Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
A nevek ugyan azok, de a színek nem. Régebben mikor megjelentek Olympushoz akkoriban azt is próbáltam, de az se volt olyan.
jaanoo89: Ahány program annyiféle színt kapsz ugyan abból a rawból, szerintem ez minden márkánál így van. Inkább a kérdés megfelel e. Panánál a Lr-os camera profilban a vörös nem jól sikerült, gyakran már alapban túlcsordul, de csak a telített tartományban. Ahol kevesebb van mint a bőr tónusai ott meg hajlamos gyengélkedni, döglik és emiatt pl. szemgödör lilul. C1-ben meg a sárgával van baj ott az döglik és talán emiatt a növényzet nagyon egysíkú egyenzöld lesz. Meg az árnyékokban meg szokott jelenni a vörös.
-
MrChris
nagyúr
Hétvégén tovább próbáltam a 80MP highres-t G9-en L12-60-al. 12 mm-en hozza a pluszt, 25-ön már keveset, 50/60-nál kb semmit. Viszont mindegyik esetben teljesen zajtalan lesz a kép, mintha Neat menne végig rajta, ugyanakkor a részletek megmaradnak.
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #100279 üzenetére
Nemtok igazán segíteni, de azért írok... Egy új Metabone kb annyiba kerül, mint egy használt A7, én ezért nem vettem. A Zhongy II kb ami optikailag erre képes, de az is egész drága és annyi m4/3 obim lett...
Olyan vázaim nincsenek, sajnos a a GX80-nál se emlékszem pontosan, de egészen egyszerű volt, talán csak egy gombot kellett nyomni peakinghez...vagy a félig expóval nagyított is... G9-n este megnézem. -
MrChris
nagyúr
válasz t.imi #100343 üzenetére
Nekem P100-300ii van, a 100-400 összevetős tesztekben úgy látom számottevően élesebb, kontrasztosabb, képileg rendben van. Még a pénzt is megadnám, de számomra végképp túl nagy és nehéz. Leica 50-200-ra is cserélnék, de az meg egyáltalán nem tűnik kifogástalannak, Oly 50-150-el szemben Cox tesztjében szerintem csúnyán elvérzett.
Ha nem kocateléző lennék csak megvenném a 100-400-t. Marad a 100-300. -
MrChris
nagyúr
válasz jaanoo89 #100377 üzenetére
Azt nemtom létezik e decenter mentes, de amíg ilyen meg ilyen képeket kiadhat valaki a sajtónak addig a Pana 100-300-am egész pro kategóriás. Másrészt a gyorsan közölt kevéssé válogatott F1-es képeknél szembesül a kocafotós, hogy a profik is ontják a digitális hulladékot, aztán a sok ezerből látni azt a pár jól sikerültet.
-
MrChris
nagyúr
válasz Bobby G. #100493 üzenetére
Gyors követő AF-ban a m4/3 nem tartozik a gyorsak közé. Ilyen sportos mozgásra PDAF-es váz kellene.
Úgy képzeld el, hogy olcsó PC-t keresel 150-ért, mert csak a kamasz gyereknek kell mindössze játszani, semmi komoly munka, vigye jól a Halo Infinite-t, meg a nagyobb neveket, több nem is kell...
-
-
MrChris
nagyúr
Szerintem az egy nagyon jól sikerült váz, kb. mindent tud, az árát is emiatt jól tartja, aszem ~120-140e. Kistesója a GX80 4k, stabi, új zárban megegyezik. FHD-ban gyengébb, meg az elektronikus zársorozat ki tudja miért, de zajos. Következő lépcső a G90/GX9, azokban már a 20mp-es szenzor van, G90-ben v-log is, bár 8 bites. A magasabb árán kívül egy dolog nem tetszik bennük, 4k-n az erősebb cropp aszem 1.23, míg a G80/GX80 1.1.
Aztán ehhez még megint hozzáraksz egy kis pénzt és GH5/G9-nél vagy. -
MrChris
nagyúr
válasz kamilyon04 #100581 üzenetére
Maradj Olympus vonalon, ilyen-olyan új Pana motor, de mégsem Olympus színek... Pedig a GX80 jó altarnatíva, GX7-nek vannak hiányosságai.
Ha jobb videóat akarsz akkor EM10mk3, alatta pont ugyan olyan blokkos, linescippelt, szétesős, feleslegesen nagy bitrátás fos mindegyik. PL5 stabija szerintem semmit se ért, EM10-el már ezzel is kapsz egy jó stabilizálást. A kereső is szerintem rendben van. Szenzor teljesítményben nem lesz nagy különbség. A videó fhd-ban ugyan olyan, 4k-ban kell rögzíteni és ha fhd kell azt egy ffmpeg scripttel a kártyáról gépre másolásnál átkonvertálhatod, így a másolással, konvertálással egy lépésben meg vagy és gyönyörű éles 1080p lesz. Vásárlás előtt próbálj ki egyet.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz kamilyon04 #100604 üzenetére
GX8-ba egy picivel gyengébb szenzor került mint a többibe és még a régebbi (shuttersock) zárja van, valamint ha jól emlékszem 4k videó esetén nem megy az IBIS... Pana esetén inkább a GX9-t venném, de neked az Olympus a jobb választás.
-
MrChris
nagyúr
-
-
MrChris
nagyúr
Helios 44-2? Annak 58mm-es a fókusztávja. Majdnem ennyi az Olympus M.Zuiko 60 mm-nek, vagyis azzal szinte megegyező látószöged lesz. MFT gépen 58mm-es objektív 58mm, régi vagy új MFT gép tökmindegy, sőt az is tökmindegy milyen gépre csavarod fel mindig 58mm marad a fókusztávja, csak a szenzor méretétől függ, hogy az objektív által vetített képből mekkora részt lát.
A gépnek tudnia kell az objektív fókusztávját, ezt manuális obinál meg kell adni, Helios 44-2 esetén 58mm-t. Közgyűrűvel viszont nem tud mit kezdeni, valszeg kissé másképp fog mozogni mint amit a keresőben látni szeretnél.
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #100711 üzenetére
"Lightroom ezzel szemben patika, azzal szeretek dolgozni" A vöröst úgy szétkeni mint a turmixgép az epret a jughurtban. Ha egyszer észreveszed, akkor minduntalan feltűnik. Ezt se csúszkákkal, se kalibrációval nem tudom kezelni. Sajnos a C1-nak is meg van a bénázása, ott meg a zöldből lesz egyenzöld.
-
MrChris
nagyúr
válasz forceberg #100715 üzenetére
Úgy vettem a Laowa 7.5-est, hogy biztosan visszaviszem, ha gáz, mert elég rosszul néztek ki a tesztek. Egyikben új példánnyal újra fotózták és az már jó lett. Az enyém szerintem hibátlan, highres-ben is több a részlet. Minden részén élesebb a képe, mint a Pana 20/1.7, vagy a Leica 12-60 12mm-en, ezekkel tudom összevetni.
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #100721 üzenetére
Próbáltam többfélét, de a vörös részletei összemosódtak és a többihez képest túlszaturált. Pü. átküldöm.
Másik piros hiba, hogy vörös highlight-ja kissé tintesedik. Szerintem ezek miatt alakulhat úgy a bőr szín ACR+Pana rawwal, hogy egymás mellett kevesebb benne az élet mint C1+Pana raw. Ugyanakkor tájképnél általában szerintem az ACR/Lr teljesít jobban a zöld miatt. -
MrChris
nagyúr
A WB-nek nincs köze a zársebességhez, rekeszértékhez, érzékenységhez. Tehát WB miatt ne állíts expozíciót. Raw-t utólag a vázon belül is lehet konvertálni bármilyen WB értékkel, ha az automata nem találta el.
A háttérmosás nem a m4/3 erőssége, ahhoz nagy rekesznyílású objektív kell, megfelelő fókusz és tárgytáv... Itt van egy-két portré exif-el. Betekered 25-60mm-re és ahhoz mérten készítesz portrékat. Nyilván ekkor szűk lesz a kompozíció, meg a rekesz is.
-
MrChris
nagyúr
válasz syIex #100885 üzenetére
Ha nincs szükség rá akkor ne erőltesd az M módot, általánosan az A azaz rekeszprioritást használd. Mivel a G9 elég jól el van látva kezelőszervekkel az egyik tárcsára ráteheted az ISO vezérlést, így amennyire lehet kordában tudod tartani a zajt. Bár ahogy a nagy mélységélesség, úgy a zaj is a m4/3 júzer barátja.
WB-t hagyd automatán, mert raw-ban lősz, lámpafénynél, vagy fény-árnyék esetén utólag is néha nehézkes jóra belőni, tehát ezzel ráér bíbelődni. -
MrChris
nagyúr
válasz Allien #100900 üzenetére
Összevetős teszteken az Olympus picivel élesebb. Mikor a P100-300-t vettem nézegettem a P100-400-t is, ahhoz képest meg a P100-400 egy klasszissal jobb, akkor az Olynak elég jónak kellene lennie. Olympus vázra Oly-t vennék, Panánál lennék gondban mert mégis csak jóval drágább.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz Lassú Víz #101000 üzenetére
Nekem volt GWC1 wide konverter lencsém, 14 és 12mm-hez használtam, azoknál a vinyetába mozgás esett meg videónál. Kíváncsi lennék telénél, 1.5-es szorzóval hogyan alakul, lehet némileg túlmozgásos hatású lesz. Most felkerült a zindexre egy 100-300ii, szép árak vannak.
-
MrChris
nagyúr
válasz jaanoo89 #101019 üzenetére
Akkor azt meg kell tartani! Kíváncsi lennék vajon a lencsék elhelyezkedése, vagy a lencsék rossz alakja okozza e ezt. Ha a kis méret miatti pontosság akkor a mobilom pár mm-es objektívje lebeg a szemem előtt, szinte hibátlan, mindezt nyitva...mert rekesz nincs is benne.
aginor: Így jön ki a kép a gépből? Ez már nem is vinyeta, hanem brutális kitakarás. A fix 7.5-es Laowa ilyen, APS-C-re téve takar csak be.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #101039 üzenetére
Még egy olyan próbát csinálhatsz, hogy körzővel papírra rajzolsz/nyomtatsz egy szűrőméretet, amit kivágva rá tudsz tenni pontosan illesztve az objektív szűrőmenetébe. Közepét ~5 forintosnyit feketével besatírozod, hogy jobban látszódjon a körző tűszúrása. Így elvileg meg van az obi középvonalának a tűpontos helye. Makróba tekered a fókuszt és kikapcsolt stabinál középen kellene lennie a tűnyi lyuknak. Most kipróbáltam a PL12-60-al és müxik. Jól látszik az is ahogy dolgozik a stabi.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz ecaddsell #101053 üzenetére
Ennek a problémának a tesztelésénél valszeg senki sem hagyja bekapcsolva a stabit, elég amatőr hiba lenne. Aginornak és ChrissTa-nak mindig ugyan úgy, ugyan abba az irányba el van csúszva a képkör ezzel az obival stabi nélkül.
Az IBIS fotónál máshogy stabilizál, mint videónál. G9-nél van lehetőség fotós jellegű stabit használni videó alatt IS lock néven. Beáll mint a beton, de a nagyobb mozgást nem szereti.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen