-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
megema
őstag
válasz Dare2Live #3380 üzenetére
Nekem eddig szarabb volt az 1-es, 2-es és a Rückwärts. Számított a váltóolaj csere... Igaz, egy fokkal keményebben kell így bánni vele mindegyik fokozatnál, de jobban is működik. Valamit majd kell még csinálni vele, mert az előbb említett fokozatoknál lehet még érezni egy kicsit, hogy valamin át kell tolni mielőtt beugrana a helyére. Mintha valami bütykök nem húzódna be annyira, amennyire kéne. Vagy nem tudom...
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Utánaszámoltál, vagy csak bepötyögted az adatokat a kalkulátorba? Mert az én kocsimra 1000 forinttal kevesebbet hozott ki, a szüleimére pedig ~ 30 ezerrel többet, mint a leírásban szereplő módszerrel következne. Lásd itt. Mindenhol ugyanazt a módszert találtam 2012-re, de a kalkulátor nem aszerint számol.
mod.: Az 1000 forint még érthető, mert hol 230, hol 240 forintot írnak más oldalakon is.
soldi3r: Más tipped nincs esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Na igen. Még ne könnyebbülj meg annyira, mert találtam ilyet is. Kéne valami biztos forrás, mert ez elég parás:
"„17/E. § Az adó havi mértéke személygépkocsinként, a személygépkocsi kW-ban kifejezett teljesítménye és környezetvédelmi osztály-jelzése alapján a következő:.."
-
megema
őstag
A modorod nekem sem túl szimpatikus néha, de a magyarázós dologban igazat adok neked. Számomra is teljesen úgy jött le, mintha szét akar hullani a Laguna...
Hogy ne csak off legyen... Kiderült miért zabálja le a gatyámat is a 406 (város - 12L). A műszeregység 90 fokos vízhőmérsékletet mutat, viszont a kocsi agya csak 45-nek látja.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Ne is mondd... Nekem is vannak hülyeségek a 406-tal. Pl. néha beragad motorleállítás után a computer (a gyári rádióval együtt), és nem lehet kilőni, csak biztosíték kivétellel / akkusaru levétellel. Főleg melegben csinálja. Most egy ideje odafigyelek, hogy ne tépjem ki a kulcsot, hanem elsőre csak a motort állítsam le, és csak pár másodperccel később fordítsam el teljesen a kulcsot és vegyem ki. Egyelőre nem jelentkezik a hiba, de nem lehet tudni, hogy a hideg idő, vagy az odafigyelés az oka...
Szintén főleg melegben leesett a km óra mutatóm az impulzus jeladó hibája miatt. Listaáron 17 ezer az utángyártott Unixnál, de alvázszám alapján nem lehet hozzá kapni se ott, se gyárit a Peugeot-nál. Most kapott egy bontottat 2 ezerért, ami ugyanilyen motoros, de más váltótípusú 406-ból van és úgy néz ki megoldódott. Csak nehéz volt összehozni a beszerelést, mert nem teljesen egyezik a formája a két típusnak... Szerencsére ügyes a szerelőm, és megoldotta faragás nélkül.
És mint nemrég írtam, lezabálja a gatyámat (+ 2-3 liter), mert 45 fokosnak látja az agya a vízhőmérsékletet, pedig a műszeregység 90-nek... De ez meg lesz oldva hamarosan.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Napfénysüti #3717 üzenetére
Elvileg nem kéne! Nem úgy volt, hogy nő a visszatérítés is? Vagy valami ilyesmit mondtak mindig a híradókban, amikor bejelentették a jövedéki adó emelést.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz nyogo83 #3721 üzenetére
Na igen, akkor mégis előfordulhatnak áremelések a termékeknél.
Napfénysüti: Én arról beszéltem, hogy amennyivel emelik a jövedéki adó miatt, annyival nő a visszatérítés is. Tehát amiatt nem kéne nőnie a termék áraknak. Viszont ezek szerint mégse pont annyival, hanem 2,5 forinttal kevesebbel nő a visszatérítés. Így minimális emelés lehet.
Hétfőtől a jövedéki adó miatt emelik? Vagy ez még nem az?
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
KGFB-nél hogy működik a bonus-malus besorolás? Káresetnél hány fokozatot esel vissza?
Meghúztam egy Peugeot 107 szerviz csereautót a bal hátsó sarkán (5 centire kilóg a hátsó kerékív - nem mentségként írom, csak közlöm a tényt - , hogy rohadna le a tervező keze ) és nem lehetett kp-ban intézni... Az enyémen alig látszik lepucolás után, viszont a 107-est nem tudtam igazán lepucolni. Horpadás csak az enyémen van minimális. Mintha ráégett volna a festékem a 107-esre, vagy mi fene. Telefonban 50 ezret mondtak egy elem újrafújására a szervizesek a sofőrnek... Ha nem kaptam volna idegbajt, akkor biztos elkezdek röhögni, mert ennyiből 2 elemet is újra lehet fényezni tudtommal. A vezető mondott olyat, hogy a biztosítód megkérdezi, hogy fizeted-e a káresetet magad, és akkor nem változik semmi, vagy ugye visszaesel B/M szintben. Ez igaz? Első eset volt, 2. évet kezdtem augusztusban. Tavalyi évet B1-gyel zártam. Évi 60 ezer a biztosításom, így lehet inkább kifizetném...
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz kisza25 #3854 üzenetére
Igen, most néztem kalkulációt. Ha most váltanék a biztosítómhoz "A0"-val, akkor + 8.000 lenne évente. Persze kérdés, hogy így nézik-e... Ez nem lenne vészes persze. Csak az első (előző) évben majdnem 140.000 ezer volt (18 év, BP, negyedéves csekkes) az Union-nál (ez volt a legolcsóbb akkor), így kicsit bepánikoltam. Szerencse, hogy váltottam...
FF23: Köszi!
Van valami kötelességem amúgy a biztosító felé? A másik fél szerint csak neki kell ezzel foglalkoznia, nekem nem.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Winner_hun #3918 üzenetére
Apámnak már jött az ajánlat. B10-ben 720 forint emelkedés! Elvileg az adó nélkül.
-
megema
őstag
válasz Motion_Blur #3993 üzenetére
Nekem K715 Optimo van a 406-on (195/65 R15), és elég jó gumi. Nem tudom újonnan mekkora volt, de 5000 km után még 8 mm a profilmélysége.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Nem lehet valami ideiglenes papírt kapni a következő műszakiig, amiben korrigálják a kocsi környezetvédelmi besorolását? Piros matricám van kék helyett...
-
megema
őstag
válasz soldi3r #4087 üzenetére
Amíg nem éri külső behatás, addig szerintem nem kéne, hogy gond legyen a BSI-vel. Vagy csak nálam ez a tapasztalat?
A 406-ossal semmi gondom se volt, amíg egyszer le nem merítettem a már nem túl jó akkut. Akkor kapott egy bikázást, majd nem sokkal később új riasztó került beszerelésre (hol erősebben, hol gyengébben világít a ledje ). Aztán jött egy új akku, és azóta főleg meleg időben (lásd később) motorleállítás után előfordul, hogy beragad a fedcomp rádióstul (gyári, így a fedcomp a kijelzője), és csak biztosíték kivétel vagy akkusaru levétel oldja meg. Esetleg egy idő után járó motor mellett helyrejön magától...
Hogy melyik okozhatta és mi a pontos hiba, nem lehet tudni még. Mikor odáig jutottam volna, hogy megcsináltatom, jött a hideg idő és abbahagyta, szóval inkább hagytam egyelőre. De valószínűleg a BSI... Az is igaz, hogy a fent említett "sorozat" ősz végén - tél elején volt, szóval az először hidegben is csinálta. Ki tudja... Lehet elmúlt, mint a fényszóró párásodás. Kopp-kopp-kopp.
Szerelőm 406-osánál is azért szórakozott a fedcomp, mert beázott a BSI. Hogy hogyan, az jó kérdés...
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz soldi3r #4097 üzenetére
Gondnak egyértelműen gond. Viszont külső behatás alatt értem azt is, hogy rövid időn belül háromszor hozzá lett nyúlva elektromos téren (bikázás, riasztó és akku csere). Persze ésszerűen végiggondolva az akku csere nem sok hatással lehetett a BSI-re, a riasztó csere se igazán, szóval marad a bikázás. De mivel francia, így nem zárok ki semmit se. Amúgy szeretem nagyon, csak ez a
Hegesztéstől? Az érdekes lehetett...
shteer: Ja, értem. Annyira nem értek a témához, hogy a biztonsági előírásokat tudjam.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Lejárt a szerkesztés...
"Amúgy szeretem nagyon, csak ez a "
Akarom mondani, nagyon szeretem, nincs vele gond ezen kívül. Ez meg időszakos dolog, szóval ha megint előjön, akkor megcsináltatom végre...
soldi3r: Na igen, közben rávezettek.
A bikázást olyan csinálta, aki csukott szemmel is megoldaná már. Csak lehet a kényessége volt a gond...
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Múlt héten voltam környezetvédelmi felülvizsgálaton a Közlekedési Felügyelőségen, hogy a tévesen megállapított piros matricát kékre cseréljék, illetve a forgalmiban is javítsák a besorolást. Valamiért átírták a jármű típusa (D.2) és kereskedelmi leírása (D.3) mezőket is a műszaki adatlapon, amiről elfelejtettek szólni, így feleslegesen várakoztam órákon keresztül az Okmányirodában, mert a törzskönyvet is cserélni kell, nem csak a forgalmit, ahogy mondták... Megreklamáltam a dolgot, de az illetékes állítása szerint a rendszer magától javítja.
Találkozott már valaki olyan ökörséggel, hogy a jármű típusánál egyetlen szám (8), a kerekedelmi leírásnál pedig a rendes típusa (406) szerepel? A régi forgalmiban a jármű típusa 406 2.0 Supreme volt, a kereskedelmi leírás pedig üresen volt hagyva. A törzskönyvben a típus 406 volt, a kereskedelmi megnevezés pedig 406 2.0 Supreme.
Amúgy köszönöm a félretájékoztatást, amit itt kaptam korábban a felmerülő költségekről. Az egész procedúra 2750 Ft, a forgalmi és törzskönyv csere pedig ingyenes.
-
megema
őstag
Van valakinek tapasztalata Champion Easyvision ablaktörlőkkel kapcsolatban? Vettem egy 600/550-es párt a 406-osra, de nem valami nehéz levenni. A felrakása annyiból áll, hogy be kell akasztani a kar kampójába, picit még ráhúzni egy minimális kattanásig, és kész. Van rajta egy nyelv, ami gondolom a levételhez kéne, de a gyakorlatban a lenyomása nélkül is levehetőek a lapátok. Amúgy oldalirányból stabil, de tartok tőle, hogy egy viharban elviszi a szél. Álló helyzetben ez ugye nem lenne nagy gond, de menet közben szépen le tudná polírozni a szélvédőt a kampó...
-
megema
őstag
Kivételesen autóvásárlással kapcsolatban lenne kérdésem. Felmerült, hogy eladjuk a 406-ost és helyette egy városi autót veszünk apámnak, munkába járásra. Mivel én rövidebb távolságra járok, és nem annyira dugóban, így kb. mindegy lenne, hogy 2 literes benzinessel, vagy 2.5 literes TDI-vel teszem, mert hasonlóan fogyasztanak az adott körülmények között.
Tehát nagyjából 1 millióig milyen autót tudnátok javasolni, amire a következők igazak: maximum Golf méretű (inkább rövidebb); a lehető legkevesebb pénzből lehet közlekedni vele (gázüzem is játszik); viszonylag kényelmes max. 3 személynek; viszonylag biztonságos (légzsák, "jó" törésteszt); viszonylag megbízható; tűrhető alkatrészárak.
Ezeken felül jó lenne, ha egy esetleges autópályázás esetén el lehetne csorogni vele normális tempóban. VW konszern és Peugeot előnyben, de meghallgatok minden javaslatot!
Esetleg a fő szempont (minél olcsóbb közlekedés) figyelembevételével mit tudnátok ajánlani olcsóbb árkategóriákban? Tudom, Punto... De azon kívül?
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Norbi14 #7523 üzenetére
Bizonyos fokú sötétítés engedélyezett elöl is tudtommal, szóval inkább azt kéne megtudni, hogy ez belefér-e. Mert ha a műszakin simán átment, akkor ki tudja...
Passat-ot vittem műszakiztatni év végén, és a szétment gumiharangra csak megjegyezték, hogy cserélendő, de az ismerőssel - aki ajánlotta őket - a hátsóval megegyező sötétségű fóliát leszedették elölről.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Nekem is pirosat adtak, miután át lett íratva és újra forgalomba lett helyezve a kocsim 2010-ben. Illetve nem csak rossz matricát adtak, hanem rossz osztályba is volt sorolva (2). Múlt év végén elvittem környezetvédelmi felülvizsgálatra, ahol kicserélték a matricát kékre és átsorolták 6-os osztályba. Viszont átírták a típusát is (406 2.0 Supreme => 8 (???)), ami miatt az okmányirodában több kört kellett futnom (az alvázszámhoz nem az új típus tartozott). Végül pár ősz hajszállal később sikerült megoldania a problémát az okmányirodának. Az egész művelet kb. 3.000 forintba került amúgy, amit a felülvizsgálatért kellett fizetni. Az új forgalmi, illetve a típus átírása miatti törzskönyv csere ingyen volt.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
406-ost is így nyitották ki régebben a Savoya Park (Obi) parkolójában. Se feszegetés nyom, se semmi. Csak eltűnt apám aktatáskája a csomagtartóból... Onnan lehetett csak észrevenni, hogy nem volt bezárva a kocsi.
Akinek gyári riasztója van, annak oké a kulccsal zárás, de utólagossal nincs mit tenni. Utána kapott új riasztót a kocsi, de nem hiszem, hogy ezzel nehezebb lenne kinyitni. Elvinni talán...
-
megema
őstag
Ezzel ugyanaz a probléma. Ha elkapják a jelet, hogy rányomtad a riasztót, utána ki is tudják nyitni a kocsit... Vagy a riasztó nem vezérli a központi zárat is nálad?
Gyári rendszernél viszont kulccsal zárásra bekapcsol(hat) a riasztó is. Persze, ha úgy van beállítva. Biztos meg lehet oldani utólagosnál is ezt, csak szerintem nem jellemző.
-
megema
őstag
válasz pilóta #10288 üzenetére
Pakolhatóságról nem tudok nyilatkozni, de 406-osom van 2.0 benzines motorral. Egy dolog biztos. A motor nagyon jó konstrukció. Nincs vele gond, de ha mégis, akkor nem megy rá a gatyád. Szériahibák előfordulnak (pl. leeső km/h mutató), de ezek könnyen orvosolhatóak. Ajánlom ezt a cikket elolvasásra.
Jelenleg 7 km-es ingázásra használom Budapesten. Gyakorlatilag addigra melegszik be, amikor odaérek. Jelenleg 10.8 l az átlagom, de a nagy hidegekben 12 is volt. Dinamikusan használom, szóval ezen még lehetne finomítani. 70 km/h-nál, stabil gázpedálállással 4 liter körüli pillanatnyi fogyasztást ír a fed. comp. Szóval városon kívül elég kellemesen alakul a fogyasztása. Vegyesben, dugók nélkül még dinamikusan vezetve is elérhető 8 liter alatti átlag.
Gázosítani is lehet, nincs vele gondja. Ha gondolod kérdezz utána az Index-es fórumon, van pár gázt használó kolléga. 2.0-ást és 3.0 V6-ost is gázosítottak már sikeresen.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Szplöttyy #10334 üzenetére
Nekem is a B5.5 a kedvenc amúgy. Szüleimnek az van, az említett motorral, illetve 4motion és automata pluszban. Egy élmény vezetni, de ha valamit cserélni kell... Olyankor örülök, hogy 406-osom van. Másrészt nehezen is hozzáférhető minden. Egy szervóolaj-cseréhez mit össze nem kellett szenvedni... Tompított égőcseréhez meg ki kellett venni a légszűrőházat is. Kicsit zsúfolt a motortér.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Próbált már valaki vákuumos horpadásjavítást? Egy ismerősöm megcsináltatott így kisebb horpadásokat és pár nap múlva újra megjelentek...
Nekem mindenképpen egyszerűbb lenne, mint kikalapálni. Gittel pedig nem szeretném kitöltetni. Sajnos az első tulajnak hála elég szokatlan helyen keletkeztek horpadások...
-
megema
őstag
válasz VR6-Fan #11830 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű... 2.5 V6 TDI 4motion Passat: 9.7 kg/Le, 2.0 benzines 406: 9.9 kg/Le. A kettőt valóságban össze sem lehet hasonlítani... Ha már csak a gyorsulást nézzük papíron: Passat 8.2 mp, 406 10.6 mp. Ha jól rémlik. Azért ha a Passatnak nyomsz egy padlót, akkor elég rendesen ülésbe süppedős szituáció áll fenn.
Nemrég ültem Volvo C70 T5-ben, ami 270 Le-re van chipelve: 5.4 kg/Le. Ez már valóban durva. De nem annyival durvább a Passatnál, mint amennyire a kg/Le arány különbség alapján lennie kéne. Én inkább a kg/Nm arányt ajánlanám.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz VR6-Fan #11846 üzenetére
Ilyen értelemben fail, persze. Én csak arra akartam utalni ezzel, hogy a dinamikusságot nem feltétlenül a kg/Le arány mutatja meg, mivel ~ azonos arány mellett elég szép eltérések lehetnek.
Kinek mi a durva... Nem szoktam kifejezetten gyorsulgatni, így amikor unokatesóm elvitt egy körre a C70-nel, néztem egyet. Az azelőtti komolyabb élményem egy 360 lovas, kompresszoros Jaguar XJ volt. Ahhoz, és a V6 TDI-hez képest is elég komoly volt.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Sir Psycho #13003 üzenetére
Ez nagyon nagy! Amúgy lakott területen ki szoktam engedni...
-
megema
őstag
Én azért próbálok minden szabályt betartani, ha már sebességhatár +10-zel járok...
giigz: Köszi a megerősítést. Lassan nem ártana átnyálazni a kreszt, de most már megvárom az újat. Főleg, ha újra kell vizsgázni... Elég idióta húzás lenne, de nem lepődnék meg, ha tényleg az lenne a vége.
-
megema
őstag
Nem tudom mi lenne igazából... Gondolom rohangálni kéne a városban (BP), és ha esetleg utazni kell akkor se legyen kényelmetlen. Gondolom nem 2 ülésest akar, csak elnézett valamit... 600 ezer alatt kéne valami, ahogy sejtem ezekből. Totalcar-os cikket linkeltem neki kapásból, hogy legalább tudja mik a lehetőségek.
ABS, klíma, el. ablak és pár légzsák kéne szerintem. Meg ugye a szokásos... Alacsony fogyasztás és olcsó fenntarthatóság.
ati012: Én is pont ezt mondtam neki. De amúgy ezek a típusok, illetve modellek nem lennének rossz választás, nem? Csak a két konkrét darab (Clio - 2 ülés, Xsara - "tuning") nem az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Attól, hogy dízel nem feltétlenül kamu a km óra állás. Szüleimében 145k körül van. 2003-as. Mondjuk az jóval többért lenne kirakva, ha eladó lenne, mivel full-full 2.5 V6 TDI 4motion...
Persze, dízelekhez képest ez elég alacsony, de ha ránézésre nincs lehasznált állapotban, akkor nem feltétlenül tekert.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
- Aliexpress tapasztalatok
- Hisense LCD és LED TV-k
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BMW topik
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Erős asztalláb (Steelcase)