-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Front van gyerekek? Nem lehetne egy kicsit lehiggadni? Mingyá' ebéd... bírjátok ki.
-
DeFranco
nagyúr
Egy normális világban ez teljesen járható út lenne, hogy az ember a használtat egyszerűen leadja a kereskedőnél és beleül az újba. Van is ilyen, és nem is kell hozzá túl magasra menni a vagyonossági létrán. Egy közepes mérnök vagy orvos már simán ez a szint.
Ezeket az autókat viszont nem hogy az ársáv alján nem találod meg a HaHu-n (ahol az ide látogatók többsége kotorász') de egyáltalán nem találod meg ott, mert elmennek kéz alatt a kereskedő haverkomajóbarátjának. Ha fel is kerül, akkor olyan áron, ameddig a többség nem jut el a listában.
Ne úgy nézd ezt, mint bukás, hanem mint egy szolgáltatás, aminek ára van. A szolgáltatás tárgya a kényelem, hogy nem kell hirdetni, nem kell időpontra otthon lenni, nem kell telefonokat felvenni, a biztonság, hogy nem kell bodzaszedőknek mutogatni, hol is áll az autó, honnan kell elvinni, és az azonnali finanszírozás, hogy nem áll benne a pénzed, hanem egyből viheted álmaid autóját.
Ennek az árát fizeted meg az árkülönbözeten, de ez nem egy ördögtől való dolog.
Hogy a realitás mást mutat arról a rendszer szereplői tehetnek, nem maga a rendszer.
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #51184 üzenetére
loPH!t... csakafocus
-
DeFranco
nagyúr
Most nagyon ki fogtok röhögni, de nekem ez a motorfékes téma nem tiszta. Hiába váltok vissza, nem érzek semmiféle lassulást. Nézzünk egy példát: kb. 50 km/h-ról 3-ból hova kellene visszakapcsolnom, hogy motorfékem legyen? Ha kettesbe teszem vissza, akkor semmi fékhatás, ha egyesbe (ha beküzdöm) akkor meg felpörög barom módon és a vártnál kevesebbet fékez. Pl. egy lejtőre egy bőven kevés lenne.
Magyarázzátok már el, hogy hova-mivan...
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #51475 üzenetére
Kinyomtatott biztosítási ajánlat meg adásvételi.
Régen utáltattam meg már magam itt, úgy hogy azt azért elmondom, hogy amikor mi írattuk át az autót, én ragaszkodtam hozzá, hogy jöjjön az eladó is, és átírás után fizetem a vételárat. Átírás közben derült ki, hogy még rajtamaradt egy elidegenítési tilalom amikor egyszer behitelezték, úgy hogy rohanás volt haza a törlési nyilatkozatért, amire 90% (szó szerint!) esély volt, hogy már hazaküldték "nyiregyre" a többi papírral együtt. Ki volt fizetve a hitel, csak elfelejtették bevinni a törlési határozatot anno, azóta meg háromszor költöztek és úgy volt, hogy nincs is meg a papír Pesten. Megkerült, át tudtuk iratni, mert este 9-ig nyitva volt az okmányiroda, de tudod mikor kerítették volna elő, ha nincsenek ott és/vagy ki van már fizetve... nyikoroghattam volna érte hetekig.
Úgy hogy okosan... nem hiába nyikorgok, hogy együtt kell bemenni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #51480 üzenetére
Az utálat abból lesz, hogy megint bonyolítok és nem vállat veregetek, hogy jaóleszaz.
Amúgy persze, jogos, eredetvizsgást nem én választottam, látszatra random mentünk be valahova hirtelen ötlettől vezérelve (mondjuk mondott számomra kedvező eladónak meglepő dolgot, úgy hogy szerintem tényleg ismeretlen volt) de az okmányirodát én jelöltem ki. Igaz azóta nagyon rájuk szigorítottak ám, pukizni sem tudnak engedély nélkül, nagyon nagy a szigor. Szívességből sem tudtam elintéztetni semmit, szóval az utóbbi időben javult valamit a helyzet...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Motorfék reloaded:
(#51403) Xero: köszi, nekem ennyire tüttő módon kell elmagyarázni, sőt, még mindig nem teljesen értem, hogy mit és hogy kellene csinálnom, hogy pl. autópályáról lehajtva már a megszökősávban valami fékhatást érezzek motorfékkel, mire a szerpentinhez érek és ne visítson úgy a motor mint a vágási malac. Aztán majd utána jöhet a lábélezés... Plusz kérdés, hogy ha pl. tartósan ereszkedek le hegyről, akkor mennyire üdvös, hogy magas fordulaton visít a motor, mert 50-60 körül kettesben tartom, hogy valami fékhatást elérjek... szóval ilyenek. Van itt még tanulni. Ezeket: [link] [link] [link] meg fogom nézni amint tudom...
(#51509) FerNandor: szép. Milyen szereket használsz?
-
DeFranco
nagyúr
közgazdász vagyok, számokból értek...
(amúgy érzem, hogy vicces vagyok, de ez van, én bármikor megmagyarázom a bruttónettót, ti meg tudtok motorfékezni... vállalom, csak szokás szerint kérdezek hogy okosodjak... )
(#51593) [rvilike]: na, most komolyra fordítva: én 2000-2500 között közlekedem, 3000 fölé nemigen megyek, csak előzéskor, vagy pályán masszív gyorsításkor, mindkét esetben csak rövid időre. Visszaváltani sem váltok vissza 4000-es 5000-es fordulatra csak úgy a saját fejemtől, mert ez nekem életidegen.
Ezért kérdezgetek, mert lehet az a megoldás (most ez kezd leesni) hogy a motorfék annyi, hogy az utazó 2000-ről kinyomott kuplunggal felrúgom a fszba 5000-re és visszakettő, kuplung kienged, de ezt magamtól nem találom ki, és így még senki nem írta le.
Azt sem tudom, hogy ezt mondjuk mennyire lehet elkövetni úgy, hogy jövök le a hegyről és 3500 körül (vagy mittudomén, nem próbáltam csak egyszer, akkor sem volt túl meredek) reszel 30 percet kettesben a gép. Mert nem tudom, mert nem értek hozzá.
Szóval érted... konkrét számok, határok, intervallumok, lépésről-lépésre howto... ez kell a parasztnak.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #51634 üzenetére
Na pont ezért nem csinálom magamtól, és pont ezért kérdezek, hogy nehogy bajt csináljak, hiszen nem értek a mechanikához
Lejtőn lefelé meddig vagy milyen módon lehet használni a motorfék üzemet? Utána csak annyi a dolgom, hogy kicsit lábfékezek egy ideig, és megint mehet a motorfék? stb... van itt homály.
-
DeFranco
nagyúr
válasz MunezXBK #51651 üzenetére
Az alföld közepén? A legnagyobb lejtőnk a vasúti aluljáró
~15 éve van jogsim, de sem az elméleti sem a gyakorlati oktatáson egy szó nem esett erről. Talán elméletin egy mondat, hogy ilyen is van. Szükségem sem volt rá soha.
(#51653) Xero: csinálj... komolyan Nehogy azt hidd, hogy csak én vagyok ilyen hülye, csak a többiek nem mernek megszólalni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Köszönöm, amint tudom kielemzem Ma próbálgattam én is, de inkább kevesebb mint több sikerrel, de ha valaki látott egy órája a Hungárián egy bólogató Focust egy bombanővel a jobbegyen az én voltam
szerk: mármint nem a bombanő...
szerkszerk: ma láttam az étteremben egy igazi baltaarcú aput kétszer is, mert egyszer elmentek, aztán visszajöttek... hát szociológiai tanulmány volt, az biztos apu barna kockás térdnadrágban, fehér galléros kék pólóban - gallér felhajtva szigorúan - feleség madárfejjel maaargit hajjal csillogós arany flitteres felsőben kókadozik mint fikusz a főnök irodájában, piszkafa bakfis a frissen kapott dobozol sony tablettel rolling stones-nyelves térdigérő pólóban és fehér halásznadrágban... priceless... az első mondat amire felfigyeltem az volt, amikor a pincér az italokról érdeklődött, hogy "később, én most fel vagyok b@szva" ez után kis idővel beolvastak a pincérnek, elmentek, majd egy óra múlva visszajöttek
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz ReSeTer #51728 üzenetére
ejj, de hülye egy rendszer... a kérdéses katyvasz a belsőre vonatkozik, ott a felfestés szerint lehet menni balra is, hogy a külsőbe miért ilyen tök lámpát raktak, azt nem értem... ott a felfestés szerint is csak egyenesen lehet menni
hogy is van az erősorrend? lámpa-tábla-felfestés?
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #52082 üzenetére
egyszer láttam egy ilyet, nagyon durva volt, 40+-os nő valami A merci és Twingo közötti akármivel (nem emlékszem, csak a formára) a Mammut mögött parkoláskor telibekapta 45 fokban egy octavia méretű valaminek az oldalát (mellé akart parkolni, nem jött össze) majd szépen tolat, és 40 méterrel arrébb áll...
nem hittem a szememnek...
(azt most ne feszegessük, hogy miért nem helyeztem magam szolgálatba, nem volt rá módom akkor és ott, borzasztóan menni kellett, fogadjuk el)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Khelben #52148 üzenetére
nekem egy kazettás magnó csinálja a forró karibi hangulatot az autóban
telefonálni meg nem telefonálok, nem kell a kihangosító, ha csörög nem veszem fel, majd visszahívom, ha meg fontos hívást várok, akkor headset... de leginkább hanyagolom, mert zavar a vezetésben
(#52084) EQMontoya: nem, csak szóltam volna, hogy ezt azért mégsem... vagy írtam volna egy cetlit a rendszámmal
Nekem is volt olyan, hogy leparkoltam egy tükröt, tolattam ki, siettem, hülye helyen állt az autó, a focus segge meg nagy, nem láttam, hogy ott van a tolatva kanyarodás útjában... gyorsan megnéztem, láttam hogy baj van, nem tört, de behajtottam, van rajta egy nett fehér csík a fekete alapon. Tudtam, hogy a szomszédé, ezért elszeleltem a sietősre, aztán amint tudtam (20 perc) visszamentem, becsöngettem, hogy hát ajvé, córesz van... szlovákrendszámpassatos maffiaszomszéd albérlő le, cicaanyu corsáját megnéz. Szerencsére kis dörzsölésre a nagyja lejött, a minimális maradék nyomra meg azt mondta, hogy szarnirá, van ennek más baja is (tényleg volt, félig pókhálós volt a tükör is, féltem, hogy rámveri). Megegyeztünk, hogy 0 Ft-tal tartozom, és elköszöntünk...
Azt mondjuk ő sem értette, hogy ezt így hogy, hogy valaki becsönget, és nem elszelel.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #52198 üzenetére
mindegy az, a lényeg, hogy jól meg kell nézni
-
DeFranco
nagyúr
de milyen kocsikkal járnak... atyaég... hungária-kerepesi felé visz naponta az utam, sőt, ahol lakom, most már oda is bevette őket a fene a környékre
nem kontérnerben laknak ezek már, meg nem riksával járnak, hanem a tisztes polgári öröklakásból meg a házból szállnak be a szalon-új felsőközép terepjárókba... pár év alatt úgy teleszedték magukat pénzzel, hogy hihetetlen, jobban élnek mint mi.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #52244 üzenetére
Elég kettős érzéseim vannak ezzel kapcsolatban, valóban példásan sokat dolgoznak, és példás a munkához való hozzáállásuk, ez tény.
Ellenben van némi kételyem arról, hogy milyen arányban fehér vagy fekete az a profit, amit összehordanak, de ezt direkt nem feszegetem, mert nem akarom, hogy úgy tűnjön az irígység beszél belőlem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz zolikaDB #52248 üzenetére
A németek a '90-es évek környékén cseszték el... a háború után felnőtt egy generáció, aki újjáépített, rakkolt, beosztott, tervezett, termelt és spórolt, létrehoztak újra egy jóléti államot.
Majd ezeknek a gyerekei már a jólétbe beleszületve inkább meresztették a seggüket otthon, költötték apuanyu pénzét és sírtak, hogy karácsonyra nem azt a színű gameboyt kapták meg amit kértek. Perspektíva nulla, elhitték, hogy majd 40 évesen is apuanyu segíti ki őket, nem kell teperni, nem kell tanulni.
Ez persze csak a zöm, akinek esze volt, kiverte a gyerekből, vagy a gyerek rájött magától. 16 évesen '96-ban amikor kint voltunk diákcsere-programon, már látszott hogy baj lesz, durva volt a kontraszt az ottani meg az itteni fiatalok mentalitásában. A németeknek az a szerencséje, hogy ezt izomból meg tudják oldani egy ideig vendégmunkásokkal, bár azokkal is van baj elég...
@máyköl: név szerint ismered őket? majd akkor szólok azoknak, akik felénk laknak, hogy eltévesztették a házszámot, lesznek szivesek hazamenni a Hős utcába meg majd hazafelé a formaruhás diákokat is átirányítom a szembe irányba a villamosmegállóban, amikor mennek haza a magániskolából...
szeretem amikor valakinek az utcasarokig tart a valóság
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Az úgy kb. mennyire hihető, hogy egy 3 hónapos benzinszűrővel rendelkező kocsi elkezd magasabb (3000) fordulatot elérve rángatni, mert felkavart a benzin valami koszt?
Nem korai ez egy kicsit? Kb. 5-6 liter lehetett a tankban, amikor rátankoltam teli, mentem vele vagy 150 km-t aztán kezdte el csinálni, így mentem vele kb. 20 km-t. 3000 alatt semmi, 3000-et elérve rángatott és nem ment fentebb...
Letettem 2 órára, azóta semmi baja... ez volt szombaton, abban a dög melegben, másnap a 150 km-t vígan nyomta haza gond nélkül...
Szerelő szerint az alapjárati szelepnek nincs köze hozzá (az cserés lesz egyéb okból) felkapott valamit a tank aljáról... de könyörgöm, 3 hónapos szűrővel?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #52286 üzenetére
majd a szerelőnél rákérdezek hogy vállalják-e és ha igen mennyiért... most kerestem rá az alapjárati szelep árára, hát dobtam egy hátast...
mondom, a fura az, hogy utána 2 órával hiába tiportam szét, nem jött elő a rángatás, sőt, másnap hazafelé hosszabb úton sem... és ha már beletömődik a szűrőbe, akkor csak nem jön ki onnan. szóval izé...
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
3 hónapos, ment vagy 3k kilométert maximum...
Szerintem nem benzinszűrő lesz, csak nem akartam ide szofisztikálni* a gyanúmat, bár tény, hogy ez (a kosz) a legkézenfekvőbb megoldás, és hát ugye occan borotvája...
(*klímázva a dugóban fékezéskor vagy egyéb okból fordulatszám eséskor beesik a fordulat az alapjárat (700) alá (500-300), egész beremeg a motor. Vagy fojtószelep állítás vagy alapjárati szelep csere, vagy szoftverfrissítés a megoldás ilyenkor. Volt fojtószelep állítás, nem jött be, kicsit jó volt, aztán tartósan nem. Most a szombati kánikulában egy napra helyrejött valamilyen oknál fogva, nem esett be az alapjárat alá sehogy sem, na pont ennek a napnak a végén (150 km megtétele után) kezdett el rángatni magas fordulaton. Két óra állás után sem röviden sem hosszan terhelve nem rángat többé, ellenben a klíma okozta alapjárat esés is a régi-rossz... nem kell nagy Columbonak lenni az összefüggés megsejtéséhez, de a szerelő szerint felejtsem el... akkor viszont szűrőcsere kellene meg tanktakarítás, mert azért nemá'... de ha nekem van igazam, akkor felesleges pénzkidobás...)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Nem értek hozzá, azért kérdezek, lásd a legelső posztom a témában Kifejthetnéd mire alapozod az oddsot és esetleg milyen alternatív ötleted van... Hadd tanuljak.
(mármint a rángatást... a klímacucc más tészta, azt ne feszegessük, abba az irányba nem járható az összefüggés, kosztól nem lesz klímagond, az mondom vagy szoftver vagy fojtószelep. A rángatás a kérdés, hogy lehet egy a gyökerük vagy nem, illetve mikor hozod a láda söröm?)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Melyik? A klíma vagy a rángatás vagy mindkettő? A klímában egyetértünk, szerintem is, bár ha szoftveres lett volna, akkor a fojtószelep állításával nem javult volna meg ideiglenesen. -e?
Másik szakit nem ismerek... őket is úgy ajánlották innen, elvileg a klub rezidens szerelői (essmotor)
(#52305) Qru: ehh... a szűrő 3 hónapos, és egyszer rángatott, azóta sem... mit toljak rajta, megy magától, nem francia ez...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #52297 üzenetére
Na, klímacucc elvileg megoldva, alapjárati motort cseréltek. Hazafelé nem volt gond, meglátjuk. A régit megtartották, ha nem ez a gond, nem kell kifizetni.
Azóta klímázás mellett sem esik be a fordulat, annyit tudok belőle kicsikarni, hogy ha állok a pirosnál, és adok egy gázfröccsöt, akkor esetleg kis mértékben hallok egy remegést, ahogy visszaesik minimumra. De éppen csak egy kicsit. Gondolom ez normális. (Ugye?) Közlekedés közben tartja magát, nem is zuhan úgy meg a fordulat, mint eddig, sokkal lassabban ereszkedik.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #52371 üzenetére
Ne csesztess már Nem hisztizek, csak kérdezek. Mivel klímás kocsit nem nagyon vezettem, azt is régen, azért kérdezem, hogy az azért normális-e ha minimálisan megmorog klímával a motor egy váratlanabb lassításnál, vagy üresben gázfröccs lefutásánál... (nem úgy mint eddig, hogy attól féltem kiszakad, vagy lefullad) vannak itt nálam sokkal okosabbak, megmondják, hogy igen, ilyen van, ez alap, vagy hogy nem, ott lesz valami másik gond is.
Mellesleg két hétig tesztelem, csak utána kell fizetni, ha jó, tehát alapvető érdekem kideríteni, hogy üzemszerűen működik-e, aztán utána ráérek legyintgetni, hogy jaóaz...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz kalmanchris #52377 üzenetére
Focus mk1 1.6 benzin, annyira már nem esik be, ezért volt alapjárati motor csere, most már csak alkalmanként van némi beesés, nem sok, csak épp megbugyog, aztán dobja is fel a fordulatot ezerre. Annyinak sem szabad lenni?
Eddig rendesen leesett 300 köré, és jojózott, most jóval jobb, csak tapasztalat híján nem tudom, hibátlan-e.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- BestBuy ruhás topik
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Wise (ex-TransferWise)
- Házimozi haladó szinten
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen