-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #91568 üzenetére
"Édes pofák vagytok ezzel az elölhátulgumival, közben meg az autók többségén superslick és/vagy ellentétes évszakos és/vagy 7+ éves gumi van, jellemzően a fentiekből kettő egyszerre, jójaz jelleggel. (ne legyünk naivak, itt a topicban is sokkal gyakoribb, mint elsőre gondolnánk)"
Már megszokhattad volna, itt a topicban nem gyakorlati problémákról van szó, hanem egy elméleti helyzetről szokott menni a diskurálást, ami általában csak keveseket érint.
Ha rajtam múlna mindenki vadi új Vredestein-nel járna...
"Nem tudom mit kellett volna csinálni, én reflexből némileg nagyobb gázt adtam amellett, hogy tartottam a kormányt, így az elöl húzó kerekek összeszedték a seggét és mentünk tovább."
Olyan kis erővel ment ki a hátulja, hogy amit csináltál az tökéletes volt, valószínűleg a szituáció is adta magát, hogy csak picit mozdul a hátulja, és mindenféle ellenkormányozgatás helyett pici gázzal ki tudsz belőle jönni. Nehezebb lett volna elrontani a szituációt, mint kijönni belőle.
Amit írsz a témával kapcsolatban, hogy előre kell a jobb gumi, az megállja a helyét, és igaz lehet, viszont amikor így megy el a hátulja, a jobb gumi hátra kellett volna. Legalábbis ilyen helyzetekre gondol valaki, amikor azt mondja, a jobb gumi hátulra kell.
"Azt nem tudom, hogy mit kellett volna csinálnom, ez sajnos hiányosság, olvasnék róla szívesen,"
Lehet olvasgatni is, a tréning is elméleti oktatással kezdődik, viszont a legjobb megoldás egy vezetéstechnikai tréningen való részvétel.
-
raczger
őstag
válasz
DeFranco #91568 üzenetére
Ugye ha az eleje megy el akkor alulkormányzottságról beszélünk, ez fentebb ki lett tárgyalva úgy emklékszem, viszonylag egyszerű összeszedni (gázról elveszed a lábad, nyitod a kormányszöget, helyzettől függően finoman elkezdesz fékezni). Baleset persze ebből is lehet, ha túl gyorsan mész be egy kanyarba és túlmész rajta, aztán bent is vagy az árokba (vagy falba). Ez is veszélyes, de azért ez közúti forgalomban ritkábban fordul elő. [link]
Ha túlkormányzott lesz az autó, akkor a fara tör ki, megelőzhet az autó hátulja, azaz megpördülhetsz. Ehhez egy sokkal gyorsabb reakció kell, hogy egyből ellenkormányozz, illetve érezni kell, mikor kell újra kiegyenesíteni a kormányt, mert ha későn kezdesz bele, akkor bebicskázik az autó. Télen ez bármikor megtörténhet, mész 60-al vidéki úton, egy enyhe kanyar és megcsúszik (ugye ennek szimulálására van a rántópad).
Ezen a videón elég jól elmagyarázzák szerintem a dolgokat: [link]
Elől kopott, hátul új gumi: nagyobb sebességgel nem fogsz tudni élesebb kanyarokat rosszabb útviszonyok mellett.
Elől új, hátul kopott gumi: Már normál sebességnél is bármikor kitörhet a fara, átlag sofőr számára teljesen irányíthatatlan lesz az autó.
Azért összességében az is kijelenthető, hogy nem jó, ha túl nagy különbség van kopottság szempontjából az első-hátsó gumik között, azt hiszed, mert elől fasza új gumi van, mehetsz bátran, aztán egyszer csak ott a baj.El lehet dönteni melyik a rosszabb.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #91586 üzenetére
Nem tudhatja? Hát látod mert ott jön szembe .... látod mennyi hely van, hogy közeledik milyen gyorsan. Bocs de arról meg ne az előző tehessen már, ha valaki nem tudja felmérni 50-el vagy 150-el jönnek-e szemben, vagy simán befér e vagy nagyon necces lesz-e. A villogás a legostobább dolog amit csinálhat, az mellesleg kinek az életét fogja megmenteni ha tényleg gáz van? Amúgy nem, nem erthető reakció, mert alapvetően két dolog motiválhatja...a tipikus ócska magyar na majd én megmutatom mit képzel ez nekem itt jogaim vannak nekem ez jár majd én jól kifejezem a rosszallásomat hogy mer ez itt előzni mindegy hogy 2km-re tőlem már be is fejezte végül az előzést de azért én majd jól kioktatom hozzáállás. A másik még siralmasabb, ugyanis remek helyzetértékelésre vall, ha érdemi reakció helyett (fékez, lehúzódik) ami a helyzeten javíthatna a villogás a legértelmesebb dolog amit csinálni bír, bravó ... az aztán mindenkinek nagy hasznára válik
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #91598 üzenetére
Nem pörgöm túl, a villogásnak milyen haszna van? Semmi ... mit jelez vele? Max. akkor érne valamit ha mondjuk egyáltalán nem látja, hogy jönnek szemben, de akkor meg kb annak nem ég a tompítottja. És ha tele van a töke, ha villog mi lesz jobb, az min segít, mit javít, mire jó? Nekem is tele van a hócipőm sokszor de mégse dudálok vagy villogok mindenkire aki megérdemelné ... vagy ez ilyen jóleső elégtétel érzés akkor, hogy igen tényleg megérdemelte akkor jó jogosan rávillogtam? Hát bravó ja, jól megmutatta ...
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #91598 üzenetére
Nem tudom mirol vitatkozunk, mert a toleraljuk meg segitsuk a gyengebbeket dologgal egyet ertek, errol szol vagy kene szoljon a kozlekedes ... hogy tortennek dolgok meg helyzetek,es azokra helyesen reagal az ember, mindegy hogy az mari neni hulyesege vagy mas. De most tok nem errol voltszo, arrol volt szo, baromi sokan nem tudjak felmerni a tavolsagokat ... villogni is ezert villognak sokan. Nem kell megvedeni oket, senki se akarja bantani oket, de attol meg teny teny marad, kurvara nem tudja felmeni a tavolsagot, ami ha tenyleg para van nem jon jol. Innen indult az egesz, a fekezestol. Nem kell megvedeni a gyengebben vezetoket, igen elfogadom hogy ott vannak az uton, igen tudom, hogy nekem kell rajuk vigyaznom. Attol meg sok ilyen van, es igen zavarnak mert para, es igen miattuk van egy rakas baleset.
Egyebkent sose elozok szuken. Meg ugy irod ezt, mintha csak szuken elozo sietos boyracer lenne az utakon ... nem tudom te merre kozlekedsz de sokkal de sokkal kevesebb van ilyenekbol, mint olyanokbol akikrol en beszelek.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz
DeFranco #91797 üzenetére
Bepattintod a helyére letámasztod az ülés lábát a padlóra és kapásból 1000x stabilabb mint bármelyik övvel rögzíthető gyerekülés. Ha beléd mennek oldalról netán borulsz egyet akkor is a helyén marad mert mereven a karosszériához van rögzítve. Én csak ilyenbe leszek hajlandó belerakni a kölköm majd ha valamikor megszaporodok.
Az öt ajtó pedig alap szerintem a gyerekeseknél. Három ajtós kocsiba napjában többször görbe háttal behajolva ki-bepakolni a kis krampuszt hátra a helyére nem valami nagy poén."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
kovacsroli
senior tag
válasz
DeFranco #91827 üzenetére
Egy jó barátom apja, rutinos szerelő nagyon régóta a mak-nál.
Azt mondta még soha nem volt gyertya cserélve az autón, be voltak vizesedve és szét voltak rohadva.Azt, hogy pontosan hogyan történt nem tudom, mivel nem igazán értek hozzá, mondta hogy menjek oda holnap reggel és nézzem meg...mondjuk az nem sokat segít.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #91983 üzenetére
Ahhha, szoval Ti nem vagytok öribarik
Hat nem tudom lehet....olyan regota nem követem a topicot, nekem eddig hasznosan segitett (es sokan masok is). De azert az is magara vessen aki elolvas egy velemenyt es azalapjan atformalja az eletet
Azert nekem amikor egyszerre 10 en irtatok meg, hogy a 30 k olajcsere periodus, lehet, hogy nem a legjobb a motornak, ott azert ereztem nemi hitelt
Amugy meg az ember a sajat velemenyet mindig szent es serthetetlen dologkent allitja be, hisz azt tapasztalta...
(#91873) raczger Szeeep tenyleg! Meg jöhetnek kepek
(#91984) neduddki Varosban nem kapcsolok lampat
Neha tankolok fuel savert, de csak ha max 1 eurocent a különbseg a masikhoz kepest
de most legközelebbi hazautamon ki fogom probalni az aral fullos dizelet...mar kivancsi vagyok
Sracok amugy egy mas kerdes. 180 ezres szerviznel az astra H 1.7 dizelnel mire erdemes ranezetni? Cseres lesz a vezerles, vizpumpa, olaj/gazolaj szürö es olaj ofkorsz. Van valami amit erdemes megnezki/cserelni? Jo lenne letudni mindent egybe ha mar ugyis szetbontjak szegenyket a vezerles miatt.
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #91983 üzenetére
Te milyen szandekos karokozasrol beszelsz? Nezz mar be a gumis topicba, miket szoktam oda irni...
Bar ha csak ezt a szandekos karokozast kifejtened, mar az is jo lenne. Benzin temat is objektiven foglaltam ossze, pedig itt sokan kijelentettek, hogy nem er semmit, en leirtam a tapasztalataimat, es azt is, hogy ne felejtsuk el, minden auto mashogy reagal a benzinekre. Olajcsere meg szinten sajat tapasztalat, 20k km volt az idealis periodus nekunk, ezert gondoltam felnyitom a szemeket, hogy nem csak a 10k letezik, persze itt is leirtam, hogy varosban kevesebb, uton tobb.
Na mind1, tenyleg kivancsi vagyok mivel okozok szandekosan kart.
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #91994 üzenetére
Ja ertem
Persze leirni mar nem tudod mivel okozok kart, csak mondani a semmibe... Mindig olyan feszultseg/ingerulet van benned, nem tudom, hogy ezt a 40k-s havi kaja hozza-e ki beloled, vagy alapbol nem boldogulsz valamivel, de hidd el, ha egy picit lazitasz, nem leszel ilyen gorcsos, szebben fogod latni a vilagot.
-
hdman
őstag
válasz
DeFranco #92056 üzenetére
1, Kettesben max kuplungot csusztatva. Az opel fokozottan nem szereti ha gurulás közben egyest szúrsz... Illetve végülis ez minden autonál más, attól függ, mennyire lassulsz le, de többségében én speciel kettesből megyek tovább a fosdízelemmel.
2, kell.
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
neduddki
nagyúr
válasz
DeFranco #92056 üzenetére
HI!
ki modta hog a kuplungut csusztassuk???? a gumit ko a zaszfalton oszt meodva: )
en szoktam indexel, edig ebo is nagy vita vagyonudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Rivaul
addikt
válasz
DeFranco #92056 üzenetére
2-be leheletnyi csúsztatással. Az enyém rohadt nehezen szokta meg mert soha nem ment 2k alatt előttem de mostanra gond nélkül felkúszik 1,1-ről 1,5-re. Ha 1-be tolod vissza az a váltónak se tetszik igazán 20 körül, legalábbis az enyém zokon veszi.
raczgerAz biztos hogy a hátsó két oldalér senki nem szól semmit, se műszakin se sehol. Nekem is körbe volt fóliázva de a szerelőm azt mondta kedv függő mibe kötnek bele így lejöttek. Elég a hátsó is. Ha szabályos is mind attól még a fánkevőt frusztrálni fogja hogy nem lát téged így megállít...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
biga
senior tag
válasz
DeFranco #92577 üzenetére
Ha féktávon belül szabálytalanul eléd hajtanak, akkor nem tudsz mit tenni. A féktáv persze nő a sebességgel, de ebben az esetben az autós hajtott szabálytalanul (nem adta meg az elsőbbséget az egyenesen haladónak ugyebár - ez is benne van a KRESZ-ben). A motoros a balesetben annyiban hibás, hogy nem megfelelően választotta meg a sebességét, ami miatt az ütközés ereje akkora volt, hogy abba belehalt. A balesetet az autós okozta! (ha elolvasod, a rendőrség szerint is, bár végül 50/50-re hozták ki)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #92581 üzenetére
Ha szabálytalanul eléd hajtanak és nem tudsz megállni (mert hosszabb a féktávod) akkor az idézett kresz szabályt megsértetted.
Ez mondjuk pont nagy hülyeség bocs, van a bizalmi elv, mész 90-el a főúton, nem fogsz minden kereszteződésnél lassítani 40-re csak mert látod van ott valaki és indexel kifele. elsőbbséged van, számítasz rá hogy megadják. Ha így kijönnek eléd mint itt akkor tehetetlen vagy.. motoros meg jó gyorsan is ment = kampó basszó. De amúgy jah egy ilyen kereszteződés előtt pont inkább elveszed a gázt mert elég gyakori a kifordulok eléd című sztori, pórul is járt a motoros barátunk.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
válasz
DeFranco #92581 üzenetére
Ha féktávon BELÜL hajtanak eléd, akkor NEM lehet elkerülni az ütközést (ez a lényege). Ez az autós durván féktávon belül hajtott a motoros elé, akkor is, ha kb 60-80-al ment volna (viszont akkor az ütközés ereje jóval kisebb lett volna, talán csak egy koccanás az egész). Tehát a baleset okozója egyértelműen az autós! A baleset súlyosságáért (és végső soron a saját haláláért) már a motoros szabálytalansága a felelős. Gondolom ezért let egy - sztem az autósnak méltányos - 50-50 a végeredmény.
bitpork. a cikk szerint nem. Csak összevágták a képekkel és az édesanyjával.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
raczger
őstag
válasz
DeFranco #92661 üzenetére
Szakmában dolgozik (autókhoz (újakhoz) alkatrészeket tervez főként), tényleg ért hozzá, csak annyit tudok mondani, hogy egyik haverom apjának ilyen motorja lett 150-200k km között hengerfejes, de ugye ez csak egy példa, még kevés
Mi is nézünk most anyámnak egyes fókát, de csak az 1.4-eset.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
hobizoli
nagyúr
válasz
DeFranco #92668 üzenetére
ooo, hat akarmit hengerfejesre lehet kuldeni, csak ugy kell hozza tiporni a gazt
es ezt akkor is sima ugy, ha 8k km-kent cserelsz benne olajat
nagyobb terhelsen tulmelegszik a viz [moderálva]egy kicsit lehasznalodott hutos autot nagyon tiporni sem kell, halal siman at lehet egetni a tomitest
ezekre meg ra lehet segiteni azzal is, hogy dzsuvasak az injektorok, es terhelesen beszegenyedik a benzin-levego keverek, ettol 900-1000fok fole melegszik a kipufffgazhomersekelt a idealis 7-800-rol, egyreszt jobban melegszik a viz is ettol - ha a huto mar nincs a helyzet magaslatan akkor a fenti elirt tortenet jatszik...-, es ettol a melegebb EGT-tol mechanikailag is elgyengul a tomites anyaga is
a melegebb gaznak a nyomasa is nagyobb, es azt a legyengult anyagot egy nagyobb nyomasu es homersekletu gaz terheli
a legszebb amikor mar be is kopog az égés, akkor egy 2000m/s-s nyomasloket is oda-oda basz neki----
ezzel el lehet menni 180fokig:
literje par ezer fizetotaller, es vizmentesiteni kell elotte a teljes(!) hutorendszert
4x jobban vezeti a hot, mint a viz, es 180fokig nem forr fel, fagyallo sem kell bele, minusz 40-nel sem fagy meg
[ Módosította: radi8tor ]
több drón kell ;P
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #92700 üzenetére
Az én lábam -0,5-1 liter
Ismerem a motorféket, ismerem a kigurulást, nem előzök fölöslegesen, beállok 90-100-ra, ha pedig előttem 80-nal megy valaki, akkor végig 80-nal megyek mögötte, ugyanis napi 10-20 km-t megyek országúton, totál mindegy az a 2 perc, ha végigelőzném a sort. Remélem elhiszed, hogy egy átlagos használatban összehozott 7 literhez képest aki akar, tud 6-6,5-tel menni.
-
ABE
őstag
válasz
DeFranco #92716 üzenetére
Mérve és comp szerint is. Akár a 100 lovas, akár 115-ös motorral, első és második gennel is. Még csak tatázni sem kell, hogy te legyél a sor elején az IFA, egyszerűen csak okosan kell kihasználni az autó mozgási energiáját. Azt aláírom, hogy vegyesben megkajálja a 7-7.5 litert simán, de ebben már város is autópálya is lehet. Ha tisztán országútról beszélünk, egyáltalán nem irreális a 6 liter.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #92719 üzenetére
A beszélgetés legeleje az lesz, hogy ne 100 és 110-zel menj, hanem 90-nel, és ha megy előtted 80-85-tel valaki, nem muszáj megelőzni. Persze ez nem hosszútávra vonatkozik, csak ilyen 10-40 km-re, amikor időben nem jön ki a különbség, fogyasztásban annál inkább. 90-nél megeszik 5,5-öt, 110-nél meg 6,5-öt.
80-90-nel mész, akkor lesz vegyesben 6-6,5 fogyasztásod, 100-110-zel mész, lesz vegyesben 7-7,5 fogyasztásod.
30 km-en 3-4 perc a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
Typhoon47
őstag
válasz
DeFranco #92885 üzenetére
+ végtelen.
Szép dolog, hogy szeretik a vasakat, de tanácsosztásra kéne tartaniuk egy jóval földhözragadtabb kollégát aki nem cserél kuplungot otthon magának vagy szereli meg a 25 éves autóját az út szélén egy közepes méretű sárgarépával és egy zacskóval."Education is important but big biceps are importanter"
Új hozzászólás Aktív témák
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Raspberry Pi
- Revolut
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eredeti Mazda alufelni-garnitúra