lehet!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20124 üzenetére
Ez beteg ! Én megelégszem egy gyári Vespa LX50-el, vagy S50-el, persze 2T kell, 4T-be belehalnék .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Még jó hogy én 2,5 literből kihozom .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egyik haverom a faterjának ilyet vett, bár az övé szürke és 40km/h-tól többet még nem gurult szakadékban sem. Levegős Minarelli, lényegében jól bírják, viszont ha meghúzod vagy eltörik egy idom, nagyon nehéz lesz találni hozzá másikat. A futott km tuti kamu, ebben már ránézésre is 20 ezer+ km van, a típus nem rossz, de az adott példányt hanyagold.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Nem sok értelmét látom, használtan pedig kerülném az ilyen motorok megvételét.
Inkább ez a gyönyörű ET2-es...
#20152 Lauda: De még mennyire . Tegnap is egy LX50 (2T) tulajjal beszélgettem egy órát ! Lásd: [link]
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20163 üzenetére
Semmire. Eladni sem igazán akarom. Pedig ha tudnád hány kereskedő hívott fel olyan szöveggel hogy "asszonynak vinném, ha 200-ba adod, már délután ott vagyok érte". Mások pedig úgy hogy milyen jó áron hirdetem, stb. Tehát ez inkább elvi dolog, tudom hogy a meghirdetett ártól többet ér a motor, de itthon olyan piaci helyzet van hogy nem kell az embereknek, csak ára alatt. Ilyennel nem lehet nyerészkedni, akkor olaszból olyat vettem volna ami mondjuk 2008-09-es 20-25k km-el, visszatekerem 5k km-re és eladom 300-ért, vagy valami ilyesmi. De ezen még a szervizmatricák is rajta vannak, az nekem többet ér hogy biztosan tudom hogy ez fix, mint hogy egy kétesbe beleugorjon az ember. Egy új szíj kellene lassan rá, majd szezon végén kap egyet...
#20164 Lauda: Te is elég messze vagy. A múltkor is egy pesti srác ígérte hogy ha szerez kisteherautót akkor lejön érte, de gondolom nem tudott és neppertől vehetett hasonló motort.
#20165 SzlobiG: Számold át benzinköltségbe. Neppernél néz egy hasonlót, látja benne a 8-9 ezer km-t, megnyugszik, persze lehet hogy 20-25 ezret futott, de megveszi, mert annyi van beleírva, munkatársaknak jó lesz vele felvágni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #20173 üzenetére
Gondolom nem véletlen adták el biztos belenéztek, hogy fel kéne újítani azt gondolták eladják akkor biztos lesz aki belefut... - Nem hiszem, azért ha meghirdetsz valamit, azt sokszor többen is megnézik, kipróbálják, akkor korábban elő kellett volna jönnie a hibának.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Ez a szép Et2-es nagyon rendben van . Kicsit vágyom is rá, hmmm, nehogy az NRG-t adjam egy ilyenért, mert most nagyon bele vagyok esve ezekbe, pedig műszakilag valami kőkorszaki technika a PureJet-hez képest, de iszonyú vonzó kis gépek ezek .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #20199 üzenetére
Áh, ne is mond, olasz/német/angol oldalakt nézek használt Vespák után kutatva . Itthon alig látni, ami van, az is az ország másik részén . A linkelt motornál a korrekt állapot onnan fakad hogy fel van újítva/polírozva hogy csillogjon-villogjon . De akkor is bejön, tudom hogy nem ilyen kellene, hanem egy pár éves LX vagy S, de az ET2 kicsit jobban tetszik. Bár az S50 műszerfalától szebb nincs, persze akkor ültem rá először mikor a Hungexpóra pár éve kihozták, mikor megjelent.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Az mikor van ha nyomom az önindítót és csak kattan egyet. Az önindító hibásodhatott meg, vagy csak lecsúszott a tengelyről?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20230 üzenetére
Csak mikor tényleg gyenge akku volt benne, akkor forgatta az önindítót, most meg csak kattan és megakad, azt pedig ne felejtsük el hogy tavasszal kapott új akksit (bár igaz hogy még töltőt nem látott). Szerintem a bendix résznél lehet a gond, bár kicsit b@ssza az agyam, mert most kihez vigyem? Ha szervizbe, ott 5 ezer forintos óradíjtól kezdődik, és lehet hogy csak egy kis állítgatás kell neki, viszont falusi szakira meg nem merem bízni!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
...szóval be akarta bikázni és rákötötte a 220v-ra... - Ilyenkor sikítva verem a fejem a falba ! Komplett elektronika csere, ha mindent tönkre vágott, és persze új aksi, jobb esetben biztosítékcsere, közepesen jó esetben az elektronika nem mondta fel teljesen a szolgálatot, néhány dolog megmenthető. Autó villamossági szakihoz vidd el, át fogja nézni! Máskor pedig 1 napra se add kölcsön, az enyémen még munkatárs/haver/rokon nem ült és nem is fog, egyik ismerősnek így (kölcsönadta a szomszédnak) ment szét a motorja (nem rakott bele olajat)!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20275 üzenetére
Én ezt tenném rá: [link]
ui.: Motor akksit most töltöm, de közben beszéltem egy autó villamássági szerelővel, szerinte az indítómotorban a szénkeféket kell cserélni. Hát, alánéztem a gép alá, itt bizony le kell kapni a sztendert is, szóval nekem nagy meló lesz, ha mégsem röffen be akksiról!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egy gyönyörű Vespa S50 2T . Hú, de elfogadnám .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Jól néz ki a géped, de a matricákból ítélve volt egy kicsit versenyzős fiatalabb tulajdonosa is anno. Persze a km órát szerintem nem tekergették, 30k km korrekt, a Repsol olaj jó, én is azt teszem az enyémbe, illetve a levegőszűrőt néz át!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egy új dugót és fúrást számolj bele, 30 ezernél már igencsak esedékes, szóval már tuti fel volt újítva. 15 ezret eleve nem hinném el, ilyesmivel csak a kereskedők játszadoznak, a hülyék meg elhiszik. Ha az olajtartályban lévő olajra gondolsz, azt nem muszáj cserélni, szerintem ami benne volt az is jó, elég ha utántöltőd.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #20321 üzenetére
Egyik ismerősnek a Boosterére ült rá két barna kisgyerek, a parkolóban. Addig hintáztatták (előre-hátra ugráltak rajta) míg el nem tört a sztender, és oldalra nem borult. A srác szerencsére kijött, és fordulásból akkor pofont kevert le a gyerekeknek hogy ott estek hátra! Sajnos a szülőktől nem tudott pénzt kicsikarni, mert munkanélküliek voltak, a motor fél oldalát újra kellett fényezni. Másik ismerősnek a Simson S51-ből lopták ki a karbit, egy tele tank benzin elfolyt, de gondolom a színesfém tolvajoknak megért a karburátorért! Tehát én 5-10 percnél tovább még sehol nem hagytam nyílt területen a gépet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hmmm... újabb függőség...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20346 üzenetére
Az enyémben már lassan 16 ezer van, szóval igen csak csere érett lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz PLaci58 #20368 üzenetére
Az a Vespa GTS 250 amúgy sem régi, hogy modernizálni kellene, inkább csak helyrepofozta. De sok hülyeséget tett rá, ami tök felesleges és csúnya is.
...végignéztem... egyáltalán nem tetszik, jobb lett volna ha el se kezdi az egészet, elb@szta azt az eredeti oldscool külsőt.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Gergello #20395 üzenetére
Bár, hogy már vásárlásnál valami furcsa hang jött belőle, az nem sok jót sejtet. - Ha tudja a hang forrását akkor szerintem pontosan kiszűrhető hogy melyik alkatrész lesz hamarosan cserés. A kollégának a variátor felől jött zaj, valószínű hogy pontosan meg is állapította hogy mit kell cserélni, tehát szerintem nem kell kétségbe esni. Az enyémnek is van egy kis hangja (15670km-nél gyári szíj és görgők esetén már bőven gyakori), a szíjat és görgőket kell cserélni, mivel tudom a pontos okát, ezért nem is aggódom. Akkor van gond ha veszed a motort és pár hét múlva jön egy furcsa hang, talán főtengelycsapágy, vagy hasonló, amire inkább csak tippel az ember és nem tudja a pontos költségeket felmérni, szóval az nem szerencsés.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20421 üzenetére
Tényleg ? Ezt nem is tudtam ! Nyugi, nem olyan veszélyes az, már rég nem Morini DiTech-ről beszélünk !
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20423 üzenetére
A szerelők többsége csak szerelőnek mondja magát, hidd el hogy azok a karbihoz sem értenek! Amúgy meg nem hiszem hogy egy átlag user otthon belövi a karburátort, ez ki van zárva, inkább csak rontana a helyzeten! Egy normális (fontos hogy szervizelve azért legyen, ne úgy mint az itthon árult motorok nagy többsége) befecskendezőnél meg időszakos átnézés szükséges csak!
#20424 horvathkrisz: Ez 2 évvel fiatalabb az enyémnél, és 3 ezer km-el több van benne. Egész jó állapotban van, a két gumit már cserélték, és egyszer a bal oldalán is csúszott már a gép (az idomból is hiányzik egy kevés). De ácsi, hol az első sárvédő? Valószínű hogy nekimehettek vele valaminek. Hát én a kereskedő helyében nem írnám hogy "tip-top", elfogulatlanul mondom, de az enyém ettől picit szebb.
Nézd csak meg ezt a PureJet-et, szerintem ég és föld!
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20428 üzenetére
Ez igen, sokkal szebb mint a másik, ezt én is bevállalnám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20431 üzenetére
A PureJet 6,5 lóerős. De ugye van belőle levegős (DT), vizes karbis (DD) és befecskendezős vizes (PJ). A kipufogó mindegyiknél korrodál, nem tudom ebből mire lehet alapozni, bár az első gép tényleg felejtős volt, befecskendezősből pedig érdemes megkíméltet venni, akkor sok-sok évig kiszolgál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ez nem ilyen egyszerű. Több típusú blokk van, más-más teljesítményűek. Az Apriliás bácsinak (SR50R) egy Piaggio blokkos gépe lehetett, az enyémbe ugyan az van, csak befecskendezővel. Jól mondta az öreg, 80km/h-t simán megy, az enyémmel pedig egyszer mentem 85km/h-t, de a valóság az hogy 70km/h-ig megy jól igazán, 40-50km/h-ig pedig egy kis kerekű robogó otthagyja.
#20435 horvathkrisz: Fojtva biztosan. Ezt nézd át!
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20437 üzenetére
70km/h az utazó tempó. Bár én is faternak vettem, tehát ő 50km/h-tól többet nem megy vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20439 üzenetére
Nagyon jól gyorsul, 2.0-es diesel autóhoz mértem, és lépést tudtam vele tartani. Bár én olyan hosszú távon nem nagyon használtam (talán egyszerre 20-25km-t mehettem vele), de a 70km/h-t tényleg lazán tartja, gyárilag meg 80km/h fölött megy, tehát ha autók tempóját kell felvenni akkor arra is kész. A fogyasztása olyan 2,5 literből megáll, de ha kíméletesebben közlekedsz, akkor kerek 2 liter/100km.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs