-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
Messzi földről érkeztem, mesterségem címere: dömper.
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #87843 üzenetére
Köszi
Kívül/vezetés: M csomag (ez a kicsi kerék+téligumi rajta, 21-es a nyári), adaptív LED, adaptív M futómű, plusz az ezekkel járó dolgok, körbekamera (bentről drón módban lehet nézni), asszem automata parkolás, teljes vezetői asszisztens (dugóban magától megy, első-hátsó keresztirányú forgalomfigyelő kamera stb.) csomag.
Belül: Harman hifi, az a facsomag, bőr műszerfal, első fűtött/hűtött ülések, hátul fűtött ülések, nagynavi internettel, vezetéknélküli töltés, digitális műszerfal, s talán ennyi. A HUD 600 körül lett volna, ezért inkább feleannyiért belealkudta édesapám ezt a gumi+felniszettet.
BBD: Nem értesz hozzá, mint Saint, ezzel
parkolóbanmozgássérült helyen kell állni, nem menni, sokat eszik és a végén még karcos lesz.[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Köszi srácok!
(#87845) [vilike]:
(#87855) Aggregátor: Ettől függetlenül szerintem teljesen kultúrált volt a "driftelés", és ahogy jöttem le (meg láttam elmenni embereket) az úton már mindenki normális volt.
(#87856) rbalint88: Az előző tényleg silány, ez nagyon rendben van, az új Q7 mellé bármikor odatehető. Műszerfal teteje bőr, közepe fa meg fém, alja puha műanyag, nincsenek eldolgozatlan részletek.
(#87859) Tsebacsi: Már befoglaltam pár (hosszú)hétvégét, amikor "kell a nagy csomagtartó".
A gázt nem találóknak: ott van az, csak kék fólia van rajta, azt nem szedték le, mert csak az első csekkolás volt, nincs még rendszám.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #87898 üzenetére
Nem azt mondom, hogy mindegy a sorrend, mert Qru által felvázolt érv továbbra is áll. Azt viszont állítom, hogy egy egyenáramú körnél teljesen mindegy, hogy a telep melyik végére rakod a kapcsolót, ugyanaz a bekapcsolási jelenség fog lezajlani.
"Azokon a szálakon, amik direktbe a chipekre vannak kötve?"
Szüretlen Vdc-t semelyik mikrokontroller nem kap, legalább egy tápáramkörön át kapja. Főleg nem 12-14 V-ot, mert 3.3/5 V-os logikai szintekről beszélünk az autóiparban. A kérdést egyébként nem értem.
(Áramkörben vezetékek vannak, szálakról a szoftveres oldalon beszélünk. )
A linkeket nem tudom értelmezni, ez szerelési útmutató, nem kapcsolási rajz.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #87901 üzenetére
"Az is mindegy, hogy a kapcsoló esetünkben szikrázik, és nem tisztán kapcsol a saru felhelyezésének pillanatában? Semmi nem kap nagyobb terhelést, ha a pozitívot raknám fel utoljára?"
Ez többrétű. Nagyon leegyszerűsítve a szikra csak annyit jelent, hogy a levegőnek, mint közegnek annyira lecsökken az ellenállása (tehát az átütési feszültsége), hogy vezetővé válik. Integrált áramköröknél ez gondot okozhat, nem véletlenül adják pl az alaplapokat antisztatikus zacskóban, vagy vannak a gyárakban földelt ruhában a munkások, de egy ekkora hálózatban, ahol maga az akksi is elég csúnya jelet ad le (generátor, folyamatos feszültségváltozás a hőmérsékleti tényezők miatt, stb.) minden le van szűrve többszörösen. Én ilyen miatt nem aggódnék, felrakáskor szinte elkerülhetetlenek az apró szikrák.
A sorrend teljesen mindegy, hisz ha meggondolod csak a kapcsolót helyezgeted az áramkörben. Ez ekvivalens ezzel. Laborokban egyébként pont a földet szoktuk először bekötni, mivel nem tudjuk, hogy az asztalon álló szkópnak, PLC-nek, mikrokontrollernek épp mi a "0 V". Érdemes ekvipotenciálissá tenni az összekötendő eszközök földjét, majd csak utána feszt adni rá elkerülve ezzel a túlfeszültséges problémákat.
"Nem sok minden van direktbe kötve egy akksira: generátor dióda hídja, indítómotor és minden vezérlőnek, rádiónak, órának a memóriája, néhágy izzó."
Izzóknak nem probléma, túl rövid idejű és kis energiájú a jel, nincs idejük felmelegedni, a vezérlőmemóriák már szintén egy valamilyen illesztő IC-n keresztül vannak hajtva, így azok sem tiszta tápjelet kapnak, az indítómotornak mindegy, a diódahíd pedig egy egyenirányító, annak főleg mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz szabonagyur #87968 üzenetére
Túl sok a hülye az utakon. Nekem tegnap volt parkolásos szitum. Batthyány teret hagytam éppen el a Bem rakparton, és ahogy elértem az útszéli párhuzamos parkolóhelyeket kiraktam az indexet, jelezvén a mögöttem jövő kollégának, hogy parkolni fogok. Találtam is egy helyet, elkezdtem finoman lassítani, hogy majd tolatva beállok, de közben is jó közel húzódtam a parkoló autókhoz, hogy ne kelljen teljesen sávot váltani a mögöttem jövőnek. Na hát ez nem tetszett a 16,5 cm követési távolságot tartó BMW-snek, úgyhogy ezt első körben refivel, majd utána közeli mellémállással és mutogatással jelezte. Őszintén meglepődtem ezen a reakción, főleg egy üres másik sáv mellett. Mindenesetre addig állt mellettem, míg a következő adag autót megvártuk, így szépen állhattam ott tovább várva a szabad betolatásra. Indexelve, égő tolatólámpával álltam ott még pár percet, olyan 10-15 autó minden további nélkül ki tudott kerülni, de ismét jött egy BMW-s hölgyemény, aki úgy gondolta dudálással jelzi, hogy őt én most itten zavarom és ezt én hogy képzelem.
El nem tudom képzelni mi folyik az ilyen
embereknekfélig együttműködő sejtek halmazának a fejében. -
brumi1024
veterán
válasz szabonagyur #87976 üzenetére
A dudálás/beleszaladás oké, figyelmetlenség, telefonnyomkodás, stb miatt előfordul. De minek áll neki izmozni meg magyarázni? Az minden, csak nem mindennapos.
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #88015 üzenetére
Tudjuk, hogy kiknek való a fék.
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #88371 üzenetére
A Golfnál hívtak engem is, de nem ők vitték el az autót.
(#88384) joamilestoné: Van az a hely, ahol örülök, hogy nem vált finomat az automata, pl a V10-es M5 (E60). Van abban valami megragadó, hogy az állórajtok után minden fokozatot műszerfal/kormánylefejeléssel köszöntesz.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz Declare #88421 üzenetére
7-es BMW-ben, de úgy überhaupt BMW-ben (sem Audiban) gyárilag nincs Dynaudio. Oda az nem módi, Harman van, esetleg Bose, csúcsként pedig Bang&Olufsen.
Más: X5 átvéve, eddig csak édesapám vezette. Selymesen jár a sor6, szépen szól a hifi, a garázs kicsi és 9.6-ot írt az első városi 40 km-re (Tsebacsi: ). Most irány Zakopane, kíváncsi vagyok milyen hosszabb távon. Sportmód ellenjavallt az első 1500 km-en
tboldi:
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
X5 első tapasztalatok: csendes, de nagyon, az F10-hez képest is, ebben mondjuk segít, hogy előzéskor engedi csak az automata 2000 környékére a fordulatot, egyébként 1200-1300 közt pihen 100-ig. 140-nél épp 2000 alatt marad. Előzni kényelmesen lehet vele, és tömegét meghazudtolóan mozog kanyarban is. Fogyasztás jó, úgyhogy approved a részemről.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #88498 üzenetére
Köszi Nem sokszor ültem az előző genben, de alapvetően hasonló. Ennek picit ügyesebb a futóműve, illetve jelentősen igényesebb a belső tere, de az előzőre sem lehet panasz komfort terén. Pont ugyanolyan ezekkel menni, mint az 5-ösökkel, csak magasabban ülsz és jelentősen szellősebb az utastér. Tényleg parádés, ahogy kanyarban betámaszt.
Bitpork: Ha terepjáró kell, akkor Teddy, ez inkább egy kényelmes utazóautó, ahol nincsenek meg a szedánok csomagtartóproblémái és nem ijed meg, ha néhanapján hepehupásabb földútra téved a sofőr. Rutinszerűen nem ezzel mennék terepezni.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #88541 üzenetére
Már hogyne lenne.
-
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #88630 üzenetére
6.9 volt a minimum, amit huzamosabb ideig kiírt az útátlagmutatója (200+km környékén), 7.1-gyel értem haza (szürreális). Főleg 100 körüli főút + 50-es város ment, volt egy kicsi pálya 140-150-nel (itt 2000 a fordulat), és néhány előzés. A teljes nyomatékot egyszer használtam ki, de becsszó, nem direkt, 90-nel előztem a sort kapaszkodósávon és villogtak mögöttem. Adtam egy félgázt, hogy gyorsan letudjam a dolgot és megelőzzem a maradék 4 autót (ott fértem be kényelmesen), de a villogóval többet nem találkoztam. Még szokni kell, sokkal kevésbé van sebességérzet, mint az A3-ban, vagy az 5-ösben. De ahhoz képest, hogy megy egy cseppet sem hajt - a normális közlekedésben semmit nem hátráltat az, hogy bejáratós, félgáznál több sehova sem kell.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz brumi1024 #88561 üzenetére
Utsó nagyobb albumbővítés volt, így már kb megvan a sok HD kép.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Tsebacsi #88850 üzenetére
A 3008-ra Én mondjuk az első 3-4-5 évben (garanciaidőben) nem tartanék a franciától, utána viszont a szívó távolkeletieken kívül mindentől. Van egy két hülyeségük, ami nem tetszik, meg az utóbbi évek Renaultjai nagyon nem jöttek be összeszerelés és vezethetőség terén (bérautóknak gyakran azt kapok), de nagyon egységes lett a gyártás, legózás megy már inkább közös alkatrészhalmazból.
(#88852) joamilestoné: Én csak a képeket nézem.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #88893 üzenetére
Fordulat?
-
brumi1024
veterán
Nap konfigja: M csomagos, nagynavis 318d. Az említett 2 extra 3,5 millió, nagyjából annyi, mint amennyi egy 30d felára lenne.
-
brumi1024
veterán
válasz Declare #88960 üzenetére
A sportülés (M sportülés M autóban lesz) 185 ezres extra, az M bőrkormány 90 körüli. Ez nem validál 2.6 milliót.
(#88965) Integrale: Pont erre lett kitalálva az Urban line, Sport line és a Luxury line.Mindegyik olcsóbb, mindegyik kicsit egyedibbé teszi az autót, miért cél egy 150 lovas (egyébként teljesen használható) dízelnél, hogy batár szellőzők legyenek a lökhárítón, kékre legyen festve a fék és diffúzor legyen rajta hátul? Nekem ez továbbra is többnek látszani akarás, szvsz hasznosabban is el lehet költeni azt az összeget extrákra..
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz kisza25 #89101 üzenetére
Kivéve ha picit nyálkás az út, ott bután villog az ESP az elsőkerekes MQB-knél, az X5 viszont nem kérdez. Az 1 tonna különbség persze érződik, ami meglepett, az a fék, 2,5 tonnát 36 méteren megállítani 100-ról beteg.
hacki87: Az X5M és az M50d nagyon nem ugyanaz. A kettő közti árkülönbségből kijön egy alapáras 125i.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz hülyegyerek #89168 üzenetére
Harmadik: sokszor hatékonyabb adott energiát előállítani nagyban, központilag, mint kicsiben lokálisan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- EA Sports WRC '23
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Okos Otthon / Smart Home
- EAFC 24
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 95/98/ME "RAM bug"
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen