Új hozzászólás Aktív témák
-
#48613632
törölt tag
Hát ja, ez teljesen más, mint a petrol verzió ... így nagyon okosabb nem leszel, legalábbis miattam.
No és Nálad, a diesel rendszerben, mekkora nyomás van ebben a rendszerben menet közben? Ha nem vészes, akkor a csavar sem számít sokat, csak úgy, ahogyan nálam sem.
De ha ez is fel van pumpálva mesterségesen, akkor lehet, hogy lényeges. Sajna közöm nincs a dieselekhez ... -
Vaze
őstag
válasz #48613632 #10151 üzenetére
Sajnos annyit ertek en hozza mint a 90 eves nagymama a pc szereleshez
Nem tudom hogy mekkora nyomas lehet benne.
Azt sem tudom hogy ez gondot e jelent nekem hogy csak egy csavar fogja le,csak a szemem piszkalta tegnap a latvany,ezert gondoltam hogy kifurom belole a csavar darabot azt becsavarok egy masikat ha lehetseges...
Ma meg is ''csinalnam'' de hat ugyebar a kedves idojaras kozbe szolMSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
Batman2
őstag
Ha kilóg a csavarból még pár milliméter akkor bevághatod a fejét és talán csavarhúzóval ki tudod tekerni.
Előtte azért nem árt megfújni egy kis WD40-nel.Ha kifúrod, akkor még menetet is kell bele majd vágni, és nagyobb csavart tudsz már csak bele tenni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
válasz zimmerferi #10144 üzenetére
Szevasz!
A kattogás szerintem onnan jött, hogy a difiben van Seeger-gyűrű, ami elszabadult a féltengely végéről.
Egyszer nekem is volt ilyen Nyíregyháza felé mentem Bp-ről, M3-ason, és amikor megjelent a kattogás, nagyon törtem a fejem mi legyen. De eljutottam azért vele óvatosan a célhoz (Nyírcsaholy), és ott megcsinálták.Nem javaslom a hosszabb áttételt, nem lesz dinamikája a kocsinak, az amúgy sem erőgép 200D még nehezebben előz majd, és a dombra is nehezen megy majd föl.
Sok sikert!
-
Batman2
őstag
Szevasz
Szintén nekem írtad azt is, én gondolkodom 3.58-asra való csrével, mivel sem 3.92-eset, sem 3.69-eset nem találtam jót, talán a 3.58-as, amit vettem, az jó.
Legalább is alig van holtjétéka a behajtó és kihajgtó tengelyeknek egymáshoz képest.A dinamika nagyjából megmarad szerintem, mert egyszerűen később kapcsolok fel, pl. nem 50-60-nál megy 4-esbe, csak 60-70 között.
A kettes kicsit megnyúlik, ami annyiban nem baj, mert amúgy is elég rövid fokozat, és 40 helyett 45-50 körül váltok 3-asba, csak egy kicsit lesz szerintem lomhább az erősebb áttét miatt.
Viszont 1-esben is hoszabb lesz a fokozat, így nagyobb tempóra tudja megklőkni az autót, ami után pedig már a kettes arányosan később kapcsolva viszi tovább.
Az egyes nagyon rövid szerintem a 200D-nél, és mivel nem szeret gyorsulni a motor így éppen hogy meg tud csak mozdulni vele, csak akkor lesz gyorsabb, ha nagyon odalépek, hogy pörögjön fel.Egyedül a kuplung csúsztatás és az erősebb áttételű egyesben való elindulás a kérdéses számomra, hogyan fogja bírni.
Az kifejezetten jó lenne, ha 90-100-as országútí tempóban haladva nem vagy 3500-ast pörögne a motor, hanem csak 3100-3200-at. Minél közelebb kerül adott fokozatban, adott tempó mellett a legnagyobb nyomaték fordulatához (2400) annál takarékosabb lesz a motor és persze kevésbé kopik, még akkor is ha nagyob b nyomatékot kell leadnia.
Gyorsítani pedig lehet 3-asban, aztán ha felvette a tempót, vissza 4-esbe, takarékra.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Lehetséges, nem tudom.
Az tény, hogy általában hosszabb út után jön csak alő a hang, és már egy hete nem hallottam, pedig 230km-t megyek vele minden nap.
Ha üresben megyek, akkor 90-95 között tekerek és nem erőltetem nagyon a gyorsítást, ha pedig viszk valami terhet, akkor csak 85-90-nel megyek. Ha előzni kell, azt is csak szolidan.
Pénteken még hajtottam is egy kicsit egy rövid autópályás szakaszon, 110-115-tel, de akkor sem szólalt meg !Nem tudom, mi lehet, de remélem, még kibír vagy 2 hetet, mert nem tudok most szabadságot kivenni, minden nap mennem kell.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz KillHates #10101 üzenetére
Csak nem tuszta nekem ez a hőmérő óra !
A beosztások egyenltesek és ha a 40 és 80 közötti osztás 60-at jelent, akkor a 80 és 120 közötti vonal pedig 100-at jelent.
Ami még belefér egy benzinesnél, mint normál hőmérséklet, de kicsit sok már egy dízelnek.A 23-asnál pedig másképp vannak az osztások, ott a 40-es után va egy közeli osztás, ami szerintem 50 fok lehet, majd egy távolabbi, aronyos távolságban a 40-től, amire 80 van írva, majd egyenletesen egy következő, ami szerintem így 100-at jelent, és utána a 120-as jelzés.
Szóval szerintem 80 után a következő érték az 100 fok lehet.
Azt azért egy dízel már nem kéne elérje normál üzem mellett.
A termosztát 82 foknál nyit és 85, vagy 88 foknál van teljesen nyitva.
Nekem orszúgti nem hajszolós, 90-100-as menetnél 80 fok után van egy kicsivel a mutató, autópályán 110-es tempóval olyan félútra megy fel 80 és a következő vonal közé.
Ha országíti menet, vagy városi tötymörgés után melegben leállítom a motort, akkor pár perc múlva újra indítva a következő vonalat súrolja a mutató (fővés közel van a blokkban a víz), majd ahogy kicsit is felpörög a motor, gyorsan le is megy és beáll a szokásos, 80-as vonal után egy picivel.A benzinesbe úgy tudom magasbb nyitó hőmérsékletű termosztát való, így magasabb is lesz a normál üzem hője.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#48613632
törölt tag
Sziasztok
Na kezd lassan tisztulni a kép radiátor ügyben, gondoltam leírom a tapasztalataimat. Angol nyelvű fórumokon azért lehet találni némi infot, erről-arról. ... szóval ...
Alapvetően két, különböző típusú radiátort szerelnek, legalábbis a W203-as modellekbe. Ami vagy Behr, vagy Valeo. Emlékeztetőül, ez egy közösített hűtőrendszer, ami a hűtőfolyadékot, és az automata váltó folyadékot (ATF) egy blokkon belül, de természetesen külön rendszerben keringteti, illetve hűti.
A korábbi problémám leírása ITT található.Ez utóbbi könnyen lehet, hogy nem szerencsés választás, ezt több helyről megerősítették. Minő véletlen, az első jelentkező típushiba, az alsó transoil bevezető csonk csöpögése, azaz, pont ott, ahol nálam is problémás a helyzet. Amint a problémát felvázoltam, azonnal jelezték, hogy lehetőleg cseréljem a radiátorom, akár használtra is, de kerüljem a Valeo-t, mert nem egyedi az esetem. (Ez persze nem azt jelenti, hogy MINDEN Valeo hibás, de bizony nagyobb az előfordulási esélye)
Így lehet megkülönböztetni a Behr-t a Valeo-tól. A Behr jobb oldalán, felül, van egy kiemelkedés, a Valeo-n nincs! Ez valami hegesztési varrat
Fotók a problémás hűtőről, illetve az olajbevezető nyílásról (nem az én autómból, szintén fórumon találtam)
Hát így jutottam el addig, hogy rászánom magam egy hűtőcserére, de azért előtte átolvasok pár oldalt még a könyvemből, és a netről egyaránt, hogy lehetőleg ne érjen meglepetés.
Gondolkozom még egy olyan megoldáson is, hogy nem BEHR-t veszek, vagy használtat, hanem találtam egy londoni műhelyt, akik elég jó minőségű hűtőket gyártanak, elég elfogadható áron. A nevük Aaron Radiator, és ITT található a honlapjuk, ITT pedig a Facebook oldaluk. 2 év garit adnak, és mégiscsak új cucc kerül be. Szerintetek? Érdemes ezt a verziót megkockáztatni, vagy maradjak a jól bevált Behr (Ami ugye a Hella lenne) márkánál. Sajna az Eurocarparts éppen kifogyott belőle, ráadásul drágább is, mint Aaron-ék cucca ...
Alkatrész MB part numbers:
(1) 203 500 05 03 radiator (hűtő)
(2) 028 997 62 48 ATF tube seal (olajbevezető cső tömítő gyűrű)
(2) 003 997 17 89 coolant hose seal (hűtővíz tömlő tömítőgyűrű)[ Szerkesztve ]
-
#48613632
törölt tag
válasz Batman2 #10162 üzenetére
Bocs, de laikus vagyok, az mit takar, hogy 23-as?
szerk:
Valakinek korábban ígértem egy összefoglaló verdiktet, mégpedig a fogyasztással kapcsolatosan. Hamarosan összeszedem a gondolataimat, és idebiggyesztem, amennyiben még aktuális a kérdés. De kérek erre is pár napot, mert volt itt pár logikai furfang, még ha jól emlékszem, a légtömegmérők kapcsán.
Azért annyit előre elárulhatok, hogy a probléma megoldódott.szerk2:
Batman2
Ha a 123-asra gondolsz, akkor utána nézek, mit lehet tenni az ügy érdekében. Szerintem mindenre van megoldás, csak hát a magyar piac ugye nem elég széles lefedettségű. Szvsz egy normális szakmai topik nincsen, ahol tényleg naprakész autószerelők, és tapasztalt profik adnának tanácsot, mint pl EZ ITT.[ Szerkesztve ]
-
#48613632
törölt tag
válasz Batman2 #10162 üzenetére
Tessék, W123 radiator, ingyen postával, Lengyelországból, akár Magyarországra is
-
t.zsolti
tag
válasz #48613632 #10164 üzenetére
123-asba találtam abban az árban magyarországon is
http://www.kezikonyvunk.hu/omnirad-bt-szunyog-laszlo-gepjarmu-autohuto-javitas-szekesfehervar/
ami nekem kellene az a 40mm vastag , az megvan 1,5 hét alatt 32500magyar forintért .
látatlanba is több segítséget adott, nem rögtön a hűtőt akarta kicserélni.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Az elektromos alblakemelő esetében teljesen ki kell cserélni az elmelő rudazatot, vagy a manuálishoz is lehet csatlakoztatni az emelő motort ?
Továbbá ha motors az ablak, akkor kézzel már nem is lehet tekerni ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A tempomat esetében a kilóméter óra hátulján levő sebesség jeladón kívül a motor fordulatszám jelét is igényli a vezérlő ?
A fordulatszám jeladó érzékelője az ha jól tudom, akkor a főtengely tárcsa feletti villába rögzül ?
Optikai úton érzékel ?Mindegyik motor típushoz másik fajta vezérlő kell ?
200D-hez van egyáltalán ?Tempomat kébel kötege nincsen valakinek eladó ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#48613632
törölt tag
válasz Batman2 #10170 üzenetére
Szia.
Alapvetően, ha motoros az ablakod, akkor kézzel elég nehéz megoldani a tekerést, mivel erre nincs kialakított csonk sem az emelőmotoron, sem az ajtókárpiton.
Ráadásul, mivel a motor némileg magasabb fordulaton dolgozik, ezért ha meg is lehetne oldani, jól el lennél a tekergetéssel, amíg fel, vagy lehúzod.
Fordítva a helyzet azért könnyebb, mert lehet kapni univerzális emelőmotorokat, természetesen mechanikával, amiket beépítve ez egyszerúen átalakítható.
Ettől függetlenül, én azt gondolom, hogy a teljes mechanika cseréjével a módosítás megoldható, mindkét irányban.
Persze az ajtókárpitot cserélned kell, plusz ugye a vezetékelést is meg kell oldani. Annyiban lehet szerencséd, hogy a W123-at, tudtommal, mindkét verzióban gyártották. Így jó eséllyel a belsőségek csereszabatosak.Az angol e-bayen sajna nem találtam erre vonatkozóan semmit, USA-ból volt pár cucc, de az drága is, sok a posta, meg vám is van. A német ebayen érdemes szétnézni, de sajna erre nem vállalkoznék, mivel a németem gyakorlatilag nulla.
szerk:
A második kérdésedre a választ nem tudom, de ITT EGY ANGOL, és ITT EGY NÉMET nyelvű *.pdf tájékoztató a bekötésről. A német kicsit részletesebb, azonban, mint már említettem, nekem sajna kínai is lehetne, de Te talán kibogarászol belőle valamit.
Sok sikert
[ Szerkesztve ]
-
#48613632
törölt tag
válasz Batman2 #10171 üzenetére
Valamint még EZT a video-t találtam, szintén tempomat. (Érdemes a címre odafigyelni, ami azt sugallja, hogy a W123 W126 W124 W107 bekötése megeggyezik, vagy nagyon hasonló)
szerk: Azért azt javaslom, hogy mindkét esetben ellenőrizd a források hitelességét, mivel nem vagyok expert a témában, mindössze pár angol fórumot nyálaztam át.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz #48613632 #10173 üzenetére
Szevasz
Köszi az infókat !
Igen, valóban a kárpitot is cserélni kellene, hogy ne legyen rajta lyuk, ha átalakítom az ajtót elektromos ablak elmelésüvé.
Az a hülye dolog, hogy a jobb első ajtó ablakát kicsit bajosan tudom átnyúlva letekerni, ha pl. valahol megállnék a járda szálén és útbaigazítást kérnék !
A többi ajtónál annyira nem érdekel, bár a hátsók esetében is érdekes lehetne, ha pl. menet közben szellőzés céljából valamelyiket kicsit nyitni akarnám, bár azok nehezen mozognak, a motor lehet nem bírná.Sajnos a német nekem sem megy, legfeljebb amit az angol alapján ki tudok bogarászni.
Üdv..
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#48613632
törölt tag
válasz Batman2 #10174 üzenetére
Na igen, erre mondták a 90-es években, ha valakinek elektromos ablakemelője volt, hogy mi van fiam, hosszúkezű lettél?
Nem tudom mennyi idős vagy, de abban az időben elég groteszk látvány volt, hogy lement az anyósoldali ablak anélkül, hogy a sofőr lólengést hajtott volna végre a volán mögül. -
Batman2
őstag
válasz #48613632 #10175 üzenetére
Szevasz
Lassan a negyvenedik x-et taposom.
Igen, akkoriban valóban nagyon menőnek számított az elektromos ablak, pláne az elektromos tető, bár az nem látszott annyira, legfeljebb az autóban ülőknek lehetett vele villogni !
A cavrio-k elektromosan mozgó ponyvája talán még különlegesebb dolog volt.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Xmodule
őstag
Hali.
Most egy 2007 -es V70(2.gen) -el jarok 2.4D motorral 6seb manal valtoval. Evi 30ezer km körul vezetek le napi szinten 100-120km. Mar van a kocsiba ~240ezer km. Nincs vele bajom csak kicsit unom meg a 6sebesseget pakolgatni is unom mar. Ezert szeretnek valami mast most, föleg automatat. Esetleg van valakinek tapasztalata C250 CDI -vel? Sok taxit latok erre fele ilyet vagy is inkabb C220 asok. Mennyire megbizhatoak ezek a jarganyok? Esetleg valami amire erdemes oda figyelni?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
#48613632
törölt tag
válasz Xmodule #10177 üzenetére
Szia, szerintem ITT tudsz bővebb tapasztalatot szeretni a W204-ekről, errefelé már a 203-asok is ritkák, sajnos. Angol nyelvű a fórum, de gondolom megbírkózol vele, hiszen külföldön élsz, legalábbis úgy sejtem.
Magyarul ITT találtam egy értékelést, illetve, ha nem csak a 250CDi motorvariáns érdekel, hanem a kaszni is, más összeállításban, akkor ITT találsz hasonlókat.
Remélem találsz magadnak megfelelő járgányt
Amúgy én is automata párti vagyok, már az 5 sebességesekkel is nagyon elégedett vagyok. Kipróbálnék egyszer egy hetest szivesen, remélem lesz rá lehetőségem. Arra kell figyelni, hogy bármi kis probléma előfordul, nincs az a szerelő, aki ért hozzá. De fórumokról összeszedhető a megfelelő tudásanyag, csak azt meg a szerelők nem szeretik. Szóval könnyen lehet, hogy csináld magad lesz a vége, de azért ne aggódj. Az automatáknál sem nagyobb a meghibásodás esélye, elég strammul össze vannak dobva a 722-es váltók, nincs sok komoly probléma velük. Olajat azért 50ezer km után illik lecserélni, akármit is mond a Mercedes, az örökélet feltöltésről, az komplett hülyeség.
-
#48613632
törölt tag
válasz Ivan15 #10179 üzenetére
Szia, igen a váltó olaj (ATF) enyhén csöpög, ami a betonon hagy egy sötét foltot (kb 3-5cm), de amúgy nem vészes.
Én még nem cseréltem ki, rá kell szánnom magam. De úgy vagyok vele, hogy ez legyen a legnagyobb probléma. Mindenképpen megcsinálom majd, de csak később
Ennek amúgy az égvilágon semmi jelentősége nincs, talán ha fél deci elfolyik hetente.
Csak nyomás alatt csöpög, ami azért van, mert a hűtő, és a csatlakozó csőcsonk valahogy nem zárnak rendesen. Próbáltam szigetelő gyűrűt cserélni, de a problémát nem oldotta meg, úgyhogy most van más, fontosabb is. -
#48613632
törölt tag
válasz Ivan15 #10179 üzenetére
Na, kicseréltem ma a tömítőgyűrűket a csatlakozó csonkon. Sajna ugyanaz, bár a csöpögés mértéke csökkent. Kb 2-3 percenként egy csepp a produktum. Idegesít, de nem tudom, hogy ezért érdemes e a teljes hűtőt kicserélnem. Esetleg gondolkozom egy spéci olajhűtőn.
Az O gyűrűkkel az a helyzet, hogy a készletemben lévő gyűrűk egyike sem megfelelő. Az átmérővel nincs gond, az anyagvastagság a rossz.
Ugyanazzal az átmérővel van két különböző falvastagság is, egy kb 1mm-es, és egy kb 2mm-es.
Az 1mm-essel gyakorlatilag ömlik az olaj kifelé, a 2mm-essel meg nem tudom helyre rakni a csonkot, annyira passzentos
Elmentem a Mercihez ma délelőtt, és vettem gyárit. Kb 1.5mm az anyagvastagság - HURRÁ!
Annyit fizettem értem, mint a 419db-os készletemért De legalább (majdnem) jó. -
Kemeh
csendes tag
Nem tudom, ez a kérdés idetartozik-e, ezért előre is bocsánat! Most tervezek egy 2007-es Mercedes A150-es kocsi vételét. Erre most hallottam, hogy hamar rozsdásodik a kaszni, mindenhol foltok jelennek meg. Ez kicsit megijeszt, de nem találtam infót a neten erről. Félek, hogy most rendben van és pár év múlva megjelennek... Most adtam el egy 14 éves más márkájú autót és azon egy foltocska sem volt.
Igaz ez a rozsdásodás?????? -
Kemeh
csendes tag
válasz !Overdose! #10183 üzenetére
Ohhh..... Ez nagyon rossz hír, bár legalább időben jött... Köszi!
-
Batman2
őstag
Teganp volt nagyszervizen az öreg járgányom.
Cseréltettem az összes kerék csapágyat. Illetve elől csak a nagy csapágyat, ami mindíg tönkre megy.
Most külön csapágy boltban vettem hozzá csapágyat (Koyo), remélem, ez tartósabb lesz, mint az eddigiek.A hátsó kerekekbe Febi készletet vettem, de vagy nem stimmelt a csapágy, vagy eltoltak valamit, mert az új csapágy a próbaúton úgy mormolt, hogy a motor hangját alig hallottam tőle.
Az autót megemlve, terhelés nélkül a motorral meghajtva a hátsó kerekeket a bal hátsó, aminél a probléma van, nem forgott csak a másik.
Ha a jobb oldalit lefogták, akkor elindult a bal, de azonnal megállt, mihelyst szabadon tudott pörögni a másik.
A próbaút végére elhallgatott a csapágy, viszont mikor megtapogattuk a kerék agyakat, a bal hátsó forró volt, bár a jobb hátsó is jelentősen megeledett. A jobb első szintén forró volt, a bals első szolidabb, csak meleg.
A hátsóval nem tudka mit kezdeni, mivel nem lehet rajta mit állítani. Az elsőnél állítottak a futás házagon.
A hátsóra annyit mondott a szerelő, hogy a régi csapágy csészéjét le kellett vágni, mert nem arart lejönni a tengelyről, az újat pedig nem tudták teljesen felpréselni, mert már 300bar-nál járt a prés masina, és még mindíg volt egy kis hézag, nem feködt fel a csésze pereme a tengely peremére, így szerelték össze.
Sajnos mikor megint mentem az autóval, megint elkezdett morogni a csapágy, bár nem folyamatosan már, de be-be mordul menet közben !
A szervíz meg elmegy nyári szünetre, nem tudom, addig mi a fenét kezdjek.
A munkadíjat kifizettem érte, de garanciálisan kellene javítaniuk, csak nekem addig használni kellene.
Viszont mindenképpen károm van belőle, mert ha ki is cserélik megint és rendes lesz, akkor is kell megint egy új csapágy készlet, ami újabb tízes !Most a csapágy lehetett elméretezve, vagy a szervízben csináltak valamit rosszul, hogy nem ment a helyére??
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#48613632
törölt tag
válasz Batman2 #10185 üzenetére
Szia
Azért ez így gáz, mert a történetben több dolog is sántít.
Először is, a csapágy nem a tengelyről nem jön le, hanem az agyból nem jön ki, tehát innen elég furcsa a sztori.
Amúgy meg, ha nem jön ki, és most mindegy, hogy melyik feléről beszélünk, akkor elmondom mit kell , és ezt ügyesebb szakik így csinálják.
Szóval eleve úgy állunk neki, hogy szétverjük a csapágyházat, hogy a belső gyűrű kiessen, és azért beszélek belső gyűrűről, mert ráraknám a kisujjam utolsó percét, hogy a tengelyt simán kiütöd belőle.
(Másképp meg nem is lehet, mert ha a tengelyről nem jön le, akkor egyáltalán hogy álltak neki? Mert ugye az kerékagyat nem lehet csak úgy lehúzni, vagy ezt most hogyan mondjam másképp? Akkor meg, ha egyik perem sem jön le, hogyan álltak neki?)Na most, amikor ez megvan, belül, a csapágyba húzol egy varratot, vagy kettőt, a kerülte mentén, amitől a csapágykéreg veszít egy keveset az átmérőjéből, és simán kiesik, még csapágylehúzó sem kell hozzá.
Ráadásul, ezáltal az agy felmelegszik, és a másik csapágyat, az újat, kisujjal a helyére pöccinted Még csapágylehúzó sem kell az egész ceremóniához.
Ha viszont ezek 300 BAR-ral nyomogatták össze-vissza, akkor egyfelől könnyen lehet, hogy az új csapágy is már darabokban van, másfelől akár a tengelyt is elnyomhatták. Reméljük, csak az előző, mert akkor csapágycserével megúszod.Én a következőt javaslom. Menj el egy diktafonnal a műhelybe megint, és mondasd el velük, hogy mit csináltak. Utána kérdezd körbe a sztorit.
Legvégén mondd el nekik, hogy ezt hogyan kellett volna, utána javasold a garanciális cserét. Ha nem teszik meg, nyugodtan hozakodj elő a hangfelvétellel, és mondd meg, ha nem teszik meg, az összes szakmai fórumon reklámozni fogod őket. Meg fogják csinálni!Másfelől ...
Én sem vagyok szaki, mindig máshonnan tájékozódom, mielőtt nekiállok valaminek. Tény, hogy mióta ez a Mercim van, én szerelgetem, pedig én nem értek hozzá, pusztán lelkiismeretes vagyok. Hidd el, hogy a Google itt is a barátod
Mások nálamnál sokkal jobban értenek hozzá, csak épp beleszarnak. Mit gondolsz, melyik esetben járok jobban?[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz #48613632 #10186 üzenetére
Köszönöm az infót !
Megpróbálok velük beszélni, ha más nem, akkor a következő szerelést csinálják nekem ingyen !
Az a probléma, hogy a műhely most bezár nyári szönetre, így már most nem tudják megcsinálni, viszont nekem meg használni kell az autót, mert dolgozom !
Tehát most vagy megcsináltatom máshol, vagy megvárom, míg megint kinyitnak, de addig lehet, báll a csapágy.Van még egy lehetőség, a szerelő fickóval jóban vagyok, otthon, maszekban is szokott szerelni, hátha vele meg tudom beszélni, hogy csinálja meg, akkor nem kell máshova vigyem és megint fizetni.
Az anyagiakat meg majd rendezi a főnökével.
Nekem így is venni kell mégegy csapágy készletet, ami újabb 10ezer forint, bőven elég az.Az agy szétszedésével bajlódtak még valamit, mert valami menetes gyűrű rögzíti a belső oldalon, belűlről, amihez nincsen spéci kulcsuk, úgyhogy csavarhúzót, vagy valami kicsi spajszert kalapáccsal ütögetve tekerték ki.
Az autót fej magasságba emelve ezt még meg is lehetett tenni, de akna nélkül, szimplán alá bújva nem vagyok benne biztos.Holnap hívom őket !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Vaze
őstag
válasz !Overdose! #10189 üzenetére
Úgy ahogy írod,én sem mennék többet oda
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
Batman2
őstag
Az a baj, hogy már nagyon sok szervízbe nem megyek, mert rossz tapasztalatom volt.
Ez egy tanműhely, ahol tanulók tanulnak és közben szerelnek is, viwszonylag olcsón dolgoznak és a szerelő korrekt fickó, amúgy rendesen csinálja a dolgait.
Mondjuk ez sajnos nem mindegyikről mondható el.
A tanulók pedig elvileg úgy dolgoznak, hogy ha valami nem stimmel, elrontottak, akkor azt ki is kell javítani, munkadíjat csak akkor kérnek.
Az a baj, hogyha közben alkatérsz is tönkre megy, mert akkor kár keletkezik, a pótlása már pénzbe kerül.Ebben az esetben pontosan nem tudom mi történt, éppen nem voltam ott, , mert az első kerékhez mentem porvédő szimmeringet venni, mert csak csapágyam volt hozzá és közben végezték ezt a műveletet.
Lehetett az alkatrész is hibás, hibázhattak a beszerelés közben is.Azt beszéltem meg velük, hogy a szerelő ismerősöm otthon megcsinálja a cserét.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#48613632
törölt tag
válasz Batman2 #10191 üzenetére
Mondtam mit csinálj!
Facebook csoport, helyi újság, stb. De előtte kérj/adj egy lehetőséget a korrekcióra. Erre jó a diktafon.
Nézd, most tökmindegy, hogy mi, meg hogyan történt. A lényeg, Te vitted a kocsit, ők azt mondták, kész, ám ez nem így van, még rosszabb lett, mint volt.
Persze a pénzt benyelték.
Keress lehetőségeket a sérelmeid publikálására, ez az egy, ami eredményt hozhat ... vagy hagyd a francba, ha megteheted.
Itt van például a Tékozló Homár kifejezetten fogyasztóvédelmi jellegű, elég népszerű kis blog, a face-n is vannak -
KAMELOT
titán
Sziasztok!
7-es BMW-re azt mondták sokat kell szervizelni!
S mercinél mi a helyzet ajánlott vásárolni lehetnek gondok motor terén. S 500 vagy S 350 benzin jöhet szóba!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Ivan15
senior tag
válasz KAMELOT #10195 üzenetére
csak a sokat akarsz vele menni, 8-hengeres motor a S500-as. Nezz körül komolyabb forumokon is, mert itt ilyen luxusautokat sztem nem vezet senki. Ha majd megvetted leirhatnad a tapaszalataidat vele.
(olyanokat irnak rola, hogy nagy merete ellenere fordulekony, elkepesztö forgatonyomateka van alacony fordulaton is. Nekem csak 200-as van de ha megfelelö fodulatrol (3500) levaltok es odalepek fognom kell erösen a kormanyt, hogy valami tartsa a hatracsapodo fejemet. (elöször sebessegbe tenni, csak utana gazt adni, nem csusztatgatni a kuplungot egy alapszabaly merciknel) Meg azt irja az egyik, hogy a szervisz atlagban evente 1000€. De sztem lesz a 2000€ is atlagban
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Ivan15 #10196 üzenetére
valahol 1500€ lesz az inkabb evente a fenntartasa
Most adtam össze 2013 ota 2500€ -t költöttem a 200-asomra ez valamivel több lesz annal amit venni akarsz. Egy 900€-s tetelt leszamitva csak az alkatresz miatt allt meg 2500-on. A 900-as szamlat leszamitva en csereltem a többit -ezert munkadij nelküli maradt
Az a szopas, ha valami hiba elöjön amivel többször viszed szervizbe mire kiderül, hogy mi volt. Egy ilyen jatek minden auton egy szopas lesz, luxusauton különösen
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Ivan15 #10196 üzenetére
Menettualjdonságait tudom a kocsinak! Ha csak 2000eu lenne az éves szerviz az még beléférne talán. Most eléggé elszomorodtam. 7-es sok hiba, S merci valamivel jobb. Még megkérdem a VW fórumban a Touareg-et. Aztán a 3 közült a legoptimálisabbat választom ki!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatott versenypályák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen