Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz #56573440 #32 üzenetére
"de évente kétszer akár megspórolhatsz vele egy -az árkülönbözethez képest- filléres kisbuszbérlést?"
Nem béreltél még autót ugye. Egyébként meg igen, az emberek szeretik ha az autójuk lefedi az igényeiket.
A kisautó piac soha sem volt túl acélos, alacsony jövedelmezőség, nagy verseny, alacsony kereslet.... Az új emissziós normák ki is csinálták. Nem is lesz megint normális kínálat, csak ha feltalálnak valami nagyon olcsó akkut. Talán majd a szilárdtest akkuk ha lesznek. 10-15 év múlva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #34 üzenetére
"Újból felmerült az útközben cserélhető akkumulátorok ötlete. Két perc alatt cserélik a járműben és lehet tovább haladni. Csak az elhasznált energiát kell fizetni."
Teljesen halott elképzelés. Meg az is foldbe fog állni vele aki most nagyon nyomja. (NIO pl.)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz kriszpontaz #52 üzenetére
A következők miatt:
- az autó gyártása sokkal drágább, a cserélhető akku műszaki követelményei miatt.
- kisebb energiaaűrűséget lehet elérni, ez még most nem látszik annyira, de ha elterjednek a cell to pack rendszerek meg a strukturális akkuk akkor látványos lesz.
- alapból több akku kell, hiszen egy állomásban van 10-12 pakk, ami töltődik + ami éppen az autókban van.
- a csereállomások gyártása, telepítése és üzemeltetése meglehetősen drága.
- a 800V-os rendszerek terjedésével gyakorlatilag nem lesz jelentős időbeli előnye a cserének.Ez most ami hirtelen így az eszembe jutott.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A NIOnál két konstrukció van. Vagy havidíjat fizetsz az akkuért, és akkor cserélheted (nyilván akkor neked az nincs a tulajdonodban) vagy kifizeted az árát, de akkor nem cserélheted.
Konkrétan ez azt jelenti, hogy például egy NIO ET5 ára 75ös akku esetén 47.500 EUR + 169 EUR havonta ha bérled, ha meg akarod venni akkor az + 12.000
100as akkuval havi 289 EUR vagy +21e.
Ez egy Tesla Model 3 nagyságú autó. Szerintem nem túl vonzó ajánlat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #66 üzenetére
"Önmagában a cserélhetőség nem befolyásolja az akkumulátorok védelmi szintjét."
Teljesen mas konstrukcio kell a cserelheto akkuhoz.
" Csak sínrendszerre és optimális csatlakozóra van szükség. "
Meg ezer masra.
"Az e-Up 4 óra helyett 2 alatt töltődik fel üres cellákból."
Az eUp semmikeppen sem merce a modern technologia szempontjabol.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #56573440 #74 üzenetére
"Legutóbbi vitos 9 fős volt asszem móka egy hétre 140 kra jött ki. "
Majd legkozelebb probald meg foszezonban ket het nyaralasra, es nezd meg mennyibe kerul es hol talalsz autot.
" az év 99%-ban szar arra amire használod, a maradekban kompromisszumos, akkor végülis tök jól döntöttél."
Nem, ezt te mondod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #109 üzenetére
"Ez egészen biztosan nem működne home office-ban"
Marhaság. Nagyvállalatok tökéletesen működnek akár úgy is, hogy a szellemi dolgozók nagy része otthonról dolgozik.
Ez Musk nárcisztikus szemétkedése. A rabszolga legyen szem előtt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #111 üzenetére
"láthatólag halványlila segédfogalmad sincs arról, hogy történik a munkafolyamatok kiosztása a Teslánál"
Különösebben nem is érdekel. Mellesleg túl öreg vagyok már ahhoz hogy az ilyen parasztvakításokat kritika nélkül elhigyjem.
Ismertem pár főnököt akik a home office ellen voltak. Kivétel nélkül öntelt nárcisztikus barmok akik alattvalónak nézik a dolgozót.
Musk is pont ilyen.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Egy dologban vagyok biztos: az nem működik meetingeken, hogy fele ember egy szobában, másik fele meg egyénileg online"
De, tökéletesen működik az is.
"millió jelentkező pár ezer helyre"
Ez egy nagy kamu. Németországban alig találnak embert.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
", úgy tűnik jellemzően jobban állja az idők vasfogát a teslák"
Valójában nem nagyon tudjuk felmérni, mert az utcán lévő Teslák túlnyomó része pár éves.
De az öreg Teslák nem túl pozitív példák, rengeteg gond van velük és baromi drága a javítás, ha lejárt a garancia.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nézd, nálunk teljesen össze -vissza van hogy ki mikor van benn az irodában, mikor van otthon. Jópár megbeszélés zajlik úgy hogy a csapat fele bent ül egy teremben, mások kívülről csatlakoznak. Minimális odafigyeléssel minden gond nélkül működik. Persze megvan hozzá a megfeli hardver is, jó minőségű cuccokkal, nem egy laptopon keresztül akar húsz ember beszélni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Geller72 #138 üzenetére
"viszont amcsiban jónéhány példány van, aminek brutális futásteljesítménye van, abból azért már lehet konzekvenciákat levonni."
Olyan túl sok nincs, és nem túl pozitívak a tapasztalatatok.
A Priust ne keverjük ide, az egyrészt Toyota, másrészt nem litiumos akku van benne.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #142 üzenetére
Ó, értem én. Ismerem a Tesla nagy dumáit. Azt sem szabad elhinni amit kérdeznek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Geller72 #152 üzenetére
Az oké, de ehhez az kellett hogy már novemberben elkezdjék csökkenteni az árakat.
Tavaly ősszel rájöttek, hogy vagy árat csökkentenek, és akkor feladják a marzsokat, vagy maradnak az adott árszinten, de akkor vége a növekedésnek.
Az előbbit választották, meg is lett az eredménye.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Attól még nem kéne hazudoznod.
"Minden autót eladtak"
Egyrészt nem adtak el minden autót mert rengeteg van ma is készleten, másrészt még a Tesla is eljutott oda hogy a termelést a megrendelésekhez igazítsa. Más mondjuk már húsz éve minden autót megrendelésre gyártott, de ne legyünk telhetetlenek.
"Minden autót eladnak, amit gyártanak."
persze, mert csak annyit gyártanak amennyit megvesznek, de messze nem használják ki a rendelkezésre álló kapacitásokat.
"A tesla pedig minőségben teljesen pariban van bármelyik másik márkával. "
Nem, messze az iparági átlag alatt van minöségben.
"Más szempontból sokkal tartósabb"
Valójában fogalmunk sincs mennyire tartósak. A legöregebb S/X-szel nincs túl jó tapasztalat, a 3/Y nagy része meg még fiatal.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A várakozási időkből. Nézz meg bármilyen Tesla típust, bármelyik piacon: egy aktuális megrendelés azonnal gyártásba kerül = a megrendelések száma kisebb mint a rendelkezésre álló gyártási kapacitás.
Ez kábé tavaly év közepétől van így, előtte akár egy éves várakozási idők is voltak néhány típusra.
Nem véletlenül kezdtek el ősszel árakat csökkenteni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Engem nem lep meg, de láthattad fentebb, a teslafanok agyában még mindig egy teljesen más valóság van.
Egy aprócska probléma azért mégis van a dologgal. Jelenleg a tőzsde a Teslát még mindig 560 milliárd dollárra értékeli. Ez ugyan kevesebb mint a fele annak, ami a csúcson volt, de még így is majd 3x annyi mint amit a Toyota ér, ami jelenleg a világ legnagyobb autógyára.
Ez az árazás csak akkor indokolható valamennyire, ha elhisszük, hogy a Tesla valóban fog 20 millió autót gyártani évente 2030ban, ahogy azt Musk ígérte, és tényleg világrekord marzsai lesznek közben, plusz működni fog az FSD, amivel szintén óriási pénzeket fognak keresni.Ennek a sztorinak az életben tartásához elemi követelmény a folyamatos növekedés. Ahhoz pedig nyilvánvalóan gyárakat kell építeni. Ha a Tesla nem építene gyárakat, az annak lenne az indirekt beismerése, hogy nem lesz meg a húszmillió. Ez pedig megengedhetlen, hiszen Musk nem teheti meg hogy jelentősen essen a részvényárfolyam. Így a Tesla mindenképpen fog gyárakat építeni, ha kell, ha nem, a látszat fenntartása végett.
Tavaly választaniuk kellett a növekedés és a marzsok megtartása között. A növekedést választották. A gond az hogy láthatóan nem volt elég az árcsökkentés, és ettől többet már nem nagyon tudnak engedni, mert nincs miből.
A piac még nem realizálta teljesen azt hogy mit jelent a marzsok csökkenése, talán még bíznak abban hogy ez a trend megfordul.
A kártyavár akkor fog összeomlani, ha a növekedés legendája is hiteltelenné válik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
"a tőzsdei ár elsősorban a jövőről szól."
Valóban, a tőzsde mindig a jövőt árazza, de én is arról beszéltem.
"itt akár 2 éven belül utolérheti a Tesla a Toyotát"
Lehetséges, de a Toyotának az európai piac sokadlagos jelentőségű.
"Elaludtak a japánok, talán ők lesznek az e-autózás legnagyobb vesztesei."
Én ezt nem így látom. De ettől függetlenül,. nézhetünk más márkákat is, a Tesla mindenképpen nagyon magasra van árazva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #212 üzenetére
Hogy tavaly mennyi volt, az nem túl lényeges a jelenben.
Idén Q1ben mar csak 5.900 körül volt, de ez nem túl jó mutató. èrdekesebb a nettó profitráta, ami 10% körül volt.
Ebböl már nem nagyon van hová engedni. Nem véletlenül mondott olyat Musk hogy ök akár nyereség nelkül is tudják árulni az autókat, mert majd egy csomót fognak keresni a szoftveren... Aha.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #222 üzenetére
"De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is."
ès? A Szájberizé még annyira sem lesz jövedelmezö az elején, mint a 3/Y. Abból amugy sem lesz komolyabb darabszám addig, amig a 4680 gyártás stabilan nem fut.
A Roadster meg jelentéktelen. Meg nem is fog jönni az idén, de jövöre se."Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot."
Mitöl ugrana?
" Miközben Toyotanak 1700euro."
Egyrészt a Toyotának a tavalyi évét egy egyszeri elszámolás rontotta el (ha jol tudom az orosz piacot irták le.) Másrészt a Toyota tizmillio autot ad el.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"A probléma nem a profit, hanem az elektromos autókon realizált profit."
Azon is keres a VW is, a BMW is, nem is keveset. Az autógyártók többsége keres azzal is, ha nem is annyit még, mint az ICE tipusokkal.
"Azért pont a Toyota, mert elektrifikáció az pont nem az erősségük"
Nem a Toyotának nem az erössége, hanem azoknak a piacoknak, ahol a Toyota erös.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Hát arról pont nem olvasni, hogy az elektromos modelleken gennyesre keresné magát bárki a legacy autógyártók közül"
Persze mert full dilettánsok írják a cikkeket.
"A világ 3 legnagyobb autópiaca Kína, Európa és az USA."
ebből az EU az egyetlen amelyikben vége lesz az ICE típusoknak belátható időn belül.
A Toyota eladásainak kábé a 10%-a megy Európába.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Kínában is gőzerővel zajlik az államilag tolt elektrifikáció."
Hja, csak az ICE nem lesz betiltva, sőt az ICE fejlesztés is támogatva van államilag.
"az új autók eladásoknál az elektromosok részarányát 2030-ra ilyen 30-50% körülire prognosztizálják"
Szinte kizárt. Néhány partvidéki nagyvárosban talán.
Nem tudok neked linket adni, mert a cikkírók nem gondolkodnak, csak egymás hülyeségeit ismételgetik.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #244 üzenetére
"Jelenleg egy darab Teslan van 8.000eur profit"
Ahogy fentebb írtam, már nincs. Nagyon nincs.
"Toytoa ezt az egészet elképesztően benézte"
Semmit nem néztek be.
"Nincs 100%os elektromos autó platformjuk"
De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #245 üzenetére
"olyan zakó indul és lesz, hogy a fal adja a másikat."
Ilyen jóslatokkal tele van a padlás. Aztán nem következtek be.
"Mert nincs érdemi elektromos autójuk de még platformjuk sem."
Van mindkettő, de nincs jelentősége, mert jelenleg nincs rá szükségük.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- LEGO klub
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vallás
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó gamer PC (i5-11400F/16GB DDR4/500GB SSD+1TB HDD/RTX 2060 6GB)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár HP Spectre Pro X360 G2 - i5-6G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- DELL OPTIPLEX 3020 - i5/8GB/256GB/GT710