-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz hobizoli #47815 üzenetére
lopott autót nem fognak eredetvizsgára engedni, mert akkor még nyilván nincs kifizetve, átiratva, ők bukják a szajrét
én simán bevállaltam hogy kifizetem, nem néztem utána, de szerintem a vevő költsége, és úgy voltam vele, hogy ha már oda jut a dolog, akkor biztos nem lesz sáros, mert ha bukik vele, akkor bukja az autót is.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #47817 üzenetére
Nálunk ez úgy volt, hogy megalkudtunk, hogy akkor ha nem tár fel semmi hibát az átvizsgálás, akkor ennyi az ára, elvittük szervízbe átnézetni, majd visszafelé úton bevittük eredetvizsgára. Az eredetvizsgát én fizettem. A sikeres eredetvizsga után hazaérve írtunk szerződést, tettük le a foglalót, és indult a további ügyintézés.
Mi történt volna abban az esetben, ha bukik az autó? Én bukom maximum az eredetvizsgát (ha el nem szaladok, és hagyom ott őt, hogy fizesse ki ) ő meg bukja a vasat, hiszen pénzt még tőlem nem látott, papírt nem írtunk. Nyilván nem ment volna bele, ha sáros az autó. Érted...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz hobizoli #47821 üzenetére
Megbízásival akartak nekem is eladni autót (pontosabban félig kitöltött szerződéssel)
pedig elado koltsege lenne alapbol, hiszen a vevoe az atiratas
OK, akkor azt mondja, hogy rendben van, elengedem az árából az eredetvizsgát. Jellemzően ez szokott lenni amúgy is az első alkualap. Ki fizeti ki? Te. Vagy megkéred, hogy csináltassa meg, de akkor meg kifizeted a gépjármű árában.
A vége úgy is az, hogy ő a zsebében akar látni X forintot, te meg ki akarsz fizetni Y forintot, hogy ez hogy oszlik meg a vételár meg a sallangok között az szerintem alkukérdés. 90%-ban úgy is az van, hogy elengedi az árából, és kifizeted te. Ugyanott vagy, mint ha annyival drágábban adná, és megcsináltatná ő. Fix ára van úgy is.
b) nem tudom mennyire olvastad figyelmesen, először vizsgáztunk, aztán tettem le bármit is az asztalra, mert hülye nem vagyok. Nem azt mondtam, hogy a kocsit fizettem ki előre, hanem az eredetvizsgát.
Az, hogy volt olyan, hogy átcsúszott a vizsgán lopott kocsi, az megtörtént volna akkor is, ha a vevő csnáltatja, meg akkor is, ha az eladó. Sőt, ha a vevő csináltatja, valamivel kisebb az esély, mert függetlenhez viszi, míg az eladó tud sumákolni, ha ő választ vizsgahelyet.
Amúgy én elkértem a személyiket szerződéskötéskor, meg is néztem, sőt együtt mentünk be átiratni is, ragaszkodtam hozzá, ott is megnézte az okmányirodás nő a papírokat.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Psychonaut #47861 üzenetére
Nekem az van írva a használatiban, hogy nem kéne erőltetni, mert hibát okozhat. Egy kattanás, max. kettő, de nyista több, mert valami puffer vagy tágulási tartályt szétnyomhat.
-
DeFranco
nagyúr
Fakk
-
DeFranco
nagyúr
30 L lukoil 20L shell benzinnel indulva 560 km, 150 km pálya 300 km országút 50 km lépésben dugóban araszolás a maradék 60 km vegyes 7,14 L/100km átlag
@ABE: nincs bátyám amúgy nem verseny, csak gondoltam leírom... én úrvezetek te meg haladsz. Igaz az országúton azért nyomtam neki, mert idegesített hogy vannak előttem és nem látom az aszfaltot (nem szúrom ki a kátyúkat)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Hogy neked nem csinálnak meg egy durrant légzsákot működőre egy eladásra szánt autóban, az tuti. De megtartásra szántban is horror. Nem a légzsák a drága, hanem a kompjuta, amit tudtommal szintén cserélni kell, különben csak darabra lesz meg a rendszer, nyílni nem fog.
(ezt azért valaki cáfolja vagy erősítse meg, én is csak hallomásból tudom így, de jelenleg meglehetősen biztos vagyok benne, hogy így van, nem a szél fújta a fülembe, az biztos, csak nem tudom megnevezni a forrást)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Psychonaut #48472 üzenetére
Elöl csálé a motorháztető, alatta a hűtőrács vagy a lökös is, csálé a hátsó ajtó a bal oldalon (szerintem lóg, vagy illesztési hézag van) hátul ugyanezen az oldalon szintén lóg a lökös, és a beltéren is van valami lógás (ez mondjuk lehet ök független ettől)
Lehet paranoid vagyok, de ha látok egy oldalon három illesztési hibát egy újszerűnek kinéző tökéletes fényezésű autón, akkor én már ráncolom a homlokom. Külön-külön még OK, de így...
Amúgy szép.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Mit ne viszonyítsak hozzá? Van egy olcsóbb kategóriás autó, meg van egy ahhoz képest prémium, ugyanabból a generációból. A Fóka árakról meg vagyok győződve, azt láttam a saját szememmel, a Mongyő árakról csak sejtésem van ennek alapján, de nagyon csodálkoznék, ha egy fiatalabb ghia Mongyőt annyiba mérnének mint egy hasonló állapotú szerényebb felszereltségű Fókát. Nekem bizsereg a pókösztönöm, de fenntartom, hogy tévedhetek, és a drágább az olcsóbb...
A márkakereskedésbe meg viheted bevizsgálni, ha akarod, max. ha bukik, nem veszed meg, majd csak jön egy madár. (Feltéve, hogy tényleg törött) Joggal épít arra, hogy a többségnek eszébe sem jut egy 15k-s átvizsgálást kifizetni, hát látszik rajta, hogy semmi baja.
Egy értelmes okot látok a böszme nagy motort, ami lenyomja ennyire az árát. Nyilván tök jó, de ezt etetni is kell, és lehet nem akarja ezt most bevállalni senki.
re:szerk: na akkor ugyanarra gondoltunk ezt viszont nem másfélre hirdetik, hanem 1.2-re a másfélre nem lenne semmi szavam
@Mágus2: lehet, erre mondják, hogy meg kell nézni A legutolsó teljes nagyszervíz utáni autó amit láttam egy GTK-ból életre fényezett volt, ehhez hasonló állapotban. Igaz cserélve volt a kormány (durrant mind a két légzsák), de több párhuzamos illesztés volt rajta ennél.
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #48538 üzenetére
b*szki ez új???
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48532 üzenetére
Hát, ez tudod így megy, megveszi az ember a kicsikét, aztán úgy van vele, hogy mostantól egy fillért sem. De akkor már valami műszerfalápoló, hogy megmaradjon szépnek, ha már az a büdös előz tulaj nem törődött vele, meg kellene akkor már gumiszőnyeg is, ne sarazzunk. Öreg már a gumi, cserélni kellene, az ablatörlőlapát is csíkoz. Az ablakmosó mintha nem mosna rendesen, biztos nem oldja a bogarat, már alig várod, hogy cserélhesd, és egye fene, ha már ilyen jó az idő, ki is porszívózod százasé', ne legyen lelakva.
Ha van egy megbízható autód, ami elvisz, egy idő után elkezdesz kötődni, aztán megadsz neki mindent, csinosítod, polírozod (mondjuk én pont nem, kívülről is legyen rendben, de nem akarom, hogy ez legyen a legszebb a parkolóban), és a végén az összes zsebpénzed ebbe megy bele.
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #48538 üzenetére
Á, össze volt törve, látom hogy nem párhuzamos rajta a derékszög, eszi az olajat, csepegteti a hűtővizet, fűt a klíma, de azt is csak langyosan, szét van kopva a pedál, biztos tekert.
Hülyegyerekautó volt ez innen megmondom. Sittet szállítottak vele földúton. Gyorsulva.
Megnemhonda.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48559 üzenetére
Tessék kitölteni és a szerkesztős linket amit a végén kapsz, elrakni, mert ha elhagyod, nincs másik.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #48569 üzenetére
No de ő nem nyilatkoztatta ki, hogy van rá nem egészen egymilliója, és a fenntartási költségeket havi öt-tízezrenként (tankolással együtt) fogja kispórolni, mert minden más büdös neki, nem fog beleülni egy szaros Yarisba és egyébként meg dillettáns köcsög itt mindenki (ezt már moderálták úgy látom).
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48584 üzenetére
No, hát azért ez nem is 1,2 milla Meg nem 2.5-ös motor van benne...
Szarok a képek, de amit én látok (és egyáltalán nem akarom eladni magam szagértőnek még véletlenül sem, nyeretlen kezdő vagyok, csak jó embertől tanultam kocsit körbenézni és nem volt régen még emlékszik a szita agyam) az alapján az illesztések rendben vannak a motorháztetőnél látok valami csálét, de lehet csak rosszul van lecsukva. Az első és hátsó műanyag betét az nem tudom gyárilag ilyen fekete-e a ghiáknál, ezt majd megmondják az okosok, a beltérről készült képek pedig semmit sem érnek. A kilométer egy dízelhez nekem gyanús, de ezen a szinten már lehet hogy tényleg egy nyugdíjas fogorvost beszéltek rá anno.
A beltere nekem rendben van, de ez egyéni preferencia, nem ismerem a forrásaidat, de én előbb néznék megbízható és lehetőleg minél olcsóbban szervizelhető, fenntartható autót, mint egy tetszetős bőrbetéteset, ami leeszi a gatyádat. De ha van keret belelocsolni a pénzt, akkor nem szóltam (ezzel nem mondtam semmit erről a kocsiról, nem is ismerem a mondeokat behatóan, nekem focusom van, azt szeretem)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
rend szerint nincs időm böngészni sem a hahu-t sem a többi oldalt, egyszerűen nem fér bele
írtam is, hogy ez csak egy tipp, pont rád és ABE-re gondoltam, hogy majd jönnek az okosok és megmondják, mert rólatok tudom, hogy képben vagytok ford- és felszereltség ügyben (akiket kihagytam sorry). kínosan igyekszem ügyelni rá, hogy ne mondjak semmi olyat, ami félrevezető lehet, vagy amivel megvezethetek bárkit is. most is csak annyit tettem, hogy kiemeltem valamit, és szóltam is, hogy bizonytalan a dolog amit tudok és látok, azt mondom, amiben biztos vagyok azt jelzem, amiben nem, azt is ki szoktam emelni. így, ezen a módon szerintem korrekt, hülyeségeket nem szoktam beszélni, és ha mégis, akkor azt azonnal elismerem. ha plusz infóhoz jut a kérdező, az csak jó.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
tömegközlekedés kell, meg bringa, esetleg robogó, szerintem sem való az autó belvárosi közlekedésre.
hogy ez mennyire megoldható, az egy kiváló flame alapanyag, én jelenleg támogatok és gyakorlok mindenféle ilyen elképzelést. vitába viszont nem szeretnék erről bocsátkozni
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #48605 üzenetére
Én mondjuk jelen helyzetben nem járnék kerékpárral dolgozni Budapesten, nagyon egyszerűen a szmog miatt, néha már sétálva is zavar azon a rövid szakaszon, egymást érik az autók, egybefügg a gázfelhő. Ha ezt még a tekeréssel járó lihegéssel jól le is küldöm hörgőre, akkor pikk-pakk tehetem le a kerót asztma miatt.
Tudom, Kecskemét más
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48673 üzenetére
A fóka is fent húz, olyan 4000 körül kezd vicsorogni, ilyen a motor természete. Cserébe viszonylag takarékos, mert hosszú az áttétel, alacsony fordulaton utazol vele. Ehhez sem értek, lehet a szívómotor, lehet a váltóáttétel.
Engem mondjuk pont nem izgat, szeretem a 2000-2500 körüli utazófordulatot az olyan laza krúzin', csend van, meg szeretet és az embereknek jóakarat, és ha szeretnék valami kezdeni egy helyzettel, és sietni kell, akkor visszaegy vagy visszakettő. Ezzel a váltóval nem probléma, oda megy ahova rakom kérdés-nyavalygás nélkül. Egyből meglódul, gyorsan befejezem a manővert, és mehet vissza nagypapafokozatba. Nyugodtan lehet pörgetni akár 5500 fölé (felesleges 4500-5000 körül van a teljesítménymaximum ha jól emlékszem) semmi baja nem lesz, ennyi, fent húz. Fogyasztáson nem látszik meg, mert amit vesztek a réven, nyerem a vámon. Nem szaggatja fel az aszfaltot, de az állampolgári értelemben vett lendületes és biztonságos közlekedéshez elegendő. Ez persze benzines, így tessék értékelni.
Nem dícsérem, nem überautó ez sem, egyáltalán nem, csak leírtam a tapasztalataimat. Ettől még 2500 körül is simán lódul ha kell neki, városba elég, de nem ott kezdek el előzni a főúton.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #48690 üzenetére
Biztos 2004-es mk1 1.6-os fóka
-
DeFranco
nagyúr
Van hozzá pénze, (gondolom megvan, ha mondja, hogy ennyi a keret) meg amúgy még kérdez is.
Nem havi 250 kilométerre akar 800e-ből prémiumszedánt, amit majd az uzsipénzből akar fenntartani, és különben is rohadjunk meg.
Én nem dízelt vennék, meg nem ekkorát, de tiszteletben tartom amit akar.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48751 üzenetére
Levezettem itt már egy párszor, kb. 200-300 között elmegy kapásból simán (átírás, biztosítás, apró dolgok, meg az első szervíz ami ha szíjas, akkor vezérléscserét is magában foglal), a maradék meg tartalék, ha valamit véletlenül nem vettél észre és csinálni kell.
Nem kell meghibásodás miatt ehhez szervízbe vinni, nekem eddig 29k értékben volt javítani való az autón összesen, ami nem sok (3k valami kopóalkatrész, 18k egy kipufogó rugalmas tag, és 8k egy alapjárat állítás + féktisztítás), és így ment el rá az első három hónapban 320 a vételáron felül.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48754 üzenetére
Azt mondtam, hogy legyen meg fél millió, nem azt, hogy el is kell költeni az utolsó fillérig
El kell mondani, mert sokan úgy jönnek, hogy 300-ból akarnak 500-as autót venni, a maradékot majd kispórolják a cigipénzből, és nehogymá' még a vételáron felül is lapátoljanak bele. Hát ők JÓ autót vesznek úgy is...
A biztit nem tudom, hogy lehet átvinni, meg hogy van-e garázsotok, akarsz-e casco-t, vagy valami custom riasztó/indításgátló cuccost, stb.
Ha a haverok megcsinálják, jó Főleg ha rendesen is dolgoznak, és nem munka előtt isszák meg a 2 sört Elméletben persze ordít a fejemben a paranoid android, hogy össze lesz b*szva, meg ismerőssel csináltatni sose' jó, mert utána mindig szívsz és még reklamálni sem lehet, de ha az én apósomnak lennének ilyen kapcsolatai, lehet én sem vinném máshova, a racionalitás nagy úr.
@MunezXBK: nem vagyok autoszexuális, nem érzem
@zoo8800: beszótá, baze? tudod hogy én sem renoválok, semmi szükségtelent nem csináltattam meg.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoo8800 #48757 üzenetére
Sorry, de nem emlékszem, milyen konkrét típusokat emlegettél, esetleg beidéznéd?
de annak nem látom értelmét, hogy kapásból és mérlegelés nélkül a fél autót kicserélje valaki a vásárlást követően.
ez rám egyáltalán nem igaz, és te is tudod
A fóka tudtommal egy kifejezetten tartós, megbízható, olcsón fenntartható autó, kiemelt szempont volt ez a vásárláskor.
Persze simán lehet, hogy én csinálok valamit rosszul, nyeretlen kezdő vagyok, de éppen ezért sokat is kérdezek, mert szeretnék minél többet tanulni. Megmondanád, hogy azok közül, amit megcsináltattam, mi volt ami felesleges volt, és nyakló nélkül rálocsolásnak számít?
Segítségképp lista: kicseréltettem a vezérlést, a szűrőket, olajokat, állíttattam az alapjáraton, kitakaríttattam a hátsó féket, kicseréltettem a rugalmas tagot, átirattam, kötöttem rá biztosítást meg casco-t, meg vettem némi autófelszerelést. Ja, meg lemostam kétszer. Ennyi.
Na, ebből melyik volt a szükségtelen renoválás?
Le fogom még cserélni a négyévszakos debica gumikat, kijavíttatok a karosszérián két rohadást meg egy görbülést, meg esetleg a karcot kijavíttatom a szélvédőn. Ennyi a terv.
Ne állíts már be úgy, mintha basznám el a pénzt az autóra, mert ez nem igaz. Marhára minimálban nyomom, semmi olyanra nem költök, ami nem szükségszerű. Ha egyetértesz ezzel, ha nem. Köztünk annyi a különbség, hogy te egy 4 éves autót 40k futással, többször annyiért, mint én vettem vagy Dany007 akart venni, ami dícséretes és szuper dolog, őszintén mondom, hogy semmi irigység nincs bennem emiatt, csak neked "az" a lét kicsit máshogy határozza meg a tudatot, mint nekünk "ez" a lét, aki 8-10 évesekkel nyomulnak. Azt persze, hogy csak tankolni kell.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kupon kunyeráló
- Arena Breakout: Infinite
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen