-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsoltip #193886 üzenetére
-Octavia 2 facelift 1.9 TDI, DPF nélküli motorral. Kap egy hajtókar csapágy szettet, aztán kimegy a világból, 2010 volt belőle az utolsó szerintem.
-Renault Megane 1.5 dCi 86 lóval. Bosch common rail rendszerrel nincs nagyon baj, kettőstömegű és talán még részecskeszűrő sincs.
-Fiatal, kis étvágyú, fél mérettel kisebb kombi vonalon Renault Clio Grandtour 1.5 dCi 90 LE, ez sem nyűgös, kapsz belőle 3-ért fiatal és keveset futott példányt, költségek minimálisak, ebben már persze van DPF.A végén szerintem is érdemes aláhúzni, napi bejárás mellett az évente autó árát pluszban elköltöd csak a bejárásra, havi 2-300k csak a kocsi. Tanulság: céges kocsi kell, és minél inkább teherautó, annál inkább el lehet számolni ki lehet fogni használtan is alapvetően személyautó típusokat, amik hátul át vannak alakítva, illetve négy előfordul 5 személy plusz teherre vizsgáztatott is (Focus mk3 esetén láttam ilyet). Úgy a cég megveszi egy összegben és elszámolja amortizációt, aztán ha letérdel, nem a te kockázatod egy drágább javítás. Ha meg többen jártok egy irányból, és együtt kapjátok a km alapú hozzájárulást a cégtől, úgy már kevésbé mellbevágó a költség talán saját fenntartásban sem, nem kioktatni akarok, csak minél több szemszögből értékelni a helyzetet
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaba #193894 üzenetére
Jaj, ne túlozzunk, csak túl sokat jártam utána ezeknek
Focus mk3 esetén ugyanaz a blokk, pár Ford tervezésű résszel, itt nincs se AdBlue, se FAP folyadék, csak gázolaj. Hátrány lehet, hogy ilyen futás mellett 2-3 éven belül nem kizárt a porlasztó csere, hátsó futóműre kellhet költeni talán. Viszont ahhoz is találni minden bokorban szerelőt vagy alkatrészt, mint a VW csoport típusaihoz, illetve ismertek a gyakoribb hibái.
Mondeo nekem kivételesen hátrébb lenne a sorban, bár megbízható és olcsón fenntartható, mégis jelentős plusz költség volna éves szinten. Spórolás meg könnyebb kisebb méretben, azért gondoltam, hátha elég a Clio
-
molnarpeter
nagyúr
válasz RaPiDsHaRe #193928 üzenetére
1 online időpont foglalás
2 üzembentartói szerződés kitölteni megfelelő dátummal
3 időpont kezdettel biztosítás kötni
4 bemutatni okmányirodában a 2-3 pont dokumentumokat és kipengetni az új forgalmi+törzskönyv árát -
molnarpeter
nagyúr
válasz nexus6 #194004 üzenetére
TCL szinten még mindig jobban jársz egy 1.9 SDI Polo/Ibiza párszázas ajánlattal, még úgy is, ha az 5-8 év végére nullára írod le. Egy autós háztartásba és plug-in hibridet néznék, ha elég a hatótáv a jellemző utakra - facebookon Ampera klubban találsz is valószínű excelt a költség összehasonlításhoz. Részemről minél olcsóbb az autó, annál kisebb lesz a költség a végén
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mézespálinka #194058 üzenetére
Gondoltak erre a svédek, egy állófűtés jellegű kályha melegíti elő a motort (hogy mindegyikben van, vagy csak a legtöbben, azt hirtelen nem tudom, mindenesetre anélküli példány nem rémlik hirtelen). Nézz be a facebook csoportba, ott van bőven olvasnivaló
Pure/csak villany módban tudtommal nem indít dízelt alapvetően, de mivel gyengébb az elektromos hajtás, padlógáz esetén biztonsági okokból rákapcsolja a gázolajos erőforrást is.
Klíma széria probléma, de futó példányok jó részére van gyári szervizakció kompresszort illetően, tisztítás meg kb 100-150 környéke, onnantól kezdve ki van húzva a méregfoga. V60service foglalkozik a dologgal alapvetően.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz youckey1981 #194151 üzenetére
Inkább jégeső kapta el szerintem. Borulás milliós tétel lenne. Kicsi összegek a káresemények, nekem nem tűnik vészesnek legalábbis...
AAA: mindent megvesznek, jót és rosszat is - ki kell deríteni, ez melyik lehetett
Érdemes lenne egy autó átvizsgáló szakembert kihívni a kocsihoz, és úgy eldönteni, reális-e az ár. Mondjuk szerintem ennyiből már inkább azt kell nézni, jó-e a motor-váltó, van-e jelentős rozsdásodás. Az, hogy 10+ év alatt valaki meghúzta a sárvédőt/lökhárítót, az nem tétel[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsoltip #194158 üzenetére
Jogos a száraz DSG para, mondjuk néha beesik hibás kézi váltó is a kortárs Octavia alapján. Ha automata kell mindenképp, akkor a hagyományos olajkavarósaknak lehet szerintem legjobban kitolni az élettartamát olajcserével, Toyota HSD még egyszerűbb. Egy Auris HSD kombi ha szóba jöhet, akkor rá kéne számolni, hogy jön ki a matek gázra alakítva, mármint benzinnel nyilván drágább volna...
Konnektor van a közelben?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz q13579 #194190 üzenetére
Opel Ampera... Most miért, az Opel az nem német? Na, szóval ilyen felhasználásra tökéletes Van több független szerviz, nincs kötve a kezed amúgy szvsz
Német vonalon amúgy szerintem pont ez a kategória, ahol már turbó és dupla kuplung nélkül sajnos nehéz megúszni. Illetve előfordul 1-2 hagyományos váltó, csak ott vagy nagy ccm miatt száll el a fogyasztás, vagy a motor szívás mellé így hirtelen belegondolva[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Coccolino_O #194491 üzenetére
MultiAir egység hibára érdemes tartalékolni, 1-2 elektromos apróság, szervó javítás. 155 alatt M32 váltó van [link], 170 lovasé talán megbízhatóbb.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Coccolino_O #194493 üzenetére
MAir egység szelíd számok
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Lacko32 #194556 üzenetére
Zafira téren ami infót összevadásztam:
1.4T esetén LSPI és főtengely lógás játszik [link], szívócső vagy közvetlen befecskendezős mivoltát illetően nem vagyok jártas.
1.6 CDTI esetén kuplung nyűg rémlik, illetve az egyik legdrágább tétel a vezérlés cseréje tud lenni, mivel egyrészt láncos, másrészt "hátul" van, a váltó levétele szükséges.
2.0 CDTI illik hozzá szerintem legjobban, főleg 1-2 tömítés tud bosszúságot okozni (olajpumpáét érdemes megelőzésképp cserélni), részletesen [link]; kézi váltó ha jól láttam F40 (=jó), automatának meg az olajcsere a lelke (jól karbantartott darabok Volvo vonalon 300k km felett járnak, speckó géppel átmosásos olajcsere népszerű).[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #194678 üzenetére
Nekem úgy rémlik, korrekt darab (Renault topikot olvasgatva)
CarNext = LeasePlan használt lerakat.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaben94 #194756 üzenetére
Árat csak maximumként nézve kicsit olcsóbbakat is mondok, mert annál kisebb az értékvesztés = kevesebb a km költség. Olcsó üzemeltetés szempontból az adagolós nyerő alapvetően, illetve ami nincs, az nem romlik el... Ha csak a legkisebb költség számít, akkor Lupo/Arosa. Olcsóbban ott van még a Saxo/106/Micra 1.5D, ott torziós hátsó híd felújítás (kivéve Nissan) és rozsda a fő probléma. Fölötte eggyel Ibiza/Polo/Fabia 1.9 SDI/TDI, illetve az Audi A2 talán belefér a keretbe (nem vagyok otthon a piacon, remélem kijavítanak), ott az alu bódé is segít. Vagy még Golf/Octavia/Leon/Toledo/A3 1.9 SDI/TDI.
Motort illetően ami el tud romlani, az költség szerint sorban:
-kamrás, adagolós szívó dízel: hengerfej javítás lehet, adagoló és porlasztó bontott vonalon max egy Deák, de elmegy rengeteget amíg nem kap étolajat és hasonlók
(többi közvetlen befecskendezős)
-SDI: adagoló és porlasztó szintén örök élet (esetleg tömítés csere), viszont itt már a hengerfej sem érzékeny.
-TDI: kettőstömegű lendkerék, turbó (tartós, de kor miatt nem örök), adagoló, porlasztó ugyanaz.
-1.4-1.9 PD TDI: előző, csak az üzemanyag rendszer bonyolultabb, néha kábel köteg csere, 1-2 PD rendszerrel kapcsolatos probléma megesik, és az üzemanyagra viszonylag érzékeny (adagolóshoz képest), szóval csak hibátlan állapotban érdemes venni, nehogy drága legyen a javítás (pl. PD elem vagy fészek gond)
-Common rail dízelek: ennyiért még részecskeszűrő nélküliek játszanak főleg, üzemanyagra szintén háklis, részegységek tartóssága múlik a gyártón is, talán a Bosch ilyen szempontból leginkább felhasználóbarát (alapból tartós, és van felújító ipar), itt némelyik típusban meg lehet úszni kettőstömegű nélkül.
Szóval olcsón közlekedni ezért vennék SDI-t, mert olcsóbb a kocsi is, és egy common rail porlasztó árán komplett motort kapsz. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ArthurShelby #195057 üzenetére
1.4 TSI szvsz ajánlható, ha VAG vonalat nézzük. Ilyesmi közepes szívó japán vonalon volt inkább jellemző szerintem, bár használati szokások függvényében akár egy hibrid/PHEV is jó lehet (illetve belefér a keretbe)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ArthurShelby #195061 üzenetére
Ha szívó motorokat nézzük, említett Volvo és akkor már szintén Ford vonalon az 1.6 (125 lóerőig) egy kiforrott, nem túl problémás motornak számít
Ezeknél már nincs vezérműlánc probléma, gyakorlatilag csak a kokszra kellhet költeni, de az is mondjuk egyszeri költség 100-200 ezer km között jellemzően. Viszont van annyival takarékosabb, hogy akár be is hozzá a különbséget szerintem, persze több évre megtartva.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ArthurShelby #195072 üzenetére
Ha van konnektor, Passat Variant GTE is van már 5-6 között, és akkor villannyal le lehet tudni a napi közlekedést, ingyen parkol, nem adózik, 8 éves korig gari is van ha jól rémlik.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ArthurShelby #195076 üzenetére
Ez esetben az Auris ideális lenne valószínűleg, ha rendszeresen van használva (nem 2 havonta, arra érzékeny az akku hosszú távon)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #195082 üzenetére
Ez milyen jellegű probléma, hajtás (a'la 2.0 PD TDI), vagy széthullik az állítható része?
Pont mostanában jártam körül a témát, 2.2-3.2 Puma motorok Euro 5-től hajlamosak bedarálni az olajpumpát, kenés nélkül meg nem sokat mennek el (volt is ilyen problémára rálátásom még úgy 3 éve, kár, hogy akkor még nem tudtam a részleteket). Ott simán annyi a megoldás, hogy az Euro 4 verzió fix fogaskerék pumpáját alá kell csapni, aztán irány a naplementébe. VW 1.6 TDI is változó pumpát kapott legutóbbi verzióban, de ott nagyon egyszerűen megvan oldva a 2 fokozat, és hiba esetén egy rugó a magasabbik nyomás helyzetben tartja a szivattyút (akár egy kamion légféke, ami mindig fogna, amíg nincs nyomás), az megnyugtatóbbnak tűnik. Illetve összehordok itt mindenfélét szegény motorról - MQB-ben az is Bosch üza. rendszert kapott, betyárböcsületre jár utólag +30 pont neki.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz p4radox #195142 üzenetére
Ha csak takarékos A->B jármű a cél, akkor szvsz korrekt az 1.6 CR TDI is, MQB platformot feltételezve. [link] Itt egy összefoglaló a gyengeségeket illetően, a rosszabb hírük valószínű az Octavia mk2-ben más beszállítótól érkező befecskendező rendszernek köszönhető Keret tekintetében ennyiért simán kapsz szép és jó 1.6-ot, 2.0 necces szerintem, azok inkább 4 környékén szoktak lenni, 1.4 TSI-vel egyetemben. Motor/váltó(?) bak hiba rémlik, hogy aránylag gyakori, beltérben bőrök hajlamosak csúnyábban kopni, magas futás mellett (taxi) 1-2 váltó hibáról hallottam. Automata 1.6 mellé száraz kuplungos DSG járt, 2.0 olajosat kapott, utóbbi tartósabb. EGR mindkét dízel esetén viszonylag gyakori hiba.
Az autópálya egyszerre hány km-t jelent? Ha van annyi, hogy tudjon regenerálni, szvsz abszolút vállalható rizikó a dízel.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Coccolino_O #195218 üzenetére
Keret? Amúgy SDI-t kell nézni
Ja tényleg, gondolom jobbkormányos kell... Fiat Grande Punto van olcsón, biztosítás kifejezetten kedvező rá, többit meg otthon tudod javítani. (Renault projekt megakadt?)[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Coccolino_O #195227 üzenetére
Csak hirtelen néztem rá, melyik milyen insurance group (nekem új az egész, szóval leírom - 1 a legolcsóbb, 50 a legdrágább). Nem vagyok otthon a piacon, de szerintem teljesítmény után "romlik" sokat, nem köbcenti:
Polo 2002- 1.9 SDI group 5
Golf 4 1.9 SDI group 9 (1.4 benzin szintén)
Swift 2005- 1.3 group 16
Agila 2000- 1.0 group 5, 1.2 group 7
Agila 2008- 1.0 group 4-5, 1.2 group 8
Grande Punto 1.4 8V group 6-7, 1.3D 75 group 9, 1.4 T-jet group 15
Jazz 2002- 1.2 group 12, 1.4 group 14 (mondjuk rozsdát itt már az éghajlat miatt érdemes erősen nézni).
Itt van még egy összefoglaló cikk, benne olcsón biztosítható típusok [link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen