Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Moleman
addikt
válasz Safranek #5455 üzenetére
Ha az olajat kérdezed, akkor Total Quartz 9000 Future GF5 0W-20, ugyanaz mint az átcímkézett "gyári" Mazda Supra 0W-20. Szerelőt csak Kispesten és Sopronban tudok.
#5454 Pogifej
Így van, 120 ezer a csereperiódus, bár tapasztalatom szerint nem túl érzékeny rá. Én 142-nél cseréltem le a gyárit, de még bírt volna további soktízezret. -
Ez persze abszolút szubjektív dolog, és az adózási/könyvelési szempontok is befolyásolják, hogy ha nem azt preferálnánk a környezetemben, akkor is dízel autóink lennének, de így, hogy gyermekkorom óta a rokonságban/ismeretségben szinte mindenkinek dízel autója van, nekem mindig a gyermekkorom nyomorúsága jut eszembe a trabantokkal és wartburgokkal, ha gyertyákról hallok/olvasok (mert dízelnél nincs ilyen - vagy ha mégis van valami hellyel-közzel analógiája, hogy a dízel nagy-nyomású befecskendezője sem tart örökkön-örökké, az akkor is más lépték, nem rendszeres dolog a teljes autó élete során, csak egy alkatrész a sok közül, ami persze tönkremehet valamikor még a totálkár előtt...), azt az régi idők öreg autóival asszocializálom, és kicsit meghükkent, hogy "még mindig van ilyen, hogy gyertya, ráadásul még mindig tönkremegy a teljes motor tönkremenetel előtt többször is"?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nyepi
tag
válasz Uyuarasy #5459 üzenetére
Távol áll tőlem, hogy a dieselt védjem (benzines párti vagyok, bár a hatosom diesel, mert szeretem a motor karakterisztikáját), de azért lesz csodálkozás néhány pl. Skyactive X tulajnál a gyertya csere összegénél. Főleg, hogy a csereperiódus 60.000 km. És gyanítom, hogy a többi márkánál sem sokkal jobb a helyzet.
-
tag
Igazad lehet, az Skyactiv X-et csak masok videokbol es tesztekbol ismerem (azok alapjan nem tul meggyozo, ha most valtanek autot nem vennek, persze lehet tartosnak bizonyul ez a konstrukcio is).
A "még mindig van ilyen, hogy gyertya, ráadásul még mindig tönkremegy a teljes motor tönkremenetel előtt többször is" mondatot nem tudom hova tenni, egy - a kortarsaihoz kepest - botegyszeru, turbo nelkuli szivo Skyactiv G kontextusaban. Persze ez is hengerfejes lesz, ha nem cserelnek olajat, meg kokszosodhat is a szivo oldalon de mi az a tipushiba ami miatt a teljes tonkremenetelt varhatnam? -
wwhy
veterán
Mazda 3 -ban (mikortól) van:
- plexi nélküli, csak távolba vetítős HUD
- adaptív tempomat?
- LED mátrix fényszóró?
Kipróbáltam egy 2018-as CX5-öt, venném is azonnal, de sajnos kétszer annyiba kerül, mint a keretem Ez a 3 extra erőteljesen befolyásolta az érzelmi állapotomatELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #5461 üzenetére
Igen, a Skyactiv-X-től én is tartok emiatt, nagyon ki kéne már próbálnom.
Mindig oda lyukadok ki, hogy az lenne a logikus következő választás, de félek, hogy túl gyenge lenne. A mostani 165 lóerő általában bőven elég, de mikor kevés, olyankor sokkal erősebb kéne, hogy legyen. Pl mikor valaki feltart, de aztán rágyorsít, mikor végre meg tudnám előzni.
Viszont minden más autó, ami szóba jöhet, közel másfélszer annyit fogyaszt.#5460 nyepi
Mire cserélni kell, ahhoz is biztos lesz utángyártott gyertya. Én a 4 db Bosch gyertyát (ugyanolyan iridiumos) olcsóbban vettem, mint amiért 1 db gyárit adott volna a márkaszerviz. Plusz áfa. -
sutszi
veterán
válasz Moleman #5468 üzenetére
Fura ez egyébként...mert 165-ről a 181 nem nagy lépés. De ha a sima 195LE-s lépést nézem, az sem kiugró... Viszont abszolút értéken nézve azért azzal már be lehet sorolni.
Én egyébként most azt kezdtem nézegetni, hogy a 2011-12 utáni 6-os kombik milyen hangosak? mennyire jó a hangszigetelésük?
Nekem most ez legnagyobb fájásom a 2005-ös 3-as esetén... Az én fülemnek hangos. Valami csendesebbet szeretnék. Legalább 130-as utazón ne legyen para.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
tag
válasz Moleman #5468 üzenetére
A kisebb teljesitmennyel akar ki is tudnek egyezni (mert bar nagyon szeretjuk vezetni a mostanit, azert varosba tenyleg tulzas... ). Ami leginkabb zavar, hogy mar a GL FL is szinte egy feketedoboz es nem tul bizalomgerjeszto, hogy mindenben masokra kell hagyatkozni.
Garancia mar nincs az auton egy ideje, megis az eves szerviz dijat markaszerviz kapja, viszont szerintem ne varjak el hogy ev kozbeni olajcserere is hozzajuk vigyem (egy "komolyabb" muveletet, mondjuk valtoolaj cseret meg biztos nem biznek rajuk...)
A csalad viszont elobb-utobb bovul es a szedan veges ideig lesz eleg, SUV-t annyira nem szeretnenk, nem tudom mi lesz.(Sorhat benzin? ) -
Moleman
addikt
A régi 3-as azért is nagyon hangos, mert nagyon rövid a váltója.
A GH-knak már hosszabb a váltója (a 6 sebességes 2.0 és 2.5-nek legalábbis), de a hangszigetelésük nem kiemelkedő, legalábbis amit utoljára vezettem 2.5 manuális kombi, az elég hangos volt. Ha igazán csendeset szeretnél, Skyactiv generációs autót válassz inkább. A 120-145 lovasok nagyon csendesek a hosszú váltó miatt, 2600 körül forognak 130-nál.
A 165 lovas CX-5 2900-nál megy 130-at, még azzal is egész kellemes utazni.Én 98 lóról ugrottam 165-re, elég nagy a különbség volt, besorolni már ezzel is be lehet mindenhova. Csak a ma jellemző turbós autók rugalmasságához képest van elmaradva, hiába váltok vissza.
#5470 Uyuarasy
Tartok tőle, hogy a sorhat benzin már nem jön el, legalábbis a 6-osban, CX-60-at meg én se akarok. De már BMW-ben is ritka, csak a 40i maradt, az meg már nagyon drága.
Az utóbbi időben i30N-t és Focus ST-t nézegettem még, mert azok legalább erősek és manuálisak, vagy GR86, de az meg végképp nem családkompatibilis. És valószínűleg mind elmarad egy Mazda3 beltéri minőségéhez képest.Ha nem garanciális, én nem vinném márkaszervizbe, biztosan lehet találni jó és olcsó maszekot.
[ Szerkesztve ]
-
tag
válasz Moleman #5471 üzenetére
Van ismeros ahol minden feltetel adott, a komolyabb muveleteket vele csinaltuk es az is teny, hogy fel/harmadaron kijon egy eves karbantartas ha nem markaszervizre bizzuk. Viszont ennyi "tamogatas" szerintem belefer, szomoru lennek ha meg ennyi sem lenne a markakepviselet itthon, megis csak egy kis autogyarrol van szo
-
nyepi
tag
válasz Uyuarasy #5461 üzenetére
Az angolom nem túl erős, nem vágom, hogy itt miről van szó.
Viszont a saját tapasztalat eddig nagyon jó a Skyactive X-ről. Eddig nem futottunk bele semmi motorikus hibába. 1-2 injektor hibáról tudok, viszont azt tudni kell, hogy ez a motor nagyon kényes a jó minőségű benzinre. És ugye Magyarországon vagyunk.Persze, az érződött a fórumtárs hsz-én, hogy nem hozzáértő. Pont ebben az esetben nem lehet összehasonlítani a két motort.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
-
tag
Koszi a valaszt, hatalmas hibakrol nem irtak, vannak paran akiknel kopogas hallatszik az utasterbol is (ez mondjuk lehet a kevesbe minosegi uzemanyagtol), a valos figyasztas (nemet tulajok bevallasa alapjan) 4,5-7,8 liter kozott mozog kb. egy 2.0-as benzines teljesitmenyevel, elso szerviz elott nem volt sima a kigyorsitas, ilyenek.
Tavaly volt valami szoftverfrissites, amivel alakitottak a gorbeken, szoval biztosan van mozgaster a finomhangolasra, csak nekem meg tul uj az egesz. Fussanak ezek is 3-400 ezer kilometert aztan kiderul mennyire tartos konstrukcio
-
addikt
OBDII/ELM327 és Mazda 323 (2001) párosítással van valakinek tapasztalata? Nem igazán találok protokol beállítást, amivel tudna kommunikálni (vagyis van 45 féle, amin végig kellene menni, de az automatikus teszt piszoklassú)...
-
mmdms
addikt
Sokat olvastam itt a topikba “kotelezo” valtoolaj csererol. Ez pontosan milyen jarganyokra motor/valto parosra vonatkozik, es miert ennyire sarkalatos pont? A verdat 120k kmel vettem, es eros a gyanum h ebbe nem csereltek olajat. Mazda 3 2015
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
#21346560
törölt tag
No meg az autómatában a csere az csak frissítés...
Én mondjuk semmi különbséget nem vettem észre 80k-nál történt frissítésnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- GoPro Topic
- Filmvilág
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen