-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Tothgera30 #299236 üzenetére
Apámnak vettem és tettem az Ignisbe (2018) Blue Print* levegő- és pollenszűrőket, más márka nagyon nem is volt hozzá. Előtte a gyári/ márkaszervizes volt benne,. ránézésre nem különb.
*Febi Bilstein
-
válasz
kisza25 #299250 üzenetére
A fiad megfelelő orientációja miatt jól tetted, hogy elvitted.
Legközelebb akár parkolj le a Déli környékén, és metró.
(Engem sem vonz egy ilyen tömegrendezvény, fizetnék, csak ne kelljen odamennem.)20 éve nem jártam a sima 5-ös úton, ma arra vitt a program (
kabrióbanroadsterben hátrány az autópálya). Ez kb. Pest megye s*gglyuka, rossz aszfalt, szemét mindenhol, kurvák az út szélén, monoton környezet. Kirándulásra nem ajánlott útirány.[ Szerkesztve ]
-
Most esett szét a nyomatékkulcsom, Aldi, kb 5 éves lehet.
Hol érdemes most venni? (Nagyjából azonnalra.)
-
válasz
MasterMark #299279 üzenetére
Hmm. Közgazdász vagyok, szétesett. 🤷Egy csavar hiányzik a fedlapról.
Ez 28-220 Nm-es.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
polonic #299320 üzenetére
Ugyanez, csak a gumiápolóhoz lusta voltam. Az utolsó* szezonja előtt áll.
*Tavaly is ezt mondtam, de most már tényleg az utolsó következik, összesen 3600 km ment bele ebben a 4 hónapos szezonban**. DOT4717, egy fia repedés nincs rajta, Pirelli Sottozero 3.
#299312BigBlackDog
** ... mert kiderült, hogy bár egy jó négyévszakos csak a gépjármű biztonságos és esztétikus tárolását segíti elő fedett és zárt garázsban, de a legalja kínai 4 évszakos is tette a dolgát szép időben a Mazdán. Erősen gondolkozom, hogy a kettő erősen kopott helyett veszek újat, bagóért mérik, 18533 Ft darabja. -
válasz
Szoszo94 #299333 üzenetére
Van egy nyugdíjas karbantartó kollégám, neki 50+ évnyi gyűjteménye van maradék / feleslegessé vált csavarokból, csak fel kell túrni a dobozokat. Nem kell pontosan ugyanilyen, elég ha a menet és a fej süllyesztése megegyezik; vágni lehet belőle, a horony is mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
kisza25 #299361 üzenetére
Most télen szándékosan spóroltam vele, hátha kibír még egy szezont. (Ha esetleg jövőre vennék másik autót (50%)... de ha veszek, az 90% Golf lesz, szóval a gumi is jó lenne rá.)
A Goodride.
Gyári felnit akartam csak venni, ezt ingyen adták vele. Illetve 4 db gyári TPMS szenzor is van benne, a felni 2021-es öntésű, így a szenzor is újszerű, nekem nem szükséges, mert az enyém még indirekt TPMS-sel szerelt (= ABS).Egyik pár szinte új állapotban, a másik félig kopott, 2022-es DOT. Minden tesztben az utolsó helyezettek egyike. 🤷♂️ Állítólag pont havon teljesít jól, de én Mazdát hóba, sóba nem viszek, mondjon bárki bármit, hogy megoldotta Mazda a rozsda problémát, erős fenntartásaim vannak.
A tesztek szerint vízen nagyon rossz, szárazon csak simán rossz. A vizet tényleg nem szereti amikor elered, ha már esik egy ideje, úgy szerintem oké. Szárazon is oké, sőt rendesen betapad pl. körforgalomból kigyorsítva. Nekem úgy tűnik, aránylag gyorsan kopik, de nem is kímélem. Szvsz csúnya a mintázata, nem tetszik. Az oldalfala egy fokkal jobb, nem csicsás feleslegesen.
Halkan gördül. Van peremvédője. Melegben nem próbáltam, fagyban sem, emlékeim szerint +6 és +19°C közötti, azaz tavaszias időben használtam kizárólag.
Összességében kellemes csalódás. -
válasz
norbert1998 #299378 üzenetére
Ha simán - visszakérdezés nélkül - befizeted a büntit az objektív felelősség keretében, mint üzembentartó, akkor senki nem fog a büntető pontokkal foglalkozni.
A zsetonról meg beszéljetek a haverral.
-
válasz
simonjoe #299302 üzenetére
...egy pötty csavarrögzítő
Pontosan!
Tegnap ugye írtam, hogy húzzátok meg a nyomatékkulcs fején a 2 db csavart. Öregrája kollégám talált bele hasonló csavart, jól meghúzta mindkettőt. Na de, erősen meghúzva nem működik a racsni, ki kell lazítani, így viszont muszáj lesz a csavarrögzítő, hogy ne essen ki a csavar.Más.
Korábban kétszer is feldobtam, nem kell-e valakinek for free a Fiat / Petronas sperrdifibe való olaj. Ma eladtam pénzért, Q4-as Alfába is ez kell és .eci drága. -
válasz
macilaci78 #299408 üzenetére
-
válasz
radi8tor #299448 üzenetére
83 km/h-hoz nem kell "stekker".
Tudta a fene, hogy
fix trafipaxot telepítettek odacsak 60-nal szabad menni ott, nekem szo-szó lakott területen kívülinek tűnik.BTW tegnap a nyári gumikkal együtt a "stekkert" is betettem a motortérbe, nagyon jó!!! A hideg időt viszont nem szereti, olyankor meg tud hülyülni.
-
válasz
pit stop #299450 üzenetére
Az időm sem engedi mostanában, sok vele a macera (tisztítás, fotózás, hirdetés összerakása, hülye emberek, stb.). Illetve nem tudom már hova rakni. Momentán 5 szett kerekem van (VW 3, Mazda 2), és jön hozzá még egy hamarosan.
Egyet majd eladok közülük.
Viszont most hirdesd, most van a szezonja!
Kis érdekesség, hirdetek Mazda alkatrészt, racingazár 1 db megtekintés, ami szvsz én magam voltam; jófogás 42 db. (Telefon 0.) De ez nem romlandó áru a gumival ellentétben. Az olajat a racingről vették meg, a jófogáson lejárt, én meg letettem róla, hogy valaha eladom.
-
-
válasz
Blindmouse_ #299461 üzenetére
Nem akarom egyelőre mókolni, most működik. Ha szétesik, gondolok rá, köszönöm!
Egy 3 napos hétvége, 2 csekk. Rossz széria volt + figyelmetlenség, előtte évekig semmi, azóta egyelőre semmi. (kopp-kopp-kopp)
-
válasz
Corsa02 #299472 üzenetére
Évente kb. 22 e. km-t megyek, ebből kb. 12 ezer esik a Golfra. Így évente van olajcsere, LM TT4200. Ha nincs másik autó, akkor 15-16 e km-nél cserélem (gyári szűrővel).
Figyelem az olajhőfokot, boxszal vagy anélkül tökre ugyanaz:
- autópálya 100-105
- országút max. 107-108
- város télen max. 102
- város nyáron 110-112, hegymenet + kánikula 118 C.
Hülyegyerek üzemmódban városban 120-ig megy fel, ennél magasabbat még nem láttam soha*.Amit észlelek a boxszal:
- megcsúszik a kuplung, ha 2000-nél lepadlózom,
- jobban megy,
- amikor odalépek, némiképp mélyebb hangon "morog" a turbó(?).*De nem vagyok állat, igyekszem kímélni a technikát, ill. nagyjából már benőtt a fejem lágya, nem vagyok már igazán közveszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
BigBlackDog #299480 üzenetére
A kisebb motor talán jobban meg van dolgoztatva autópályán, ezért melegebb, meg ebben asszem van olajhűtő. Előfordulhat, hogy nyáron ha nem lehet haladni, akkor felmegy 110-re pályán, de nem ez a jellemző. A másik ugyanilyen autóm ugyanezeket az értékeket hozta.
-
-
Fene se tudja, 3 éves cikk, ebben 6,1%-ot írnak:
"Legutóbb tavaly, január elsején változott a benzin bioetanol tartalma, amelynek hatására a 95-ös oktánszámú hivatalos jelölése E10-re változott az E5-ről. Ez azt jelenti, hogy a öt helyett már 10 százalék az etanol mennyiségének felső határa. Persze megmaradt az E5-ös is, de az a 100 oktános, drágább benzin kiváltsága. Tavaly egyébként az uniós előírások alapján, hivatalosan 6,1 százalékosra nőtt a biorész aránya a benzinben, amely után a szakma azt várta, hogy idén tovább növekszik.
A gázolajra ugyanúgy szigorú előírások vonatkoznak, ám ezen a téren sincs változás, a bio összetevők határértéke 7 százalék maradt. A kormányrendeletben egyébként a fejlett bioösszetevők arányát (a teljes közlekedési energiafogyasztásra vetítve) 2022-re 0,2 százalékban, 2025-re 1 százalékban, 2030-ra pedig 3,5 százalékban határozták meg.
Az Európai Unió pedig 7 százalékos felső határt enged az első generációs bioösszetevők arányában, míg a második generációsok aránya 3 százalékos lehet. Ezt azért fontos figyelembe venni, mert az első generációs összetevőkkel kevert üzemanyagok negatív hatással lehetnek néhány régebbi autótípusra, a második generációsoknál viszont nem áll fenn ez a veszély állítólag. Ugyanakkor Magyarországon például még nincs olyan finomító, ahol második generációs bioösszetevőkkel készülne a végtermék." -
válasz
Snoop-y #299576 üzenetére
Csak feltételezés:
A csillagrombolóra való méret elterjedtebb az amerikai SUV-ok között. Míg a 340mm-es, 57-es középfuratú VAG féktárcsa csak kevés autó kiváltsága (Golf R, GTI-ből a PP/CS/TCR, nagyobb Cupra, S3, esetleg a 280+ lovas Passat/Arteon), ezért limitált az utángyártott kínálat. -
-
válasz
ArthurShelby #299610 üzenetére
Nincs ebben nagy tapasztalatom, 2003 óta csak turbós autóm volt egy céges Mondeo kivételével, illetve most a Mazda. A cégesbe csak 95-ös ment (ill. kísérletképpen felesben E85).
Nekem úgy tűnik - lehet placebo - a Mazda értékeli a 100-ast, de ennek 14:1-es a kompresszióviszonya, ami elég magasnak számít utcai autóban (az USA piacos 13:1), ha van egy kis koksz benne, arra különösen érzékeny lehet. A gyári előírás 95 oktán.
A Bimmer ugyanakkor 20 éves, konzervatívabb technika, akkoriban nem volt egyértelmű, hogy bárhol és bármikor tudsz ólommentes 98/100-ast tankolni, így érzésre igénytelenebb a benzinnel szemben.
Ki kell próbálni, és kiderül, hogy megéri-e.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Manitou #299649 üzenetére
Sorry! A hátsó dobfék mellé nekem különösen nem adja a racsingos fúrt-mart tárcsa előre. Utóbbi magában is "sok".
Általában nem célszerű keverni a márkákat, azokat a gyártók igyekeznek egymáshoz igazítani. A szavazatomat ezek közül egy egységes TRW, Ate, vagy EBC szettre adom. Ha kevés a fékerő - friss japán autós tapasztalattal már meg tudom érteni - legyen az EBC.
FYI: a TRW érezhetően jobban porol a Zimmermannál.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
kisza25 #299654 üzenetére
Igen, a TRW porol, jól fog, hidegen kussban van - ez van nálam hátul. Elől Zimmermann - hidegben tud csikorogni, kevésbé porol, mint a hátsó.
A Mazdán ugye most elől zöld EBC van, mentem már vele 1100 km-t, ma reggel a 3. enyhe fékezésnél is csikorgott, utána elhagyta. És úgy tűnik, ez is kevésbé porol, mint a hátsó (asszem' gyári, de majd alaposan megnézem kerékcserekor.). -
válasz
szőröscica #299670 üzenetére
Majdnem ilyent vettem! Eredetileg a szűkített 5-ös listámban volt, majd átkerült a top 2-mbe. Kábé mindent elolvastam róla, a fő hátránya, hogy hangos. Amúgy meg teljesen oké, 5-ös skálán 4-es.
Minden guminak kell párszáz, esetleg ezer km a bekopásra.
-
Aki mostanában volt műszakin, mennyit perkált?
Ma bejelentkeztem személyesen. Van egy a szívemnek és fülemnek kedves kipu, amit nem szeretnék bántani.
(+ enyhe fólia oldalt, amit akár le is szednék, valamint az első 4S gumik széle legömbölyödve - feltételezhetően hátul volt és ledriftelték).
Így 35 károly, vagy ha visszateszem a kiput, úgy a sztenderd 27.Mondtam:
- volt rugó is -> az amúgy beleférne az árba,
- szélesebb felni, gumi lesz nyárra -> jöjjek inkább a mostanival.[ Szerkesztve ]
-
válasz
macilaci78 #299704 üzenetére
Ne!
-
válasz
pit stop #299733 üzenetére
Az ugye klubtagságival annyi? Apám tag, kap kedvezményt szervizre, vizsgára.
kisza25: Szeptemberben ugyanitt 24-et fizettem a Golfra. A +8-at nehezményezem.
rbalint88: Azt azért mégse...
Megfordult a fejemben, elviszem valamelyik régi üzleti partnerhez, ha sokat kukacoskodnának. Majd legközelebb.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Speeedfire #299734 üzenetére
Szia!
Ez a régi Leon még? Abban nincs töltési menedzsment, így stabilnak kéne lennie, szóval hosszabb út után, fél óra pihenést követően mérd meg a feszültséget.
(Az AGM-et elvileg magasabb feszültséggel kell tölteni.)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen monitort vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Gaming notebook topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter