-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Red_Bull #193550 üzenetére
Nálunk egy Thalia (1.4 16V) van igáslónak befogva. Alkatrészek szerintem nem drágák, rohadás nem jellemző, motor sem egy időzített bomba. Ahogy látom, Thalia érezhetően olcsóbb, Clio talán kicsivel kultúráltabb egy-két helyen, de nagyjából ugyanaz a két autó csomagteret leszámítva. A 98 lovas, 1.4-es motor már elfogadhatóan mozgatja és ez már Euro IV-es, ha jól tudom. 1.6-al egész sportos lehet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Red_Bull #193550 üzenetére
Suzuki WagonR+? Valamivel kevésbé rohadósak, mint a Swiftek, de az alkatrész ugyanúgy filléres. Mi már közel 17 éve nyúzunk egyet, napi ingázósként van használva, és a legnagyobb baja eddig 4 elfáradt lengéscsillapító volt.
Vagy a tesója, az Opel Agila, bár a Suzukik szerintem jobb motorokat kaptak, de minden egyéb tulajdonképpen ugyanaz.
-
veterán
válasz Red_Bull #193550 üzenetére
bármilyen autó esetében ez a lényeg ebben a korban, hogy ne rohadjon. a fenntartása nem tér el majd egyiknek sem jelentősen ebben a kategóriában, de azt ne várd egy 15-20 éves autótól, hogy problémamentes lesz. ha tényleg csak bevásárlásra kell, akkor én inkább maradnék a tesco online-nál + sharenow ha valahova autózni kell. mert itt azért nem nehéz az autó vételárát még egyszer rálocsolni, ha beüt valami nagyobb hiba.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
HKorn
addikt
válasz Red_Bull #194064 üzenetére
Nem tudom ez az arc mibe nyúlt bele, de nekünk pont ilyen volt, 2006-os újonnan vásárolva, 14 évig és 150 ezer km-ig volt meg. Annyi, hogy nem volt benne klíma, többi stimmel.
14 év alatt, 1 akksit kellett bele venni, meg 2 lengőkar lett cserélve a stabpálcákkal együtt. Ennyi. Ezen kívül kb fékbetét és olaj meg szűrők, oszt' jónapot (váltóolaj talán 2x volt cserélve, fékfolyadék 2 évente, motorolaj meg 15k km-ként.)
Teljesen megbízható gép volt. Igaz. itt-ott már csörgött-zörgött, de hát a 14 év az 14 év meghát azért csak egy olcsó kisautó volt, kemény műanyagokból
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
tboldi
nagyúr
válasz Red_Bull #194064 üzenetére
Csak beleolvasgattam (túl hosszú ), de nekünk nem volt ennyi szívás a WagonR-rel. Lassan 17 éves, 190k km van benne, és napi ingázósnak van használva, eddig a legnagyobb költség 4 lengéscsillapító és 4 rugó volt.
Mondjuk azért van benne néhány bullshit is, pl.:
- "nem szabad kimenni soha autópályára, mert kiég a méhsejt szerkezet [a katalizátorban]"
- "[a kuplung] az autópályás használattól túlmelegszik, a kopóréteg szinte újszerű, de a “fémtárcsa” eldeformálódik a hőtől"
Itt vajon a lendkerékre vagy a tányérrugóra gondolt?A WagonR-ünkben ugyanaz az M13A van ugyanazzal a katalizátorral és ugyanazzal a kuplunggal, és még egyik sem jelentkezett még, pedig évek óta napi 2x40 km-t fut az M1-esen és az A4-esen.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Red_Bull #219340 üzenetére
A Fiesta a két vasaló Swift (2005-2011 és 2011-2017) között van árban, de mindkettőnél autószerűbb egy kicsit. Viszont a 2. vasalót biztos, hogy nagyságrendekkel olcsóbb fenntartani és megbízhatóbb is. Egyrészt nincs típushibája, mint az elsőnek (nyelestengely csapágy és ABS kocka), másrészt nem tud 5 liter felett fogyasztani. Ha az első vasaló és a Fiesta között kell választani, akkor nálam a Fiesta a befutó. Viszont a 2. a legjobb választás a kisautó közül 3M-ig.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
szebe
őstag
válasz Red_Bull #219533 üzenetére
Kipufogón szerintem nem gáz, azt nem akkora mutatvány cserélni.
Bölcsön meg attól függ. Ha megszúrod egy csavarhúzóval, és pereg mint a ropogósra sült levelestészta, akkor futás. Ha csak felületi, akkor menthető.
10-12 éves autón annyira nem kéne, hogy jellemző legyen, kivéve ha valami extrán sózott vidékről való."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Red_Bull #219533 üzenetére
Ott gáz a rozsda, ahol vékony a lemez és hegeszteni kell. Ahol vastag az anyag és csavarozható elem, az nem vész. (Lefested/cseréled.) Tipikusan hátsó sárvédőív, nyúlványok, küszöbök...
Kipufogó mindenen rozsdás kb, azt ne nézd, lehető legrosszabb dolga van: nagy hőmérséklet ingadozás, sok víz. Bölcső kérdés, mennyire is rozsdás, vastag anyag alapvetően, de 20 éves korában már lehet nyűg.
[ Szerkesztve ]
-
olajbogyo
aktív tag
válasz Red_Bull #219862 üzenetére
Én 2, vagy 3 éve vettem az asszonykámnak ilyet használtan 2012 es gyártású. Tényleg ismerőstől 180eKm körül , az asszonyka használja azóta, néha én is megyek vele. 2012 óta, csak egy akkucsere volt, gyertyák, és kopó alkatrészek, fék. Minden évben megvolt a szervize a suzukinál, én is oda hordom. Semmi baja nincs, elnyűhetetlen szerkezet. eddig 763,8Litert tankoltam bele, az átlag fogyasztása 5,9L/100Km. A legkissebb fogyi 5,03L volt. A legtöbb pedig 7,6L. Vezetem minden autóm fogyasztását, azért van meg ez is.
[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
olajbogyo
aktív tag
válasz Red_Bull #219887 üzenetére
Érdekes, hogy neked az előző szériással gondjaid voltak. Nekem volt egy olyan, az első autóm volt újonnan vettem. Tíz évesen adtam el, még most is látom itt nálunk, egy szőke csaj jár vele. Nekem egy izzót nem kellett benne cserélnem, csak a szokásos olajcserék voltak. Egyszer volt torony csapágy csere, és kis akku csere 8 éves korában, plusz fék kompletten. Ezen kívül nem volt gondom vele. Az új tulajnál látom, hogy gázosra alakította, de most is elégedett vele. 100eKm volt benne, mikor eladtam.
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
shootme2
aktív tag
válasz Red_Bull #221675 üzenetére
Szia!
Az autókhoz általában szükséges alkatrészek mint szűrők, fék és futómű alkatrészek, hűtő, termosztát, kuplung, lámpa, lökhárító stb bármelyik nagyobb alkatrészboltból (cromax, kauffer, zsu, kovács stb) könnyedén beszerezhető. Nem tudom mire gondolhatott aki szerint nincs hozzá alkatrész. Facelift utánit érdemes nézni mert jobb lett a beltér és a fejegységre is könnyedén lehet usb-t varázsolni ha gyárilag nem kérték és igény van rá .
Motorból az 1.6-ost érdemes választni az 1.8 nem megy számottevően jobban és többet fogyaszt 1.5-2 literrel (mindkettő van a közelemben) .
Láncos vezérlése van amit 300-400e km után szokott kelleni cserélni. Lapkás szelephézag állítású amit 100e kilométerenként kell ellenőrizni. Egyszerű, megbízható, kis fenntartási költségű típus.
Nem tudom milyen feltételekkel keresel autót de érdemes több típust (pl. ceed, i30, focus stb) is talonban tartani úgy könnyebben találsz egy megfelelő darabot . -
shootme2
aktív tag
válasz Red_Bull #221831 üzenetére
Az előző generáció az szeret rozsdásodni több helyen is de az általad nézegetett 2008-2016 közöttire egyáltalán nem jellemző. Európában csak a második generációtól kezdve jött a lancer ezért elnevezésben nagy a kavarodás. Nálunk ezt a 2008-2016 közöttit gen 8-nak hívják de valójában ez már a gen 9 ráadásul az erre generációra épülő evo x miatt még x ként is szoktak rá hivatkozni. Ebből kifolyólag terjednek fals információk mert nem ugyanarra a generációra gondol a kérdező mint a válaszoló. Úgyhogy ha keresgélsz inkább évjáratra keress úgy jobban találsz róla információt.
A swift 1.2 is jól sikerült konstrukció a kisebb önsúly miatt nem is megy sokkal rosszabbul. A csomagtartó jóval kisebb viszont sokkal többet adtak el belőle így nagyobb a választék.
Próbáld ki mindkettőt mielőtt döntenél.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kolondrum: Én és a Martes foina, közismertebb nevén a nyest
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Poco X6 Pro - ötös alá
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- DIGI internet
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...