Keresés

Aktív témák

  • bwoay

    nagyúr

    Ugyan semmiképpen nem ajánlanám az s5000-et senkinek
    (az s602z-t ellenben bárkinek!), de nem lenne szabad elhallgatni a tényt,
    hogy az ára a fotomarket.hu akciójának keretén belül 100e. Ft alá zuhant.

    Az s5000-ről elhangzottakat még a következőkkel szeretném kiegészíteni:

    Yerico wrote:
    ''Zajosak a képei, az azonos kategóriákú gépek jól láthatóan kevesebbb képzajjal dolgoznak.''
    Mindemellett a gép (az s7000-rel egyetemben)
    tud egy olyan ''roppant kedves trükköt'',
    hogy amikor a képzaj növekszik, akkor önkényesen csökkenti a sharpnesst,
    ezáltal ''tompítva'' a fotót. Így a látható zaj ugyan csökken,
    viszont a kép részletgazdagsága látványosat romlik.
    És ha még így is túl zajosak a képek...

    ''ha nem akarsz ISO-800-zal fényképezni''
    és ne feledjük, hogy ezt a fényérzekénységet csak 1MP-es felbontás mellett tudja,
    vagyis marad az ISO 400 és a 2mp-es záridő párosítása, ami...khm...nem az igazi.

    ''a tömörítés túl erős, jól láthatóan pixelesednek a képek.''
    én úgy fogalmaznék, hogy blokkosodnak, de a lényegen nem változtat.

    Az különben kimaradt, hogy nincs rajta manuális fehéregyensúly,
    újabb ''jó'' pont.
    Meg az is, hogy az akku töltöttség kijelzése nem folyamatos (illetve nincs),
    hanem csak azt jelzi, amikor már kevés a kraft.

    Egy dolgot viszont nem lehet elvenni a Fuji s5000-től:
    valszeg a legszebb gép a kategóriájában.
    Ha valakinek ez elég...

    ja, és abban is egyetértek Yericoval,
    hogy a C-750 lenne a legjobb választás.
    Bár nem értem, hogy a C-740 miért nem szerepel a pakliban,
    elvégre az a 3MP-es Olympus UZ gép.
    A Minolta nekem az összeszerelés minősége, meg az EFV/LCD tükrös megoldása miatt esik ki - egyik sem túl bizalomgerjesztő. Amúgy a képe baró.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    Atlantis,

    ez az ágyúcső elég fura hasonlat volt,
    ugyanis a Panasonic objektíve (35 mm-es filmre átszámolva)35-420 mm gyújtótávolsággal rendlekezik. Ez magyarán annyit tesz, hogy egy cserélhető objektíves, tükörreflexes gép esetén egy ilyen paraméterekkel rendelkező objektív minimum 42 cm (!) hosszú...
    Arról meg nem is beszélve,
    hogy az FZ gépek ugye csak bekapcsoláskor tolják ki az objektívtubust...
    Én mindezek miatt nem ágyúcsőnek látom az objektívet,
    hanem épp ellenkezőleg: nagyra értékelem, hogy nem kell félméteres objektívvel szerelt gépet cipelnem magammal, mégis 12x-es zoom áll a rendelkezésemre.

    Reddly,

    lécci, hadd ne kelljen még 100x leírnunk, hogy IGEN, az s602 egy kiváló gép,
    de az s5000 már messze nem az. Egyáltalán nem jó az alapján tanácsot adni, hogy ''az én Fujim tök jó, valszeg ez is az'', mikor a teszteredmények ennek totál az ellenkezőjét bizonyítják.

    Én ki merem jelenteni, hogy a nagy zoomátfogású gépek között a Fujinak a leggyengébb a képminősége.
    Ezzel nem akarom egyik tulajt sem megbántani, és ha ők elégedettek a masinájukkal, akkor nincs is semmi probléma, de meglátásom szerint az s5000-nél az összes, legalább 10x-es zoomátfogású gép szebb fotókra képes.
    Nyugodtan meg lehet nézni amúgy pl. a megapixel.net-en a tesztet,
    megvizsgálgatni a tesztképeket, és ha még mindig tetszik,
    akkor hajrá, legyen az s5000!

    Soul,

    igaz a 3cm, de az már a supermakro, ekkor nem engedi használni a zoomot.
    Bár ez valójában lényegtelen, jó a makrója, és kész.
    ''LEgtöbbnek (sajna a Nikonnak is) oldalt van az objektívje, nem középen, ezért egyenes képet elég nehéz készíteni (újabb komponálási gond)''

    Szerintem te itt a parallax hibára gondolsz, az nem egészen ez.
    Abból adódik, ha az objektív mondjuk középen, az átnázeti kereső meg oldalt van,
    tehát lényegében más függőleges síkból nézed a témát, mint amiből végül a képe elkészül. Az mindegy, hogy oldalt, vagy középen van ez az objektív, csak kereső legyen lehetőleg felette, amennyire lehet.


    Ijk,

    igaz, hogy a Nikonoknak is jó a makrójuk, és a CoolPix 2100 a kategóriájában egy remek masina, de lényegében egy full automata gép,
    még félautomata üzemmódban sem lehet használni, ez nem biztos,
    hogy DrSoul igényeinek megfelelne.

    Som@,

    ''Utánanézhetsz, de aki azt állítja, hogy az s5000 a kategóriájában profi, az - köhöm, izé, hogy is mondjam - nem mond igazat.''

    :DD

    Amúgy én el tudom képzelni,
    hogy sokan teljes megelégedéssel használják az s5000-esüket
    (bár a 2mp-es záridő és a manuális WB hiánya, nomeg a zorkó tömörítés...:( ),
    nade kikiáltani profinak egy ilyen mezőnyben...
    Valóban gyönyörű fényképezőgép, és bizonyos beállítások terén többet nyújt az átlagnál, de mindez teljesen hiábavaló, ha az alapvető dolgokat tekintve (objektív, képfeldolgozó alogritmus) gyengén szerepel. A Super CCD részletgazdagágban amúgy többet nyújt a többinél, de ehhez kellene egy jó részletes képet adó objektív.
    Az s5000-nél meg pont az a gond, hogy az objektív kokrétan tompít a fotón (pláne tele állásban), aztán még erre jön rá az erős jpeg tömörítés.



    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz DrSoul #87 üzenetére

    ''bwoay: talán elnézted, Som@ pont, hogy igazat ad neked!''

    Már miért néztem volna el??? Illetve mit? :F

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz DrSoul #83 üzenetére

    Már értem ezt a ferde kép dolgot, de te vagy ez első (és talán az egyetlen) ember,
    aki ezt problémaként éli meg :)
    Azért abba gondolj bele jobba, hogy amennyiben fényképezés közben jelentős mértékben elmozdul a gép, nem az lesz a baj, hogy a kép ferde,
    hanem az, hogy bemozdul a fotó.
    Másfelől: kép komponálásakor nem mm-re pontosan kiszámítva tervezel.
    És miután exponálsz, szerinted látni fogod, hogy az adott fotónál mondjuk a fa ága nem 2m 3 cm-t lóg be, hanem csak 2m-t?
    A másik, hogy ez nem egy építészeti ábra lesz, utólag nem rakhatod rá a vízszintezőt )
    Arról nem is beszélve, hogy te figyelmen kívül hagytad az objektívek párna-,
    illetve hordótorzítását, ezek is ''ferdítenek'' valamennyit a képen,
    szóval ilyen szempontból sosem lesz egyenes képed.
    Arról is elfeledkeztél (de ez már tényleg csak hülye elmélet),
    hogy a kéz remegésének iránya előre nem határozható meg :)
    Például mi van akkor, ha a jobb kezedhez van közelebb az objektív,
    és úgy remeg meg a bal (!) kezed, hogy a gép 1 mm-et mozdul el ugyan,
    de a gép szélén levő objektív hossztengelye körül.
    Ez esetben a középen levő objektív esetén lenne ferde a fotó! :D
    most viccet félretéve: ez egész egyszerűen nem jelent gondot.
    Ilyenből sosem lesz problémád szerintem.
    Ha megnézed a kompakt gépek felsőkategóriáját
    (Sony F-828, Nikon 8700, Canon PowerShot Pro 1,
    Minolta A1/A2) egyiknél sincs középen az objektív.
    Most azt mondod, hogy ezeknél nem gond,
    súlyuknál, méretüknél fogva könnyű megtartani őket.
    Erre azt mondom, hogy póbálj meg 10x-es zoom mellett éles képet csinálni felhős időben, vagy erdőben amikor/ahol igazán rövid záridő már jellemzően nem használható. Gondolj bele, hogy ilyen gyújtótáv mellet mekkora elmozdulást eredményes 1 mm-es rázkódás...hiába a nagyobb súly/méret.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz DrSoul #90 üzenetére

    Igazából nem arról van szó, hogy nem értem,
    mit értesz komponálás alatt, hanem arról,
    hogy a komponálás sarkalatos kérdésai némileg eltérnek attól függően,
    hogy ugye természet- ,sport-, épületfotózással foglalkozik az ember.
    Mert pl mikor egy erdei ösvényt kapsz le, akkor nem számítanak az olyan vízszintből kitérő elmozdulások,
    amik akár teljesen tönkretehetnek egy épület tornyról készült képet.
    Ha így fogalmazod meg az elején, akkor gyorsabban leesett volna (esküszöm :D )
    A kép lejtése tényleg ''mérgező'' tud lenni egy épületfotóznál, pláne, ahol sok a derékszög, meg a szabályos mértani forma.
    Tudom, hogyan kell tartani egy SLR gépet, de hidd el,
    ezt egy s5000 méretű és súlyú gépnél sem olyan könnyű kivitelezni,
    pláne hosszútávon. Nem elég hosszú az objektívtubus, hogy bal kézzel stabilan meg lehessen támasztani, de azért meg lehet oldani, egy (ultra)kompakt géppel viszont semmiképpen. Most van nálam egy barátom kompakt Pentax gépe,
    és engem már az is zavar, hogy tubus mozod zoomolás közben,
    azt alátámasztani emiatt még egy ujjal sem nagyon lehet.

    Az a fa belógás csak hülyeség volt, reméltem, hogy nem akadsz fenn rajta! :P

    Különben meg épületfotózáshoz (mert ahogy elnézem, ez mindenképpen a terveid közt szerepel) én megkockáztatom, hogy talán érdemes lenne olyan gépeket keresni, amik képesek megjeleníti a komponálást elősegítő ''rácsot'', ami pótolja a négyzethálós szemet :D (Az említett Pentax ezt tudja, és a panoráma fotózást is messzemenőkig támogatja, nomeg az anaglif fotók készítését.)

    Ami az árkategóriát illeti:
    én nem tartom helyénvalónak azt a kijelentést, hogy 90 rugós géptől ne várjon az ember csodát. Illetve ez tulajdonképpen igaz, csak én inkább úgy fogalmaznék, hogy a csodát nem a géptől kellene várni.
    80 rugóból már kijön egy Canon A75-ös, és a user rendelkezésére bocsátja az összes manuális beállítási lehetőséget, még a manuális fókuszt is.
    A képminőség természetesen függvénye az árnak, de a legdrágább gép sem csinál jó fotókat. Maximum jó minőségűeket...

    ''viszonylag komoly fényképek készítéséhez nem túl jók ezek a minikompakt gépek, bár mindent meg lehet oldani''

    aki komolyabb fotózási ambíciókkal bír,
    az nagyon hamar korlátokba ütközne egy ultrakompakt gépnél.
    Elég annyi, hogy ezek zöme teljesen automata üzemmódot használ,
    ami kiegészül pár motívumprogrammal, de ezek igen kevés lehetőséget adnak az önkifejezére.

    ja! Az olympus C-740 3MP-es,
    a 750-es viszont ennél eggyel több,
    plusz van rajta vakupapucs, és video módban hangot is tud rögzíteni (már ha valakit ez lázba hoz).
    A 760-ast nem ismerem, de annyit tudok, hogy vakupapucs azon sincs.


    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz DrSoul #92 üzenetére

    Nekem az FZ2-es Panasonic van, ami nem tud ilyen négyzethálót megjeleníteni,
    de lehet, hogy az FZ10-nél van ilyen opció, nem tudom.
    A Pentax Optio 550 van nálam, jó kis gép, de hát akkor is egy vérbeli kompakt masina, zsebben jól elfér, és minden beállítható rajta manuálisan, de a bőréből nem tud kibújni. Én nem igazán találok rajta kényelmes fogást, és a gombok sem mindig igazán esnek nekem kézre, de mindez persze leginkább annak tudható be, hogy a Panasonichoz szoktam. Emiatt nyilván az átnézeti kereső is idegen nekem. Megszoktam és megszerettem, hogy az EVF minden adatot megjelenít,
    amit az LCD, így utóbbit használom ritkábban (meg ugye többet is fogyaszt, és erős napfényben nehezebben látható).

    A Minolta Dimage Z1-et a képei és a tudása miatt lehet szeretni,
    a formája, kivitelezési minősége miatt pedig utálni. A tükrös dolog nekem sem szimpatikus, pláne, hogy már többeknél beadta a kulcsot
    (akik utána nem igazán voltak megelégedve a szerviztámogatással sem).

    Olvasd el a megapixel.net-en az s5000 tesztjét, ők keményen lehúzták,
    pedig én úgy vettem észre, hogy mindig inkább a pozitívumokat erősítik fel,
    és nem szívesen írnak rosszat egyik masináról sem.
    Vannak tesztképek is.
    Steve oldala is jó, de szerintem ő elég felszínes a képminőséget illetően.
    Vannak képek, de elemzés nélkül, és ha jól emlékszem, csak a konklúzióban ír arról, hogy mennyire volt elégedett a fotókkal.
    Esetleg a drpeview.com-ot, vagy a dcresource.com-ot ajánlhatom még.
    Azt nem tudom, hogy milyen véleménnyel vannak az s5000-ről.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz DrSoul #100 üzenetére

    Az a legtisztább, ha elkéred tőle,
    most már úgyis tudod, hogy milyen hibákat kell keresni a képen.
    Mondjuk ettől még nem nagyon lesz viszonyítási alapod,
    pl nem fogod tudni, hogy enyhe jpeg tömörítés mellett mennyivel lenne jobb
    az adott fotó.

    Az EVF remek dolog, leszámítva azt, hogy sötétben nem mindegyik az igazi,
    hamar beadják a kulcsot, mármint nem lehet rajtuk látni semmit.
    Na, ebből a szempontból a Panasonicom pl nagy nulla,
    de próbáltam a 740-est, az metál, tök sötétben is ''lát'' annyit,
    hogy a képet be lehessen pozícionálni.
    Van, amelyik kevés fénynél átvált fekete-fehérre,
    így jobban látható a téma. Érdemes ilyen téren is tájékozódni:
    milyen a felbontása, mekkora szög alatt látható, stb.
    Pl. a Minolta A2-nek 1MP-es (!!!) keresője van,
    miközben a legtöbb gép 110-150e. pixel közötti értékkel bír.

    5-6x-os zoom felett már tudtommal nincs gép,
    amin ne EVF lenne, hanem átnézeti kereső.

    Ezeket ugyan már nem nekem írtad, de nem bírtam megállni:

    ''általában a sonyval így vagyok: ami nála X összeg, annyiért másnál veszek talán jobbat is.''

    ezzel én is így vagyok.
    Mondjuk a V1-re éppen nem igaz :)
    Ha tovább bírná az akkuja, akkor nem is lenne vele semmi probléma,
    nagyon jó kis masina.

    ''Persze ez elvárásoktól függ. Lehetne pl. Olympus C-50, vagy C-60 is akár. Vagy egy Canon A-80 is. Tény, az nem 5Mpixeles, ''csak'' 4, de azért nem csak az számit.''

    Inkább úgy mondanám, hogy az úgyis csak a nyomtatásnál számít.
    Ha valaki nem fog 13x18-asnál nagyobb képeket nagyíttatni,
    az semmire nem megy a 4-5 MP-es felbontással, max. a memóriakártya tárhelyét pazarolja. Akinek meg óriási nagy nyomat kell, az vagy vegyen 8MP-es gépet borsos áron, vagy elmélkedjen el azon, hogy nem lenne-e érdemesebb filmes gépet használni.

    ''én inkább az a tipus vagyok, aki ''tudatosan'' megy fényképezni, nem úgy, hogy viszi a zsebében, azt előrántja bárhol''

    Most, hogy itt van nálam a Pentax, nekem is tetszik, hogy azért elfér egy zsebben, az ember könnyedén magával tudja vinni.
    Emiatt vennék is magamanak ilyet MÁSODIK gépnek.
    De le nem cserélném a mostanira. Alig találok rajta fogást,
    arról meg nem is beszélve, hogy mennyire hiányzik a stabilizált objektív :)
    Ultrakompakt még nem volt a kezemben, de szerintem ha meglátnék élőben egy Optio S-t, frászt kapnék tőle. Annyira kicsi és könnyű, hogy el nem tudom képzelni, hogy lehet azzal normális képet csinálni akkor,
    ha éppen nincs tűző napsütés.
    Persze szívesen kipróbálnám.

    A sulinetnek még márc. 8-án leáldozott, legalábbis kamera szempontjából.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz DrSoul #102 üzenetére

    akkor majd én is :D

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

Aktív témák