Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz MrChris #94984 üzenetére

    Na de ahhoz is kell érteni hozzá, hogy utólag kiválogasd a sok képből azokat, amelyek jók.

  • aginor

    addikt

    válasz MrChris #94984 üzenetére

    Jól van na, ezt benéztem! ;) Ezennel nyilvánosan megkövetlek. :K

    Hi!King: én is szoktam így fotózni, de az ismerősök már megszokták a hülyeségemet, így azt is, hogy a legtöbbször nem kell rám várni, mehetnek tovább, van bennem annyi kraft, hogy majd kicsit kilépve utolérem őket.
    Az mondjuk a saját tapasztalatom, hogy bizonyos típusú képek (pl: napkelte, naplemente, makró) így nem készíthetőek, mivel nem vagytok a megfelelő helyen, a megfelelő időben. Ha ilyen képeket akarsz, akkor azokhoz specifikusan ki kell menni, vagy nagyon hajnalban, vagy már előző este, esetleg sötétben fogsz hazabotorkálni. :(

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • peppe79

    senior tag

    válasz MrChris #94984 üzenetére

    Nekem sincs semmi bajom a sorozatmóddal, viszont a mennyiségi arányokkal annál inkább. Egy régi kisfilmes géppel másodpercenként 7-9 fotó készült, és ott volt a 36 képkockából álló filmtekecs korláta is. Emellett a technikai hátrányok is jóval nagyobb hibaarányt eredményeztek. Mindezek ellenére, a napi 8-10-12 tekercs filmből elég sok értékelhető fotót készítettek.
    Ezzel szemben, manapság nagyságrendekkel könnyebb lett fotózni, mégis x ezer felvétel készül. Miért is? 60+ fps, meg 4K, 6K sorozatok...innen már nem sok választ el attól, hogy leteszi az ember a gépet, elindít egy nagyfelbontású 60fps videót, aztán otthon átnyálazza a felvételt, majd kiválaszt belőle néhány képkockát, esetleg Lightroomban picit felturbózza, és voilá! Nem vagyok én a technika ellensége, de ennek szerintem már nem sok köze van a fotózáshoz.

    Hogy idézzek is:

    "The equipment available today allows us to take multiple frames per second, apturing a string of digital files of incredible quality, using a plethora of lenses. But as advanced as current digital SLRs are, there is no substitute for being in the right place at the right time. It is the person that takes the picture, not the camera. As Cartier-Bresson once said: 'there is a creative fraction of a second when you are taking a picture. Your eye must see a composition or an expression that life itself offers you, and you must know with intuition when to click the camera. That is the moment the photographer is creative. Oop! The moment! Once you miss it, it is gone forever.'"

Új hozzászólás Aktív témák