Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Szplöttyy #19296 üzenetére

    igen, 8v, es csak egy vezermutengelyes, u.n. "Fiat SOHC" blokk

    A motor eredetijet 3 helyen csapagyazottan meg Abarth bacsi tervezte a '60-s evek elejen 1.3 szivo kategoriaba versenyezni, nekik akkor vmi 188LE-re futotta belole ~9500-n szivoban
    Ezert is van a szokasosnal rovidebb lokete, hogy a dugattyu sebesseg ne legyen tul nagy magas fordulaton se
    27-28m/sec-nel mar megszakad az olajfilm

    "A prominent feature of the Fiat SOHC engine its massively over-square proportions. This over-square design allows large (within the constrains of a reverse-flow configuration) valve sizes relative to engine capacity. A secondary benefit is the short crank throw reduces the accelerative forces on the con-rod allowing the engine to operate at significantly increased engine-speeds"

    Volt 1.3Tie meg 1.4Tie is, mk1-bol csak 1.3Tie van, mk2-bol '92-korul jott be az 1.4Tie, de paruzamosan ment, attol fugg melyik piacra ment

    1.3Tie 147Nm, 99 vagy 105LE (kat+, kat-)
    1.4Tie 164Nm, 112 vagy 118LE (kat+, kat-)
    PGT meg 204Nm 136-133-130LE, (GT1-GT2-GT3, kat+)

    GT1-GT2 az 7.8:1 CR-s, mint az Uno-k is, a GT3 mar 9:1 CR-s, nyomas nelkul se annyira buta, papairon leggyengebb PGT, de megis legjobban gyarilag ezek mennek, a magasabb CR miatt

    GT3-nal az overboost 1.3bar helyett mar csak 1.2bar

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák