-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #38529 üzenetére
"3. ponttal nem értek egyet, ha jól meg van csinálva a szenzorstabi akkor semmi problémát nem okoz."
A Fuji mérnökei pont azt bizonygatták, hogy azért nincs/nem lesz IBIS, mert az obik a szélükön (nagy szenzorkilengésnél) nem lennének olyan élesek, mint a mostani középen. (Nem tudom, ez mennyire csak “kibúvó”.)
-
silmatauki
őstag
válasz konyi79 #38542 üzenetére
Igaz, hogy a 16-55/2.8 OIS-hiányát is ezzel magyarázták, viszont az IBIS (vázstabi) hiányára is van hivatalos Fuji magyarázat, lásd ezt:
“First of all, our XF mount is not compatible with IBIS. You may be thinking that our mount size is similar to competitors’ and why Fujifilm cannot do it. The answer is simple: for the sake of image quality.
IBIS has both advantages and disadvantages. IBIS moves the sensor in the mount to stabilize the image. To secure the amount of light at any position, the diameter of mount must cover the wider image circle considering the margin of sensor movement. The diameter of our mount was designed for the image circle without IBIS. It means the amount of light at the corners is reduced when the sensor is shifted. We could correct it digitally, but we don’t want to do it: we don’t want to compromise our image quality.
To cover the larger image circle, not only mount size (and body size), but also lens size must be bigger. We are pursuing the best balance of image quality, size and weight of both cameras and lenses, operability and performance. When we were deciding on the design of our mount, we decided to provide the best quality body and lens in comfortable small package as the best balance. And we don’t think this direction will be changed in the future. Our highest priority is always image quality. We hope you agree!”
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz Nippon #38556 üzenetére
"Semmilyen érv nem szól a G7 mellett amióta van GX80."
Mondjuk az akciós(!), nyomott ára igen. Valszeg megint dömpingáron fogják a Panával jóban levő boltok kiszórni Black friday-on (is) a G7-et. (Itt Finnországban már márciusban 499-ért adták a G7 kitet, igaz, csak 1 hétig – azóta visszament 800-ra.)
-
silmatauki
őstag
válasz Nippon #38560 üzenetére
Na igen, de ha mondjuk 399 eur lesz most egy hónap múlva – az már 4k-s, pl. csak tripodról használt (= nem kell IBIS) kamerának nagyon jó ajánlat, főleg kitben.
Szerk: világos, hogy a jelenlegi áron nagyon rossz vétel a G7. De azért várjuk meg a Black friday-t
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz Wolfskin #38769 üzenetére
GM1-gyel használtam csak a 12-32-t. Soha nem kényszerültem manuálfókuszra. Persze nem is próbáltam pl. kerítés-szemeken átlövős stb. képeket csinálni (azaz ahova jellemzően kellhet a manuál).
Ha mégis félsz tőle, a 12-60 sem rossz vétel, bár sokkal hosszabb (de nem zavaróan nehezebb), azon van MF ring, és a 12-32-es tartományban állítólag ugyanolyan jó az IQ-ja, mint a 12-32-é. (Személy szerint a 2-t még nem hasonlítottam össze; mind2m van.)
-
silmatauki
őstag
válasz #31733248 #38779 üzenetére
És persze tegyük hozzá az igen olcsó és igen jóminőségű m43-as objektívparkot, amiben erősen ráver a m43 az APS-C sonykra. (Persze a FF Sony-k egészen más kategória – ha az A7RII-ben lenne Pixel Shift-szerűség, azt vetettem volna a céggel, és nem K1-et, , mert pl. obiadaptálhatóságban az FF Sony-k nagyon-nagyon jók.)
(Ja, nem vagyok m43-fan; a büdös életben nem használnék pl. m43-at nagyon komoly panófotózásra. Arra ott a – különösen pixelshifttel - szenzációsan jó céges K1… Hát az valami hihetetlen jó cucc!)
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #38781 üzenetére
"Bármelyik digi géppel megoldható."
De közel sem olyan gyorsan / egyszerűen, mint a K1-en. Ha sok képet csinálsz (jellemző felállás panózásnál – én egy 35-ös, kitűnő Samyanggal nyomom K1-en a panókat), akkor (az említett 35-össel) 5*12 + 2 képet kell csinálnod egy helyszínről. Ennek mind a fotózása, mind az Iridient-beli RAW-exportja pillanatok alatt és automatikusan(!) megvan, ha a kamera hivatalosan támogat ilyen pixel shiftet (vagy összehasonlítható techet, lásd Oly 1/5 MkII-k).
-
silmatauki
őstag
válasz #31733248 #38785 üzenetére
Szerintem ne kezdjük újra a parttalan hitvitát. Egy gyors kérdés csak: van-e olcsó, de minden tekintetben (wide-ban is) jó(!!!!) alapzoom APS-C Sonyra? M43-ra ott a 12-32, sőt, ha minden igaz, a 12-60 is, ami ráadásul WR...
és akkor még a fillérekért megkapható (most pl. a 25/1.7 30 eur-ért, ha G7 kitet veszel), fényerős obikról nem is beszéltem.
-
silmatauki
őstag
válasz jokerone #38844 üzenetére
"fényszegény környezetben vajon jobban / hasonlóan teljesít az 5500 a 7100-hoz képest"
A legmagasabb ISO-kban (12k/25k) a 7100 egy icipicit gyengébb: https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d7100&attr13_1=nikon_d5500&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr16_0=12800&attr16_1=12800&attr126_0=normal&attr126_1=normal&attr171_0=off&attr171_1=off&normalization=full&widget=409&x=-0.9302755473398419&y=-0.8868364264134656
A különbség lényegesen kisebb, mint pl. az m43-hoz képest.
Plusz, ha erősen (legalább 3 fé-vel) húzod RAW-ból az árnyékokat, a 7100 hajlamos a sávosodásra, szemben az 5500-zal.
Amúgy semmi baja a 7100-nak, én is azt választanám az 5500-zal szemben.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #38846 üzenetére
""A különbség lényegesen kisebb, mint pl. az m43-hoz képest."
Én ezt nem mondanám. (pedig ez "csak" egy pana)"Hát azért nézd csak meg a bal alsó sarkot (vagy balközépen a portréképek fehér hátterét), különösen a fehér színen levő zajt és különösen 25k-s ISO-n: https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=lowlight&attr13_0=panasonic_dmcgx85&attr13_1=nikon_d5500&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr16_0=25600&attr16_1=25600&attr126_0=normal&attr126_1=normal&attr171_0=off&attr171_1=off&normalization=full&widget=409&x=-1.00418410041841&y=-1.1182572614107884
Az 5500 tényleg hozza a kb. 2/3 fé-vel kevesebb zajt (APS-C vs. m43). Főeg, ha belekalkulálod a 16 vs. 24 Mpixel és leméretezéssel-zajcsökkenés-kérdést is.
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #38849 üzenetére
"Igen, valós de 1FÉ alatti az előny. Itt SzVSz többet nyom a latban, hogy milyen obikat teszel rá, ill szükséged van-e tényleg a magasabb ISO-ra, vagy behúzod az érzékenységet iso800-ra és stabival 1/8-1/2s-on lősz. Nem tudom, az aktuális nikon VR üvegek hány FÉ-t tudnak stabilizálni?"
Teljesen igaz. Ha kezdő lennék (mindenféle előzetes rendszerbefektetés nélkül), ezért nem is mennék ma croppos Canon, Nikon vagy Sony (bármennyire is csábító az A6500) irányába, hiszen azoknak a sztár obijai szinte mind FF-ek (kivéve 1-2 olyan ismert Best Buy-t, mint pl. a Canon 10-18), és a gyártóik garantáltan nem is fognak plusz APS-C üvegeket kihozni, kivéve persze az n-edik iterációs 18-xxx vackokat.
(Mondjuk a Pentax más tészta – ott annyira (relatív) olcsó és annyival jobb a K1, mint bármilyen croppos Pentax, hogy még a natív APS-C-bőség ellenére is inkább a viszonylag obiszegény K1-et választanám. Nekem pl. a céges 35-ös, 77-es és 24-70 tökéletesen megfelel arra, amire én használom – high-res panófotózásra, ill. előadások, talákozók (azaz ahova nem kell villám AF) fotózására.)
Szal cropposból marad a natív APS-C-t töretlenül fejlesztő Fuji, meg persze az m43.
-
silmatauki
őstag
No, ha a széleslátó, autofókuszos zoom videóra ANNYIRA fontos, akkor a Canon rendszer nem rossz választás pl. a 10-18 miatt. Más rendszerekben AF-es zoomok azért nem annyira olcsók, a 70D meg tényleg jó videóra (nincs moiré, nagyon gyors az AF stb.). Az Oly 9-18 is háromszor annyiba kerül, mint a Canon 10-18, hát még a drágább m43 zoomok. A Sony 10-24-ről, pláne a Fuji zoomjáról meg inkább ne is beszéljünk – mind2 méregdrága...
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #38855 üzenetére
"(Mondjuk a Pentax más tészta – ott annyira (relatív) olcsó és annyival jobb a K1, mint bármilyen croppos Pentax, hogy még a natív APS-C-bőség ellenére is inkább a viszonylag obiszegény K1-et választanám. Nekem pl. a céges 35-ös, 77-es és 24-70 tökéletesen megfelel arra, amire én használom – high-res panófotózásra, ill. előadások, talákozók (azaz ahova nem kell villám AF) fotózására.)"
Ja, és mégvalami a K1 mellett: a 28-105 kitobi nagyon-nagyon jó, talán a legjobb ár-érték (képminőség, WR stb.) arányú FF zoom. Ha valakinek nem lenne pénze a 24-70-re...
-
silmatauki
őstag
válasz #31733248 #38862 üzenetére
én is általában jól elvagyok prime-okkal mind a Fujin, mind a három (két GM1 + most már G7) m43-omon (meg a céges K1-en ha pl. panókat fotózok). Meg persze a két Sigmám (DP1M, DP2M) is prime, de azokat is csak statikus, kültéri témákra használom, ahol a lábzoomot általában lehet használni, és eleve a két gyutáv (28 és 45mm) váltogatása lehetséges a két kamera felváltva való használatával.
Viszont vannak helyzetek, amikor egy zoom flexibilitása NAGYON jól tud jönni – rendezvényfotózás stb. (Nem neked kell helyezkedned, ami soxor lehetetlen a hallgatóság helyfoglalása miatt, hanem simán a zoomot tekered.) Ebben azért sokkal jobb a Sony APS-C-nél minden, mert ugyebár a 16-70/4 is, bár méregdrága, lottó (igen nagy a minőségi “szórás”), “hála” a Sony semmit sem érő QA-jának...
-
silmatauki
őstag
Ja, én is nagyon csípem a GM1-et. Sokat fotózom tempomban, olyankor a csendes mechanikus zárja aranyat ér – miközben pl. a G7 baromi hangos, amit pont emiatt nem is használok templomban, bár az EVF jól jönne (az elektronikus shuttert meg tényleg csak végszükségben használom a G7-en a zaj/dinamika/bitszámkorlátozás miatt).
Ennél már csak a leaf shutteres gépek a jobbak (a Sony bridge/szuperzoomok/FF szuperkompaktok (Sony R1, RX10-ek, RX1-sorozat stb), Pana FZ1000, Fuji x100-sorozat stb.)
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz bugizozi #39036 üzenetére
"Sony A5000 115e Ft a MM-ban, megéri lecsapni rá?
Korábban érdeklődtem itt fényképezőgépek után, de a sony a6000 meg Pana GX80 nem akciós sehol "Ha van Finn/Svédországban ismerős (vagy be mered vállalni a postázással járó izgalmakat), a Rajalánál ma 299eur az A5000 kit; a GX80 váz meg 550eur.
-
silmatauki
őstag
válasz vassmate #39527 üzenetére
"Amiket eddig kinéztem: Panasonic DMC-G7
Panasonic DMC- GX8"A GX80 biztos, hogy nem bejövős? Már maga a shutter shock miatt (ami rendesen ott van a GX8-ban, hát még a G7-ben) is preferálnám. Plusz ugyebár a stabi, amivel a G7-re erősen ráver.
G7-et tényleg csak olyan alkalmakkor érdemes venni (ha fotózásra kell, és nem 4k-s videóra), ha aprópénzért szórják ki (mint pár napja 375-400-500 eur-ért, obifüggően).
"Milyen érdembeli különbségek vannak ami a gyakorlatban megmutatkozik mondjuk egy A6000 és egy Pana DMC-G7 vagy GX80 között? Most csak a fotózásra fókuszálva és nem nézve a videót."
Ahogy fentebb írtam, ha fotózni akarsz, akkor a G7-nél egyértelműen jobb (biztonságosabb + stabilizált) választás a GX80. Az A6000 is nagyon- nagyon jó cucc, de ugyebár az obipark nem olyan széles és olcsó, mint m43-on.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz vassmate #39541 üzenetére
Én sarkítva úgy fogalmaznék, hogy
- ha mindenképp olcsó, de jó zoom kell, akkor Pana (12-32 minőség/méret/ár)
- ha kiegyezel a rendelkezésre álló akár natív, akár 3rd party prime-okkal (pont megfelelnek a gyutávjaik), akkor Sony. (Pl. ha az 55*1.5-ös gyutáv a kedvenced, akkor a Sony jobb választás.)A Pana mellett szól az, hogy amellett, hogy viszonylag (a Sonyhoz képest) olcsók a cuccaik, néha potom árakon be lehet őket szerezni, különösen akkor, ha Svéd/Finnországban lax/jársz (lásd a Rajala-témát itt alább).
-
silmatauki
őstag
válasz vassmate #39561 üzenetére
"Az oké hogy a két gyári obi nem azonos, de azt vetettem fel hogy a két gép közül mindkettő ugyan azt az obit kapná akkor a sony ebben az esetben jobb lenne e."
Szimpla képminőség, RAW-tartalékok tekintetében igen. Persze sokat segít a stabi a GX80-ban, ami sajna hiányzik az A6000-ből, és a prime-okból IIRC csak az 55-ös rendelkezik stabival. De ha nem tudnád kihasználni a stabi előnyeit, akkor a Sonyban lényegesen több tartalék lenne.
Zom-téma: a Sony nagyon nincs eleresztve jó, de megfizethető, és lehetőleg nem túl nagyméretű zoom obikkal. Ebből a szempontból az m43 sokkal jobb választás – ha zoomolni akarsz, akkor ne vegyél Sonyt.
-
silmatauki
őstag
válasz bododani #39565 üzenetére
"Sziasztok. Nézegettem még gépeket, és a Fuji X-E2 vagy a Sony a6000 a jobb választás? (fotózás, képminőség)"
Na ez viszont egyértelmű: a Fujinak az obiparkja lényegesen jobb (pl. a két kit alapzoom, a 16-50 és a 18-55, is kitűnő képminőségű) + az X-Transnak köszönhetően a képei is jobbak (sokkal kisebb színzaj), és nem csak azért, mert “csak” 16 Mpixeles, azaz nagyobbak az elemi pixelek. Plusz a JPEG-ek színvilága is jobb.
-
silmatauki
őstag
válasz zümzümm #39616 üzenetére
"Egyébként úgy értettem, hogy nálam nem fog előfordulni, tekintve hogy mennyibe kerül egy A6500."
Ráadásul sajna az A6500 az, aminek a vázstabija a DPR mérései alapján sajna nincsenek egy szinten az Oly vagy a Pana utóbbi 2-3 évben gyártott, stabi szempontjából nem trágyakategória (tehát nem az Oly PL sorozatra gondolok) cuccaiéval: csak 2.5 fé-nyit segítenek. Ráadásul ha stabis az obi (pl. a 16-70mm F4 OSS), akkor – szemben a Pana legújabb (GX80 és legfőképp ebből a szempontból a legjobb cucc, a G80) cuccaival – nem lesz érzékelhető összstabi-javulás: https://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-a6500/6
Kár, mert amúgy az A6500 nagyon bejövős váz – ha nem lenne olyan rossz a natív APS-C-zoomellátottsága...
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #39618 üzenetére
Mindez azt is jelenti, hogy ha valaki a vázstabi miatt preferálná az A6500-at a Fujikhoz képest, akkor gondolja át még egyszer a dolgot – az nem segít annyit, mint amennyire számított a jónép...
-
silmatauki
őstag
válasz #31733248 #39621 üzenetére
"Nézőpont kérdése, Nálad és a cikkben kicsit úgy jön le, mintha egy 2.5 FÉ-t fogó vázstabi hátrány lenne... Pedig nem az, mégha nem is éri el a Sony natív stabis obijainak hatékonyságát."
Persze hogy jobb a 2,5fé mint a semmi, ezt nem vitatom - végül is, a 2/3 tengelyes olcsóbb Oly megoldások meg a GX7 még rosszabbak voltak. Viszont kicsit csalódás volt számomra (is) az, hogy
- “csak” ennyit fog, miközben ugye manapság a m43 4-5fé-t fog. Sőt, talán még a Pentax K1 is jobb (erről nem találtam számszerű értéket, csak azt, hogy fél fé-vel jobb a K3-II-énél), aminek pedig még nagyobb szenzora van, tehát még csak nem feltétlenül a szenzorméret miatt gyengébb az A6500, mint az m43.
- nem műxik együtt az obik esetleges OSS-ével (lásd még: Pana GX80 és legfőképp G80). Legalábbis jelenleg – bár, ismerve a Sony upgrade politikáját, nem hiszem, hogy FW-frissítésen keresztül megkapná a rendszer ezt a feature-t.Mindenesetre ennek a fényében könnyebb az A6500 és a vázstabi-mentes Fujik között dönteni
-
silmatauki
őstag
-
silmatauki
őstag
én is nagyon sokat játszadoztam Sigmán (DP1M, DP2M), m43-on és Fujin (27mm stb.) a sunstarokkal.
Sajnos minél jobban megcsináltak egy obit (== minél kevésbé szögletesek a lamellák), annál gyengébb (széttartóbb stb.) a sunstar. Ezért van az, hogy alig van olyan obi, ami igazán látványos, azaz összetartó sugarakra lenne képes. Az egyik legjobb a Canon 16-35 f/4L IS (nézd meg pl. ezt a képet + alatta a szöveget: “The Canon 16-35 f/4L IS sunstar has 18 points.” itt: http://www.alexnail.com/blog/reviews/review-canon-16-35-f4l-is-vs-16-35-f2-8l-ii/ ), valamint a Canon 16-35mm F2.8L-sorozat. (Ezen belül a most kiadott Mk III is – az első képek alapján - szép sunstarokat produkál, lásd pl. https://1.img-dpreview.com/files/p/TS6720x4480~sample_galleries/2968676008/2715491102.jpg , https://1.img-dpreview.com/files/p/TS6720x4480~sample_galleries/2968676008/0102566631.jpg )
Szal a legjobb, ha tényleg fontosak a sunstarok, hogy eleve olyan rendszert veszel, ami képes normálisan kezelni ezeket a Canon obikat. (Sajna a Fuji pont nem ilyen.) Aztán beszerzel egy ilyen obit.
A fisheye-k általában nagyon gyengén muzsikálnak (“videokamera”, “olcsókamera”-jellegű 5/6-ágas sugarak stb.) - ezek közül ebből a szempontból a Samyang 7.5-ösét teszteltem m43-on. A sunstar-szűrőelőtétek (amit itt szintén megemlítettek) általában felejtősek a szivárványhatás és az erőteljes képlágyításuk miatt.
Persze más rendszerben is vannak normálisabb üvegek, de általában messze nem produkálnak ilyen szép sugarakat.
-
silmatauki
őstag
válasz madgie #39703 üzenetére
Azért azon a képeden a sugarak kb. fele duplázott, míg a Canonnál (mondjuk az f4-nél, lásd az alexnail.com-os képet) gyak. egyáltalán nincs duplázás. Ha a Canonon van is egy irányban (közel párhuzamos) melléksugár, annak a fényessége sokkal alacsnyabb, mint a fősugáré, szemben a Fuji 16mm-essel, ahol soxor ugyanaz a fényessége a kettőnek.
Tehát SZVSZ a Canon jobb sunstar-okat produkál, mint a Fuji 16 – tényleg úgy néznek ki Canonon a sugarak, ahogy az a nagykönyvben meg vannak írva.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz tvamos #39711 üzenetére
Nem nagyon hangsúlyozottak a belső (összetartó) sugarak – nagyon elnyomják őket a “kommersz” széttartó sugarak. Valszeg lejjebb rekeszelve (az APS-C még elbírja az f11-et diffrakció nélkül) sem lenne jobb ez az arány, azaz ott is a semmitmondó / átlagos / kommersz széttartó sugarak lennének erős felülrprezentáltságban.
-
silmatauki
őstag
válasz tvamos #39711 üzenetére
Ezek – leszámítva a magas, 18-as számot – igencsak átlagos sunstar-ok, semmi spéci nincs bennük, szemben a Canon összetartó, “csúcsos” nyalábjaival.
A legtöbb (akár olcsó!) obi képes hasonlóra, legfeljebb vmivel kevesebb (14 vs. 18 stb.) nyalábjuk lesz. Pl. ezt a panót Fuji X-E1 + 27mm kombóval csináltam, kifejezetten a sunstar-ok érdekében f11-re rekeszelve:
https://photosynth.net/view.aspx?cid=1e9a9474-9057-4778-a9e2-d89dae045877
A 27-esnek 7 lamellája van, ezért van 14 sugárnyaláb.
-
silmatauki
őstag
válasz bododani #39743 üzenetére
Képminőségben nincs difi. Leginkább az alapján dönts, hogy melyiknek a formája (különösképp az EVF elhelyezkedése – balszemes vagy? Akkor valszeg nem tetszik majd az X-E2) tetszik jobban.
=====
Bocs, hibásan írtam a #39733-ban: nem f11-gyel, hanem f16-tal fotóztam a linkelt panót, hogy minél erősebbek legyenek a sunstarok.
====
@MrChris (#39744): baromi jó ez a GX80 vs. A6300-videó, szenzációs a stabi, mintha csak iPhone 6s+/7/7+-es videót nézne az ember (azoknak szenzációs a stabijuk, szemben mondjuk az összes Samsunggal – S7/S7 Edge-t is beleértve, sajna).
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
"mivel a vásárlás nem égető, hogy a következő 1-2 hónapban várható-e olyan masina, amire érdemes lenne várni?"
Esetleg a Sony A7 Mk III tavaszi(?) bejelentését érdemes megvárni, hátha 400-500-ért (azaz a megjelölt költségvetés felső határáért) már odaadják majd… valszeg nem lesz rossz.
-
silmatauki
őstag
Deal alert: Canon EOS 7D Mark II 999eur, azaz kb. 300Eur-ral olcsóbb, mint általában. Ezek ugyanazok, mint a Rajala (alájuk tartoznak): https://www.superkuva.fi/canon-eos-7d-mark-ii-runko.html
-
silmatauki
őstag
Miért nem veszed akkor inkább a Pana 12-32-t? Optikailag egyáltalán nem rossz cucc (lásd a legújabb tesztképeimet & a beszélgetést az m43-topikban), és kicsi, és használtan olcsó.
Szerk: azaz veszel body only-t és pluszban egy 12-32-t. Vagy eleve egy GM1 + 12-32 kitet, ami most külföldön 299eur.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Akkor esetleg egy G6 vagy G7? A G7-et leárazásokban body only-ban megkapod 370eur-ért, 400eur-ért a 25-össel, ill. 500eur-ért a 12-60-nal. Ez utóbbi egyáltalán nem rossz obi, és a G7 is OK gép, leszámítva a shutter shockot. A G6-ot nem ismerem (nekem G7 van a két GM1 mellett), így arról nem tudok nyilatkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Viltrox EF-M2 II Speed Booster adapter 0.71x (Canon EF - Micro 4/3)
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM (Canon EF bajonett)
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen