- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
Új hozzászólás Aktív témák
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97442 üzenetére
IBIS szerinted is okozhat ilyet még úgy is, hogy ki van kapcsolva? L-es Canon objektívem tuti, hogy sohasem lesz...
-
jaanoo89
aktív tag
Hogy biztosra menjek, nem-e a gép romlott el menet közben, kimentem ugyanoda a 60-as macroval. Nyitva és egyet rekeszelve is, stabival és anélkül is teljesen jó képe van. 100%-os nagyításban olyan egyformának tűnik a két oldal, 150%-os nagyításban talán egy picit ott is a bal oldal az erősebb, de ehhez elég sok időt kell nézzem és nagyon az extrém széleknél.
Ezzel szemben a 45-ösnél nyitva és egyet (de még kettőt) rekeszelve is rossz és már 50%-os nagyításban is azonnal látni és nem csak az extrém széleknél.
Holnap visszaviszem, még 3 napon belül vagyok. -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97449 üzenetére
Nekem a 25/1.8 kétszer is az volt. Elég olcsón jutottam hozzá az MM-ből, vissza akarták adni a pénzt, dehát olyan árért használtan se kaptam volna 25/1.8-at, így inkább elmentem a Mintaboltba javíttatni. Amikor kézhez vettem a bal oldal volt érzékelhetően rosszabb, majd a jobb, majd most elég jó lett. Ebből is gondoltam, hogy nem a géppel van a baj.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97458 üzenetére
Nem, a Zuiko-ról van szó. Egyébként arról is szoktak írni netszerte... Nem sok tapasztalatom van, de úgy tűnik a műanyag Zuikok neccesek tudnak lenni, míg a "fémek" nálam jók voltak. Kettő 17/1.8-am volt, az egyiket eladtam, végül csak hiányzott ez a látószög, vettem egy másikat, mindkettő hibátlan volt. A 12/2-t is próbáltam, végül azt nem vettem meg, de az is jónak nézett ki. (Az egy dolog, hogy azért az árért élesebb objektívet vártam volna el, de nem volt decenteres a kipróbált példány)
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97461 üzenetére
Idővel sikerül majd lenyugodni, tekintve, hogy szeretem ezt a méretet, megszoktam a gépet és igazából amim van, azok jók, mert elég sokat szenvedve, de össze legoztam magamnak a jó objektíveket. Ezt holnap megpróbálom cseréltetni vagy pénzt vissza és szerintem lenyugszom, használom amim van.
Nem kell teljesen tökéletes, hisz a 60-as macro is olyan hogy 150%-ban mintha jobb lenne a bal oldal, de azért elfogathatóan rajzoljon egy fix, hisz azért veszem, mondok le a zoomok adta kényelemről. Extrém peches vagyok, ez van.
Nálam az iMac is pixel hibás volt, az Iphone is hibás volt elsőre... mondhatni megszoktam már. Az élet többi területén viszont szerencsésnek mondhatom magam. -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97461 üzenetére
Nem volt a boltban cserére lehetőség, ezért vissza kaptam a pénz. Az eladó szerint belefér a decenter egy fix objektívnél f/1.8-on, de mondtam neki, hogy f/2.8-on is van...
Tényleg neten kell vásárolni, ott van elállásra lehetőség és nincsenek ezek a kínos beszélgetések sem, mert ilyenkor azért mindig futunk egy kört, hogy nekem ez nem fér bele, de annak aki nem használja, annak igen.
Egyelőre elment a kedvem a további vásárlástól, eldöntöm mi lesz, várok az MFT-s hírekkel is és addig használom azt, amim van. -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97470 üzenetére
Ha csak az extrém sarkok mások, akkor beleférhet nyitva egy olcsó objektívnél, de nálam általában komplett oldalak szoktak életlenebbek lenni. Ez meg egy épületfotónál különösen rossz.
Meg lehet ezt jól is csinálni, mert nem egy fix objektívem nyitva is már tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli, ugyanakkor megértem, hogy az olcsó 100.000 FT-os üvegeket nem fogják szét tesztelni. Bevállalják azt, hogy néhány % hibás, azon belül is valaki észreveszi, valaki meg nem.
Leginkább azon voltam kiakadva, hogy egy PRO zoom is ilyen volt, igaz az meg zoom, de "PRO". -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97473 üzenetére
Amúgy körbe nézegettem a piacon a napokban. Basszus a Nikon azzal a Z bajonett átmérővel nem gyenge. Szépen van helye mozogni a szenzorstabinak és az egész rendszert úgy építik fel, amit én elvárnék, minden csepp és porálló. Szerintem ilyen árakon (mármint amennyiért a FF objektívek menjenek) mindegyik legyen csepp és porálló.
Kérdés, hogy mennyit kell egy Olympus után színezni a monitor előtt, majd szabad napjaimon utána nézek ennek is.
Teljes váltás szerintem sose lesz, de nagylátónál el tudnám képzelni. -
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #97475 üzenetére
Ezt jó tudni. Ha előtúrnak egy új szenzort és belerakják az E-M5 IV -be, akkor az lesz és a Laowa. Kivárok, sok minden kiderül a nyáron. Addig is fotózok, végülis még mindig én vagyok a szűk keresztmetszet és nem a gép. (bár a nagyobb dinamika átfogás tényleg jól esne)
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97508 üzenetére
Főleg az új almák... van RAW is és kezd beszivárogni a nagyobb szenzor is.
-
jaanoo89
aktív tag
Valaki ismer olyan ezermestert, aki szét tud szerelni egy Olympus E-P1-t, hogy aztán középre helyezze a szenzort? Imádom azt a gépet, sok érzelem fűz hozzá, de a stabija elromlott. Ezzel együtt használható, csak azt vettem észre, hogy a szenzor kicsit oldalra került, ezért különösen a nagylátóknál az egyik oldal durván vignettál.
Az Olympus már évekkel ezelőtt elküldött, hogy ők ezt már pénzért se javítják. -
jaanoo89
aktív tag
Sajna ennyire eladhatatlanok az MFT cuccok egy bolt számára. Én rendszeres MM "rabló" vagyok. 100.000 Ft-ért hoztam el onnan a 9-18-t, 50.000 Ft volt az M.Zuiko 25/1.8 és 75.000 Ft a 17/1.8 -t (azt pénz visszatérítéses időszakban).
Ez 225.000 Ft, ennyibe kerül ma CSAK a 9-18 újonnan. -
jaanoo89
aktív tag
Erre csak bólogatni tudok. Kíváncsi vagyok, itthon mennyiért fogják adni. Elég kevés utómunka kellhet ehhez az objektívhez, ha valóban kevésbé torzít.
-
jaanoo89
aktív tag
És igazából ez már bőven elég. Nagylátó... az esetek nagy részében f/4.0 és f/8.0 között használod, ott szinte minden éles lesz MFT-n... Amikor meg nem, akkor picit ránézel, az még belefér ezért az árért.
Viszont, hogy nem torzít és kommunikál a vázzal az objektív, így már különösen jó ajánlat. -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97539 üzenetére
Így is lehet nézni, viszont FF-re nem igen láttam ilyet, van nagyobb fényerejű, de maga a gép is nagyobb és az objektív is és a nem 12 cm a közelpont.
Egyébként a FF pont nagylátónál különösen jó, itt abból kell főzni ami van, viszont szerintem ez nem rossz ajánlat a méretét is figyelembe véve. -
jaanoo89
aktív tag
válasz Hi!King #97572 üzenetére
"Mert egyszerűen nincs az a réteg, akinek racionális egy-egy ilyen obinál többet venni, 2-3 pro obi esetében már megéri FF-re váltani."
Ezt én is így gondolom. Szerintem kell a pro üveg, hogy legyen előrelépés rendszeren belül, de nem minden területre.
Valahogy nehezen tudom értelmezni a 17/1.2 és 25/1.2-t. Ezek a látószögek annyira általánosak, FF rendszerben tök könnyű kicsi objektívet csinálni 35 és 50mm-re, gyakorlatilat egy f/1.8-al már jó vagy ott. Most poénból megnéztem a Sony FE 35/1.8-at, nagyobb háttérelmosást ad, ugyanúgy csepp és porálló, kisebb, könnyebb közel fele annyiba kerül és ha csak az elméleti 2FE FF előnnyel számolunk, még marad is 1.
Szerintem MFT-n az f/1.4 alá nem érdemes menni. A Pana 25/1.4 egy követendő példa kellett volna lenni. -
jaanoo89
aktív tag
válasz CharlieFirpo #97676 üzenetére
"Ha hipszter rendszerben gondolkodnak (utal erre amúgy vmi?), akkor meg fölöslegesen tépjük itt a szánkat és kezdhetünk barátkozni egy másik rendszerrel."
Szerintem "PRO" rendszerben gondolkodnak, ami szintén nem valami jó irány. Hiszen ha már PRO, ott van pl. a Nikon Z5 ami E-M5 III áron megy, mivel az is időjárásálló és ibis is van benne, mondanom se kell melyik a sokkal jobb ajánlat... És oda is kapsz PRO objektíveket, szinte mindegyik az abban a rendszerben.
Remélem nagy hangsúlyt fektetnek az f/1.4-1.8-as fixekre, ehhez a rendszerhez ezek kellenek. Sokat nem nyerünk az f/1.2-vel, akinek itt az f/1.4 is kevés annak az f/1.2 is az lesz, cserébe nagyon nagyok azok az objektívek...
Meglátjuk, én mindenesetre lenyugodtam azóta, amióta látom, hogy a Nikon Z nagyon nekem való rendszer lehet úgy, hogy közben megtarthatom 1-2 objektívhez az Olympust is. Szóval várom a bejelentéseket, merre halad tovább az MFT... -
jaanoo89
aktív tag
válasz CharlieFirpo #97680 üzenetére
"valóságban jóval gyengébb IBIS-szel"
Azért azt tegyük hozzá, hogy bár szeretem az E-M5 II stabiját, de soha nem tudott az se 5FE-t, vagy ha tud, valaki elmondhatná, hogy csinálja. Nem remeg a kezem, nagyjából a 4FE jön ki (az se mindig, a 3 viszont mindig) ekv. 35mm-en.... Pici, könnyű, nehéz úgy megmarkolni, hogy atom stabilan tartsd a kézben.
A Z5 szenzora (nem néztem utána, de szerintem) 3+FE-vel jobb, szóval amikor kell az Ibis, levonhatunk belőle 1-2-t, de még úgy is jobb az eredmény kb. azonos gépváz áron.
Azt megértem, hogy sokaknál nem okés a 2 rendszer, én is agyalok, hogy mi legyen, mert nem akarom elszórni se a jelenlegi rendszeremet, valszeg macróra meg városi sétához a 17-est meghagyom, de pénzt már nem rakok bele, hanem átcsoportosítom a Z5-re, kezdve a nagylátóval. De lepjenek meg egy új szenzoros E-M5 IV-el és akkor jó eséllyel maradok. -
-
jaanoo89
aktív tag
Itt a fórumon sokan szerettétek volna a 12-45-it ilyen áron, most itt a lehetőség.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #98484 üzenetére
Pedig nagyon jó, hasznos átfogás, utazásra teljesen jó, a közelpontja kis kreativitást is megenged és ott már lesz háttérelmosás is. Csepp és porálló, ezért bárhová viheted, egy E-M5 méretű vázhoz tökéletesen passzol. Estére kell mellé egy 17/1.8-as fix is, de mondjuk ezekkel a szenzorokkal a 2.8-as PRO zoom mellé is kellhet.
-
jaanoo89
aktív tag
"Rohadjak meg, de nem is csináltam sosem, és nem is tervezem, hogy beltérben emberekről képet csinálok (ha meg igen, akkor van egy 25/1,7 pana és egy 50-es Pentax)."
Nekem is ez jutott az eszembe. Beltéren az események megvárnak egy objektív cserét, aki ilyesmit szeretne vesz egy 25/1.7-t gombokért és kész.
A 12-45-ről volt szó, hogy akciós. Szerintem ennyit megérhet, mert jó a képe, nem nagy, csepp és porálló és elég jó az átfogás, nyaralni, túrázni tökre jó. Szobában annyira nem, de ha már mindig előjön a FF hasonlítgatás, akkor igen, az jobb, mert annak nem okoz gondot az f/4-es zoomal iso1600-on lőni a képet. Cserébe túrázáskor meg visszajön a hátránya súlyban. Ezeket azért elég sokszor leírtuk már. Szóval a 12-45 most akciós, jó áron megy. -
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #98557 üzenetére
"Viccet félretéve tényleg csak a jövőállóság kérdése a bajom a rendszerrel. "
A Nikon lehet csődbe megy, miközben ezerrel építi a Z rendszert... bármikor lehet bármi. Mondok jobbat, az Olympus elvileg csődbe ment és bezárt és a Vaio laptopokkal is mi történt, aztán tessék, jött 2 új cucc. Igen, valószínűleg ezeket még tavaly tervezték, de akkor is jött és tovább vitték a 150-400-t is, értékesítik már.
Van hír egy teljesen új 20 megapixeles Sony szenzorról és jött hír a GH6-ról, amiben új szenzor lesz. Egy ilyet tömegesével legyártatni a Sonyval nem kis pénz, főleg, hogy még csak nem is APS-C méretű, hanem tényleg csak ennek a két gyártónak gyártja ezeket. Várd ki a hivatalos bejelentést, szerintem nem lesz roló lehúzás még 2-3 évig, mert azt a sok új szenzort el kell adni. Hogy mi lesz 2-3 év múlva, azt ki tudja úgy mégis? Lehet, hogy a Nikon is csődbe megy... -
jaanoo89
aktív tag
válasz ROBOTER #98598 üzenetére
Az a bolt velem undorító módon bánt. Onnan volt a decentralizált 12-60, amiről egyszer írtam régebben. Azt mondták, az objektív jó, csak hát Olympusom van, ezért a Panasonic objektív túl jó az Olympus vázamhoz. Mondom ne is haragudjanak, de ez a hiba jellemzően objektív hibatípus és egyébként biztonság kedvéért leellenőriztem egy másik Olympus vázon is, pontosan ugyanolyan mértékben volt decentralizált és van ilyen tartományban Olympus objektívem is, ami meg jó. Hisz már mondtuk, az Olympus nem elég jó hozzá és egy Olympus objektívet ne hasonlítgassunk egy Leica-hoz. Oké értem persze. Már túl voltunk jó pár javításon, volt hogy belül porosan kaptam vissza a csepp és porálló objektívemet és nem javult semmit a hiba, azt mondták, ennyi, ők már nem foglalkoznak velem tovább, megtettek mindent. Majd a tulajjal beszéltem telefonon, aki mondta, hogy ő nem adja vissza a vételárat meg semmit, használjam ezt, hiszen ez egy jó objektív, ők nem tehetnek arról, hogy nem jó vázra rakom. Aztán belengettem a jogi dolgokat, miután kellően utána jártam, akkor meg alkudozni akart velem, hogy ő a vételár csak 90%-t adja nekem vissza, szerinte ez egy elég jó ajánlat, (még azt is mondta, hogy azért, hogy ő nem bukjon semmit, ennyiért fogja tovább adni új termékként) fogadjam el, vagy mehetünk pereskedni. Mondom akkor menjünk pereskedni, azért se hagyom, áhhh, tudja mit, maga nem ér nekünk ennyit, visszaadjuk a 100%-t, de többet ne vásároljon ebben a boltban, szóval kedvesen még ki is tiltott. Egyébként se mennék, mert az ügyintézés is borzasztó volt, hol egyik eladó veszi fel a telefont, hol a másik és lazán hivatkoznak arra, hogy ő vele én nem beszéltem semmit, majd hívjam vissza őket amikor a másik eladó van épp bent.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #98604 üzenetére
Így van, azóta én is online... és egyébként én is elég nagy akcióban vettem. Jó, csinálja, hátha nem veszi észre a user, de ha meg igen, akkor rendes bánásmód legyen már. A szerviz is botrányos, visszaadják javítatlanul úgy, hogy por kerül a belsejébe. No meg a szakértelem, nem írtam le direkt az egészet, egyrészt felejtettem is már belőle, meg nem is ez lenne a lényeg, kritikán aluli. Azóta csak Olympus objektívem van, azok nem túl jók a gépemhez, hanem csak pont jók, de az elég nekem.
Olympusnál is volt decenter, de ég és föld a bánásmód. A Mintabolt nálam 5 csillagos. -
jaanoo89
aktív tag
válasz peppe79 #98607 üzenetére
Biztos jó a Pana is, én csak a magyar szervizét "méltattam" illetve azt az adott boltot.
Mondjuk ha személyes vélemény belefér, mint termék sem tetszett. Pocsék színek, gyenge követő fókusz és a Pana jellemzően szoftverfejlesztésben iszonyat gyenge. Van TV-m is tőlük, mert nem volt szükségem menő TV-s OS-re, arra van nálam okosító kütyü, de azon a részlegen is látszódik, hogy szoftver fejlesztésre és tesztelésre nem sokat költenek. Olympusnál ott a Workspace, még csak megfelelője sincs a Panának, így a rossz színek mellé semmi saját szoftver sincs amivel ki lehetne hozni azt a pár okosságot, amit a gépeik jpg-t mentve tudnak. A mobil app is csapnivaló. A menürendszerével sok bajom nem volt, abban az Olympus se valami ász, de talán egy fokkal jobb abban is.
Szóval én a Panát nem tudom hova rakni (talán AF nélküli videóra vagy azoknak jó, akik Lightroomoznak és szeretnek csúcskát tologatni), mert állóképre ott a Fuji/Olympus hasonló méretben, videóra meg Sony. Az objektíveik paraméterre nem rosszak, de hideg színű az összes, a 20/1.7-nek van egy nagyon szép színvilága, de ott meg csiga S-AF is társul a rossz C-AF mellé. -
jaanoo89
aktív tag
válasz Hi!King #98622 üzenetére
" igaz nem Pana fejlesztés, de mivel az azt fejlesztő céggel szerződtek, ezért ez a megfelelője."
Mármint az Olympus Workspace megfelelője? Én is azt próbáltam a Gx80-nal, tudott pár okosságot, azokat kerestem a Silkypixben, de sehol semmi. A Workspace tudja a mindenkori legújabb Olympus váz tudását egy az egyben. Tehát pontosan ugyanazt kapod már Raw megnyitáskor amit látsz a fényképezőn, azaz mintha jpg-vel dolgoznál. Ezt nem tudja a Silkypix és kb. semmi pana feature-t nem tudott. Szóval szerintem nem megfelelője.
Az én felfogásom szerint az EVF azért olyan, amilyen, hogy minden effekt, beállítás hatását ott a helyszínen láthassad. A Raw pedig tökjó, ha utólag szerkesztenél vagy kicsit még igazítanál a képen, amit egy nagy monitoron, sötét szobában jobban látsz. Ezt akkor a legjobb megtenni, ha van olyan szoftvered, amivel pontosan ugyanott folytathatod a munkát, mint ahol abbahagytad kint a terepen. Ezért nem tudom egy szinten emlegetni a két céget állókép esetében, de legalább ha lenne jó jpg motorja a Panának, hogy ne sok képhez kelljen már hozzányúlni, de még csak az sincs... -
jaanoo89
aktív tag
válasz peppe79 #98633 üzenetére
" ha - megközelítőleg - ugyanazt az eredményt akarom előre látni a nyers képeknél is, mint a gépből kipottyant jpeg-nél."
Sok sok csúszka tologatása kell hozzá és soha sem fogod tudni elérni ugyanazt. Valami mindig különbözni fog, lehet létrehozni profilokat, ami már hasonlít, no de minden beállításhoz, élethelyzethez? Én ezért adtam el a Panát, mert az ezeréves E-P1-ból, azzal a rém gyenge szenzorral is (számomra) sokkal szebb képek pottyantak ki és egyszerűen napjaim mentek rá, hogy csak megközelítőt kaphassak. Úgy voltam vele, nekem erre nincs időm és vettem újra Olympust. Pedig annak idején az E-M5 II jóval drágább volt mint a Gx80, de nincs ingyen ebéd. -
jaanoo89
aktív tag
Régóta várok erre. Hátha.
-
jaanoo89
aktív tag
Ahhoz képest, hogy tavaly sokan a Vaio laptopok sorsára számítottak, már ez is valami. Ezt a szériát már végig csinálják, le lettek elvileg gyártva az új Sony szenzorok, ami azt jelenti, hogy nem 1-2 gép kell ahhoz, hogy azokat el lehessen adni. Szóval biztosan jön egy csúcs kategória és egy felső közép (régi nevükön E-M1 és E-M5) aztán ha mégis le akarják húzni a rolót, még bele rakhatják az E-M10-be is, hogy nyomott áron kipörögjön az egész... De ez nekünk még 3 gépet jelenthet (nem beszélve a Pana oldaláról), amiben az új szenzor lesz, jobb AF és várhatóan 4k 60 fps video, kézből kitartható HI-RES mód, ezekkel sok évig kihúzhatjuk.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz TunerJoe #99176 üzenetére
Biztosan új szenzort fog kapni, de szerintem is bumszli. Én egy E-M5 IV-re vágyom, E-M5 II építési minőséggel és E-M5 III gomb kiosztással.
Viszont logikus lépés az új szenzort eleve egy szászlóshajóval bemutatni, illetve úgy tudom, hogy az E-M1 széria jól fogyott. Flickr-en is ezzel a családdal alkotnak a legtöbbet. -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #99200 üzenetére
Véleményem szerint ez a maximum méret, ami egy ilyen fix esetében még kényelmes egy közepes (E-M5) méretű MFT vázzal. A régi vezetőség valószínűleg ezt is f/1.2-vel adta volna ki, ami inkább csak az E-M1 szériával harmonizálna.
A frissebb Olympus Workspace már úgy indult el, hogy tartalmazott kérdőívet is. Remélem hallgatnak a felhasználókra és betömik azokat a réseket, amik maradtak:
- Pro 100-as macro
- Pro 75/1.4 és nem 1.2! (vagy újracsomagolt, időjárásállósággal ellátott 75/1.8)
- Laowa objektívek megfelelői, vagy legalább egy 7-10 mm közötti fix.
- 50-200/4 IS
- 14/2.0 palacsinta (akár kitben)
- 9-18 helyzetének rendezése. (árleszállítás vagy egy fejlettebb változat kiadása)
Én ezeket hiányolom, illetve többször is írtam a 20mm nem palacsinta kiadásról, ez végülis bekövetkezett. -
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #99205 üzenetére
"Röviden összefoglalva, szerintem nem ilyen rétegobikat kellene csinálni. Hozzátéve, hogy nem reprezentatív felmérésen alapuló véleményem szerint a pro szegmens ma már nem használ tömegesen m43 rendszert, ami ilyesmiket eltartana."
A 14-45 PRO sem azért PRO, mert azt profi használná. Egy profi miért használna egy tényleg minimális háttérelmosással bíró alap zoomobjektívet? Az azért PRO, mert megkapta eleve a csepp és porállóságot és mert sarokról sarokig éles a képe, keveset kell szoftveresen korrigálni, ezt ebben a rendszerben PRO-val jelölik.
Felőlem maradhatna a 75-os 1.8-as is, ezt is írtam, ami egyébként nem réteg termék, flickr alapján elég sokaknak van ilyen objektívük, csak az idő halad, más rendszerben 350 ezer FT körül kapni csepp és porálló változatot hasonló látószögben. (pl. Fuji 90-ese hasonló) Szóval ahhoz, hogy pár év múlva is legyen piaci részesedése az MFT-nek, aktualizálni kellene az objektív parkot. Az új videó alapján nagyon az utazásra hegyezték a hangsúlyt, ami szerintem helyes, ez a rendszer túrázni nagyon alkalmas, viszont akkor a drágább üvegek kapjanak csepp és porálló kivitelt, mint ahogyan azt a Pana is megtette pár éve. Ha ezt úgy oldják meg, hogy lesznek PRO jelöléső objektívek, akkor úgy, ha a jobban sikerült régi darabokat (pl. az említett 75-ös) ellátják szigeteléssel, akkor úgy.
A macrónál pedig kell egy hosszú változat is, a 60-as általában jó, de azért néha jól jönne a nagyobb munkatáv. 30-60-90 (vagy 100) macro vonal szerintem teljesen rendben lenne és düböröghetne a marketing részleg, hogy bármit szeretnél macrozni, ez a rendszer alkalmas rá. -
jaanoo89
aktív tag
válasz ROBOTER #99208 üzenetére
800 dodo lesz, ami 250 ezer körül van, de ez ide haza szerintem 299.990 FT-ra várható, meglátjuk.
Igazából mindenképp drágább lesz a PL 25/1.4 II-től (ami itthon 220.000 Ft ), csak ugye a kérdés, hogy mennyivel.
Ahogy látom a képeken, nem lesz hátrahúzható manuális zoom lehetőség? Szerintem az óriási hiba, főleg egy fix esetében. Még a 17/1.8 is tudja, ez meg elvileg "PRO". -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #99221 üzenetére
Valószínűleg a képminősége nagyon rendben lesz és akkor összevonom a 17 és 25-ös (1.8-as) fixeimet erre, no de PRO optika és nincs húzogatós fókuszgyűrű? Azért ne már... milyen jó, hogy egy húzás és manuális módban van a fókusz, egy ilyen funkciót elvenni és PRO-ként árulni kicsit érdekes.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #99234 üzenetére
Más papíron, fotelből nézni a dolgokat és más használni a termékeket. A Sony kitobira még a Sony fanok is panaszkodni szoktak és nozs23 jól összeszedte mennyi hiányossága van egy profi számára. Innentől kezdve ha videóra jobban felszerelt vázat és objektívet nézel a Sonynál, az már nem lesz sem árban sem méretben egy kategória.
Nem olyan rég néztem rá a Nikon Z-re, tetszik, hogy van 40-es fixük és ott a 24-200-as utazózoom is, ezzel a kettővel elég jól el lehet lenni, árban és méretben sincs elszállva. Aztán néztem a teszteket, az a 40-es mégsem annyira jó, f/4.0-tól rajzol szépen, de akkor meg nem szép a háttérelmosása, a 24-200-as meg eleve úgy lett tervezve, hogy teljesen nyitva is szögletesek a köröcskék. Szóval tök jó, árban ezek jó vételek lehetnek, csak a gyakorlatban még se annyira rózsás a helyzet. Persze ezek ott alap objektívek, lehet kapni jobbat is, horror áron és horror méretben. Tehát így nézve, a 24-200 az itteni 12-100 ára és mérete is hasonló, de jobbnak találom a Zuikot. -
jaanoo89
aktív tag
Rendelhető a 20/1.4, 250.000 FT.
Teljes méretű fotókat látni vele valahol a neten?
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Politika
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Subaru topik
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen