-
GAMEPOD.hu
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hito
nagyúr
válasz
jjeahh #54250 üzenetére
De hisz ez egy kompakt topic. Az itt lévőknek elég a kompakt, szarnak a dofra, és a többire
Nyilván felhasználója válogatja, ki mire szeretné használni, mik az igényei. Tény, hogy az újabb csúcskompaktok néhány dologban fölé kínálnak a cserélhető rendszeres gépeknek, természetesen kompromisszumokkal. De akik ezekkel a kompromisszumokkal tudnak együtt élni - mert, amit veszítenek, az egyébként sem fontos neki -, olyat nyerhetnek, ami cserélhető rendszerszinten csak álom. Pl. 25-600 fix 2.8 mellett és a többi. Teccikérteni
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
jjeahh #54252 üzenetére
Egyébként meg én is folyton ingázom a csúcskompakt meg a m4/3 között
Nem tudok dűlőre jutni. Ha lenne egy olyan üveg m4/3 vonalon, mint az FZ1000-esen, akkor el is dőlne egy életre a dolog.
Nekem a zoom + fény a lényeg. Na általában ez a kettő a megfizethetetlen cserélhető rendszerben.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Márton #54259 üzenetére
Hát ez nem lesz könnyű menet. Panák jók videóban, de ami ennyi pénzbe belefér, az az FZ200. Szép videót csinál, de nem nevezném egy élességbajnoknak. Én ebben az árszegmensben nem nagyon vagyok otthon, inkább a csúcskompaktok hoznak lázba. Pana LX7 is jó videóban szerintem.
De mielőtt hülyeséget írnék, inkább passzolom a kérdést.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Eligénytelenedtem
Nézegetem ezt az SX60-at. Szinte csak videózásra használom a gépet és fHD-ben jobb minőségű videót csinál, mint az FZ300. 60fps-sel 35mbps videókat tol ki magából. Annyi a problémám vele, hogy rossz fényviszonyok mellett automatikusan leveszi a zársebességet videó alatt.
Canon bridge-eseket (vagy bárkit aki tudja) kérdezem, hogy ezzel lehet valamit kezdeni?
Egyébként nagyon jó kis gép. Halál igénytelen, kopogós, átgondolatlan rettenet, de nagyon jó videóban és van raw, ami ebben a kategóriában szinte egyedülálló. Tudom, tudom, az FZ200-ban is van raw és jobb, szebb, stb. Nekem mégis inkább az SX60.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
De van. 1/60-ra állítottam, mégis automatikusan hosszabbra vette a záridőt. Egyébként baromi jó. Még videó alatt is lehet mindent állítani (rekesz, iso, zársebesség), mint a nagyoknál. Van egy olyan érzésem, hogy nagyon fogom szeretni.
Állóképekre gyenge fényviszonyok között felejtős, egy jobb mobil köröket ver rá, de ez nálam nem is szempont. Fotóra alig használom.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Márton #54271 üzenetére
Köszi, megoldódott. Valószínűleg véletlenül 1/30-on maradt. Kipróbáltam egy másikat és szépen tartja a zársebességet.
Viszont basszus ez a gép iso200-on is olyan zajtengert produkál fényképben, hogy azt öröm nézni
Telefonok jobban bírják az érzékenységet. Mondjuk ott F1.8-2.2 a jellemző, itt meg 3.4 a legtágabb.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
ricsiv92 #54343 üzenetére
Ha most a videó a fontos, állókép annyira nem, akkor 100eFt alatt érdemes megnézned a Panasonic FZ200-at, Canon SX60-at (ezt 100 alatt csak használtban kapsz).
Kicsit drágábban ott a Panasonic FZ300, ami 24x-es optikai zoom mellett konstans 2.8as rekeszt tud és van 4k videófelvétel (fHD-je viszont csapnivaló, SX60-é szebb). Van fenn egy az apróban 143-ért. 135-ért szerintem el lehet hozni, garis.
Még följebb abszolút ajánlott kategória a Panasonic FZ1000, illetve a Sony RX10.Kisebb gépek, amik jók videóban, kisebb zoom-mal: Panasonic LX7, Sony RX100m2, RX100m3, (m4 ára vicc kategória), Canon nagyszenzoros (1") kompaktok nekem videóban annyira nem jönnek be. Sony, Pana vonal jobb.
Én a helyedben elgondolkoznék még a Pana MILC-eken is: G6, GH2 (legjobb fHD videós elég olcsón), GX7, G7 (ez már drágább és tud 4k-t), GH3 használtan már van 140 körül. Ezekhez kezdésnek tök ok egy 14-42-es kitobi (lehetőleg II-es verzió).
Ebből a kis ajánlóból nyilván kitűnik, hogyha videó, akkor leginkább a Pana a nyerő
De Sony is rendben van videóban, Oly, Fuji felejtős.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
jjeahh #54348 üzenetére
Jajj, elnézést, a mikire és a kijelzőre nem figyeltem
Viszont a legtöbbe, amit írtam van
Tehát akkor: Pana FZ200, FZ300, FZ1000, Sony RX100m2 (ennek csak dönthető a kijelzője, nem kihajtható), RX10 (szintén csak dönthető), Pana G6, GH2, GH3, G7, GX7 (asszem ez csak dönthető).
A multi-aspect szenzor tényleg fasza! Egyébként van 50fps mód a GH2-ben, csak fHD-ben nincs, sima 720p-ben van.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
"Még mindig egy 100-150k-s telefon videó részletessége/minősége lenne a cél számomra."
Értem én a problémát, régen én is így gondolkoztam. Azonban már (jó néhány gép tulajdonlása után) máshogy látom. Most összehasonlítva egy mobil teljesítményét mondjuk egy FZ1000-rel, vagy RX100m3/4-gyel, de ide sorolhatjuk az LX100-at, SX60-at (ez inkább csak jó fényviszonyok között, nem beltérben), lehangolóan tárgya a mobilvideók minősége. Leginkább a túlélesített, digitális hatás zavar, semmi természetesség nincs bennük, a valósághoz sok köze nincs a produktumnak.
A stabijuk is (tisztelet a kivételnek) vérszegény. Egy LG G4-gyel készített videó képe kis scrollozásra is hullámzik, mint az Atlanti óceán, minőségügyileg meg szétesik a kép gyenge fényviszonyok mellett. Ami mobil fronton megüti a szintet videóban: Samsung Note 4, S5 (de nincs stabi), esetleg S6, HTC One M9 (szintén nuku stabi), K Zoom. LG G4 pl. nekem gyenge, túl digitális.
Szóval nekem sikerült ebből a "betegségből" kigyógyulnom
Ennek köszönhetően az FZ1000-mel most olyan videókat csinálhatok, hogy beszarás.
Egyébként a hsz-em elején említett gépeken kívül nem rossz a Sony HX50/HX60 videója sem, ha az ember olcsón akarja megúszni a dolgot. Nyilván nem a csúcsok csúcsa, illetve rossz fényviszonyok között nem szabad sokat várni, de turista videózásra kiváló, csak úgy mint a Sony bridge-ek (HX400 pl.).
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
"Egyébként a mobiloknál vannak éjszakai vagy kevés fényes, beltéri videók. Én azokat sem láttam rossznak. Jellot se igazán láttam egyiken sem, a G4-nél sem."
Hát bocs, de nem tudom milyen S5-öt, S6-ot, G4-et néztél, lehet valami nagyon speckó (
), mert ennek mind az ellenkezője igaz az én olvasatomban. De hogy ne a beszéden legyen a hangsúly, hanem a tetteken, hozok neked FZ1000 vs G4 tesztvideót. Csak nehogy utána rohanj a MM-ba fényképezőért
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
tome0001 #54423 üzenetére
Szia! Fontos látni, hogy az S6 kamerája valamivel jobb volt az új S7-nél. Egyébként kültéren, szép napos időben egy csúcsmobil tudja hozni a jobb kompaktok képminőségét is. A gond a gyenge fényviszonyoknál kezdődik (akár nappal kültéren, elég hozzá egy felhősebb idő). Ott hamar elfogy a mobilok ereje és nyilvánvalóvá válik a fényképezők előnye és létjogosultsága.
De ha tényleg csak kint, jó időben szeretnéd használni, akkor fölösleges egy RX100 szerintem.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Jesszusom, ebbol a topicbol is mi lett
Hitvitak, izmozas, paneloltas, lenezes, mocskolodas. Gyerekek, biztos erre valo ez?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Mégis mit szeretnél, azt hogy itt mindenki (virtuálisan) ölelkezzen, és csókolgassa egymást?
Aki döntés előtt áll, az nem csókolgatásra kíváncsi, hanem vérre menő gladiátorharcra. Kis túlzással.Szükséges, okos és építő hozzászólás volt, köszönjük szépen! Mert vigyázz, a kettő között nincs arany középút. Igen, masszív kollektív elcsöppenést szeretnék a szivárvány tövében, miközben együtt dúdoljuk a We're the word-öt és gondos bocsok ugrálnak bárányfelhőről bárányfelhőre.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
-
hito
nagyúr
Félig off, de inkább on-ba teszem, hátha mást is érdekel.
Ti hogy "loptok le" képet egy UHD videóból? Elvileg egy ilyen felbontású videóból már egész normál méretű (8Mp) állókép nyerhető ki.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Kecsokoma #54746 üzenetére
Gondolom a vízállóság nem feltétel
Nagyjából akkor megfelelő lehet LX7 helyett az RX100, viszont azért a nagylátó feltétel csak részben lesz igaz. LX7-hez képest ekv. 4mm-t veszítesz a kezdő gyújtótávból, ami azért nem nevezhető kevésnek. LX7-nek a kezdője ekv. 24mm, RX100-nak 28mm. Viszont cserébe a vége kicsit "kijjebb" van.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
jjeahh #54792 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű ám. Pl. FZ200-nál, vagy 300-nál a 24x-es zoom nem parasztvakítás, főleg videó alatt. De az én Sony HX400-amnál is brutál jó tud lenni videó alatt az 50x-es zoom. Úgyhogy van értelme, ha valaki kihasználja. De képeknél is használható nappal, még a vége is, csak belenagyítani nem kell a kész képbe.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
jjeahh #54794 üzenetére
Egyébként az nagy általánosságban igaz és elmondható, hogy a nagy zoomos bridge gépekben található televéget leginkább videónál ajánlatos használni (ott viszont hibátlan), illetve fényképeknél szigorúan belenagyítás nélkül, jó fényviszonyok között. Ez alól kivételt képezhetnek a nagy szenzoros, vagy a tartomány egészében fix (kezdő) rekeszértékű gépek. Legalábbis szerintem
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Tin_Shield #54922 üzenetére
Nincs több kérdésem
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
jjeahh #54925 üzenetére
Na ettől most komolyan megfájdult az oldalam
Még reggel olvastam az ágyban, feleségem mellettem alussza az igazakat, az ágy meg csak rázkódott a bazalt belenézőke miatt
De a fekete mellett való kampányolást is megkönnyeztem
Egyeseknek nem kell a szomszédba mennie egy kis vérszívásért.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Joey877 #55631 üzenetére
A Mark IV illetve III között csak és kizárólag a 4K videó az újítás (az enyémbe is 4k képről beszél az 1" szenzoron ami 3840*2160, ezt bővítették ki a IV-ben folyamatos videóval.) Persze ha kitudod használni ezen lehetőségeket akkor hajrá, mert biztos jó.
Csöppet leegyszerűsítetted a dolgot. Koránt sem csak annyi a különbség:
Legalább akkora a különbség (bár szerintem inkább nagyobb) a IV és az V között, mint a III és a IV között.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Hát srácok...én meg ma jutottam hozzá egy FZ2000/2500-hoz. Nagyon meggyőző papíron, kíváncsi vagyok mit vált be ebből a valóságban.
Viszont szolgált egy nagyon kellemes meglepetéssel már rögtön az adás-vétel pillanatában: belső zoom-os
És én ezt nem is tudtam
A tubus egy picit hosszabban mászik ki, mint az FZ1000 kezdő nagylátó állásában, cserébe egy mm-t sem nő. Ennek nagyon megörültem.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Remélem lesz rá időm
A fontosabb tapasztalatokat mindenképpen megosztom
silmatauki: volt 3x is FZ1000-m. Jó volt, köszönöm ennyi elég volt belőle. FZ2000-t ki szerettem volna próbálni, mert rengeteget fejlődött az elődhöz képest. Az a 0.5 rekesztérték a tele végén elhanyagolható, cserébe hosszabb a tele vége. Azonban:
- került bele beépített V. ND szűrő
- belső zoom-os
- tettek rá mikrofon csatit
- oldalt van végre az SD nyílás
- jobb kezelőszervek
- zoom sebesség, mód variálható
- van V-log
- szemre jobb EVF
- csillió olyan videóbeállítás, amiről eddig csak álmondtam, illetve csak GH4-ben láttam (felét nem is értem, még a fekete mértékét is tudom kézzel állítani, van automatikus vízszintes korrekció, mikrofonnal kapcsolatban nagyon jó paraméterezhetőség, MOV lehetőség)
- fHD (ami nekem fontosabb, mint a 4k) 200mbps minőség!!!!
- külső eszközzel 4:2:2 10bites mintavételezési lehetőség (ezt mondjuk nem hiszem, hogy használnám)
- kapcsolatható PAL/NTSC szabvány menüből
- és nincs felvételi korlát!!!
- és van érintőképernyő végreMindent összegezve szintet lépett az FZx000 kategória, videóban mindenképpen, ez is volt a célja a Panának. Az obijával semmi baj, nem tudom mit olvastál, eddig mindenben (állókép, videó, audió) jobban teljesít érzésem szerint, mint az előd. RX10 Mark lII rajta van a bakancslistán, de ennyi pénzért nem kaptam, így maradt az FZ2000. Azzal egyébként az a gondom, hogy nincs touchscreen, tele tartományban rettenet a focus hunting (ezzel egyelőre nem is tudnak mit kezdeni), nem belső zoom-os (brutál ormánya van tele állásban) és veszett drága. Mindenesetre nagyon ki szeretném próbálni, mert legalább annyira jó gépnek tartom, mint az FZ2000-et, aki meg jobban, azt is megértem, nekem hangulatfüggő a dolog
mazsi70: idős úrtól vettem, aki a 25p miatt vált meg tőle. Üzentem neki a Panasonic-os eladóval, hogy át tudja állítani NTSC-re, de akkor már szerintem eldöntötte, hogy eladja. Meg nekem azt mondta, hogy ezzel nagyon megszerette a videózást, és valami komolyabbat szeretne, profi vállkamerát, vagy nem tudom mit. Mindenesetre nagyon rendes volt, és idős létére haladt a korral rendesen
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
mazsi70 #55793 üzenetére
Köszi, de nem érzem hogy megérdemelt a gratuláció, hacsak nem azért mert ügyesen el tudok tapsolni egy valag pénzt "hülyeségekre" (értsd, nem a munkámhoz kell, és lehetne enélkül is teljes, boldog életet élni)
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
silmatauki #55795 üzenetére
Ezekben a tesztábrás összehasonítgatásokban annyi fals hülyeséget láttam már, hogy igyekszek elvonatkoztatni tőlük...a saját szememnek hiszek és eddig azt mondja, hogy semmi baj nincs az objektívjével, sőt.
Egyébként amit linkeltél, onnan csak két kép, ahol egymás mellett van a kettő:
Nem tudom, nekem erről pont az ellenkezője jön le
Színhűség másrészről? Konkrétan az FZ1000-nél a fehér sárga. Mind1, én nem akarok ebbe jobban belemerülni, csak nehogy már kitaláljuk, hogy jobb az előd, főleg azok után amit az előző hsz-emben leírtam. Vagy az ignore, nem ér?
Inkább kiemelünk valamit, amiben esetleg hangyányit mégis az előd a jobb (jelzem vitatnám, illetve nagyon sokszor előfordul, hogy valamiben jobb az előd, de 10x annyiban az utód a jobb), és a többi 30 dolog, amiben az utód le van ejtve? Eeejjj
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Falovas #55798 üzenetére
Szóval amatőr szinten az új gép túl sokba kerül, és nem nyújt annyival többet, hogy az FZ1000-et azonnal sutba vágjuk.
Teljesen igazad van! És nem is kell sutba vágni, ilyet még csak sugallni sem akartam. Az elég komoly árkülönbség azoknak éri meg, akik ezeket az extra szolgáltatásokat használják, kihasználják. Én se maxolom ki a gépet, koránt sem (pl. fog a franc Lut-okkal bíbelődni), de a két gép közti különbségek közül néhány extráért (limit nélküli videó - sokszor veszek fel 40 perc körüli snitteket; nagyobb bitrátájú fHD videó; kontroll fülhallgató csatlakozó - ezt rendszeresen használom; oldalra pakolt SD foglalat és érintőképernyő is nagyon hasznos) a fél karomat adtam volna még nem is olyan régen, erre most itt van
Ezek a fejlesztések mind azért vannak, hogy a komolyabban videózni vágyók igényeit kielégítsék. Elképzelhető, hogy valaki számára rossz irányt vett ezzel az FZx000 sorozat, mert mondjuk jobban örült volna fényerősebb lencsének, vagy hogy inkább az állóképet gyúrják, de nekem ez az irány az ideális, mert heti szinten van hogy több órát is videózok, közben meg előfordul, hogy 1 expót sem lövök el. Inkább azt mondanám, hogy az átlag heti 1 óra videó és 20-30 expó.Kérdésedre válaszolva két állványom is van. Egy Velbon Sherpa és egy Sony. Külső vakut nem használok, sosem használtam, mivel mondom, inkább videózom. De ha fotózom sem szeretem a vakut. Nem igazán tudok vele jól bánni.
Szóval akik a fent leírt dolgok nagyját, vagy akár csak a felét is használják, azoknak megéri a váltás és nagyon örülnek ezeknek a fejlesztéseknek, akiknek pedig nem fontosak ezek az újítások, még véletlenül se cseréljék az FZ1000.
Egyébként nagyobb bitrátájú fHD videó nem csak utómunka szempontjából hasznos. Magas iso-n megmaradnak a színek, kevesebb zaj, több részlet, élesebb kép és még sorolhatnám. Én mai napig fHD-t használom, 4k-hoz csak bizonyos helyzetekben és célirányosan nyúlok.
vond és akiket érdekel:
- FZ1000-hez képest javították a manual focus finommozgatás problémáját problémát, ami nálam is jelen volt sajnos. Itt már akármilyen finoman lehet tekerni a focus gyűrűt és nincs szakaszos kézi zoom probléma.[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Napelem
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- HTPC (házimozi PC) topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...