Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz 8th #88625 üzenetére

    Az mondjuk tény, hogy ha nem alkalmas a hely az előzésre, mert nem belátható, és/vagy jönnek szembe, akkor kell a 200 ló *, hogy átugorja. Ha viszont esélyed sincs megelőzni (megjegyzem, ez egy bivalyerős autóval is megeshet, ha egyszer kocsisor jön szembe), akkor így jártál. Úgy dolgozod fel magadban a szituációt, ahogy szeretnél, felőlem bele is mehetsz hátulról, hogy told egy kicsit, vagy lassíthatsz, énekelhettek közösen zsoltárokat, szidhatod üvöltve a rohadékot, hogy mit keres itt, de ha emiatt balestet okozol, az nem csak szerintem lesz a te böntetőjogi felelősséged, és nem az övé, hanem a jelenleg érvényes jogi szabályozás szerint is.

    Én személy szerint ilyenkor egyébként le szoktam lassítani, és kicsit lemaradok, ha ez mögöttem valakit zavar, akkor a fenti bekezdésben leírtak szerint szabadon eljárhat.

    * Túloztam. Nyilván.

    Ps.: Jelen hozzászólás legalább annyira, de lehet, hogy még inkább Overdose kollégának szóló kiegészítés a korábbiakhoz.

    A dolog tanulsága, hogy előfordul, hogy valaki ilyen-olyan okból egy kevésbé erős autóba kényszerül, és hogy a topik témájánál maradjunk, nyilván mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy vele ez milyen gyakran fordul elő, és hogyan tudja személy szerint kezelni, illetve hogy mit ér ez meg kompromisszumban. Ha valaki pl szinte csak városon belül használja az autót, az nyilván más szempontrendszer szerint gondolkodik, mint aki csak autópályázik, vagy mint aki vidéki kisvárosok / kistelepülések között ingázik (nyilván a szóban forgó szituáció ilyenkor a leggyakoribb). Onnét kezdve már tényleg csak vérmérséklet kérdése, hogy mihez kezd. Nyilván hasznos lehet bárkinek az ilyen szituációk ismertetése, de őszintén szólva kétlem, hogy aki nem abszolut friss jogsis, az ne találkozott volna már maga is a fenti helyzettel, mégis mind túléltük - jórészünk különböző szintű, erejű, rendű és rangú autóban is ráadásul.

    szalonnának valónak pedig: Írtam, hogy szeretek dinamikusan vezetni, gyakran kapom magam némi sebességtúllépésen, bár tényleg igyekszem figyelni, és az előzések sem okoznak gondot, pedig csak 105 lovas a járgány, és ráadásul szívó benzines. Viszont itt nem gyorshajtásról volt szó, hanem a biztonságosan végrehajtható előzésekről, illetve azoknak a sofőröknek a kezeléséről, akik valamilyen okból kifolyólag mégsem hajlandóak a megengedett legnagyobb sebességet túllépni, vagy akár elérni. Bár a leszabályozásig hajtott teherautó általában fölötte is van a megengedett sebességnek...

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • Kornel

    veterán

    válasz 8th #88625 üzenetére

    innen indult a sztori:

    Jó is az amikor tiltásba kell forgatni egy 1.2 szívót minden előzéshez mindezt persze kikapcsolt légkondival. ;]

    erre mondtam, hogy nem feltétlen van így, a gyorsulás sok minden függvénye, említettem párat.
    erre hoztál fel példáknak 2-3 évtizeddel ezelőtti technológiai színvonalon lévő szívóbenzines motorokkal ellátott autókat, bizonyítandó, hogy egy 1.2-1.4 szívóbenzinnel lehetetlen a forgalom ritmusát tartani, esetleg előzni is.

    egy modern (japán) kis szívóbenzin kis kaszniban simán autózható, sőt, előzni is lehet vele, és még sokat se eszik:
    ld.
    suzuki 1.2(93 LE, 12,3 s, v max 165 km/h)
    honda 1.2(90 LE, 12,5s, v max 177 km/h)
    honda 1.4 (99LE, 11,5 s, v max 182 km/h)

    persze mindezek 1 T körüli kaszniban értendők, nyilván nem egy passat mérető autóba kell ilyen motorokat szerelni.

    (#88625) 8th: azt értsd már meg, hogy egy modern 1.2 felér egy régi vágású/elavult 1.6-ossal, sőt sokkal jobb, mert kevesebbet kér jóval. tesómnak zetec 1.6 escortja van, ua. a motor van a focus 1-be, ugyanúgy 12,5 sec a 0-100, mint neki, csak az 1.2 kevesebbet eszik.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák