Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pz78

    friss újonc

    Üdv. Jó hogy találtam egy még működő láncfűrész fórumot.. Mindjárt fel is tennék egy kérdést: Valaki tudja-e hogy mi az oka annak,hogy jelenleg a Dolmar fürészeket nagyon jó áron adják? Pl: PS-35ös nincs 50ezer..PS-500 vagy 5105ös 100ezer környéke....Ezek szerintem nagyon jó árak,főleg ilyen jó gépekért... Hallottam valami pletykát,hogy a Makita beszünteti a benzines láncfűrészei gyártàsát,csak elektromos meg akksis gépeket gyàrt a továbbiakban ..... És ezért most szinte féláron kiszórja a még raktáron lévő benzines gépeit... Nos,nem tudom mi az igazság,hátha van itt valaki,aki ezt jobban tudja...

    [ Szerkesztve ]

  • pz78

    friss újonc

    válasz Stihl024 #836 üzenetére

    Stihl024 köszi a gyors választ.Nos látom mindjárt egy szakmailag hozzáértő válaszolt. Nos,meg kell hogy mondjam énis nagy bolodja vagyok a láncfűrészeknek. Szoktam szerelgetni is őket hobbi szinten,kizárólag saját részre,esetleg ismerősnek. Voltak gyűjteményi darabjaim is,031,041,Partner R16 stb..Aztán úgy döntöttem hogy amit nem használok érdemben,az megy a háztól...Vettem egy új PS-35öst,nagyon jó kis gép,szerintem simán a Stihl 211 kategória. Aztán meg a 041-es Stihlemért,adtak még egy vadiúj PS-35öst...Rájött az illető hogy neki kalodázni kicsi a PS-35.Na mindegy,most van két kis Dolmárom,az egyik egyébként eladó is..Ezt a csapágytémát még nem hallottam a Dolmárról...Akkor lehet emiatt van hogy pl.a PS-500nál külföldi fórumokon emlegetik,hogy a kuplungfelöli csapágy gyárilag bele van ragasztva....érdekes.. A ps-35nél azt észrevettem hogy ott meg zárt csapágyház van,tehát nem a megszokott két osztott félköríves megoldás,mint pl.a kis Stihleknél,vagy Hq-nál,hanem miután kivettem a motort műanyagházból,a hengert leveszem,és utána a forgattyúsházat még szét kell húzni és akkor férek hozzá a csapágyhoz..Érdekes megoldás egy műanyag házas gépnél....

  • pz78

    friss újonc

    válasz Stihl024 #839 üzenetére

    Üdv.Megmondom őszintén,nem tudom a Ps-35 hány felömlős,szerintem csak kettő.Még nem szedtem szét,tekintve hogy új a gép,de még javítani se hoztak..Fenti írásomban csak elméleti síkon írtam le a szétszedését..De az biztos hogy harapós kis masina..ms-211-el volt alkalmam összehasonlítani,szerintem egy fokkal jobban megy a Stihnél...Nekem amúgy is a gyengéim a Dolmárok.Anno még az első "komoly"gépem egy 109-es volt..ami már vagy 8éve tesómnál teljesít szolgálatot,hiba nélkül,pedig ő erdőzik is vele...

  • pz78

    friss újonc

    Üdv.Nem tudja valaki,hogy mi az oka,hogy az utóbbi időkben kezdenek elszaporodni a Makita-Dolmar klónok??Felszabadult valami Makita szabadalom?? Azért furcsállom mert pont a Makita volt eddig annyira levédve,,hogy egy vacak kuplungharangot nem lehetett hozzá kapni utángyártottba,csak a gyárit arany áron...Gondolok itt a Stiga,Villager,Fieldmann,Hecht gépekre..Tudom hogy már egy ideje léteznek Dolmár klónok,csak az okát nem tudom...

    Mondjuk én személy szerint nem bánom hogy eltérnek a Komatshu vonaltól...Pl.a két pontos láncfék,normális fogantyúk,belső kuplung,kombinált kapcsoló,minőségibb légszűrő stb.. ezek nekem személy szerint jobban bejönnek mint a Komatsu "ezer éves"megoldásai 😁 Persze azokkal sincs semmi baj,csak tényleg felüdülés már látni a Makitás vonalat-megoldásokat,az elmúlt 20-30év Komatshuzás után....

    [ Szerkesztve ]

  • pz78

    friss újonc

    válasz Stihl024 #845 üzenetére

    Szerintem még 1%-ot sem nagyon tévedtél, valószínűnek tartom hogy ez lehet a háttérben,amit leírtál.

Új hozzászólás Aktív témák