-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz runner 125 #193199 üzenetére
Tényleg, Nissan vonalon a Pathfinder is jó lehet, bár nem tudom, mennyire nyűgös a 2.5 dCi belőle. X-trail 2.0 dCi jól bírja.
Kellő bátorság esetén A6 C5 Allroad quattro is megfelelne szerintem, és normál használatban le lehet engedni, terepen meg elég jól felemeli a légrugó, csak kell alá csapni egy kartervédőt ,meg venni egy donort hozzá (bár bontottan 15-ért is láttam már 2.5 TDI motort).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #193221 üzenetére
2-2.5 körül akad Punto 1.4 szívóval pl. Vagy koreai vonalon is érdemes lehet körülnézni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #193264 üzenetére
Turbó, leömlő el tud repedni emlékeim szerint, illetve M32 váltó. Városba busz helyett szerintem szívó, még ha gyengébb is 🤔 Féltengely, klíma állító nyűg rémlik még.
Focus esetén 100-101 lovas motor kő', rozsdát nézni, hátsó futóművet és szervót ellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gzbotii #193283 üzenetére
Rav4 2.0 D-4D 1CD-FTV egy korrekt motor (vezérlés csere picit drágább, de amúgy semmi különös korai hiba).
C-Crosser, 4007, Outlander 2.2 dízel motorja a PSA DW12, kiváló darab, ha belefér a keretbe (nem vagyok otthon benne, 2179 köbcentire szűkítve kiderül).
Ford Kuga 2.0 TDCI (DW10) is jó alapvetően, kézi váltóval.
Qashqai 2.0 vagy 1.6 dCi jók.
ASX esetén 1.6 dízelt keresnék.
Vitara 1.9 dízel korrekt motor, abból nem tudom, melyik verziót használták mondjuk (8 vagy 16 szelep - 8V a jobb fajta).
Régi X5 3.0 (M57) is jó amúgy alapvetően, bár ott a kezdeti években a hátsó hajtást szokták ajánlani.
Tiguan ha akad épkézláb példány a keretből, 2.0 CR TDI jó lenne belőle, ha keretből akad.
Emelt kombi nem játszik semmiképp? Autópályán kevésbé zabál, de ugyanúgy megugorja a padkák jelentette kihívásokat
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #193314 üzenetére
Olyankor motorfék, egész addig, amíg a kúszást el nem éri a sebesség.
Necces helyzetben megoldja az elektronika a nagy részét a dolgoknak, user csak nehezék, illetve tulajdonképpen az irányt kell megadni a kormánnyal. Másra egyszerűen nincs idő szerintem esetleg N-be lehet kilökni, ahogyan a kuplungot nyomná ki az ember.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gzbotii #193290 üzenetére
Emelt kombi: XC70 mondjuk (jó öreg 2.4D), vagy Octavia Scout drágábban, esetleg Octavia 4x4 (annak is emelt a futóműve valamennyire, és olcsóbbak), utóbbiak esetén 1.9 PD vagy 2.0 CR természetesen.
PSA: 2.0 HDI rokona a 2.2 ez esetben (DW10 és DW12), jól bírják, de a kisebbik fenntartása pár százalékkal szerintem alacsonyabb, már ha volt az adott típusban (pl féltengelyt kevésbé eszi a nyomaték, 2 literes gyakoribb és emiatt 1-2 alkatrész picit olcsóbb lehet hozzá, ilyenekre gondolok, de nem annyira nagy a különbség). -
molnarpeter
nagyúr
Bocsi, nem a kérdésre válaszolok, de főleg hosszú években gondolkodva én dízelt vennék Szóval:
Focus mk3 1.6 TDCI már van ennyiért szép példány, és annyival olcsóbbak, hogy simán kijön pl egy szett porlasztó csak az árkülönbségből, és akkor a tankoláson spórolt összeg megint marad a perselyben.
Megane 3 1.5 dCi 86 lóval még eggyel olcsóbban fenntartható szekér, mondjuk nem a leggyakoribb a piacon, de megbízhatóbb a 90 és 110 lóerős motoroknál. Befecskendező rendszer Bosch (tartós, mindenhol javítják nem vész pénzért), nincs kettőstömegű, talán ebben még DPF sem ha jól rémlik, mivel Euro 4.
Octavia 2 1.9 TDI 2010-ig volt épp, egyszerű motor, még nem common rail, minden bokorban van bontott alkatrész, strapabíró futómű, stb. Kifutó történet volt, szóval ezt is nehezebb ilyen fiatalon találni, de nem lehetetlen; hajtókarcsapágyak megelőző cseréje egyszeri költségként felmerül.
Írtad a tömegközlekedést, így a smog riadó sem érint különösebben szerintem. Ha meg csak a benzin, akkor gázszettel indítanám a karriert, 10 év alatt bőven bejön szerintem. -
molnarpeter
nagyúr
válasz chester99 #193398 üzenetére
VW Lupo/Seat Arosa 1.7 SDI motorral, vagy kicsit nagyobb méretben VW Polo/Škoda Fabia/Seat Ibiza 1.9 SDI. Adagolós szívó dízelek, nincs minek elromlani (se turbó, se kettőstömegű... és ha már itt tartunk, se gyújtógyertya meg trafó csere), fogyasztást spritmonitor.de oldalon meg tudod nézni, nagyságrendileg 4-5 literre kell gondolni. Rozsda a lényeg, hogy ne legyen rajta, illetve az utóbbi trió esetén váltó hiba lehet a korai évjáratoknál (mondjuk amiben van már 200 ezer km, az már vagy volt javítva, vagy nem érintett ). Jó sok amúgy az a 120 km, ha többen vagytok, jól eloszlana a költség, de egyedül elég húzós napi több ezer forintot elautózni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #193408 üzenetére
Mennyi a "GTK" és mennyből jönne ki a másik autó (ár, adók, stb)? "Egyéb" dolgokat ne nézzük, csak azt, ami a műszakira nagyon muszáj, meg vezérlés/fékfolyadék. Egy apró lakatolás árából ilyen használat mellett szerintem van még benne pár év, amíg nincs jelentős rozsda - ha most ilyen szempontból egyben van még
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz q13579 #193468 üzenetére
Azt, hogy előleg legyen foglaló elszáll, előleg megmarad (adásvétel meghiúsulása esetén). Mondjuk ha benéz az eladó egy eurofleet/carnext/hasonló helyre, akkor hamar le lehet tudni, és úgy lesz hová panaszkodnia hiba esetén, mármint sürgősen autót venni úgy kisebb kockázat.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #193484 üzenetére
Khm:
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #193541 üzenetére
Motor OK (dupla bespricc), legnagyobb kockázat a száraz kuplungos DSG, bár igazából már azt is javítják elég jól komponensenként itthon ahogy hallottam, szóval anyagi csődtől messze vagyunk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #193543 üzenetére
Ha választani kell, olejovics DSG-vel talán kisebb a hiba esélye, illetve tisztességgel cserélt olajjal kitolható az élettartam. Ilyen szempontból szokás szerintem a 2.0 csít ajánlani, mert motorikusan egy kutya, csak a váltó mívesebb szerkezet
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #193577 üzenetére
Juliska talán, de nehéz kérdés
Bár ebben a kategóriában előfordul azért egyszerűbb (DPF nélküli) dízel is, abból már a 90 ló is előrelépés, aztán legalább az üzemanyag költség segít a karbantartást finanszírozni. Gondolok a TSI vezérléscserére és kokszra, M32 váltó és féltengely felújításra pl.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #193581 üzenetére
Mindegyik kinézett típus és motor kombináció esetén van néhány jellemző hiba, ami persze nem feltétlenül érint téged a tulajdonlás ideje alatt, de nem árt kalkulálni velük.
közvetlen befecskendezéses motoroknál a szívó oldali koromlerakódásokat kellhet dióhéjas módszerrel eltávolítani (érintett az 1.4 TSI, 1.6T). Az M32 váltó csapágy probléma, és féltengely csukló kopás miatti remegés viszonylag gyakori dolog szerintem a Fiat/Alfa és General Motors (tehát Opel) vonalon. Továbbá drága alkatrész a vezérlésben az okoskerék, gondolok itt az 1.4 TSI motorra (maga a lánc még nem lenne vészes). Nem ismerem részletesen mindegyiket, VW dolgok pl. viszonylag jól dokumentáltak és sok helyen lehet olvasni róluk, de Opel dolgokban nem vagyok jártas, szóval nem teljes a lista. Csak amiatt dobtam be, hogy nehéz lenne kiválasztani közülük egyet úgy, hogy na az majd tökéletes lesz, inkább pénzügyi tartalékot érdemes képezni, bármelyik is legyen
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ádám16 #193629 üzenetére
2.0 HDi kellően erős és elég gyakori. 1.6 is jó, de gyengébb. A 2.2 picit ritkább, néhány dolog drágább lehet hozzá, jobban eszi a nagyobb nyomaték a dolgokat, stb. Egyik dízel sem rossz, de a 2 literes az arany középút szvsz
Magasnyomású alatti tömítés szokott ereszteni azt hiszem, egyszer meg kell csinálni festékkel vagy tömítő cuccal, úgy tartós lesz. "Pierburg szelep", avagy turbó geo vákuum vezérlő letérdel néha, nem nagy tétel. Ezek Mondeo alapján, lehet nem 100% pontos[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zarith #193662 üzenetére
Focus esetén a 100-101 lovas változat ajánlott az 1.6-ból Ott a hátsó futómű picit összetettebb, állapota ellenőrzendő.
Civic 7 szerintem jó értelemben egyszerűbb alapokra épít, illetve ami bonyolult benne, az kiforrottabb összességében.
Nem zárnám ki egyiket sem, talán érdemes állapot alapján dönteni[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Nekem Passat, nekem az valahogyan egy megnyugtatóbb közeget jelentett ország átszeléshez, de ErgoComfort opció hozzáadásával Mondeo-t illetően is vennék azért egy üléspróbát és tennék autópálya tesztkört (ezügyben illetékes kereskedő vagy flottakezelő kéne példányt biztosítson, ha el akar adni ), és csak utána mérlegelnék, melyik kényelmesebb. Octavia után összességében a Passat nagyobb előrelépés volna, csak ugye az ára is erősebb - Superb nem jöhet szóba?
Volvo is érdekes lehet, elsősorban ülés kényelme miatt.
Mondeo sem rossz, sőt, kifejezetten élhető lehet a plusz extrákkkal, pl az adaptív tempomat nagyon jól tud jönni sok napi km mellé szerintem, nameg korai sötétedés mellé jó a LED is... Viszont pl itthon 4WD szvsz fölösleges (2x fizet az ember - egyszer a szalonban, másodszor a folyamatos plusz fogyasztással). Színben ha van mozgástér, az alap kékkel lehet spórolni más extrára, én az olcsóbb fehérre böknék (ne melegedjen napon). Automata már hagyományos, motor maradt egyelőre a jól bevált PSA dízel. Felni ügyileg is maradnék alap opciónál. Szóval próbálnék picit módosítani a felszereltségen, ha van rá lehetőség (sávtartó, állófűtés, carplay/android auto érdekes lenne mondjuk). Na elnézést, ha irreleváns a dolog, és fix a felszereltség, csak flottás munka alatt végigpróbáltam néhány vasat. -
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #193727 üzenetére
Lancer 2007-2017 infók motorokról [link] Kicsit Google fordító ízű, de hirtelen ezt dobta a gép.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #193750 üzenetére
VW topikban dj79 fórumtárs rakatott rendbe majdnem ugyanilyet (Golfban), utána váltott Prius-ra, ahogy az előbb is ajánlotta koksz tisztítás és vezérműlánc nyomja meg a költségeket. 1.2 TSI esetén amúgy nincs okoskerék, ami miatt drága az 1.4 vezérlés cseréje, de olajfogyasztásra a kisebb teljesítmény miatt talán hajlamosabb kicsit - szóval érdemes megbízható forrásból származó példányt keresni. Az Octavia 3 már szíjas vezérlést használ, de az a generáció 3-3.5 millió legalább, a különbségből pár vezérlés kijön
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #193787 üzenetére
Pár dolog eszembe jutott, főleg általánosságban Sima hibrid pont rövid városi utakon, gyakori használattal ideális, az állás miatt lehetnek akku nyűgök (kérdés, mennyi idő lenne), Prius és tsai NiMH cellái érzékenyebbek rá. Konnektoros hibriddel ez a gond nincs, pl egy C-Max Energi lehet tetszene. Viszont erre a használatra egy megfelelő forrásból beszerzett dízelt vennék, autópályán az érzi jól magát, grátisz több százezerrel olcsóbbak, és kevesebbet fogyaszt, főleg nagyobb terheléssel/tempóval... vagy esetleg turbó benzin, aminek van rugalmassága 100 fölött, váltóval kavargatás nélkül (akár egy szíjas 1.4 TSI)
Tolatóradar olcsón és könnyen pótolható utólag, hátha anélkül találsz jó példányt
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- BMW topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Politika
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Videós, mozgóképes topik
- Raspberry Pi
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen