Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Felhasználtam ma a legutóbbi MOL kupont (-10 Ft, 8,,82), megváltozott az applikáció, egyszerre csak az egyik vonalkódot mutatja, nem lehet lepasszolni.
-
veterán
válasz radi8tor #265316 üzenetére
Ilyen bogaras időben ha megérkezek autópályás útról, bekanyarodok a budaörsi tecsónál a mosóba:
1. lágyvízzel beáztatom az elejét (100)
2. a felnik kapnak samponos mosást a fékpor miatt (200)
3. további lágyvizes mosás az elején, esetleg az oldalán ha fröcsekes lett esős időben (100-200)
4. egy hosszabb szálú, tiszta mikroszálas kendővel letörlöm a maradék bogarat - ezt nem szabadna, de ennyiért nem szólnak
5. egy utolsó lágyvizes öblítés az egész autón (100)
6. felhajtok az autópályára és ha sikerül elérnem amágikus 88 mérföld per órás140 kmh-s sebességet, akkor mire a VÉDA-hoz érek nagyjából megszárad az autó és foltmentesSzumma 500-600 Ft így. Samponos programot a wax miatt nem használok a fényezésen.
(Ha valóban tiszta autót szeretnék, megmosom otthon szivaccsal. Idén eddig egyszer mostam 03.18-án.)Ahogy Tsebacsi írja: "ha 1x szépen le van mosva az autó, utána a szintentartás már könnyű", aránylag.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz tasiadam #265323 üzenetére
Eleve nem várom meg míg odakövül a bogár, az út végén lemosom Budaörsön. (Vagy otthon azonnal desztillált vízzel és az említett kendővel. De ezt csak akkor ha nem poros az autó, hogy ne karcolódjon.)
Szép állapotú a fényezés. Ha nem az lenne, könnyebben lesz@rnám, hogy beleég a bogár.
-
veterán
válasz hdanesz #265352 üzenetére
MAPFRE garanciával vettem életem eddigi első francia autóját egy ismerős Opel kereskedésben, épp akciós áron hirdették az Cliot, így árengedményt nem tudtak adni, viszont kábé ragaszkodtak hozzá, hogy ajándékba adják a garit. És a MAPFRE szó nélkül állta is az autómentés és a váltócsere árát, amit az értékesítő Opel kereskedésben hajtottak végre. A megfelelő váltót is a MAPFRE kutatta fel.
Felételezem, a CarGarantie hasonlóan működik, de olvasd el a szerződéses feltételeket.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz MC Pite #265419 üzenetére
Ránéztem a Golf ködlámpájára [link] , megesküdtem volna, hogy nem állítható, de aztán gyanús, hogy a sárga és zöld pöckök közül valamelyik ezt a célt szolgálja, csak bontsd le hozzá a fél lökhárítót. 🤷♂️
Tsebacsi: Tegnap délutáni spontán szervezés volt zegi cimborákkal, a tuti helyen már nem kaptunk szabad asztalt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rbalint88 #265489 üzenetére
Reméljük, hamar jobban leszel.
Más
Az SZJA-bevallást hetekkel ezelőtt elintéztem, így meglepődtem, minek levelez velem a NAV, most reggel ránéztem: gépjármű adó a Mazdára. Wut?
Meggyőződésem volt, hogy azé az adó aki január elsején a tulajdonos. Vagy ha ki volt vonva a forgalomból, akkor az akinek a nevén van az újbóli forgalomba helyezés napján.
Rosszul tudtam!Íme az IN D O K O L Á S
Gépjárműadót - bizonyos, törvényben szabályozott kivételekkel - a magyar rendszámtáblával ellátott gépjármű után kell fizetni az üzembentartónak, tulajdonosnak [a gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény (a továbbiakban: Gjt.) 1. § (1) bekezdése és 2. § (1) bekezdése szerint]. Az adókötelezettség a forgalomba helyezést követő hónap 1. napján kezdődik. Ha az adókötelezettség nem áll fenn a teljes adóévben, akkor az évi adótételből az adókötelezettség alá eső hónapok szerinti időarányos részét kell megfizetni [Gjt. 3. § (1) bekezdés].
Az adó alanya az év első napján a gépjármű-nyilvántartásban üzembentartóként, ennek hiányában tulajdonosként nyilvántartott személy. Több tulajdonos, vagy több üzemben tartó esetén az adó alanya az, akinek a nevére kiállították a forgalmi engedélyt. Év közben újként, vagy újra forgalomba helyezett gépjármű utáni adó alanya az, aki a forgalomba helyezés hónapjának utolsó napján a hatósági nyilvántartásban tulajdonosként szerepel [Gjt. 2. § (1)-(2) bekezdései].Az autó ki volt vonva a tél során, március 2-án került ismét forgalomba. Én 27-én vettem és még március 30-án átírattam gondos állampolgár módjára.
Íjjártam, nem kell kapkodni az átírással. 🤷♂️[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz macilaci78 #265570 üzenetére
Aktuális kérdés; szerinted 30 m2 bontott parketta befér majd az 5 ajtós Golfba, vagy 2 kör lesz?
-
veterán
Köszönöm Srácok!
Ez tölgyfa, ami talán nehezebb a lamináltnál, a fő aggodalmam, hogy bontott, nem csonagolt és így több helyet fog foglalni. (falura megy újrahasznosításra)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz macilaci78 #265585 üzenetére
Köszönöm + a Többieknek is!
Ez hagyományos csaphornyos, ezek szerint 0,66 m3 és 500 kg.
-> Inkább jöjjön el érte aki fel fogja használni. Ha meg nem akar eljönni, akkor majd elviszi a parkettás. (A januári dugulás eredményeképp tönkrement 31 m2, ami azóta kiszáradt, de recseg, hullámos.) -
veterán
válasz Vismajor01 #265628 üzenetére
Elöl és hátul is mér valószínűleg, továbbá biztosan ellát >50 méterre.
(A régi az 30 volt, nem 25)
Elektronikusan küldték az ügyfélkapu tárhelyre?
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
-
veterán
válasz tasiadam #265757 üzenetére
Tavaly 1x kölcsön kértem, jól működött (nincs már meg az az autó). Ő szintén tavaly tavasszal / nyáron egy részen lekente a hátsó díszlécet, azt mondja, még mindig látszik a különbség. Többet nem tudok.
Gergőke88: Akkor egyelőre talán érdemes az esős üzemmódban ismerkedni vele.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bulikavagyok #265815 üzenetére
az újabb modelleken már három fokozatban szabályozható az, h milyen fényviszonyoknál kapcsolja fel automatikusan a tompított fényszórót
Repül az idő, az MQB platform (Golf 7 & Co.) ezt közel 11 éve tudja.
-
veterán
Halogénnel szerelt G6-ban a távfényszóró izzója megy csökkentett fényerőn DRL üzemmódban.
Ha már DRL. A Mazdán azt figyeltem meg, hogy amikor beállok a sötét(ebb) garázsba, erősebb fényerőre vált a DRL (az automata fényszórót kikapcsolt állásban tartom, egyértelműen nem az kapcsol normál üzemre).
#265832 Qru A benzinkutas fotocellás ajtók nekem is megvoltak.
A megoldás: szabályos sebességgel kell közlekedni.
Vagy ésszel és vézzel.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #265848 üzenetére
Megnéztem ma kérésed szerint a DRL-t.
- Mélygarázsba behajtottam és kiszálltam, járó motor, kiengedett kézifék: világít a hátsó. Hmm. Igyekeztem letakarni a szélvédő 3 v. 4 szenzorát, semmi változás, valószínű, már az erősebb álláson volt.
- Külső parkoló, árnyékos hely: ugyanez az eredmény, hátul világít.
- Megállok otthon az udvarban (árnyék): dettó.
- Beállok a garázsba: dettó, és semmi változást nem tapasztalok az első fényerőn.Két opció adódik:
1. hülye vagyok
2. szikrázó napsütésben csökkenti a fényerőt és csak árnyékban növeli.Nem tartom kizártnak, hogy a hátsó világítás összefügg az első fényerővel. Ezt tesztelni kell napsütésben.
(Behúzott kéziféknél nincs DRL.) -
veterán
válasz kisza25 #265923 üzenetére
Ha 2021-es akkor casco + márkaszerviz.
Bár egy bontott ajtó tartósabb lehet, mert megkapta a gyári üregvédelmet, ami egy gyári pótalkatrész (esetünkben ajtó) esetén nem törvényszerű. Nekem a hátsó sárvédő fáj legjobban, azt vágni* kell.
Szerk: *Ha nem lyukadt ki, akkor nem kell.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz -secret- #265973 üzenetére
Mikor megvettem az ültetett mazdát (elől 3, hátul 2,5 cm), nem értettem miért áll csálén az egyik kipufogóvég. Szűk 2 hónap telt el, minden odafigyelés mellett eddig 3 alkalommal karistolta a kipu vége a betont. (Már arra is figyelek, milyen szögben kanyarodok ki az udvarról.)
-
veterán
válasz tboldi #266031 üzenetére
Esküszöm, fogalmam sincs mennyi egy Jazz gyári hasmagassága, ránézésre / hasra +10 centi egy bmw-hez vagy mx5-hoz képest, továbbá nincs jelentős túlnyúlás a hátsó tengely mögött.
Ennek a hasa szerencsére még nem akadt fent nálam, nyomát sem találtam korábbi gebasznak, de gyök-2-vel hajtok át a "gonoszabb" fekvőrendőrökön, nagy ívben kerülöm a buszok által felgyűrt aszfaltot.
Így használni elég szopás, közben a tavalyi fostalicskával bátran verettem mindenhol. Akinek van esze, nem ültet meg egy eleve lapos autót.
Még suttyó koromban tettem egy Astrába szintén Eibach szettet, annál a hasmagasság oké volt, ott a harmónia hiányzott a lengéscsillapítóval, egy hét után ment a levesbe. -
veterán
Így, hogy lemértem már nyugodtabb vagyok. Az első terepszög szódával elmegy, minimális a túlnyúlás, eddig nem ért le, parkolásnál tisztelem a járdaszegélyt. A hátsó túlnyúlás se sok, mégis karcol. (Hozzá képest a szent Golffal tökön-paszulyon át lehet veretni, számomra a világ legjobb autója, mint azt többször megjegyeztem.)
A kiput nem tervezem kukázni, kell a hangja, ezt ma reggel is megállapítottam. (egyenletes tempón nem zavaró, parkettán, fordulaton szépen trombitál). Talán elviszem kipufogóshoz, hogy állítson rajta, toljuk beljebb a végét, akár flex+hegesztés árán.Tedd fel a WRX kidörgőt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tothgera30 #266059 üzenetére
Örülök, hogy sikerült és remélem beválik, nálam november óta jól szolgál (vezető oldalon eredeti Bosch, anyós előtt ez a kínai gumi).
Csúcsragadozó a szőnyegben!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz BigBlackDog #266104 üzenetére
A huzat lefújja a port.
Kicsi kocsi, valójában 2 perc nedves ronggyal (nagyjából) kitörölni a belsejét. Kb. 2 hete takarítottam. -
veterán
válasz radi8tor #266110 üzenetére
Nedves (azaz enyhén vizes) mikroszálas kendő nagyon jól összegyűjti a port, nem maszatol.
Műanyagápolót ritkán használok belsőtérben, évi max 2x.Kickass: Látni nem láttalak, viszont gyanús, hogy elmentem a házatok előtt. Kicsit szidtam a Waze-t, azért túlzás volt ennyire lakóövezetbe navigálni sok autóst (fekvőrendőr hegyek, 30-as limit).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz radi8tor #266115 üzenetére
Ezt szeretem használni, picit hosszabb szálú az egyik fele a szokásos háztartási kendőhöz képest: [kép]. A fotón nedves állapotban látod.
Az autóápolás topikban tutira tudnak jobbat ajánlani.
#266107Qru : A nyitott tető egyben tökéletes sebességhatároló, ebben biztosan nem akarsz hosszabb távon 120 felett veretni a huzat és a zaj miatt.
(Az eredeti terv az volt, hogy majd a 7-esen megyek a Balaton parton, csak megcsúsztunk az idővel.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen