-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
ha már off: ti keréknyomást mivel mértek? van saját eszközötök, vagy a benzinkútra hagyatkoztok?
otthon van két mérő, az egyik 2.2 hPa-t mér, a másik 2.5 kg/cm2-t, az meg sehogy sem ekvivalens. az előbbi régi, az utóbbi olcsó (a nagyságrendek nem biztos hogy stimmelnek, a mértékegységek tuti)
@giigz: én azóta sem néztem meg, de nekem a benzinkúti össze-vissza mér
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Nem értem a problémátokat. Jót kell venni meg jól meg kell nézni, meg az autóvásárlás az midig lutri. Viszel magaddal rétegvastagságmérőt meg ne legyen kopott a kormány, és legyen szervízkönyv, aztán már benne is vagy a tutiban. Ja, meg ne hétfőn gyártsák.
Magyarul ne vászékédjéték mert szétspammolom a topicot még pár okossággal.
Amúgy most jöttünk haza egy szép kis körútról, megtankoltunk még az áremelés előtt, és szigetszentmiklós-tököl felé oda-vissza kicsit megkentem a kicsikét Visszafelé már úgy brummogot mint egy piszén pisze kölyökmackó
Hibát nem találtam, annyi csak, hogy még az elején alapjáraton volt egy kis halk kopogás a lámpánál, ami kinyomva a kuplungot megszűnt, visszaengedve visszajött de aztán pár kilométer után abbamaradt. Gondolom ez normális. (?)
Tud húzni, az biztos (már ami egy ekkora motorból kitelik persze)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #40921 üzenetére
Nekem tegnap kedvesszomszéd cseszte fel az agyhúgykövem álló helyzetben.
Nagy parkolóplacc van előttünk, három sorban vagy 40-50 autó kényelmesen elfér, zsákutca, tehát minden adott az ideális körülményekhez, csak tető nincs felette. Nem is nagyon van passzírozás, a felfestés már régen lekopott, mindenki kényelmes ajtónyitásra áll a másik mellé párhuzamosan, van hely bőven. Most, hogy megvan az autó, direkt néztem, hogy hogy állnak a többiek, mert akkor én is úgy.
Reggel beállok, még egészen közel a mellettem lévőhöz, két kocsi közé középre, napközben persze elállnak, változik a leosztás, de mellettem jobbra-balra van bőőőven elég hely még egy-egy autónak, de plusz egy nem férne be, annyi nincs. Jön a paraszt, beáll a kocsival, épp megyek le, erre beszól-pofázik, hogy tanuljak meg parkolni, meg nem ilyen paraszt módon kellene beállni, meg a f*szom. Jó, persze helyretettem, csak azért nem ugattam le piszkosul, nehogy rányissa a drágára a paraszt az ajtót másnap, de mivel rosszul tűröm a konfliktust, most három napig fog menni fejben a verbálkungfu...
2 perc konfliktus, mert az asszony félregyúr, nekem meg el van cseszve három napom. Argh...
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #40961 üzenetére
Kivettem egy nap szabit, hogy kipihenem magam, meg kiglancolom a drágát. Tegnap haver átjött, perszehogysöröztünk, kettőkor feküdtem le, a sörtől amúgy is rosszul alszok, elfelejtettem kikapcsolni a rádiót, hatkor keltett, a pizzával valami gond volt, ezt ma érzem csak igazán (plusz a pepperoni ) és esik ez a takony, tehát a takarításnak is lőttek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz AMD Power #40963 üzenetére
Én a H astrát egyszer vezettem, nem szerettem, a G-t már inkább, C Corsa van otthon, szeretjük, de az nem ez a kategória, D Corsát nem ismerem.
Én úgy gondolkodtam (kisebb-nagyobb ráhatásra) hogy országútra jó ha van elöl-hátul másfél méter az egyéb biztonsági bindzsik mellett, ezért, és azért mert családi autónak is terveztük a célgépet, a Corsa kategória kiesett nálunk, azt inkább városba venném.
Nem tudlak lebeszélni az opelről, nem is akarlak, én szeretem az opeleket de elég megosztó autó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz AMD Power #40965 üzenetére
C Corsát én vidéki utakra nem vennék. Hozzátenném én nagyon amatőr vagyok, szakértelmem nincs, magánvéleményem van, de utaztam már vele országúton, ott még elmegy, de pályára már kicsike, egy közepes szél már dobálja. Nagyon jól el lehet használni, jó autónak tartom, de nem ennyiért, és 80%-ban városon belüli használatig bezárólag.
Ennél a típusnál még arra kell figyelni, hogy a facelift utáni (elöl csak koptatócsík van, nem fekete a lökös alsó fele) modelleknél kitalálták jó igényesen, hogy műanyagból lesz a váltórudazat. Ez idővel megfáradt, garanciában cserélték fémre, de nem volt visszahívás. Ha ilyen az autó, és nem volt cserélve, akkor vagy szar a váltó vagy szar lesz. Én későn szóltam anyunak, két órával az utolsó szervíz előtt, nem cseréltette ki, és igaz, hogy a 8 éves autóban csak 38k kilométer van, de hármas alá lehetetlen visszaváltani mert úgy érzed, hogy most töröd el. Ja, meg volt egy vezérműlánc (?) visszahívás. Egyébiránt jó autó, nem kellett rajta csinálni semmi komolyabbat.
@qdak: kacsavacsa kezemmel takarítom, legalább megismerkedünk egymás apró porcikáival
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz stangli #41013 üzenetére
az esküvő sem termel, de amúgy egyetértek. az autó várhat, én először esküd/tem/nék
@Melack: ezért kérdeztem, hogy van-e gyerek, mert ha még halasztható, inkább halasztanám pár hónappal. Ha most kocsi, aztán gyerek, akkor az életben nem fogtok összeesküdni. Sem anyagi lehetőség sem energia nem lesz rá, annyi sem mint most. Most lehet jó ötlet, és nem is ítélem meg, de később nehogy megbánjátok.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #41046 üzenetére
utoljára mondom el, nem foglak cseszegetni tovább, tudom, hogy nem leszek népszerű, de a lelkiismeretem azt diktálja hogy még egyszer leírjam:
hülyeséget csináltok, ezt egy-két éven belül piszkosul bánni fogjátok. rengeteg dolog miatt. ne hallgass rám, rendben van, se kutyád se macskád nem vagyok, de beszélgess el erről pár emberrel, akiben megbízol, és nem csak úgy barát, hogy bólogat akkor is ha épp kútba készülsz ugrani.
ez így nettó anyagi csőd, kb. 8-10 évre vágod magad haza ha ezt a szarosszendvicset megkened magadnak
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz stangli #41050 üzenetére
a Focus úgy van benne 300-ban a vételáron felül, hogy nem volt semmi baja
- 130 a vezérléscsere meg az ilyenkor kötelező szervíz (szűrők, olajok, klíma, stb. kopóalkatrész 5k értékben), javítani pontosan: semmit sem kellett
- eredetvizsga, átírás 65k
- kötelező 13k
- felszerelés (eü láda, ilyesmi) 20k
- casco 41kGumi lesz még alsó hangon 60k télire, autóápolásra egy fillért nem költöttem, nem tankoltam meg, és semmi nem romlott el.
@ABE: etten a válasz
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz MunezXBK #41053 üzenetére
Van a lökösön egy két centis percenés (kihajlott a sarka mint a szamárfül, nem tudom hogy hozták össze, a fotókon látszik, nem vészes), az első kerékjárat hátsó-alsó sarkán egy-egy egycentis foltban kőfelverődés (csak a fényezés, az alatta levő védőréteget nem érinti), a jobb első ajtó alján belül megjelent egy pici rozsda
Nem nagy tételek, ennyi még kevés is egy városi autón, de ezeket először kilakatoltatom, aztán fogok kezdeni valamit a külsejével. A belsejére tegnap akartam rámenni, de az eső miatt elmaradt, talán hétvégén.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #41057 üzenetére
Bele volt kalkulálva, nincs ezzel gond, ezt a pénzt szó szerint bármelyik másik autóra rá kellett volna költeni, akármit veszek, azzal nem számoltam, hogy nyári papucs is fog kelleni előbb-utóbb a mostani négyévszakos helyett. Ha ennyi és nem lesz több, akkor a sejhajom a földhöz verem, hogy hibátlan kocsit vettem, de egyelőre inkább a zabszem van a fent említett helyen, hogy mi nem jött még elő (400km körül mentem eddig vele, ebből ~160 pálya, még nem tapasztaltam ki mindent)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz KonzolKartel #41103 üzenetére
csak vigyázz, hogy kiszálláskor a hegyes orrú weszkócsizmával ki ne rúgd azt a műkevlár mélynyomómembránt az ajtóban. Ahhoz túl jól szól az a 3000 W PMPO
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Le fogok szokni erről a topicról, be vagyok még zárva úgy hat órán át de már viszket a sejhaj, hogy menni kéne tökmindegyhova csak az autóban üljek...
-
DeFranco
nagyúr
válasz rostamike #41173 üzenetére
én vagyok itt a fórumon az egyik leginkább amatőr, de adnék egy tanácsot:
vegyél egy fospisztolyt, amin nem bukhatsz nagyot anyagilag, de műszakilag rendben van (igen, swift, talán twingo) fog rajta a fék, működik a kormány, biztonságosan tudsz vele haladni az úton és nem ölsz meg egy családanyát két gyerekkel egy kanyarban műszaki hiba miatt
olyan lesz amilyen, de megtanulsz vele vezetni (friss jogsival garantálom, hogy meg fogod törni előbb utóbb kicsit) de nem csábít hülyeségre, mert tudod, hogy egy fospisztolyban ülsz, aminek megvannak a szűk határai, gombokból megtanulod szerelni, ami később piszok jól fog venni, ha veszel egy rendes autót pár év múlva
lesz egy rendes autód, ami többé kevésbé működik (jobb, mint egy 20 éves valaha volt presztizsautó ami az udvaron rohad, mert valami mindig van vele, és se pénzed se tudásod rendbehozni), elkarikázol vele, és ha egy ilyen szar lovat megülsz, akkor később sem lesz gondod a nagyobbal
lehet nem lesz akkora rajság a haverok előtt, de akkora előnyt szerzel vele, hogy 3 év múlva irigyeid lesznek
józan ésszel neked nincs most előnye egy presztizsszarnak, csajok-haverok meg ne ez alapján ítéljenek meg
-
DeFranco
nagyúr
Na ha már fillérb*szás:
Ez mennyire no way kategória? Gondolom annyi gond egyből van vele, hogy nincs rögzítve, de ez mennyire gáz? Hagyjam ki? 9k körül van egy szett márkahelyes (azt hiszem gyári is), ahhoz képest azért eléggé begyere.
-
DeFranco
nagyúr
OK, akkor gumiszőnyeget nem ott veszek
@TaaT: hááát... gumiszőnyegnek indult a projekt, csak most megláttam, gondoltam kérek róla véleményt... igazából a gyári "kárpitot" akarnám védeni télen-nyáron, lehet tényleg maradni kellene a gumiszőnyegnél.
Vagy télire is elmegy egy kivehető szövet? Ebben most tök vagyok, okosítsatok már meg!
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Nagy a csend, mindenki lavat hapátol?
Keresnék valami nagy, forgalomtól lehetőleg elszeparált betonplaccot, ahol kisfeleségem elkezdhetne ismerkedni a személygépjárművel. Jogsija van 10 éve, azóta nem vezetett, persze mindent elfelejtett, fél is, elindulni tud, megállni már necces.
Kellene valami nagy betonplacc, lehetőleg elsőre tereptárgyak nélkül, még jobb lenne valami kresz-park vagy ilyesmi, ahol tudnánk gyakorolni, menni, megállni, kanyarodni, parkolni, kézifékes fordulatból két kocsi közé beállást betanulni, ilyesmi. Lehetőleg ingyenesen.
Az a koncepció, hogy megtanulja kezelni az autót üzembiztosan házon belül, aztán vesz 10-15 órát oktatónál.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bandus #41477 üzenetére
Pár órát megspórolnánk, ha mondjuk kész rutinvizsga szintről kezdené a fizetős oktatást, és nem kellene azt is 5k/óráért megtanulnia.
@[rvilike]: virágágyáspadka, fa, bevásárlókocsiszekrény
re:szerk: igen, mert szegényke egyelőre le tud fagyni riadtőzike üzemmódba egy váratlan helyzetben (pl: "a kutyát kerüld ki" vagy "állj ki oldalra az út szélére, engedd el a mögöttünk jövőt"), olyankor kormány 10:10 gázról le, és a többit oldja meg az autó magától, pocsolyán padkán tereptárgyon át. Ügyes lesz, meg fogja tanulni, de egyelőre veszélyt jelent a személy- és vagyonbiztonságra.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #41511 üzenetére
elvileg azért ezt az "emelkedő" feladat kapcsán illene elmagyarázni rutinon
igaz céges astrával én is bestoppoltam egy kereszteződést anno a rózsadombon, mögém landolt egy bezzegrover, alig akarta megérteni, hogy én ezt most úgy fogom megoldani, hogy szépen együtt visszatolatunk 30 métert a kicsit lankásabb részre mert itt én el nem indulok
alföldi gyerek vagyok, nekem már 5% emelkedő mount everest
@Qru: mint mondottam, én egyesben mennék és figyelném a fordulatszámot. Az szerintem tiszta, hogy a motornak hálásabb, ha egyesben mész fel, de ha eléred azt a sebességet, ahol magához képest már sokat pörög, akkor meg oly mindegy, felváltasz. Visszaváltásnál van gond, ha a váltó nem szereti 5-10-nél az egyest, ha szükség van rá.
@kornelka: mondottam legalább elmagyarázná az oktató az elvet. Már az is valami, ha emlékezik rá anyuka az első plázaparkoláskor, hogy mit mondott az oktató, és nem kezd el hármasban indulni, mint szokott...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz dabadab #41520 üzenetére
én nagyon nem szeretném, hogy egy gyakorlatlan fogalmatlan ifjúsofőr lezúzza a kocsim oldalát, mert abból nekem nagy károm van, oda a vagyonbiztonság
így is hülyét kapok, hogy egy oktató nálunk tanítja parkolni a nebulókat a ház előtt, én meg percenként kapok szívrohamot, hogy moszúzzalealibanc
egyebekben egyetértek, engem sem tanított meg senki előzni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #43960832 #41539 üzenetére
na azon aztán jócskán... van otthon, tapasztalat
de a focuson is, igaz 5-nél tuti nem, de 10 körül (és ez csak tipp) már lehetnek gondok, bár inkább 3-ból 2-be jellemzőbb (nyilván valamivel magasabb sebességen), főleg amíg nem melegszik be az autó. Utána már nem jellemző.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
kérdés: a kasztniról ti hogy távolítjátok el a ráragadt (olvadt-fagyott) havat? gondolom a műanyag kaparó nem opció, megkarcolhatja a fényezést.
-
DeFranco
nagyúr
@whitezoo88 @bandus: korróziócsökkentés miatt gondoltam, hogy mégse szivárogjon meg tobzódjon ott annyi latyak, szilárdszerű halmazállapotban mégis könnyebb eltávolítani... de ha nem, hát nem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Xbox Series X|S
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Suzuki topik
- BestBuy topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen