Új hozzászólás Aktív témák
-
FireKeeper
nagyúr
mondjuk az amerikai autóipar pont annyira okádék hogy ők meg is érdemelnék a kihalást. talán akkor 10 tonnánál könnyebb autót is tudnának venni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
mepet
addikt
Ugy tudom, hogy az europai bunteto vam a kinai autokra 15%, mig az USA-ban 25%.
Szerintem 3 nap alatt meg lehet emelni mindkettot, ha baj van... -
ncc1701
veterán
válasz FireKeeper #1 üzenetére
Mocskok, nem gyártják tovább a dodge challengert sem.
-
bteebi
veterán
Az a baj, hogy jók a kínaiak??? Akkor gondolom tőlük jobb, versenyképesebb autókat kellene gyártani.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
FireKeeper
nagyúr
a gond ott van hogy ők is csak azért versenyképesek mert a kínai állam pumpálja őket pénzzel, anélkül ők se adnák annyiért ha profittal akarnának működni.
de a Temunál is ez van ami kinyír kb minden más e-kereskedőt, de amúgy full veszteséges az üzleti modell.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
bteebi
veterán
válasz FireKeeper #5 üzenetére
Én korábban azt olvastam, hogy már talán csak támogatTák őket, de könnyen nem találtam számokat. De egyébként mi is támogattuk a BMW-t és a Mercedest is, hogy hozzánk jöjjenek, ne máshoz. A BYD-nek meg van profitja, de arányaiban nem nagy, pláne mondjuk egy BMW-hez képest.
Engem meg magánszemélyként inkább az érdekel, hogy ki ad nekem olcsóbban jobbat. Ha az nem a Mercedes vagy a Tesla, hanem a BYD, akkor majd tőlük veszek autót (amúgy tényleg aktuális, és tényleg gondolkozom rajta). Tudom, megkaptam már máshol, égszakadás-földindulás, csődbe megy majd egész Európa, utána pedig a BYD majd legalább duplaannyiért kezd el árulni mindent... de az is lehet, hogy nem. Első körben már azzal is tudnának tenni pl. az európai gyártók a sikereik érdekében, hogy csökkentik a profit mardzsaikat. De akár az EU is hozhatna olyan szabályozásokat, amikkel ritkábban szúrja saját magát tökön.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Victorio
aktív tag
Hát, ilyen ez a kapitalista piac. Ha valami jobb is meg olcsóbb is akkor azt veszik a vásárlók.
Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.
-
Myers
senior tag
"Engem meg magánszemélyként inkább az érdekel, hogy ki ad nekem olcsóbban jobbat."
Ez egy érthető álláspont, de nézzünk a dolgok mélyére.Profitot lehet csökkentei, pl úgy, hogy kevesebb fizetést adnak a dolgozóknak, akik aztán ugyanúgy nem tudják megvenni az olcsóbb kínai kocsit, mint most a 20%-kal drágább európait. Majd ha már megszűnik az európai gyár, akkor már semmit nem tudnak megvenni. Vagy mehetnek az EU-ban felépült kínai gyárakba, na az aztán minden csak nem fáklyás menet. Már egy Suzuki gyár is (ázsiai, de Japán) sokkal rosszabb körülményeket biztosít, mint egy Audi. Audiban van szakszerv, Suzukiban mindenáron megakadályozták. Na akkor ehhez képet milyen lehet egy kínai üzem?
Vagy kevesebb mérnököt alkalmaznak. Vagy majd ha kína lesz elöl, akkor lehet tőlük lopni.Ez a kinyírjuk a konkurenciát az olcsóságunkkal, majd ha már tiszta a terep, akkor jól megemeljük az árakat, már megtörtént több szektorban is. Pl. a Xiaomi is szépen árat emelt.
Vagy pl arra, hogy a kínai is megkéri az árát:
Vagy pl: usb 2 méteres csillivilli USB kábel Aliról 500Ft, de van sokféle, van verseny, igaz mind kínai. De ez egy elfogadható ár.
Ehhez képest egy kinai villanybiciklihez egy 3 eres, 30 centis 3 végén (Y kábel ) fröccsöntött csatlakozós kábelnak mennyinek kéne lenni reálisan ALI-ról? Anyagban is, minőségben, dizájnban is az előbb említett USB kábel alatt helyezkedik el. Én olyan 300 Ft-ra gondolnék. Ehhez lépest adják 3000-ért, mert rajuk kívül nincs aki gyártsa/árulja.Jó az olcsó kínai villanyautó, de ha majd padlón lesz minden szektor, akkor a népek majd mehetnek a TEMU-ra milliárdost játszani, mert másra nem lesz zsetonjuk.
#2mepet
Lehet, hogy azért a nagy para, mert az USA-nak Mexikóval és Kanadával talán van valami egyezsége (nem vagyok benne biztos), kb mintha észak-amerikai EU lennének, és így a mexikóban gyártott kínai kocsi olyan, mintha USA-ban gyártották volna, ergo nincs rá vám.[ Szerkesztve ]
http://www.muszaj.hu/
-
kilua
senior tag
válasz FireKeeper #5 üzenetére
Jó, a kínai állam pumpál pénzel mindent, de miből?
Folyamatosan arról pörögnek a hírek hogy ennyi milliárd eurót/yent stb fordítanak államok chipgyartásra, az EU mezőgazdaság támogatására cégek versenyképességi támogatására stbstb,
Szóval én nem értem mit csinál másként a Kínai állam.
[ Szerkesztve ]
-
clon
aktív tag
válasz FireKeeper #5 üzenetére
Mondja már meg valaki a kínai államnak miből van ennyi pénze? - mármint annyi, hogy bármi ami "versenyképes" az rögtön kínai állami támogatott, aztán ott van a rengeteg nyugati államkötvény amit felvásárolnak, stb.
Kínai bármi telefon, notebook, autó, 5g, stb. minden állami támogatott egy olyan országban ahonnan mindenki "fillérekért" tud rendel és annyian vannak mint az "oroszok" alacsony éhbérért (tehát keveset lehet elvonni belőle) dolgoznak... miből? -
ncc1701
veterán
Marék rizsért dolgoztat, baromi sok az exportja, és erős devizában van a bevétele. Kb ennyi a recept. Mindez addig működik, míg van sok olcsó munkaerő. Most fog borulni az egész, mert az új nemzedéknek már nem gyere be a heti 6 nap/12 óra munkarend, inkább élni szeretne.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Vidéken elvileg még bőven van munkaerő, aki hajlandó rendkívül kevés bérért rendkívül rossz munkakörülmények között dolgozni. Plusz ott vannak a természeti erőforrások (Kína számos nyersanyagfajta tekintetében dominálja a világpiacot), amik állami kézben vannak (beleértve a külföldi érdekeltségeket is). És persze az állam közvetlenül is (társ)tulajdonosa számos sikeres vállalkozásnak.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Vesa
veterán
El kell lehetetleníteni a kínai vackokat és kész. Szabályozással sima ügy. Még csak egy szava sem lehetne senkinek -még a kína szopkodóknak sem-, mivel ezek a kínai gyártók piacellenes módon, durva állami támogatással tudnak csak olcsóbbak lenni másoknál, tehát nem innovációval vagy egyéb piaci verseny keretében. Ez a kínai kommunista párt gazdasági hadviselésének része, amire megfelelő választ kell adni mind USA, mind EU szinten.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Az megvan, hogy kínában kvázi nincs jogvédelem? Hogy szinte mindent amiből most gazdasági háborút vívnak, korábban elloptak nyugatról (technológia stb.)? Még az autógyártásuk kezdetén is mindent koppintottak. Kijött az új X5-ös BMW, pár hónapra rá megjelent kínában szinte minden elemében megegyező kinézettel egy kimondhatatlan nevű kínai vacak. Telefon same, Lego same, minden IS same! Ezeket támogatni vásárlással kb. olyan, mintha tolvajokat támogatnék és még örömködnék is azon, mekkora deal-t csináltam..
Arról nem beszélve, hogy a nyugat minden problémájával együtt is ezerszer jobb lesz mindenkinek, ha nem a kommunista kína fog dominálni egy piacot.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
(#1) FireKeeper: "mondjuk az amerikai autóipar pont annyira okádék hogy ők meg is érdemelnék a kihalást. talán akkor 10 tonnánál könnyebb autót is tudnának venni."
Azt gyártják, amit a vásárlók meg akarnak venni. Ennyi.
(#2) mepet: "Ugy tudom, hogy az europai bunteto vam a kinai autokra 15%, mig az USA-ban 25%.
Szerintem 3 nap alatt meg lehet emelni mindkettot, ha baj van..."Nem ennyire egyszerű a dolog.
Utána kellene olvasni. Mexikó vélhetően már szabad kereskedelmi övezet. Az onnan származó termékekre nincs vám. Ha BYD az államokban is épít gyárakat, akkor végkép nem lehet Vámmal operálni a terjeszkedés ellen.Az idén érkezik Európába a BYD Dolphin Mini (Seagull).
Kínában kb 10.500 euró az ára. Mire hozzánk elér legalább 25.000 euró lesz. Felszereltségében az EU változat jelentősen múlja felül a kínait, de még így is elképesztően magas az ára.
De még így is jelentősen olcsóbb, mint az európai konkurencia.427 Kilométer egy teljes töltéssel. 29 perc alatt tölt 30-ról 80 százalékra. 75 PS és 135 Nm, 130km/h maximális sebesség. Egy városi autónak nagyon jó paraméterek. A nyomatékot széles fordulattartományban képes magasan tartani. Nem fogja feltartani a forgalmat. Inkább ellenkezőleg.
Városi forgalomban nagyjából másfélszeresét képes megtenni az elméleti távolságnak. A rekuperáció nagyot dob a megtehető távolságon. (Autópályán kb semennyit sem.)Úgy tűnik Magyarország lesz az Európai belépő ország a BYD számára. Az itt gyártott járműveknek alacsony lesz a VÁM tartalma.
Erre nem lehet alapozni a saját járműgyártás védelmét.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Busterftw
veterán
válasz Hieronymus #17 üzenetére
Kivéve ha a márkára esik a vám, nem pedig arra honnan érkezik.
-
-
Busterftw
veterán
válasz Hieronymus #21 üzenetére
Nem tudom, majd a jogaszok/burokratak kitalaljak.
Azt lehet tudni mennyi lesz a MO-gi gyarak eves kapacitasa?
Ugye jelenleg hajokon erkezik be a BYD, nem tudom mennyit terveznek hozni vs EU-ban gyartani.De ha MO-gon megy a gyartas (osszeszereles inkabb), gondolom raklap dolog erkezik Kinabol hozza. Megvamoljak azt.
-
bteebi
veterán
"Ez a kinyírjuk a konkurenciát az olcsóságunkkal, majd ha már tiszta a terep, akkor jól megemeljük az árakat, már megtörtént több szektorban is. Pl. a Xiaomi is szépen árat emelt."
Azért nem olyan könnyű kinyírni a konkurenciát, ráadásul akár a konkurencia is kinyírhatná a BYD-t. Tudom, végtelen kínai pénz, dollárcsilliárdokat fognak beleönteni az örökkévalóságig, hátha legyűri majd pl. az európai gyártókat. Úgy, hogy ha mondjuk az EU vagy az USA nagyon megmakacsolná magát, akkor akár be is tilthatnák a BYD autóinak a forgalmazását (mert hát miért ne), vagy pedig jóval nagyobb büntetővámot vethetnének ki rájuk, hogy egy átlag parasztnak olcsóbb legyen egy full csöves elektrik BMW, mint egy jól felszerelt, nagy akksis BYD. Azért az EU meg az USA elég nagy piacok, ha ott nincs sikered, akkor megmarad neked Dél-Amerika, Afrika, India, meg persze a belpiac. Ezek a területek persze lakosságszámra bőven legyűrik az előbbieket, de vásárlóerőre pont nem. Amúgy meg a teljes gépjárműpiacnak csak a töredékét adják az elektromos járművek, és ez elég lassan fog megváltozni.
Én szívből kívánom azt, hogy a Xiaomi útjára lépjen majd a BYD. Drágább lett? Igen. De jobb is. A konkurencia nem lett drágább??? De, rohadt sokkal. Nagyon régen (>10 éve) 100 ezer Ft sok volt egy telefonért, 200 ezer meg kb. elképzelhetetlenül sok. Most meg már 200+ ezer az max. a középkategória, és simán vehetsz 6-700 ezres telefont is. Persze a mai 200 ezer nem annyi, mint 10 éve 200 ezer, de azért az árak bővülése szerintem dinamikusabb volt, mint a fizetéseké.
A Xiaomi 13T Pro már 230 ezer alatt is elérhető jó kijelzővel, 512 GB ROM-mal és 12 GB RAM-mal. Légyszi mutasd meg, hogy ez Csamcsungból vagy Szifonból mennyiért jön ki. Tudom, az Apple 64 GB-ja is többet ér a kínai 512-nél.
Ha a BYD később is nagyobb akkukapacitású, fícsörökben nem sokkal rosszabb autókat fog árulni olcsóbban, mint mások, akkor engem érdekelni fog. Nem mondom, hogy fixen olyat fogok venni, de mindenképp számításba fogom venni.
És azért a BYD is messze van az olcsótól. Csak kínál valamivel olcsóBB elektromos autókat is. A legolcsóbb autójuk is 10+ milla, az összkerekes Seal pedig több, mint 19 millió, amivel egyértelműen drágább a nem összkerekes Model 3-nál vagy Y-nál is. Ezzel tutira haza fogják vágni az összes gyártót... miközben elvben a Tesla is jön majd valami budgetabb modellel (Model 2 talán 10 millió körül???).
Apropó, a Teslát nem kellene cseszegetni, amiért valamivel olcsóbban adja az EV-it, mint a legtöbb patinás gyártó? Még a végén csökkenni fog a CEO-k prémiuma.
Tutira az Ílon célja, hogy kiszorítsák a konkurenseket a piacról, utána meg alsó hangon dupla áron adjanak mindent.Ja bocs, az egy nyugati, ráadásul amerikai cég, az nem akar senkinek se rosszat, és teljesen tisztességes, mint mindig, csak a kínaiak per def gonoszok.#11: "Folyamatosan arról pörögnek a hírek hogy ennyi milliárd eurót/yent stb fordítanak államok chipgyartásra, az EU mezőgazdaság támogatására cégek versenyképességi támogatására stbstb"
Oké, de mi, jófej európaiak vagyunk, nem pedig gonosz, mindent és mindenkit tönkretevő kínaiak. Ha mi x milliárd Ft-ot adunk a BMW-nek, hogy itt legyen a következő átmeneti rabszolgatelepjük, akkor az rendben van, de ha a kínai BYD-t segíti valamennyivel a kínai állam (összeget még senkitől se láttam, csak annyit mondanak folyton, hogy "milliárdok"), az már tisztességtelen versenyelőny.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Chiller
őstag
válasz Hieronymus #17 üzenetére
"Városi forgalomban nagyjából másfélszeresét képes megtenni az elméleti távolságnak. A rekuperáció nagyot dob a megtehető távolságon. (Autópályán kb semennyit sem.)"
Kizártnak tartom a 1,5x-ös távolságot, akármilyen reális környezetet feltételezve. (=nem az hogy megyünk egyenesen hajnali 3kor a tök üres Andrássyn körbe-körbe amíg ki nem fogy a kakaó)
Itt egy teszt is, van ahol megvan a 10%, de van ahol semmi :
https://motorandwheels.com/are-teslas-more-efficient-in-city-highway/
kivételes esetben max +10-15%-ról lehet szó, de ez annyira időjárás, tömeg, típus, állapot (gumi, útviszonyok, stb) és vezetési stílus/forgalom függvénye, hogy erre én nem alapoznék.[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #20 üzenetére
"Nem nagyon van miből csökkenteni."
Igazad lehet. BMW:
Net income: 13%
BYD:
Net income: 3,0%.
A BMW nettó profitja 18,6 milliárd euro volt (mai árfolyamon alig 7227 milliárd Ft), a BYD-é pedig 1,3 milliárd. Vagyis a BYD teljes árbevételének több mint a harmada (36%) volt a BMW profitja.
Úgy lett a BYD profitja a BMW-ének mindössze a 7 (hét) %-a, hogy 2022-ben 1805164 járművet adott el, a BMW pedig 2,38 millió autót, és összesen 2,6 millió járművet. Vagyis a BMW 32%-kal nagyobb autó, és 44%-kal nagyobb jármű eladása hozta össze a 14,3-szeres profitot. Igazad van, nincs semmi mozgásterük az árak csökkentésére, nem lennék a helyükben.
Persze ezek mind 2022-es adatok, azóta már simán lehet, hogy fordítva vannak a számok.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Shadowbull
addikt
Egyrészt. A BMW prémiumgyártó, nem kíván tömeggyártó lenni, és saját magát nem a kedvező árakon keresztül határozza meg vagy pozícionálja a piacon. Nem is értem miért a BMWtől vársz árcsökkentést.
A BYD egy alsópolcos kommersz tömeggyártó, hasonlítsd olyanokkal.
Másrészt. A 13%-os forgalomarányos nettó profit minden csak nem sok, ha általában nézzük. A sarki zöldséges ki sem nyit ennyiért.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Én majdnem egy évig használtam VW e-up!-ot. Hivatalosan 258 km a megtehető távolsága a járműnek. Nagyvárosi forgalomban maximális rekuperációs szinten, közvetlen fék használat nélkül 100 km plusz elérhető volt. (A gázpedál óvatos használata mellett.)
Egy belsőégésű motorral szerelt jármű számára optimális körülmények között, az elektromos járműveknek nincs energia visszatáplálása. "nem az hogy megyünk egyenesen hajnali 3kor a tök üres Andrássyn körbe-körbe amíg ki nem fogy a kakaó" Nincs nincs lassítás, nincs energia visszatáplálás. Az energia "csak" a jármű sebességtartására használódik el. (Autópálya körülmény).
"kivételes esetben max +10-15%-ról lehet szó, de ez annyira időjárás, tömeg, típus, állapot (gumi, útviszonyok, stb) és vezetési stílus/forgalom függvénye, hogy erre én nem alapoznék."
OK.
A tömeget emeltem ki.
Az elektromos járművek a legkevésbé tömegfüggőek.
Optimális eset autópályán. Egyszer felgyorsítod a tömeget. Utána csak a sebesség tartására használsz el energiát. Súrlódási veszteség és légellenállás. Az optimális guminyomás esetében nincs szerepe a tömegnek a sebesség tartásában.A legrosszabb eset a városi közlekedésben. Araszolva haladás. Felgyorsítod a járművet egy sebességre, majd megállítod. Ha a visszatáplálással emészted el a mozgási energiát, akkor a jármű gyorsításába befektetett energia X százaléka vándorol vissza az akkumulátorba, töltési energiaként. Ez az X százalék hatásfok nem tömegfüggő.
Feltételezőnk egy rossz hatásfokot az elektromotor hatásfoka 80% felett van. De mi csak 60-70 százalékkal számoljunk A visszatöltés hatásfoka kb ugyanennyi.A két hatásfok összessége legyen 50%. Ez annyit jelent, hogy a következő gyorsításba fektetett energia fele a visszatáplálásból származik. A következő körben már csak 25% és így tovább. ...
Ha a visszatáplálás helyett a fékekkel kell a mozgási energiát elemésztetni, akkor nulla az energia visszatöltés. Hasonló fogyasztás emelkedést produkál a jármű, mint a belsőégésű társaik.
A linkelt cikk szerzője se használt tartósabban elektromos hajtású autót. Ez kiérződik az írásból.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
GhanBuri Ghan
őstag
Van abban valami, hogy a kínai olcsó árak az olcsó munkaerőnek, a környezetvédelmi és egyéb előírások figyelmen kívül hagyásának és az állami támogatásoknak köszönhető. Van benne valami, de ezek csak minimális tényezők. Már 2010-ben volt egy európai vizsgálat a kínai napelemgyártók ellen, hogy dömpingárakkal tarolják le a piacot, és az eredmény az volt, hogy nem, tényleg ennyivel hatékonyabbak - azóta lényegében meg is szűnt az európai napelemgyártás.
Amiért sokkal olcsóbbak a kínai termékek, annak a fő oka az, hogy a teljes termelési láncot igyekeznek kontrollálni, és minden egyes lépést optimalizálni. Nincs ebben semmi új, ezt csinálták mesteri szinten a japánok a '70-es, '80-as években, és ha már itt tartunk, ezt csinálta Amerika is száz-százötven éve.
Ha Európa, Amerika bezárkózik, és vámokkal védi magát a versenytől, akkor azzal hosszú távon önmagát tenné tönkre - fel kellene venni a kesztyűt, és a nyugati világnak is a hatékonyságra kellene törekednie. Sajnos a '90-es évek kiszervezési hullámai az innovációt is kiszervezték, és most ennek isszuk a levét.[ Szerkesztve ]
-
Chiller
őstag
válasz Hieronymus #27 üzenetére
E-up? az egy kockadoboz. 0,31 cw száma elég messze van pld a model 3 0,23-tól.
Ráadásul jobban "erőlködik" is 130-as tempónál. Így nyilván nagyobb a különbség a city és a highway között. Ebben az esetben lehet kijön a nagy eltérés. Persze a témaindító BYD Dolphin Mini is ilyesmi formájú, méretű, árú, teljesítményű, stb. így abban igazat adok, hogy itt is valószínűleg az átlagnál nagyobb különbség lesz a highway vs city között.Találtam egy másik cikket még.
Sajnos itt is csak a kombinált (city+highway) ill highway only 70mph és a EPA adatokat hasonlítják össze, nem találtam komolyabb tesztet highway vs city témakörben. De ha megduplázzuk a különbséget a kombinált és a highway között, akkor gondolom nagyjából közel lehetünk az igazsághoz... sajnos itt sem igazi kisautókat teszteltek.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #26 üzenetére
Többek állítása szerint nemsokára nem hogy prémium, hanem semmilyen gyártó nem lesz, mert a BYD letarol mindent. A BYD pedig (már) baromi messze van az alsó polctól, bár tény, hogy a gagyijait érdemben olcsóbban adja, mint a BMW a hasonló gagyijait (az 1-es BMW-nek max. az árazása prémium). A BMW meg akár prémium, akár nem, nyugodtan nevezzük a 150 ezer alkalmazottjával meg a 2,6 millió eladott járművével tömeggyártónak. Ez kb. a Suzuki termelésének a 2/3-a, igaz, a Volkswagenének kevesebb, mint a harmada (~28%).
"Nem is értem miért a BMWtől vársz árcsökkentést."
Egyáltalán nem mondtam, hogy várok tőlük. Csak arra próbáltam utalni, hogy tudnának. (Ha akarnának. De nem fognak, tulajdonképp érthető módon. Még.) Mert rohadt drágák. Tudom, prémium. Azért van némi mozgásterük. Másokhoz képest sokkal inkább, lásd majd lentebb. Meg mert azon viszonylag kevés (nagyobb) gyártók közé tartoznak, akik gyártanak EV-ket, most már egész sokfélét. (Igaz, azokat már végképp csilliókért.) És történetesen európai cég. És leginkább Európáról volt szó. Mivel európaiak vagyunk hivatalosan, ezért engem elsősorban az érdekel, hogy pl. autó fronton itt mi történik; az USA nekem sokkal kevésbé fontos. (Ergo mondjuk a Ford vagy a GM számomra sokkal kevésbé lenne releváns.)
"A 13%-os forgalomarányos nettó profit minden csak nem sok, ha általában nézzük. A sarki zöldséges ki sem nyit ennyiért."
Igen, kőműves Józsi se mozdítja meg a valagát napi 150 ezer alatt, pedig már akkor is 4-500%-os marddzsal dolgozik. De nem ez a realitás, és pont tök mindegy, hogy más szektorokban ki milyen profitot (nem) vág zsebre. Az Audinál (7,1%) is bőven 10% alatti, a Mercedes 10% körüli (9,82%), a Suzuki (hogy legyen egy relatíve gagyi is) 4,5%, Volkswagen 5,7% . Szóval a 13% az relatíve igenis rohadt sok (+30% a Mercihez, +83% az Audihoz, és +~190% a Suzukihoz képest). De ha azt mondom, hogy 7200 milliárd forint, úgy már szerintem elég jól hangzik a profitjuk. (Ami persze most már valószínűleg jóval kevesebb.)
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Shadowbull
addikt
"Többek állítása szerint nemsokára nem hogy prémium, hanem semmilyen gyártó nem lesz, mert a BYD letarol mindent"
Ami egy ökörség, nem fog megtörténni.
"baromi messze van az alsó polctól"
Szerinted. A valóság meg más. Még egy VW szintjét sem éri el, nagyon nem, a BMWvel egy mondatban emlegetni meg abszolút sügérség.
Na, a Suzukival jó helyen kapisgálsz, kikereshetted volna a koreaiakat is.
A Suzuki 4,5%- os marzsa gyakorlatilag életveszélyes. Stabilan 5% alatt lenni azt jelenti, hogy elég egy rossz év, elég egy benézett termék, és máris veszteséges vagy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Chiller
őstag
bocsánat, csak már nem először látom:
marzs, nem "mardzs"
https://jelentese.hu/idegen-szavak-szotara/marzs -
Jó ez a linkelt diagram Csak nem a kérdésedre ad választ.
Ahol a kombinált fogyasztás magasabb a gyorsforgalmi út fogyasztásánál akkor két lehetőség van.
Vagy nagyon jó a városi közlekedés Vagy nagyon rossz a rekuperáció.Azt mutatja s diagram, hogy a Tesla jeleskedik az energia visszatáplálásban. Egy egységet képez a meghajtás és visszatáplálás. Nagyobb lehet a hőveszteség, mint a generátorok esetében. Állandómágneses dinamó felel a hajtásáért és a visszatáplálásért.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #34 üzenetére
"Ami egy ökörség, nem fog megtörténni."
Már hogy csak a BMW nem fog csődbe menni, vagy a többi gyártó se? Mert szerintem a többi se. Ennyire még az európai gyártók és döntéshozók együttesen SE hülyék.
"kikereshetted volna a koreaiakat is."
Így is elég sok idő volt. De nyugodt szívvel kikeresheted te is. (Valószínűleg VW-Suzuki környékiek lesznek.) Alapvetően olyan gyártókat akartam betenni, amelyek gyártanak EV-ket. A Suzukinak csak hibridnek csúfolt autói vannak. (Amik amúgy nem annyira rosszak, de nyilván közük sincs a német prémiumokhoz - mondjuk árban se.)
"A Suzuki 4,5%- os marzsa gyakorlatilag életveszélyes."
Az valóban az. Nyilván nem nagyon engedhet meg magának sokkal többet. Szomorú, de ez van. Mindenesetre 1-2 veszteséges (negyed)év után még nem szoktak csődbe menni patinás gyártók, bár 3 évtől kezdve már kezd eléggé ijesztő lenni a helyzet.
#35: "marzs, nem "mardzs""
Jogos, bocs. Szívem szerint az angol marge-ot írnám, amit ugye dzs-vel kell kiejteni, azt magyarítottam. Csak hát rosszul, mert ugye erre már van "magyar"(os(ított)) szó.
Ma már kétszer is írtam hülyeséget, eléggé atipikus. Nem kellene kapkodni. (Mondjuk a mar
dzs az tárgyi tévedés volt.)[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Feketelaszlo
senior tag
A '70-es évek elején a britek is képtelenségnek gondolták a hazai autóiparuk csődjét, hiszen a fél világ brit járművekre vágyott a Minitől a Land Roveren át a London bus méretig. Aztán végül csak lehúzta a rolót a British Leyland. Persze gyártók maradtak utána, de egy Thatcher-korszaknyi idő pont elég ahhoz, hogy megszűnjön globálisan relevánsnak lenni egy helyi szektor.
-
válasz Feketelaszlo #38 üzenetére
Nincs helyi szektor.
Egy nagyobb csomag gyártót a BMW vásárolt fel. De nem tudta megtartani a teljes csomagot Csak a Mini és a Rolls-Royce maradt BMW tulajdonban. A többit széthordták a az autógyártók. A Lotus például maláj tulajdonba került.A teljes európai autóipar sem olyan szép, mint aminek látszik.
Családi vállalkozásként csak a BMW maradt meg Európában. A VW és a PSA kebelezte be a legtöbb EU autógyártót. Akik még esetleg megmaradtak, nem fogják tartani a lépést a nagyokkal.
Még a BMW is veszélyben van. Bár ez természetes. Nagyjából 20 évenként kritikus helyzetbe sodorják magukat. Ma csak a kínai piac termeli a komolyabb nyereséget.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #34 üzenetére
"Ami egy ökörség, nem fog megtörténni. "
Azt én is nagyon remélem, és attól sem tartok, hogy a kínai vackok hatással lennének az eladásokra. Ugyanakkor a Neue Klasse felvet bennem kérdéseket, és ahogy a netet böngészem, ezzel nem vagyok egyedül, minimum baromi megosztó az irány amit azzal a formával kijelöltek. Persze láttunk már ilyet az ócska Bangle féle korszakban, aztán mégis jól fogytak az autók, de éppenséggel történhetett volna fordítva is. Az bizonyosan nem jó jel, ha ennyire megosztó egy forma, és igazából a Neue Klasse még az irányt sem jelöli ki rendesen, kicsit olyan érzésem van, hogy kihoztak valamit mert szorított az idő, de semmiféle konkrét jövőképet nem látok az egész koncepció mögött, csak a szokásos PR lózungokat. A Mercedes és az Audi is sokkal átláthatóbb irányba tart, vállalható formákkal és autókkal. BMW-nél számomra most nem teljesen világos, hogy mi az istent csinálnak tulajdonképpen?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
btprg
senior tag
Szerintem sokkal gázabb az, hogy a nagy nyugati márkák újabban abból élnek, hogy Kínában gyártatják az amúgy egyre rosszabb minőségű szarjaikat, de európai áron adják őket.
Én nem veszek semmi kínai cuccot, ha nem muszáj, de a nagy márkák kínai termékeit aztán tényleg különös figyelemmel elkerülöm.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #39 üzenetére
"Még a BMW is veszélyben van"
Ahogy mindenki más is. Az autóiparban sok-sok évtizede brutális verseny van, aki rossz döntéseket hoz, az nagyon hamar beleáll a földbe. Folyamatos a változás, a költségek magasak, a haszon meg sovány.
Az hogy jönnek a kínaiak vagy nem, ezen nem változtat különösebben. Sőt, a kínaiaknak is pont ezzel a kőkemény versennyel kell szembenézniük, és a kínai állam sem fogja őket a végtelenségig finanszírozni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Az bizonyosan nem jó jel, ha ennyire megosztó egy forma"
Szerintem annyira nem megosztó, egyszerűen csak új. Én láttam a tanulmányt élőben, nekem tetszett.
"semmiféle konkrét jövőképet nem látok az egész koncepció mögött"
Konkrétan a következő évtizedek BMWs formanyelvét vezetik be vele.
Majd meglátjuk hogy hogyan fogadja a közönség.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #42 üzenetére
"és a kínai állam sem fogja őket a végtelenségig finanszírozni. "
Elég addig amíg a saját gyártók megerősödnek és a konkurencia meggyengül.
Kínának még hatalmas tartalékai vannak az önkizsákmányolásban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
drkbli
tag
Miért állsz meg itt? El kell őket vágni az olcsó energiától, aztán Inflation Reduction Act álnéven bedobni egy masszív teljesítményfüggetlen állami támogatást, oszt jónapot. Legrosszabb esetben áttelepítik a gyáraikat hozzánk, de akkor már a mi szabályaink szerint, a mi munkaerőnkkel dolgoznak.
Honnan is ismerős ez?
-
bteebi
veterán
"Szerintem sokkal gázabb az, hogy a nagy nyugati márkák újabban abból élnek, hogy Kínában gyártatják az amúgy egyre rosszabb minőségű szarjaikat, de európai áron adják őket."
Pedig ez MAJDNEM minden területen így megy. (Oké, nem feltétlenül Kínával, hanem tetszőleges más, lehetőleg csóróbb ázsiai országgal: pl. Vietnam, Pakisztán, India.) Adidas, Nike, talán a Kuccsi is... A napi pár száz Ft-ért alkalmazott, 10-14 órában dolgozó staff, időnként gyerekek sok-sok-sok szart ki/megtermelnek. A kinti beker. költség és az itteni eladási ár különbözetét pedig úgy hívják, hogy haszon. Ami arányaiban nem is (volt) olyan kevés. Aztán persze amikor kiderül egy-egy ilyen balhé, akkor mindig kijönnek valami szép sajtóközleménnyel, hogy hát ők nem is tudtak erről, és hogy becs' szóra javítanak a munkakörülményeken, meg nem alkalmaznak gyerekeket , meg még fát is ültetnek majd bűnbánatuk jeléül... aztán meg minden megy ugyanúgy tovább.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #42 üzenetére
"Az autóiparban sok-sok évtizede brutális verseny van, aki rossz döntéseket hoz, az nagyon hamar beleáll a földbe. Folyamatos a változás, a költségek magasak, a haszon meg sovány."
Ezek sajnos mind igazak. A gáz az, hogy szerintem nem is feltétlenül kell rossz döntést hozni. Hiába jó, urambocsá' nagyon jó valami, ha a piac nagyobb részének nem az kell, akkor megszívtad. (Persze valahol az is rossz döntés, ha nem tudod a piacot követni. Még akkor is, ha szakmailag neked van, neked lenne igazad. Az igazság önmagában nem termel bevételt.)
"Sőt, a kínaiaknak is pont ezzel a kőkemény versennyel kell szembenézniük, és a kínai állam sem fogja őket a végtelenségig finanszírozni."
Abszolút. És igen, a kínai állam se egy feneketlen kút, szerintem relatíve hamar (max. pár év múlva) alább fog hagyni a lelkesedésük. Mondjuk addigra a BYD már jó eséllyel toronymagasan fogja uralni az EV piacot.
#43: "Szerintem annyira nem megosztó, egyszerűen csak új. Én láttam a tanulmányt élőben, nekem tetszett." ... "Konkrétan a következő évtizedek BMWs formanyelvét vezetik be vele."
Az rendkívül szomorú... mert szerintem borzasztó ocsmány. A korábbi formatervek szerintem tök jók voltak (leszámítva az egyre hülyébb formájú ÉS nagyobb vesét, a 7-es BMW ezüst színben gyönyörű volt!), de ez az új... borzalmas. Mondjuk elfogadom (megérteni nem tudom), hogy sokaknak ez (is) tetszik. Valószínűleg ez a végső lökés ahhoz, hogy jó darabig nem lesz új BMW-m. (Bezzeg a 750-es, az annyira de annyira...)
(Mondjuk már ezen is lehetett volna kisebb a vese. De élőben nem volt annyira gáz.) Nekem amúgy pl. az új Nissan X-Trail se tetszik. (A régebbi szerintem tök szép volt.) Pedig felmerült nálunk, mint potenciális pályázó, mert még 7 személyes kivitelben se nagyon kicsi a csomagtartója... csak simán kicsi.Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
btprg
senior tag
válasz Shadowbull #44 üzenetére
Lehet félreérthető volt, általánosságban írtam, nem az autógyártókra (ott a franc se tudja, hogy melyik alkatrészt gyártatják Kínában).
Bosch, Makita, Hewlett-Packard, Sony, Philips, Russel Hobbs, Electrolux mind-mind "Made in China" hulladék. Nagyon-nagyon ritkán van kivétel, egyszer végignéztem a Media Markt-ban vagy 30 féle vízforralót, a 40 ezres márkás is ugyanúgy kínai volt, összesen egyetlen egy darabot találtam, ami "Made in Czech Republic" volt...
#48:
Igen, a divatmárkák is egytől egyig. Még a nagy magyar "2rule" is kínai."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)