Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #64175 üzenetére
A PL 25/1,4 számomra csak egy szimplán nagyon jó obi. Az XF 35/1,4 ellenben hozza azt a kis plusz karaktert is ami miatt pl te is szereted a manuális obijaidat.
Az meg már ízlés kérdése is, de szerintem a te jellemzően mellportréidhoz is még simán jó lenne ez a kicsit több, mint ekv. 50mm. Ez a látószög ad egy kis bensőséges személyes "ott vagyok" hangulatot a képeknek a "távolságtartó" hosszabb telékhez képest. Lehet tévedek, de szerintem ez a te stílusodhoz passzolna.
-
FEDman
addikt
Tényleg kellemesek a képek.
A régi Takumarok jellemzően kicsit lágyak. Az ilyen objektíveket meg minél kisebb felületű szenzorra teszed úgy erősödik fokozatosan ez a hiba és kapsz egyre lágyabb képet. És ugye ez visszafelé is igaz. Ezért lehet az, hogy adott esetben egy mFT-n még harmatosan teljesítő régi manuál egy FF szenzoros gépen már egész kellemes tud lenni. -
FEDman
addikt
Az E-M5 II-n már egész korrekt volt a focus peaking. Emlékeim szerint nem szaggatott és ment videó alatt is, ahol tényleg elég jól jön néha.
-
FEDman
addikt
Canon objektív terv FT szenzorra és ráadásul mindjárt egy 12-35/2-3,5 IS!
Röpködnek bennem a kérdések, hogy ezt most hogy?
Persze egy ideje pletykálják, hogy a legújabb Sony RX100-as kompaktban már FT szenzor lesz. Valószínű a már létező, de eddig még fel nem használt 20Mp-es FT Sony szenzorral.
Ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám, hogy a Canon is vesz majd ebből az FT lapkából és farag köré egy kompaktot. Ne lehet ennek a kompaktnak az objektív tervei ezek.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #64575 üzenetére
A halszem alapból egy elég speciális dolog. Így f1,8-as fényerővel jó nagy méretben és nyilván jó drágán nem lesz egy tömegtermék az tuti.
A 7-14/2,8 viszont biztos finom lesz. Bár ezzel az 534 grammal így mFT fronton mondhatni egy elég súlyos egyéniség.
Szerk.
Közben látom neked is feltűnt ez az adat.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz madgie #64687 üzenetére
Mondjuk ahogy nézem az idióta Pana ezt a GX7-nél pont nem használja ki. Ahelyett, hogy egyik oldalra kitolná a képet, hogy a másik oldalon egy szélesebb fekete csík keletkezzen az adatoknak, ehelyett beteszi a kereső képet középre és így mivel kétoldalt csak nagyon vékony szabad terület marad, végeredményben itt is teleszórja a képet adatokkal.
Ügyes..
-
FEDman
addikt
Jujj..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz mondomén #64811 üzenetére
Egyedi = pocsék képminőség.
A c-mount obikat adapterrel fel lehet tenni mFT vázra, de nem árt tudni, hogy ezek eredetileg sokkal kisebb szenzorra lettek tervezve. Van közöttük ami elmegy, de a többség nem csak pocsék, de még csak ki sem rajzolja egy mFT szenzor teljes felületét.
-
FEDman
addikt
válasz mondomén #64817 üzenetére
Ha az utcai fotózás alatt nagyjából ugyanazt értjük, akkor oda az ekv. 100mm amit jelen esetben egy 50-es manuál obi jelent, az egész egyszerűen túl hosszú, túl szűk.
Ez már portréhoz való tele tartomány. Ráadásul hiába rekeszelsz itt f8-ra, mivel ez itt egy tele így ilyen rekesz mellett se les akkora mélységélességed, mint szeretnéd. Ilyen tele esetében f8 mellett se úszod meg, hogy minden egyes alkalommal precízen élességet állíts.
Amiről te beszélsz ahhoz nagylátó és szűk rekesz szükséges. Ott lesz akkora mélységélességed amekkorát szeretnél.
Viszont ha valami olyasmit keresel olcsón, amit utcán jól lerekeszelve tudsz használni, akkor mFT rendszerben egy sima kit zoom obival is jobban jársz, mint bármi mással.
-
FEDman
addikt
válasz mondomén #64806 üzenetére
Kérlek nyugtass meg, hogy az alábbiakat rosszul értelmezem.
Eddig Fujit használtál utcán az amúgy egész jó XC 16-50/3,5-5,6-tal, aminek szeretted is az alsó 16mm-es végét.
Viszont a Fuji AF sebességével nem volták kibékülve utcán ezért váltottál Olympusra.
Amire most a gyorsabb AF sebességet kiaknázandó keresel utcára valami manuál fókuszos olcsó obit?
És ha már a zone focus-t is megemlítetted, azt a mókát legjobban pont azzal géppel tudtad volna jól játszani amit épp most kukáztál.
A Fujit ugyanis az XC 16-50-nel elég lett volna áttolnod MF-be és onnantól ott a Fuji digitális távolságskálája, ami egy piros vonallal nem csak az jelzi, hogy épp hová húztad az élességet, de közben egy fehér átlátszó sávval azt is jelzi mindig az épp aktuálisan választott rekeszedhez igazodva, hogy mekkora a mélységélességed.
Itt van erre egy példa:
-
FEDman
addikt
válasz mondomén #64820 üzenetére
"Fujit használtam manuálfókusszal (szerettem is volna rendszeresen úgy használni), de nagyon pöcsölős volt, mert ugye nem mindegy milyen erősen tekerem. Peaking, meg lesni a kijelzőt nem jó, mert elsétál az alany. Pont azt szeretném gyakorolni régi obival, hogy szinte vakon, csak az obin lévő jelölésre támaszkodva tudjam belőni a fókuszt. Na most ebbe a tervbe beleszólt az, hogy nincs ekv. 50 mm alatt olcsó manuál obi."
Hát de pont arról beszélek, hogy ha Fujin használtad volna úgy a digitális távolságskálát, mint ahogy most szeretnéd majd a manuális obit, akkor Fujin se kellett volna nagyon tekergetni az obit lerekeszelve és a peakinggel se kellett volna szüttyögni.
Na mindegy. Jó gép amúgy az E-M10 is.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz mondomén #64824 üzenetére
Én használtam így a Fujit, nekem semmi bajom nem volt vele. Az persze nem kérdés, hogy egy igazi manuálfókuszos obi finomabban és következetesebben jár, no de a lerekeszelt zone focusnak pont az a lényege, hogy alig nyúlsz hozzá az élességhez fotózás közben.
Néztem amúgy a filckeren a képeidet. Ügyes vagy, van szemed a dologhoz. Ugyanakkor az utómunkád brutalitása és a technikai levezetéseid alapján arra tippelnék, hogy nem régóta kezdtél még csak komolyabban fotózni és még nagyon az elején vagy a dolognak.
Én még a filmes érában kezdtem el fotózni teljesen manuális gépekkel, hidd el pontosan tudom miről beszélek.És ezek alapján mondom neked, hogy mFT-re normális árkategóriában nem is nagyon van amivel a zone focus-t úgy művelheted ahogy azt szeretnéd. Ehhez a témához nem elég a szűk rekesz, az obinak kellően nagylátónak is kell lennie ahhoz, hogy elég nagy legyen a mélységélességed. Ilyen szempontból viszont az mFT 2x szorzója szinte az összes értelmes manuális obi alternatívát csípőből kilövi.
Mondanám, hogy az egyedüli relatíve normális árú ilyen alternatíva a Samyang 12/2. Viszont az meg egyrészt Fujira sokkal izgalmasabb lett volna, másrészt meg hiába MF azon érthetetlen módon pont nincs mélységélesség skála.
Egyedül talán a Voigtlander 10,5mm f0,95 amin minden adott a klasszikus zone focus-hoz, de az meg emészthetetlenül drága.
Akkor meg már inkább az emlegetett Olympus 12/2 objektív, de a mellett meg szerintem jellemzően inkább az AF-et használnád.
-
FEDman
addikt
válasz mondomén #64826 üzenetére
Ne gondolj semmi extrára. Olyanokra gondolok, hogy az ff képeid brutálisan kontrasztosak.
És hogy miért gondoltam pont ebből arra, hogy még nagyon az elején lehetsz? A képeidet nézve mintha csak magamat látnám a legelején.
Én is sokat nyomtam ezt a műfajt és én is eleinte a minél kontrasztosabb képeket szerettem. Igaz ez nálam még abban nyilvánult meg, hogy ha lehet minél kemény papírt vettem, hogy a besötétített fürdőben minél kontrasztosabb képeket tudjak lenagyítani.
Aztán idővel az ember ezt kinövi. Egyrészt rájön, hogy ez a hatásvadász kidolgozás nem is mindig olyan szép, másrészt meg egy jó kép jó e nélkül is.
Neked meg van pár jó képed ami simán jó lenne ezek nélkül is kicsit natúrabban.
-
FEDman
addikt
Az ideológiáktól és ízlésektől teljesen lecsupaszított mondanivalóm lényege pedig az, hogy utcán ugyan lehet bármivel fotózni, de egy ekv. 100mm körüli obival a zone focus konkrétan kivitelezhetetlen.
-
FEDman
addikt
válasz mondomén #64838 üzenetére
Nem kell feltétlen hanyagolnod a manuál obikat, én is használom őket a mai napig is. Csupán csak arra próbáltam felhívni a figyelmed, hogy tud mire mit veszel és mitől mit várhatsz el és mit nem.
Jjeahh féle portrékhoz belenagyítós élességállítással pl teljesen jó lehet egy jobb manuális 50-es. -
FEDman
addikt
Na, az arányoknak adtak még egy pofont ezzel a pici obival.
Igazán kiadhatnának már ezekhez a nagyobb vázakhoz jobban passzoló kit obit.
Mondjuk egy kicsit nagyobb 12-50/3,5-4,5-tel mindjárt máshogy nézne ki.További képek.
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #64853 üzenetére
Nekem a Pana vázak közül legjobban a GX1 tetszik, vagy inkább tetszene, ha nem felejtették volna ki a sarkából a keresőt.
Megérkeztek az ezüst képek is.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Olymusos markolat + Fujis sapka = Pana G7
Amúgy nem tűnik rossznak. Tipikus G, nem szép, de úgy nagyjából tud mindent.
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #64882 üzenetére
A dpreview ezt írta:
"Here's the G7 alongside its big brother the GH4. As you can see, the G7 is considerably smaller, physically. What you can't see in this picture is the difference in handling. The metal-bodied GH4 feels solid and substantial, whereas the G7 is decidedly more lightweight. As we've come to expect from Panasonic though, the G7 doesn't feel 'cheap'. Build-quality is pleasantly high despite the mostly composite construction."
Hogy ez most mit jelent azt pontosan nem tudom, de a borzalom G6-nál egy fokkal azért biztos jobb lesz a minőségérzet.
Közben máris bekerül a méricskélős oldalra a két üdvöske.
Mit mondjak, a Panáé nagyobb..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #64887 üzenetére
Ellenkezőleg, szerintem teljesen kellemes lesz az X-T10 fogása. Pont olyan a kialakítása, amit én szeretni szoktam.
A legtöbb mFT váz (pl. E-M10) fogása nekem például azért nem az igazi, mert nem elég magasak. Az X-T10 esetében ilyen gond nem lesz. Szerencsére kellően magasak a vállai ahhoz, hogy tisztességes fényképezőgépet fogok érzést adjon.
-
FEDman
addikt
Robin Wong: 7-14/2,8
-
FEDman
addikt
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #64974 üzenetére
Az autó amúgy jellegénél fogva pont egy olyan téma amin az AF többnyire könnyen talál fogást. Még a Fuji X-E1-el se reménytelen elkapni AF-fel szembejövő autót, próbáltam.
Egy egyszínű kontrasztos élektől teljesen mentes szembefutó kutya, na az viszont igazi AF fingatós téma!! -
FEDman
addikt
válasz jjeahh #65003 üzenetére
Vízcseppek kemény ellenfényben. Ez tipikusan az a téma, ami minden objektív bokehjából kihozza a benne rejlő "legrosszabbat". Vagy pontosabban fogalmazva ilyenkor hozzák a legkeményebb, legkarakteresebb formájukat, mert amúgy ezt én is szeretem.
Mondjuk az igazi manuál fíling nekem körkörös bokehval van meg csak igazán, de ahogy nézem ilyen aljasságra a 60-as Simga mFT-n sajnos nem nagyon hajlandó.
Új hozzászólás Aktív témák
- SörcsaPH!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mobilinternet
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Filmvilág
- Revolut
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen