Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz mepet #9 üzenetére

    "...Az elektromos auto forradalomtol a leginkabb azt vartam, hogy a benzineseknel joval olcsobban aruljak az elektromosokat...."

    Ez be fog következni. A csökkenő belsőégésű motorral szerelt járműeladás emelni fogja az árat. A növekvő akkumulátor gyártás mellett csökkenek az árak. Ráadásul egyre több pénzt tudnak a kutatás - fejlesztésbe betolni. Ami jelentősen csökkentheti az akkumulátorok árát.

    Már úton van a következő generáció, a nátrium ionos megoldás.

    Újból felmerült az útközben cserélhető akkumulátorok ötlete. Két perc alatt cserélik a járműben és lehet tovább haladni. Csak az elhasznált energiát kell fizetni.

    Felmerült a hibrid megoldás ötlete. Forgalmas úton a az útból használhatna fel energiát a mozgásra és töltésre.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Armandus #37 üzenetére

    Jelenleg a Sol E10X autó, a VW kínai partnercége forgalmaz nátrium ionos akkumulátorral autókat.
    Ez évben lesz elérhető a második generáció, ami 25%-al még mindig elmarad térfogat arányos kapacitásban a Li akkuk mögött, de jóval olcsóbbak.
    Néhány éven belül előzni fognak.

    Ez már nem üres igéret, a jármű megvásárolható Kínában.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Shadowbull #54 üzenetére

    " - az autó gyártása sokkal drágább, a cserélhető akku műszaki követelményei miatt.
    - kisebb energiaaűrűséget lehet elérni, ez még most nem látszik annyira, de ha elterjednek"


    Önmagában a cserélhetőség nem befolyásolja az akkumulátorok védelmi szintjét.
    A BMW üzemlátogatáson láttam a fém védőpajzs teknőt, amibe az akkupakk van csomagolva. Csak sínrendszerre és optimális csatlakozóra van szükség. Legfeljebb a hozzáférés kialakítása tűnik problémásnak.

    "- a 800V-os rendszerek terjedésével gyakorlatilag nem lesz jelentős időbeli előnye a cserének. "

    Az autónak képesnek kell lennie az egyenáram áramerősségének kihasználására. Az e-Up 4 óra helyett 2 alatt töltődik fel üres cellákból. Hiába 300KW-os a töltőoszlop. Ráadásul az egyeáramért több helyen felárat kérnek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cucka #67 üzenetére

    "1. Kell egy olyan rögzítési megoldás, ami könnyen-gyorsan oldható, és legalább annyira stabil, mint a jelenlegi rögzítési mód, ami nagyon sok csavart jelent."

    Miért jelentene sok csavart?
    Fiókos megoldást lehet használni, csavarmentes rögzítéssel. Már 100 éve sem jelentett volna gondot egy ilyen mechanika megtervezése.

    "2. Kell egy csatlakoztatási megoldás a nagy feszültségű vezetékekhez. Ami most ilyen víz por és balesetálló, hüvelykujj vastagságú kábelekkel, stb. Ja és amikor felrakod-leveszed akkor jó lenne ha nem szikrázna."

    Mintha ezt a problémát már megoldották volna a kocsikhoz használt töltőkábel csatlakozókkal. 300KW -ig standard megoldás használható. Ez nem gond.

    "3. A strukturális akkupakk gondolatát el lehet felejteni."

    Most is van szerkezete/struktúrája az akkupakkoknak :DDD

    "Amúgy az elektromos autó alapvetően arra van kitalálva, hogy normál hétköznapi használatban lassú töltéssel töltöd, jó esetben napelemről. És hosszú utaknál használod a gyorstöltést."

    Ennek azért nincs köze a csereakkumulátoros megoldáshoz. Meg ahhoz sincs, a 30-80% töltése félóra. BYD esetében ennyi, de kivárok. Nem éri meg cserélni a mostani autómat.

    És ez a vita súrolja az értelmetlenség határát. Nem vagyunk az ügyben döntéshelyzetben. Döntéshelyzetben a vásárlók lesznek, hogy akarják vagy sem ezt a megoldást. Mondjuk a tizediken lakó, garázs nélküli autó tulajdonosnak csábítóbb mint elővárosi házban lakónak. A tizedikre roppant nehéz lenne felvinni egy töltésre az autót. :D

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cucka #80 üzenetére

    "Egy autón nem véletlenül rögzítik csavarral, ragasztóval vagy hegesztéssel az alkatrészeket. Nem pedig fiókos megoldással."

    Nyilván ezen esetben fixen akarják rögzíteni az alkatrészt. De csavart csak a legvégső esetben használnak csavart. A sárvédőket műanyag szegeccsel/rögzítő patenttel rögzítik.

    Az akkupakk nem része a karosszériának. Nem tervezhetnek stabilitás növelést vagy energia elnyelést vele. A akkumulátor burkolatának egyetlen feladata lehet az akkumulátorok védelme. A sérülés megelőzés. Mint ahogyan a hagyományos motornak sincs szerepe az alváz stabilitásában.

    Ha téged megnyugtat, szólok a tervezőknek, hogy ne tervezzenek ilyen megoldásokat. Biztosan fognak rád hallgatni.
    Ez így rendben van neked?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák