Új hozzászólás Aktív témák
-
kriszpontaz
veterán
Aztán szépen elkezdték az állami támogatással megemelni az autók árát és vehetted meg ugyanannyiért vagy drágábban mint normál esetben lehetett volna. Mert ugye az a tiszta hasznon, a paraszt meg úgyis kifizeti a többit.
#24 cucka: igen tudom, hogy a Covidra kenik az egészet, és nem akarják a rekord profitot elengedni mint minden más cég aki beleélte magát hogy ez így is marad. Rájuk is fér mind a kereskedőkre, mind pedig a gyártókra hogy arccal tompítsák az esést a magas lóról. -
kriszpontaz
veterán
Így van aztán megy a sírás hogy válság van meg lassan csődközeli állapot....a Tesla meg csodálkozik hogy egy kínai autógyártó le fogja körözni....és természetesen ők sem szentangyalok mert igazítják az áraikat a többi autógyártóhoz, de legalább okosan ellavíroznak, és van konkurencia aki letapossa az árakat.
#37 Armandus : erre nem kell sokat várni: [link]
-
Armandus
junior tag
-
herion
tag
Nézd, én csak a környezetemből indulok ki.
Családban és az ismerősök között is sokan felültek az elektromos autó hájp vonatra, és megvették mert megtehették. Ők kivétel nélkül mind jómódúak , abszolút nem átlagemberek. Azt is tudom, hogy csak azért vették meg mert trend ezt diktálta. Mert ugye a benzines crossover mindegyiknél ott fityeg a garázsban, az elektromos mellett
Ha nekem is lenne rá felesleges pénzem, akkor vennék én is egyet, mert sokszor hajtok egy Nissan LEAF-et és tetszik. Viszont rendszeresen tapasztalom az előnyei mellett korlátait, és amit nyújtani tud hatótávban az egyelőre nekem luxus kategóriának számít azért a pénzért, amibe jelenleg újonnan kerül egy-egy modell.Who Let The Dogs Out?
-
-
Shadowbull
addikt
válasz Geller72 #138 üzenetére
"viszont amcsiban jónéhány példány van, aminek brutális futásteljesítménye van, abból azért már lehet konzekvenciákat levonni."
Olyan túl sok nincs, és nem túl pozitívak a tapasztalatatok.
A Priust ne keverjük ide, az egyrészt Toyota, másrészt nem litiumos akku van benne.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Geller72 #152 üzenetére
Az oké, de ehhez az kellett hogy már novemberben elkezdjék csökkenteni az árakat.
Tavaly ősszel rájöttek, hogy vagy árat csökkentenek, és akkor feladják a marzsokat, vagy maradnak az adott árszinten, de akkor vége a növekedésnek.
Az előbbit választották, meg is lett az eredménye.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
azbest
félisten
válasz Geller72 #155 üzenetére
volt erről is szó a befektetői előadáson:
minden autógyártó folyton variál az árakkal. Csak más márkáknál nem veszed észre, mert a dealership árait nézed. De az, hogy a dealer mennyiért kapja a kocsikat, az folyton változik. Plusz az usában botrányos amit a dealershipek műveltek a benzines kocsikkal, amikor több tízezer dolcsi felárat tettek rá a listaárakra, mert megtehették.Usában a vásárló támogatást úgy akarták belőni, hogy a tesla ne essen bele, mert van egy-két ellenérdekelt vezető a törvényhozásban. Volt is pofára esés, amikor bevitték a határ alá az árakat, mert bőven belefér a marginba. És később azok a teslák is bekerültek, amiket eredetileg rossz kategóriába sorolt a törvényhozás. Kínában is van ártól függő vásárló támogatás, ott is ahhoz igazodtak.
Pár évig nem volt támogatás teslára, mert a régi mennyiséghatárosat már réges régen elérték, más gyártó csak most jut oda.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Geller72 #160 üzenetére
Azért ez nem biztos. Eddig a kereslet még mindig magasabb volt, mint a kínálat. Az ár finom mozgatásával azt tudják szabályozni, hogy mekkora a várólista. Ideális esetben kb annyit gyártanak, amennyit meg akarnak venni. Ha kicsit emelnek, kicsit rövidül a várólisa. Ha kevesen várnak, akkor kicsit lehet olcsósítani.
Volt mindenféle kavarás a decemberi és januári számokkal kapcsolatban konteós ellendrukkerektől. Szimplán a hajózás és az ünnepek, gyárfelújítások is bejátszanak abba, hogy mekkora a különbség a legyártott és már kiszállított közt. A többi gyártónál a dealshipnek átadott autókat már eladottnak számítják be általában.
Azt meg pláne ne feledjük, hogy más gyártóknál sokszor nem nyereséges az e-autó gyártás. A ford féle 100% ráfizetés durva Kínaiaknál is határeset a nyereségesség, ha tisztán elektromost néznek.
[ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
válasz Geller72 #165 üzenetére
És hogy mennyire rosszul öregedett a fenti két VG-s cikk, itt egy nem olyan régi TC cikk:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/04/27/tesla-model-y-eladas-ujauto-piac-elso-negyedev/ -
azbest
félisten
válasz Geller72 #165 üzenetére
azért nem kell félteni a teslát kínában. Egyik vlogger, aki régebben kínában élt és akkoriban az ottani életről forgatott ismeretterjesztő videókat és bemutatta, hogy az import autók méregdrágák ott. A hazai gyártású licenszeltek hitvány minőségűek, más anyagból és más minőségben készülnek. A hamisítvány autók meg a legalja. [link]
Na ehhez képest a belföldi telsa legalább olyan minőségű, mint bármelyik nyugati párja. Lehet jönnek fel a kínai márkák is, de valsz sokan még mindig inkább nyugati kocsit vesznek hasonló áron, s a tesla nem import áron megy náluk ráadásul.
Nem nagyon jut el hozzánk, de a feltörekvő kínai márkák autói ki vannak tiltva sok zárt parkolóból kínában, mert sok öngyulladásos eset volt velük és sok alapvető biztonsági problémát látnak velük. [link] [link]
Egyébként szintén az ő videóikból merítve, kínában nulla, nuku, zero karbantartást csinál az átlagember az autóján. Szóval simán kirohad alóluk a hagyományos autó hamar. Volt sztorijuk, hogy sosem cserélnek olajat. Az elektromos megváltás nekik, mert szinte gondozásmentes.
[ Szerkesztve ]