-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
qdak
addikt
válasz DeFranco #47094 üzenetére
ez most huulyen hangzik de fulelj oda ha hallani, vagy vidd el szerelohoz, gondolom melegszik az is es attol valtozik a merete es akkor meg ''jo'' de hidegen mar nem, remelem ertesz vmit belole
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
m3tr0
senior tag
válasz DeFranco #47112 üzenetére
Nem tudom ez a sziszegés mennyire lehet rendellenes.
Amikor benzinkutasként dolgoztam, rengeteg autónál tapasztaltam ezt márkától,típustól függetlenül.
De most,hogy így gondolkodom rajta, lehet csak a szelep nélkülieknél...(VW,Skoda-nál egyiknél se tapasztaltam, nem emlékszem rá)https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
m3tr0
senior tag
válasz DeFranco #47114 üzenetére
Én sem gondoltam,hogy ez gond lehet. Én normálisnak hittem,hogy egy autóban ami pl. nyári időszakban kint áll a tűző napon fel gázosodik a benzin és mikor kitekered a tanksapkát a gőz távozik...
Nyilván ezért is tilos a dohányzás és nyílt láng használata a kutak környékén.
Meg ezért ajánlatos úgy kiszállni az autóból,hogy legalább az ajtót megfogod és becsukod vagy a kútoszlophoz hozzáérsz.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Revolit
senior tag
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #47120 üzenetére
A vátóba biztos belenyúltak már, az elakadásjelző be van esve (kulcsos cégautó), a jobb ajtót cserélték vagy legalább is levették, dohányzó autó volt, az anyósülés ki van égetve. Jobb ülés állító tekerője hiányzik.
A lökös nem a gyári, cserélve volt, szarul, motorháztető csálé, bal ajtó lóg (városban taposták).
Hiányzik a ghia logo, nekem a kerék is fura, nem tudom ez volt-e a ghia széria.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz DeFranco #47124 üzenetére
Akkor kb. a rakás sz.r kategória, nem?
A korábban linkelt CLA belterében nekem a szellőzők nem tetszenek, valahogy ez a kör forma nem adja, a téglalap alakúak szvsz sokkal elegánsabbak...szerk.:
Nem is a Focusra értettem , egy használt vasnál nyilván kompromisszumokra kényszerül az ember, viszont ha 8-10 milliót kiadnék egy autóért, akkor elvárnám, hogy olyan beltere legyen, amit szívesen nézegetek... Igaz ez a veszély mostanában nem fenyeget , 10 milliós autót kb. 100 milliós vagyon, vagy 800-1000k-s havi kereset mellett vennék meg nyugodt szívvel.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz DeFranco #47125 üzenetére
hehe most olvasom... a kis fogyasztás is fene tudja mennyire helytálló... sógorom nagy ford-rajongó volt kb 15évig: trabantot cserélt először escort-ra, majd sorban jött 1-2 újabb escort, majd a focus... 2008ban akarta cserélni (2000 körüli volt az övék) és gondolkozott egy újabbon, aztán meggondolta, amikor pár hétig csereautónak egy párévest használt: evett, mint a veszedelem (a sajátjukat összetörték, amikor asszem győrben lámpánál valami hülyegyerek audival megtolta fékezés nélkül az egész kocsisort)
...így esett a választásuk egy civic-re, amivel tökéletesen meg vannak elégedve alig eszik, csomagtartó nagyobb, mint a kombi focus-és és még millió dolog miatt szeretik
...ha a '89-'92 körüli civicek nagy része nem esett volna át tuningbetyárok kezén, nálam is szóba jöhetne első kocsinak ez a típus, mert tetszik... de így nem mernék venni (ugyanúgy, ahogy pl calibra-t sem)
47130: ja, de a tiéd is régi... azt ő is szerette nagyon... újabbak a zabagépek infók szerint...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Kornel
veterán
válasz DeFranco #47306 üzenetére
mindig máshova járok gumishoz, de egy szemrevételezésért nem hiszem, hogy sok pénz kérne el bárki is, valami kultúráltabban kinéző helyre vidd be, ránéz, simán megmondja, hogy veszélyes-e.
ha már gumi téma: nem kell valakinek egy szezont még elfutó 165/70 r14 conti eco contect 3 olcsón?
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #47376 üzenetére
Nekem itt rakták fel a gumikat. Gyorsan és odafigyelve dolgoztak, a műhely rendezett, neked elég közel is van, szerintem gurulj el hozzájuk.
-
ReSeTer
senior tag
válasz DeFranco #47450 üzenetére
Semmilyen különleges tudás nem kell ahhoz, hogy lecsavarj egy szűrőt, meg olajat cserélj. A többit meg megoldják 2 évente a vizsgáztatásnál. Pl gömbcsuklók, meg féktárcsacsere.
De kiemelem, én ezt úgy mondom, hogy tőlem nem megy sehova az autó. Ha elakarnám adni, akkor már nagyon gondolkoznék, hogy legyen neki normális papírja, mert akkor többért lehet továbbadni.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz DeFranco #47429 üzenetére
Az a baj, hogy ezt úgy adod elő, hogy minden autóra igaz lenne, pedig nem. Csak hogy saját példából induljak ki: ha Nagyapám Poloját (2004, 1.2 12V) eladnánk, akkor a következő tulaj nem is tudna ennyit elkölteni a kocsira. A motor láncos, tehát ha nem csörög, akkor nem kell cserélni a vezérlést. Az olajcsere 20e, a futómű, fék, karosszéria, kipuff, elektromosság rendben van. Kellene rá egy szett gumi, az 50-60e, persze ha jobbat veszel.
Anyám Corollája (2005, 1.4 VVTI) szintén láncos, az olajcsere hasonló összeg, azon a csomagtér teleszkópjait kellene cserélni. A beltér ezen újszerű, a Polon sajnos nem. De ötletem sincs, hogy lehetne ezekre akár csak negyed millát is elszórni a vásárlást követő fél évben. Az egyik bőven millió alatti, a másik kicsivel millió feletti darab.Az ember vagy vesz valamit áron alul, és azt megcsináltatja, vagy vesz egy olyat, ami árában / áron felül van, viszont alig kell rákölteni. Az átírási költségek természetesen adottak.
Múlt héten cseréltettem a Bravon vezérlést. Márkaszervizben, számlával, gyári alkatrészekkel, jótállással, másnapra került 60.000-be. (Szíj, görgő, vízpumpa, fagyálló, meg ugye a munkadíj.) Ha a két kedvenc szerelőmnek lett volna a cseréhez szükséges célszerszám, akkor legalább 10.000-rel lett volna olcsóbb.
rip and tear, until it is done
-
zoo8800
veterán
válasz DeFranco #47528 üzenetére
Légyszi olvasd át még egyszer, amit írtál. A 250 ezres szervizelésen kívüli költségként említed a cascot, aztán a következő bekezdésedben is úgy említed az adókat, mint további költségeket. Ezeket vondd is le a 250-ből. A félrehúzó futómű, nem hideg klíma is kiderül vásárláskor. A klíma tisztítás sem egy vagyon, de annak is van szaga, ellenőrizheted vásárláskor.
rip and tear, until it is done
-
Rhino666
őstag
válasz DeFranco #47528 üzenetére
No, akkor mondom: Biztosítás 22k, casco 50k, átírás, eredetvizsga 65k, ezek objektívek, ennyibe kerülnek, egyből 128k. Vezérlés csere legyen 50k, te írtad, és akkor még motorolaj, fékolaj, pollenszúrő, légszűrő, benzinszűrő stb. kb. 30k, és még mindig csak a kötelezőt hozzuk. Hol tartunk? 210 ezernél, és nem kellett hozzányúlni semmihez. Futóművet nem állítottunk, nem centríroztunk, nem cseréltünk gumit, nem töltöttünk és tisztítottunk klímát, egy illatosítót sem vettünk.
A KGFB, baleset biztosítás, teljesítményadó, következő műszaki félre van/lesz téve, ezzel nem kell számolni. Az átírást úgy ahogy van le lehet alkudni a végső vételárból, eddig 3-ból 3-szor sikerült. CASCO nem kell, semmi értelme. Marad a vezérlés csere és az olaj/szűrő cserék. Még egy drága kocsi esetén is messze vagyunk a negyed millától, sőt, a havi 10k ami nekem belefér még fedezi is! Persze ha szar van a palacsintában, akkor mindjárt tarthatunk ott, de mivel szerelővel karöltve járok autókat nézni, olyat nem fogok bekapni, ami 10 évig taxi volt és rohad az alja vagy akármi...
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
válasz DeFranco #47532 üzenetére
Telefonköltség.
Az elfogyasztott Zala felvágott akciós árát a Pennyből is leírnád, amit a szendvicsbe raktál autókeresésbe közbe? No offense.
Casco, biztosítás, átírás szerintem se tartozik a megvétel utáni ráköltés kategóriába. Az utóbbi időben szinte kötelezőként terjed ez a 300 ezret rá kell költened, mert akkor nem lesz jó autód, sőt, másnap a színe feketére vált és csörömpölések közepette megáll egy utcában, aminek a nevében van egy Z betű.
Tény, hogy olajat cserélnék, esetleg vezérlést, bár sokszor ezt megteszik vétel előtt is, ehhez mondjuk illik a számla, de hogy ennyit rálocsolni azért ... meg nem minden autót slick gumikkal adnak el.
[ Szerkesztve ]
-
válasz DeFranco #47538 üzenetére
Miért, szerinted hova kellene számolni?
Én a vételárba kalkulálnám ezeket (kgfb, casco [de régebbi kocsira úgyse kapsz, meg nem mindenkinek igénye], átírás). Vagy elszeparálnék egy összeget erre, nyilván előzetesen kikalkulálva. Én mindig is úgy gondoltam, hogy a tényleg cserés dolgokat számítjuk a vétel utáni ráköltésre. De így van ez belsőségen meg TC-n is, a te gondolatmenetedet még sehol sem láttam, bár jogos, mert ráköltöd, de a biztosítást is egy évre, vagy negyedévente fizeted, ezzel a vásárlás kiötlésének a pillanatában foglalkozni kell.
És te elhinnél egy vezérléscsere számlát egy olyan országban, ahol a pöcsétes szervízkönyvet is az Andersen-összes mellé kategorizálja a Széchényi Nagykönyvtár?
Ha-ha, ne aggódj, nem. Elég régóta fórumozok már erre-arra, hogy ezeket tudjam. Nyilván cserélném én is, max. ha ismerem az előéletét, akkor nem. Az a 15-20 ezer nem tétel. Úgyse tudnak már olyan könyvet eléd tenni, aminél be tudják bizonyítani a valódiságát. Max. magánszemély első tulajnál, ha nem seftes az is.
[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
válasz DeFranco #47543 üzenetére
Nem fogod elhinni, de anno az én hsz-emre válaszoltál, amit enyhén kritizált zoo8800 fórumtárs, te meg ezt a láncot folytattad. Felőlem erősítheted a nyomik táborát meg sértegethetsz (a konstruktív hozzászólásaid ugyanis ott kimerültek, hogy legyen 1,5MFt-om, ha 1M-s autót akarok venni), de attól még legalább annyira irreális amiket mondasz, mint az, hogy egy 10 éves használt autót évekig lehet hajtani üzemanyag-költségből.
(#47549) zoo8800: Majd ha bocsánatot kérnek az érintettek, mert érett embereknél így szokás.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
válasz DeFranco #47547 üzenetére
Én Rhino666-nak is azt mondom, tegye félre azt, ami ma itt elhangzott, menjen el egy kereskedésbe és üljön be az autókba. Említettem a japán 1.5i VTEC motort a hondákba, városba is szűken fog 7 litert enni, országúton ha végig 90-nel tudsz menni 100km-t, akkor 4,5, ha vannak apróbb lassítások, kanyarodások még akkor is kijön 5 literből. Ha nem nyomod akkor 12 szelepes módba működik. (120km/h-nál 3200rpm) A motor igénytelen, abban tényleg csak olajat meg szűrőket kell cserélni, bár nem tudom tetszik-e maga a típus. Van angolba meg békába is. Hátul nagyobb, mint egy 4-es Golf (legalábbis az angol), a térdem nem ér a támlához. A havi 7 ezres benzinkeretből kijönne, és még a havi 10k-s szervizkeret is elég lenne mivel konkrétan 2 év alatt nem kéne ennyit se rákölteni, nem elfogultság, tapasztalat. Nyilván megvételkor kéne egy vezérlés-olaj-szűrő csere, ez nagyjából 60-ból van meg, de az autó közel se kerül 1 millióba se.
-
Rhino666
őstag
válasz DeFranco #47550 üzenetére
Ha szerinted én voltam a bunkó pöcs, akkor nem árt, ha visszaolvasol egy kicsit. Én normális hangnemben, konkrét elképzeléssel tanácsot kértem autóvásárlással kapcsolatban, ti meg lerohantok hogy hogy merészelek 3000km-re kocsit venni, vegyek inkább biciklit, motort, járjak inkább taxival vagy busszal, aztán én vagyok a troll, hülye és még csak magamra se merjem venni. Ne haragudj, de én ezt nem nyelem le, mert mások is leírták már hogy nem olyan irreálisak az elképzeléseim, mint ahogy egyes hatalmas szakértők itt állítják. Ha viszont te magadra vetted amit írtam, annak valószínűleg valami oka van...
(#47555) MunezXBK: Úgy nézem, pl. az s40-be jóval olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #47605 üzenetére
Amúgy még csak most jön a java, asszonyka most tanul kuplungot csúsztatni, meg lassan előre-hátra gurulni, parkolni, tegnap fél óra alatt szám szerint 10-szer fullasztotta le az autót. Már komolyan féltem, hogy vagy az önindító vagy a gyertyák fogják bánni... nem is volt túl szép hangja hazafelé. De ez benne van, valahogy meg kell tanulnia.
@kornelka: magasan fog, de még jó. Meg fogja tanulni hamar szerintem, a baj az, hogy a fordulatot nem tudja tartani a gázpedálon még, és vagy 2000-en száguld hátra, vagy 800-on fullad le. Fél órát gyakoroltuk eddig, fog az menni.
[ Szerkesztve ]
-
qdak
addikt
válasz DeFranco #47605 üzenetére
anno haver golffjaba volt ilyen alapjarat gond kb 5 perc oszedug computerrel azt kesz
en nem nevetem ki aszonykad, mutkor en sompolyogtam ki muhejbol 1 ignisel, egyszeruen nem ereztem a gazt, alig ertem hozza porgott mint a marha ...
nem fullatam meg, de fura volt.revolit, persze ugy eleg volt az ora h elotte csomot vezettem
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
mephi666
nagyúr
válasz DeFranco #47617 üzenetére
én dízelen tanultam (c vectra), azóta is főleg dízelt vezettem (céges skoda praktik), barátnőmék f astra-jával kell még gyakorolgatnom, mert suta a jobb lábam a gázhoz egyelőre... dízelnél szerintem a kuplungot sikerült jól megtanulnom, mert gáz nélkül is indulok a praktikkal elég lendületesen, de folyamatos pár óra kell majd a benyással, hogy a jobb lábam is elkezdje érezni... mellesleg a szervo hiánya is fura: nem megterhelő, csak ezzel már duplán szokatlan (minimális rutinnal) egy szervós dízel után beülni egy szervó nélküli benzinesbe... a kocsi méreteit viszont sokkal jobban érzem és emiatt meg "otthonosabb": a vectrával megtanultam idővel, mettől meddig tart... az astra-nál viszont látom is legalább, hogy hol az eleje/hátulja barátnő ijedezett is máskor, amikor leparkoltam, hogy neki fogok menni valami tuskónak, ami előttünk van (...kb 1 méterre... közelebb mentem azért olyan 30-40centire )
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
veterán
válasz DeFranco #47620 üzenetére
igenigen, közben olvastam
hát sok sikert, remélem minél hamarabb összejön. mi most jöttünk vissza bp-re az m3-on, barátnőm vezetett, én meg simán elaludtam, szóval már jól nyomja, kevés ember meleltt tudok elaludni
utána a hungárián meg már úgy cikázott a sávok között, hogy csak lestem, meg is dicsértem, hogy milyen penge lett ő kb 3-4 órát vett oktatóval, meg velem mentünk valahol 1500-2000 km között így tippre, város, pálya, fűút, sok parkolás, emelkedő. de már bárhova el merném engedni
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- PlayStation 5
- 3D nyomtatás
- Xbox Series X|S
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Gaming notebook topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen