Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Ernő
tag
-
Dr. Ernő
tag
válasz Khelben #3534 üzenetére
"Ahol csak gyárak vannak 3-400 méterrel beljebb az úttól, ott senki nem megy 50nel."
Igen, de amikor a gyárból éppen kikocog egy 40 tonnás Iveco és kifordul 10-el az útra ahol éppen 100-al jössz abból még lehetnek problémák. Persze sokszor kétséges értelme van az ilyen korlátozásoknak de legalább figyelmeztett hogy kockázatos útszakasz.
-
Dr. Ernő
tag
Na tegnap autópálya Bp felé. Tömött, néhol hézagos sorok miközben a rendőrök a leállósávban (Skoda elfogó vadásszal) 20-al mennek. Micsinál az autós a sor elején? Satuféket nyom úgy megijed a rendőrtől, aztán persze a fékezési akció eléri a sor végét (ahol éppen én mentem, mögöttem volt egy kis hézag), de olyan szinten hogy kb 30-ra lassulunk le egyetlen rendőrautó miatt, miközben mögöttem százzal jönnek és épp hogy le tudnak lassítani. Na így okoz egy rendőrosztag tömegbalesetet. Önkívületi állapotban őrjöngtem a kocsiban.
-
Dr. Ernő
tag
válasz Khelben #3622 üzenetére
De igen. Sajnos rendőrök többször is okoztak már hasonló galibát. Az emberek ha rendőrt látnak akkor automatikusan fékeznek még akkor is ha nem hajtanak gyorsan, ugyanis ez egy önkéntelen reakció, olyan mint a pislogás az ellen nem lehet semmit tenni. Ezt a rendőrök is pontosan tudják és mégis forszírozzák a dolgokat.
-
Dr. Ernő
tag
Nem bizony gondolom néhányan emlékszenek erre a történetre:
(ezekután jobb ha mindenki a seggén marad)Az volt K. Csaba (44) kamionsofőr vétke, hogy túl nagy járműben ült P. Károly (58) Trabantjához képest. A trabist irritálta a piros lámpánál mögötte tornyosuló monstrum. Mérgében kiszállt gépkocsijából, fejbe lőtte a kamionost, majd mint aki jól végezte dolgát, elhajtott.
Az első hírekkel ellentétben a kamionos nem akarta leszorítani az útról a világoskék Trabantot, és nem is vágott elé a Leányka utcai felüljárónál május 10-én reggel. „Bűne” csupán annyi akadt, hogy ideges természetű autóstársának nem volt szimpatikus. Ilyen bárkivel megeshet, K. Csabának mégis ezért kellett meghalnia.Forrás:
[link] -
Dr. Ernő
tag
Most gondold el, ha hátul van a rosszabb gumi, akkor pl hirtelen fékezéskor a hátsó kerekek fognak előbb megcsúszni mivel a gumik miatt ott rosszabb a tapadás. Megindul a kocsi hátulja és nem fogod tudni összeszedni a holmit. Hátsókerék megcsúszást sokkal trükkösebb korrigálni, főleg annak, aki előkerékhajtású autókat vezetett eddig és arra vannak beállva a reflekszei.
[link]
A fehér Opel Vectrás reflekszei zseniálisak -
Dr. Ernő
tag
ha én elkezdtem előzni, neked a helyeden kell maradni, még ha mögöttem is vagy, nehogymár azt számolgassam még pluszban, hogy te vajon beférsz-e és aszerint kezdjek előzni
Ezzel nem értek egyet. Sokszor van olyan, hogy elkezdek előzni és a mögöttem lévő is jön. Ekkor kialakult egy kvázi bizalmi kapcsolat, azaz a mögöttem előző megbízik bennem oly módon, hogy számíthat arra, ő is sikeresen végre tudja hajtani az előzést, mert én ebben nem fogom akadályozni. És ha kell, segítem, jobban nyomom mint kéne, hogy ne legyen problémája.
-
Dr. Ernő
tag
válasz dabadab #4376 üzenetére
Leírom mire utaltam.
Ismered az autód és saját képességeidet látod szituációt, a fejedben összerakod az előzést és belekezdesz. Biztos vagy benne hogy minden oké lesz, mivel megtervezted. De bármikor előállhat egy olyan dolog, hogy mire befejeznéd olymértékben megváltozott a szituáció, hogy dőlt a terv, az eddigi biztos, hogy meglesz, biztos hogy meglesz?-re vagy most mi legyen?-re változik. Ez nem jelent feltétlenül vészhelyzetet, csak lehet hogy kicsit mozgalmasabb lesz a befejezés. Előfordulhat olyan, hogy hibázol (mindenki hibázhat), rosszul rakod össze a dolgokat a fejedben, elszámítod, rosszul tervezed meg a dolgot. Lehet, hogy megkezded az előzést már bőven kinn vagy és vissza kell jönni, vagy picit határozottabban kell besorolni és nem biztos hogy oda, ahova tervezted, persze csak akkor tudod ezt megtenni, ha nyugodt tudsz maradni, ha találkoztál már vészhelyzettel és tudod kezelni, hogy a biztos nem olyan biztos. És sokan mivel nem találkoztak még vele, mert mindig biztos voltak a dolgukban, nem feltétlenül tudják mi a helyes teendő. A fent leírtak nem egy sima gyakorló előzésre, hanem komplexebb szituációkra vonatkoznak elsősorban.
Ezért kérdeztem: mindig biztos vagy?, lehet de semmi sem biztos, erre azért nem árt felkészülni, fejben is. -
Dr. Ernő
tag
válasz Khelben #5157 üzenetére
Ezzel arra próbált utalni, hogy a kisebb tömegű járműnek kisebb a tehetetlensége, azaz ha megindul a cucc alattad a kisebb tehetetlenség miatt könnyebb „összeszedni” az autót. Tehát egy 600 kg autóval nyilván sokkal könnyebb kezelni kritikus helyzeteket (pl megcsúszás), mint egy 1200kg-sal.
A lejobban egy drift versenyen lehet ezt látni, ahol könnyű autók csodálatos módon irányíthatóak viszont egy nehéz autóval, hiába van benne erő, nem lehet olyan gördülékenyen kivitelezni a szűk kanyarokat ill a kanyarváltásokat a nagy tömeg miatt, továbbá a korrekciók is jóval nehezebben mennek.A másik, hogy ma már egy nagy tömegkülönbség sem jelent feltétlenül kritikus helyzetet ütközéskor a kisebb tömegű jármű számára ha annak biztonsági struktúrája jól kialakított.
Lásd: 1300kg VS 1900kg ami jelentős különbség
[link] -
Dr. Ernő
tag
Ez a következőt jelenti. Nekik nem kell igazolniuk feléd semmit. Te mondhatod nyugodtan azt hogy nem fogadod el a dolgot, elhajthatsz a helyszínről stb, meg sem kell állnod. Joguk van megállítani?, dehogy van, megállsz?, dehogy állsz meg csakhogy….
Az önkormányzat (vagy a „vállalkozó” de ez már egy másik tragédia) ugyanis baszik rá és a rendszám adatok alapján, kiküldi a csekket a tulajdonosnak, hogy fizessen. Van erre 30 napod. Nem fizetsz, szabálysértési eljárás kezdeményeznek a rendőrségen az ügyben, ugyanis megtehetik majd, mert „igen szigorú jogi és műszaki feltételeket” fognak teljesíteni. Az önkormányzat ezt ma is megteheti (pl tilos parkoláskor). Ezután lehet szarakodni.
(a „vállalkozó” átadja majd az adatokat az önkormányzatnak aki feljelent ha nem fizeted be pl 150.000-et zsebből)Szeretném, ha mindenki látná, miről van itt szó.
Kulcsmomentum: „….mérést végző vállalkozás indokolt nyereséghányadával (idézet a rendeletből) együtt…..„
Remélem mindenki látja azt hogy a büntetések a magyar átlagkeresetekhez viszonyítva köszönő viszonyban sincsenek. Azt is látni, hogy repkednek a levegőbe az 50-150 ezer forintok, azaz jelentős összegek. Azt is látjuk, hogy a rendszer még el sem indult de már „vállalkozásokról” beszélnek. Tudjuk, hogy mindenképpen fizet valaki, hiszen ha nem azonosítható hogy ki vezette az, autót a tulaj fizet. (elintézték ez csak előszele volt a dolognak) Azt is mindenki érzi, hogy nagyon könnyen össze lehet szedni egy büntetést még akkor is ha görcsösen betart majd minden szabályt, ugyanis jól ismerve a hazai viszonyokat (kinnfelejtett tábla, éppen egy pótós ifa állt a 30-as tábla előtt egy bazinagy ponyvával stb) majd szó szerint vadászni fognak az autósra. (ne felejtsük el kulcsszó: vállalkozás) Ez egy nagyon jó bevételi forrás , bizonyos „vállalkozásoknak”(köröknek) melyek működését majd ugye valakik engedélyezik, akik esetleg éppen érdekeltek bizonyos dolgokban. Rövid idő alatt „törvényi háttérrel” szedhetik meg magukat emberek 0 munkával. Ugye mindenki tudja azt mit jelent és hogy hívják.
Ez nem ló tulsó oldala (bár csak ennyi lenne) ennél sokkal roszabb. -
Dr. Ernő
tag
közvetlen és közvetett eredmények……
Komolyan mintha nem ebben az országban élnél. Tudod nem lenne ezzel baj hogyha nem itthon lenne erről szó hanem mondjuk a svédeknél. Akkor hinnék a dologban, de itthon mikor nyilvánvalóan jól előkészített dologról van szó?
Talán el lehet fogadni hogy egyik napról a másikra mondjuk 1000% -al növeljék a piroson áthajtás büntetését(nem vicc korábban 10e volt most 100e). Oké emeljék meg a büntetéséket remélve hogy kevesebb lesz a baleset és reméljük úgy is lesz. Dehogy ezek a dolgok vállalkozások kezébe kerüljenek az nonszen. Nyilván te is tisztában vagy azzal hogy a „parkolótársaságok(vállalkozások) ” hogy szedik a pénzt, rengeteg a visszaélés, trükközés.
Figyelj jön X keres havonta ilyen-olyan úton nettó 1 millát. 300 lóerős sportkocsival jár. Szerinted? X-et bemérik a pl a zsaruk, megáll fejenként kioszt 50-100ezret és szevasz megy tovább útjára. Neki nem számít 200-300 ropi. Vagy megbeszéli majd a „vállalkozóval”. Nyilván meglesznek a csatornák. Aztán ugyan úgy gyorsan hajt, mert ugye ő lazán ki tudja fizetni a gyorshajtás díját.(más: menetelmi jogos tetvekre persze nem vonatkoznak a szabályok, ki van ez találva ) Olyan szinten elharapódzhat a korrupció hogy az embertelen. Gondold el a zsaruk (vállalkozók)néhány perc alatt kereshetnek nettó 100ezret.
Másik Józsibácsi jön az 1200-es Ladával 70-el bemérik a 30-as táblánál. Józsi bácsi aki azt se tudja, mi az hogy gyorshajtás, elnézte a táblát, fizethet 100ropit. Persze nem tudja kifizetni, ezután pedig „Józsibácsi tessék a nevünkre iratni a házát akkor elengedjük a büntetést.” aha láthatóan a dolgok összhangban vannak. -
Dr. Ernő
tag
Nem haragszom sehol nem állítottam, hogy a korrupció csak az egyik féltől függ.
Természetesen az éremnek két oldala van, jó és rossz, sokan arról beszélnek, hogy az új szabály milyen jó és milyen pozitív eredményei lesznek, mert lesznek pozitív eredményei és lesz jó hatása. Ez az érem egyik oldala, látom, de másik oldalt is látom, a rossz oldalt.
Közvetett és közvetlen eredmények, talán nem voltam elég érthető, az egyik közvetett eredmény a korrupció növekedése.Szóval szerinted az teljesen korrekt emberbaráti és empatikus, hogy az említett Józsi bácsi akinek havi jövedelme nyugdíjból mondjuk 80 ezer forint ugyan annyit fizet mint az akinek 3 luxusautó áll a garázsban és röhögve kifizeti a 100ezer forintos büntetést, Józsi bácsi meg majd belerokkan? Szabálysértést követett el IGEN, arányos a fizetendő büntetés NEM
Nem kell ahhoz elvarázsoltnak lenni, hogy valaki azon is elgondolkozzon, hogy nálunk az élet más területein miért nincs ilyen keménység? Foglalkozott valaki azzal, amikor egy srác a nyomvályús úton esőben felúszott és kiforgott a 40 tonnás kamion elé? Megbaszták a közútkezelőt vagy az önkormányzatott mondjuk 5 millára az életveszélyes útállapotok miatt? Valakit megszopattak már ezért mert az utak nagy része kátyúval van tele ami amellett balesetveszélyes súlyosan károsítja a gépkocsit is?(igen amúgy megszopatták az autósokat) Tilos helyen kel át a gyalogos fizet 50ezret? Kivilágítatlan biciklis épp hogy nem ütöd el fizet 30ezret? Mozgássérült helyre beáll a paraszt fizet valamit? Kamion előz M0án az előzni tilos táblánál fizet 100ezret? X parkolótársaság nyilvánvalóan trükközik, hozzávágtak több 100 ezres büntetést? És lehetne a végtelenségig sorolni.
Mi a legegyszerűbb? Mivel nincs meló? Kiről lehet lehúzni pénzt gyorsan könnyen? Az autósról. Ha erről van szó szárnyal a fantázia, azonnal születnek szabályok, gyorsan pikk-pakk.Ilyen parkoló társaság, olyan benzinadótartalom, teljesíményadó, ilyen átírási költségek, ilyen-meg olyan regadó. Ha arról van szó hogy fehérítsük ki a gazdaságot, hogy épüljön M0, hogy miből épüljenek elkerülőutak, hogyan lehetne az útállapotokat -1ről 0-ra felhozni, hogy üzemeltessük ésszerűen a vasutat, BKV-t stb stb stb akkor persze mindenki kussol és nem tudja mi a teendő mert ezzel meló van sok-sok meló ehhez érteni kell nem csak lenyúlni kell tudni.
Persze „Azt meg leszarom” hát ez az….
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Ernő
tag
A rutin:
[link] -
Dr. Ernő
tag
Tolatószenzor ill kapunyitó lehet rádióson kívül lézeres is, ahogy sok blokkoló kettős funkcióval rendelkezik, azaz használható parkolószenzorként is.
Mindenesetre én nem ismerem pontosan a szabályozást, viszont nyilván (mivel gondolom szakemberek fogalmazták meg) meg van különböztetve mondjuk a rádióhullámra és a lézerosztály szerint a sugározható teljesítmény mértéke és időtartalma. A lézeres sebességmérők és blokkolók a teljesen ártalmatlan Class-1 osztályt használják mely nem bocsát ki semmilyen káros sugárzást.
-
Dr. Ernő
tag
Erre szitura volt a Rém Rendes családban egy jópofa jelenet.
Röviden:
Al Bundyék a régi Dodge-ot akarják lecserélni és vesznek hitelre egy piros Ford Mustang cabriót. Persze nagy volt az öröm Bad a fia megszólalt:
"hú mit fognak szólni a csajok, ha meglátnak ebben az autóban. "
Erre Kelly, talán ezt:
„Nézzétek azt a szánalmas srácot az apja autójával” -
Dr. Ernő
tag
„gyorshajtásért már ki is postázták a határozatot”
„A 7 traffipaxunk nonstop mér”
„A rendõrök munkáját megkönnyítette, hogy nem kell leállítaniuk a gyorshajtókat.”
Érdekes hogy bizonyos esetekben, a dolgok úgy mennek mint a karikacsapás egy svájci óra pontosságával és egy sztahanovista szorgalmával főleg ha sok könnyű pénz van benne.
Bár csak más területen is akár 10-ed ekkora lelkesedéssel és hatékonysággal végeznék a dolgukat a zsaruk. -
Dr. Ernő
tag
válasz feel good #9628 üzenetére
Vegyél lézerdetektort. Nem azér mert használ hanem azér mert legalább jelez ha mérnek és
legalább tudsz róla (ha nem vetted volna őket észre) hogy esetleg lehet valami bünti ha kicsivel gyorsabban mentél a kelleténél. Ráadásul az is kiderülhet hogy hol mérnek rendszeresen. Mivel esetleg befizetésről van szó nem fognak 60 napot várni. A bizniszt tolni kell.... -
Dr. Ernő
tag
válasz Integra #9671 üzenetére
Nekem múltkor az volt hogy a zsaruk az autópályán a leállósávban mentek 20-al. Mindenki totál beszart és lassítottak de olyan szinten hogy úgy feltorlódott a sor a nagy forgalomban, hogy amikor beértem a végét szinte meg kellett állni! Aztán persze majdnem telibevertek hátulról.
-
Dr. Ernő
tag
válasz deicide #10476 üzenetére
Én már azt megtanultam (piroson áthajtásos baleset szemtanújaként ill 2X majdnem elcsaptak a zöldnél), hogy a zöld jelzés csak és kizárólag tájékoztató jellegű információ, túl nagy jelentősége nincs, elvileg elsőbbséged van gyakorlatilag azonban bármi lehetséges. Én már akkor sem lépek le járdáról vagy indulok el a kereszteződésben alapos körültekintés nélkül, ha zöld a jelzés. Néha szoktam nézni, ahogy zöldre vált a gyalogos átkelőhelyen a lámpa és elindulnak körültekintés nélkül. Ez halált megvető bátorság azt hiszem
-
Dr. Ernő
tag
Egy komoly szituban mire így megállsz lemegy a nap, vészhelyzetben meg nem azt pontot fogod keresgélni (azaz belőni) ahol éppen még nem blokkol erre nincs idő. (ha erre van idő az nem vészhelyzet) Satu amíg lehet majd felengedéssel iránykorrekció és így tovább. Előre fejben megtervezett, összerakott pl határon megcsinált kanyarvételnél lehet az éppen még nem blokkol technika.
-
Dr. Ernő
tag
A zöld jelzés "tájékoztató jellegű információ"
-
Dr. Ernő
tag
válasz Integra #11416 üzenetére
Én már semmin nem lepődök meg. Legutóbb megyek a Hungárián gyalogosátkelő előtt éppen pirosra vált, megállok a külső sávban, jön egy másik autó az megáll a legbelső sávban a középső üresen maradt. Egy nő lelép a zebrára éppen előttem jár, mikor annak ellenére, hogy ketten állunk a felfestett zebra előtt, piros a lámpa és egy gyalogos van az úttesten egy Astra kb 40-el fékezés nélkül középső sávban elmegy közöttünk, át a piroson, elmegy a nő előtt aki hirtelen azt sem tudta mi fasz van. Arra a napra be is fejeztem a közlekedést
[ Szerkesztve ]