-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyenge47
tag
Sziasztok!
Első autónak alacsony fenntartású kocsit keresnék, olyan 500 környékén.
Köszi előre is a válaszokat. -
gyenge47
tag
válasz #10726912 #87527 üzenetére
Nu köszi az ötleteket. Felmerült kérdésekre válaszolva:
Elsősorban munkába járásra kéne, persze néha nyaralás, rokon stb. Én meg max asszony használnánk, nagy ritkán ülne bele hátulra bárki is, tehát akár lehet 3 ajtós is.
Mondok egy pofont: francia párti családból jöttem, ergo van elég jó szerviz kontakt, másrészt egy rakás pozitív tapasztalat (Fater C5-öt hajt 6-7 éve). Utolsó 15 évben csak francia autó volt a családban, 2db jumper, xm, c5, de elektronikai hiba egy darab se, de ebbe most ne menjünk bele.Igazándiból amit néztem pl ez. Bár a homályos képek eléggé elbizonytalanítóak.
-
gyenge47
tag
válasz Dany007 #87982 üzenetére
Ártalom csökkentésnek hívják. Inkább biciklivel okozzon ittasan balesetet, mint autóval.
És igen, így is van kockázat, de ilyen esetben elsősorban saját magát veszélyezteti az ittas, mint másokat.
800 ezer alkoholista van és másfélmillió nagyivó ebben az országban, a te logikáddal az alkoholt is be lehetne tiltani. -
gyenge47
tag
válasz Dany007 #87989 üzenetére
Félreértelmezed a törvényt. Nem arra ad felmentést, hogy részegen is lehessen kerékpározni, hanem azt az állapotot törli amikor, valaki megiszik egy fröccsöt vagy sört és fél órán belül felül a biciklire azt meg lehessen büntetni. Ezáltal afelé mozgósítja a népet, hogy a potenciálisan nagyobb kárt okozó gép helyett a kétkerekűt válassza inkább a jó nép.
Nyilván, ha valaki beböflékedik a kocsi elé és elütteti magát, akkor az evidens, hogy nem volt biciklizésre alkalmas állapotban, tehát övé (is) a felelősség.Amin nem lehet változtatni az az államilag is támogatott alkoholizmus, amit a törvényhozó helyesen felismert. Nyilván mivel az alkoholt nem lehet betiltani, és az alkoholos befolyásoltság alatt történő baleseteket sem lehet jelentősen csökkenteni, akkor legalább a baleset súlyosságát és az ártatlan áldozatok számát lehet ezzel csökkenteni.
Nyilván abban igazad van, hogy sajnos a magyar kerékpáros kultúra jelenleg az autóvezetési kultúra környékén van, valamint az a felvetésed is helyes, hogy balesetben a kárt ki fogja állni. De azért annak az esélye és kockázata, hogy valaki előtted elesik és te elrántod, aztán pont belemész a szembejövő ifába az relatíve alacsonyabb, mint az, hogy egy részeg autós mit tud művelni. 1+ tonna vs 90-100kg nagyon nem mind1.
Nyilván ott van egy kicsit elszúrva, hogy nem hittan meg erkölcstan nevű marhaságokat kéne oktatni, hanem kreszt 12 éves kortól.
-
gyenge47
tag
válasz Dany007 #88038 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe a cikket.
Csak elmondok egy példát: alkalmasint szoktunk haverommal tekerni, és hazafele be szoktunk ugrani egy kocsmába meginni egy sört. Szinte végig kijelölt kerékpár útvonalon közlekedünk és nagyjából a KRESZ is be van tartva. Mindketten 80kg felettiek vagyunk, ráadásul az a fél liter sör (alkalmasint fröccs) közel sem árt meg annyira, amennyire befolyásolná a biciklizési képességünket. Nem is örülnék, ha a rendőr megbüntetne érte.
Nyilván ez egy gumiszabály, aminek van negatív hozománya, de aki eddig is beton részegen biciklizett az most se fog másképp. Fordítva: aki józanul biciklizett az nem fogja talaj-részegre inni magát, csak azért mert van valami hasonló törvény. Ez életszerűtlen lenne. Egyébként is betarthatatlan törvény volt, hogy full józan biciklisek legyenek az utakon. Van olyan törvény is, hogy ne lopj, meg ne törj be. Mégis van lopás és betörés. Sokan amúgy is azért választották a kerékpárt, mert a jogsit kockáztatják, ha az autót választják.
130 ról 160-asra módosító példád pedig eléggé sántít, mert ott nincs pozitív hozadéka a dolognak. Max annyi, hogy hamarabb célt ér az autós, de nincs ártalomcsökkentés.
Akkor én is mutatok egy statisztikát: látszik, hogy évről évre csökken az ittas balesetek száma, de még mindig messze az autósok vezetnek. Csak amíg az autós egy icike picikét nagyobbat rombol (nem akarok linkelgetni cikket, de szerintem tudod, hogy mire gondolok), addig a biciklis kevésbé kockázatos másra.
És ne értsük félre a törvényt, hogy lehet inni biciklizéshez. Nem. Mindössze annyiról van szó, hogy kevés alkohol után, ha tudod biztonsággal vezetni azt, akkor használhatod. Nem többet.
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban