Új hozzászólás Aktív témák
-
Akula
őstag
válasz Elemental #48162 üzenetére
szőrszálhasogatás, belekötsz szavakba.
a kresz ezért egyértelműbben fogalmaz, hogy tilos és kész. igen, ha így írom, akkor sem érnének haza időben. amiről te beszélsz az a szabálykövetés vs. ésszerűség. de ez a téma ezen a mostani beszélgetésen jóval túlmutat."Akula Sub, ready for the deep!"
-
bul07
nagyúr
válasz Elemental #48197 üzenetére
Én úgy tanultam ezer éve hogy ha szándéka van átkelni már elsőbbsége van
Ha határozottan a zebra felé tart akkor már át kell engedniDe tényleg rég volt
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Szoszo94
őstag
válasz Elemental #48335 üzenetére
Én sem várom el, nincs is szükségem rá a viszonylag erős autóm miatt - azonban én is behúzódom a belsőbe, ha van rá lehetőségem és nem zavarom a forgalmat. Mindenkinek kényelmesebb így, nekem nem kell fékeznem ha úgy érezné befér elém mielőtt felgyorsult, neki pedig van ideje felgyorsulni, nem tolja senki hátulról.
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
dh66e
veterán
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #48915 üzenetére
...én ilyet még nem láttam, viszont az gyakoribb, hogy több embert látok fülre tapasztott telefonnal, mint 2kézzel a kormányt fogva és rengeteg esetben kistehert látok úgy kanyarodni, hogy 1kézzel nyomja a fosőr fülére a telefont, másikkal kormányoz és próbál bűvészkedni, mert esetenként váltani sem ártana
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Viszlát
addikt
válasz Elemental #48915 üzenetére
Wow, ritka csoda, de jó hallani, hogy még vannak ilyenek. Nagyon megérződik a lecsökkent rendőri jelenlét az utakon sajnos... A telefonálást pedig könnyű lenne kiszűrni, sőt, lehetne módosítani a büntetési tételt úgy, hogy ha olyan autóban intéz hívást az illető amiben van BT, akkor a bünti a triplája lenne.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
válasz Elemental #49214 üzenetére
" hiába nem szokott pofont kapni, akkorát lekevertem volna neki, hogy biztos nem köszöni meg."
Bravó. Tehát elindult, mert azt tanították neki (iskolában, oviban), hogy elsőbbsége van és éljen vele - erre megbünteted.
#49215: Én sem értem a topikcímmel szembeni topikhangulatot... Ahogy fentebb is írtam, kicsit finomítva: zebrától 1méterre lévő, orrát a zebra irányába tartó gyalogos = sárga, a zebrára lépett gyalog = piros. Ennyi. Nem érdekel, hogy "amásikishibázott" (nem, az elsőbbségével élt), itt egy hivatásos sofőr művelt olyat, amit néhány "kopaszbömbis" szokott művelni. Aki a tagot a legkisebb mértékben is felmenti, indulhat kiradírozni az országban lévő összes zebrát és csatlakozhat az elsőbbségadás táblákat a MÉH-be szállító lelkes gyöngyösi úttörőörshöz.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
-
BigBear
senior tag
válasz Elemental #49247 üzenetére
Ez így helyes.
Később, tapasztalattal már úgyis érzékelni fogja, mikor ér át, illetve elég messze van-e a jármű, hogy elinduljon. De alapnak ahogy mondod, tökéletes és helyes szerintem is.Más. Autósok szemében tuti én vagyok a gyökér, de autóval közlekedve ahol számítok gyalogosra, ott nem azt figyelem, hogy lelép-e a gyalogos, hanem azt nézem, hogy közelít-e a zebrához. Ha igen, elveszem a gázt. Nem kell azonnal fékezni, ez sokszor éppen elég.
Sajnos nap mint nap látok barmokat, akik inkább gázt adnak, nehogy lelépjen a gyalogos. Na ezeket simán el lehetne tiltani egy kis időre.[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz Elemental #49725 üzenetére
Nem azt mondom, hogy mind ilyen, de azért a legtöbb sportoló vagy messziről annak látszó(pl. én ) sokkal inkább kulturált közlekedés terén, mint a péniszhelyettesítőn tekergők és a biciklit szükséges rosszként használók.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
syberia
veterán
válasz Elemental #50292 üzenetére
Oroszországban ez a tuti mentalitás! Csak nehogy fogorvos legyen a vége.
(#50291) mezis: Budapesten is sok helyen elengedik a kerékpárosokat, én bringával az autóst, ha olyan a közlekedési szitu. Jobb a civilizált hozzáállás egymáshoz, bármilyen járműről legyen szó.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
-
dh66e
veterán
válasz Elemental #51832 üzenetére
Csak ment, nem tudom hol járt az agya.Természetesen két kisteherautó közül lépett ki a zebra meg 20m-re volt.
30-as tábla van be is tartom mert itt egy buszvégállomás ,már volt itt hogy egy sprinter szaladt az induló buszhoz,de azt már éreztem hogy célirányosan szalad és eszébe nincs megállni.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Elemental #52191 üzenetére
Hát figyeltem nagyon hogy merre moccan a sávjában
Amúgy azt kell hogy mondjam hogy Szolnok alatti 4-es, már nem olyan mint régen, sokkal nyugodtam lett a közlekedés mióta a tranzit kamionok, meg a Románok többsége a M3->M35 jönnek
Olyat hogy hosszú hétvége után első munkanapon Szolnoktól-Berettyóújfaluig csak pár kamiont keljen megelőznömAmúgy ma teszteltem a meglévő M44-est is, elég normális
Az is vicces hogy az is az alföldön épült mégse emelték 5-9m-re mint a M35 Debrecen->Berettyóújfalui szakaszánál tették
Tényleg annyira kiemelték az autópályát hogy a környező földeken lévő villanyoszlopok tetejével van egymagasságbanAmúgy vicces lesz hogy Berettyóújfalu és a Román határ között híd, hátán híd lesz azon a 20-30Km-en
Pletykák szerint azért kell annyi hidat letenni mert már volt legyártott híd amit máshova szántak csak nem épült meg és az ide el kellet sózni, nem véletlen hogy méregdrágán építikAmúgy youtube kicsit ront a felvétel minőségén nem ennyire Sz@r
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
válasz Elemental #52400 üzenetére
Talán építeni/bővíteni kellene modern atomerőműveket nem pedig szenet, gázt stb égeti. Nem is értem miért használnak még ilyen elavult megoldást amikor ott van az atomenergia gyakorlatilag minimális szennyezéssel.
Ilyen formán tényleg többet árt az elektromos autózás a környezetre mint amit használ.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
tyielow
aktív tag
válasz Elemental #52400 üzenetére
Szép lassan át kell állni a szél-víz-atomerőművekre, aztán kedvező energiamix-szel máris barátságos lesz a dolog.
Én Gajdán tanár úr fél órás videóját néztem meg youtuben, az is elég korrektül kiemelte a kutatásból a lényeget. Korrekt összehasonlításnak tűnik.Viszont néha úgy érzem hogy a németek is csak álszent módon tolják ezt a ZÖLDséget, igazából nem a CO2 érdekli őket, hanem a piac meg a nyereség.
Ahogy a nemtom milyen Úr mesélte a győri előadáson: azért mert az EU-ban szabályozol, a cégek kitelepítik a gyártósorokat, sok CO2-t pöfékelve kínába, majd visszautaztatják hajókon az anyagot európába, a Föld ugyanúgy nyeli a CO2-t... nem lett a folyamat környezetkímélőb.
Mint mikor az EU torkán nyomják le az emissziós értékeket, hogy így meg úgy megfelelni, de Indiába meg egyéb szutyok szennyező helyen nem teremt rendet senki[ Szerkesztve ]
YouTube: toty1ka
-
-
maajsz
senior tag
válasz Elemental #52516 üzenetére
Pontosan. Viszont az "erő" gyakorlatilag nehezen értelmezhető, azért lett kitalálva hogy némely problémákat matematikai szempontból könnyebben megközelíthess.
Valójában a lendületmegmaradás törvényéből volt azt hiszem még mechából erről szó. Ahogy a tanár keze "lendületet vesz" és arcodat éri, úgy annak a lendületnek egy részét a fejed veszi át és mozul el valamerre (mozgási energia formájában), többi része pedig átalakul és rezgések formájában megy végig az arcodon ("slo mo" vidiknél ez jól látszik a YT-n), majd a csontozatodon és úgy "befelé" (ha elég erősen üt meg agyrázkódást kapsz ) míg az összes energia nem disszipálódik valamilyen formában. Persze közben az ő tenyere is kap az energiából, ugyanígy rezgések formájában, csak ugye a tenyerén jóval keményebb a bőre így ott nem tud olyan látványos lenni mint az arcodon, hanem valami magasabb frekvencián történik de csípni fogja neki is rendesen (a bizonyíték hogy a betonnak is "fáj" ). Végül pedig tovább lendül a keze míg nem állítja és kvázi ott "fogy el" az elején az ütésébe fektetett energia.
(#52518) Lauda
Viszont itt akkor is ki kell emelni, hogy a betontömb mozgási energiája. Itt van talán a kavaródás a nyelvezetben, hogy szokás úgy mondani "hétköznapias" kifejezéssel, hogy a betontömb nyelte el mozgási energia formájában.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Elemental #52745 üzenetére
Nem vagyok "úgy oda", ha megelőznek. Nem fáj.
Előzékeny sofőrnek tartom magamat (viszont szeretek menni ) .
Sőt, ha kell, jelzem is, hogy mennyé' pajtás, én ráérek (motorosoknak meg főleg).
Lakott területen belül is aki akar, had menjen. De ha már többel megyek, mint a megengedett (ha csak 1km/h-val is), akkor ne jöjjön a seggembe, és ne akarja szétb.szni az ideg (mert engem nem fog, az biztos... inkább hangosabbla állítom volume gombot, had bömböljön a Tankcsapda); más is van az úton nem csak ő. A kollégámról meg nem is beszélve. 110m távolságot nem bír motorfékkel menni? Nekem amúgy mindegy, mindenki közlekedjen a saját tempójában, stílusában - ez rendjén is van; de ne veszélyeztessen mást.
Autópályán sem fogom megérteni azokat, akik azt várják, hogy megnyíljon előttök az út, mert ők 170-nek akarnak menni - holott 110-zel megy a belső sáv... és ekkor jön a jobbról előzni próbálkozás...
Meg ha valaki balra kanyarodik, és megvárom míg befordul, abból már majdnem volt bajom - parkolóba mögöttem bevágott a szöszi, onnan akart kikerülni (megelőzni). És a balra kanyarodó pont bekanyarodott, én elindultam, a szöszi meg a parkolóból akart kivágni elém. Jó nagyot kellett fékeznie, és nekiállt mutogatni... Hangerő fel... ennyi volt a megoldásom a témára.Én is megelőzöm azt lakott területen kívül, aki 80-nal megy, vagy nem az én tempómban. De nem akarok belőle ügyet csinálni. És nem is fogok. Ez nem harc, és nem is verseny.
Ha valaki 90-nel megy, és nem tudom megelőzni, nem állok a seggébe, hanem előre gondolkodván kémlelek előre (és hátra is), hogy mikor biztonságos; kissé lemaradok, és lendületből előzök, ha kell.
Traktor után is megyek 2km-t, ha nem lehet előzni, de 6 kocsiból álló sort is megelőzök, ha csak 60-nal mennek ott, ahol 90 a megengedett.Ha valaki szabályosan közlekedik, az másnak miért fáj? Én ebből indulok ki.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz Elemental #52751 üzenetére
Az előzés erősen helyzetfüggő.
Totálisanl’art pour l’art
Ez az én szótáramban jelentősen korlátozódik az utánzásra (állítólag egy egész Besenyő család veszett meg bennem)Nem azért megyek gyorsabban, mert sietek, hanem mert úgy szeretek menni.
Teljesen egyanígy vagyok ezzel, szeretek a saját tempómban menni. És ha lehet, akkor megyek is. Rossz kizökkenni a saját ritmusból (és pont ezért nem vezetek másképp akkor sem ha 7-en megyünk, és akkor sem ha egyedül - természetesen a többlet tömeget meg az autó tulajdonságait hosszászámolom a vezetési stílushoz). Viszont vannak olyan helyzetek, amikor el kell fogadni, hogy nem lehet menni.
Alapvetően az "úgy szeretek menn"i igazából lakott területen kívül értelmezhető, mert ott van rá tényleges reális esély. Lakott területen belül a forgalom a meghatározó , nem az egyedi élmény keresése - szigorúan szerintem. Meg ha valaki gondolkodik egy kicsit, akkor tuhatja, hogy a melós műszakváltások, és az irodista időszakok alkalmatlanok erre. Meg a városi közlekedés nem arra való... kiugrik eléd egy labda, tuti jön utána a gyerek is... (igaz, erdős részen ott az őz csinálja ezt).B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
Reggie0
félisten
válasz Elemental #52751 üzenetére
Attol fugg milyen sor. Van amikor csak azert van sor, mert a sorban levo masodik nem meri/nem tudja megelozni a lassabb jarmuvet, a tobbi meg azert nem eloz, mert sor van. Ilyenkor nincs mas, vegig kell elozni az egesz sort.
(#52753) cappa72: Altalanosban amikor a busz athajtott a labdan azert nem ment ki egy gyerek se.
[ Szerkesztve ]
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #52745 üzenetére
Ezt én sem értem egyeseknél, én sokszor futok abba bele, hogy amikor előzöm őket, direkt rágyorsítanak, főleg ilyen Dusteres, vagy céges Fordos/VW-s/Skodás majmok (az egyiknél kb. 130-ig kellett gyorsítani a ferihegyi gyorsforgalmin, hogy biztonságosan megelőzzem, amikor előtte 700-800 méteren át 70-80 körül cammogott, addig az jó volt neki - ő volt a sor elején és addig nem volt lehetőség előzésre). Gondolom, valami szerszámprobléma lehet ezeknél a háttérben, mert viszonylag kis méretű autóm van, de amit nem tudnak, hogy ahhoz (és a gyárihoz adathoz) képest harapós (175-180 LE körül lehet jelenleg).
Én az előzéshez nem úgy állok hozzá, hogy jaj, ma 10-szer akarok előzni, hanem van egy tempóm, és ha valaki annál lassabban megy, akkor átugrok rajta.
Én is pontosan így (más kérdés, hogy ez a tempó néha (amikor olyan kedvem van) mindenki másénál dinamikusabb ).
The only real valuable thing is intuition.
-
solena
tag
válasz Elemental #52807 üzenetére
Nem nekem címzett a kérdés, de azért válaszolok is: az utóbbi. A szabályokat nem egy ember hozza, hanem többen, feltételezhetőleg olyanok, akik értenek is hozzá (mondjuk, közlekedési mérnökök? szerintem nem véletlenül egyetemi képzés). Ennél fogva a témában jártasabb emberek dolgára inkább hallgatok, és betartom azokat a nyomorult szabályokat, mert értem, a közlekedésben résztvevőért vannak, nem ellenem.
A sebességkorlátok sem dísznek vannak. Az, hogy te gyakorlatilag állandó jelleggel azokat túllépve közlekedsz, folyamatosan veszélyezteted nem csak a saját, de mások testi épségét, vagyonát - legyél akármilyen jó sofőr. Ha mehetnéked van, menj ki a német autópályára, vagy bérelj időt valamelyik versenypályán, de ne veszélyeztess másokat, nem mindenki van felkészülve rád. Nem fogok könnycseppet ejteni azért, mert esetleg benézel egy tócsát/jeget/akármit, és felcsavarodsz egy fára/oszlopra.
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Elemental #52854 üzenetére
Linkelj légy szíves egy komplex összehasonlító elemzést arról, hogy annyit fogyaszt a kocsi 100km-en keresztül, mint amennyit a pillanatnyi fogyasztásmérés másodpercenként jelez!
Egy autó fogyasztása alapvetően a gyorsítás-folyamatos haladás-lassítás alatti fogyasztásból adódik. Minden gyorsításkor jelez egy nagyobb értéket, lassításkor hiába jelez neked nullát, ha utána nagyobbat fog jelezni, mintha nem használnál motorféket. A pillanatnyi fogyasztás egy bullshit, hiszen másodpercenként fog mást jelezni neked. Igazából két autó ugyanakkora távolságon ugyanolyan feltételekkel megtett útjának fogyasztását lenne értelme összehasonlítani, kettős vak teszten, úgy, hogy az egyiknél mindig sebességben van a kocsi, mikor lassítasz, a másiknál üresen kigurulod azt az akár egy-két percet, vagy egy-két kilométert, mikor nem nyomod a gázt... Persze, ha matematikailag le tudod vezetni azt, hogy a feleslegesen lassúra motorfékkel fékezett kocsi kevesebbet fogyaszt, mintha mondjuk gurulok egy lámpára üresben sok száz métert (van, mikor tudom, hogy érdemes) ... Használom gyakran a motorféket, de nem mindig az a jó...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Elemental #52879 üzenetére
Lejtőn nemigen szeretek üresben gurulni, ellenben például itt, ha tudom, hogy majd zöld lesz nemsokára és nem kell megállnom, üresben közelítem meg a lámpát, majd abba a sebességfokozatba teszem, amit az adott sebességnél és autónál ideálisnak gondolok. Motorfékkel feleslegesen lassulhatok (nem feltétlenül!) majd feleslegesen kell gyorsítanom. Ellenben, ha előttem vált és tudom, hogy relatíve sokára lesz zöld, akkor visszaváltok és motorfék. Nem szeretek fékezni, csak, ha muszáj. Biciklis múltamból következően inkább elveszem a gázt hamarabb, ha tudom, hogy lassítanom kell.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz Elemental #52879 üzenetére
Alapjáraton üresben ha mutat fogyasztást, az maximum óránkénti fogyasztás lehet. Azonban mikor sebességbe tetted, már kilóméter/liter alapol számolt a számítógép és az simán lehet olyan kevés mondjuk motorfékkel gurulva 90-el, hogy egyszerűen értelmezhetetlen számára. Ettől még persze lehet, hogy nem fecskendezett be üzemanyagot a rendszer, csak ennek a megállapításához kevés a fedélzeti által mutatott érték.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- HiMedia lejátszók
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sorozatok
- Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs