-
GAMEPOD.hu
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ropi02
csendes tag
Most -tegnap- rendeltem kínából 30+2$-ért abban a kellemes hitben, hogy ugyan ez több mint 22€ de az áfá-ja az kevebb mint 10€, ezért tuti nem lesz plusz költségem. Most -ma- ráböktem az összefoglalóban az ezzel foglalkozó részre -és valami zsigeri indíttatásból- a linkre is ami a jogszabályra mutat és ott legörgetve látszik hogyaz 51.§. TÖRÖLVE LETT (2015.XII.hó 30-án törölték 2016.I.1-től hatályos).
1. Király!... már akinek. Mert ugye ha törölték akkor BE AKARJÁK SZEDNI, következésképpen nem lennék meglepve ha mostantól az összes cirka 20€+ -os (-nak saccolt) csomag vámeljárás alá kerülne. Ne legyen igazam!
2. Akit érint figyeljen erre!
3. Összefoglalót érdemes lenne javítani.
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
OFF
Ráadásul ha az eddigi szabályozás logikáját nézzük, mivel egy államigazgatási (vám) eljárásnak nem csak bevételi hanem kiadási (munkabér, gépidő, stb.) oldala is van, ezér az ezen összeget el nem érő tételeket nem éri meg (veszteség!) beszedni. De mi akkor is fizethetünk ha ez csak meddő statisztikát termel. Az igazi nyertes a posta, darabonként 2000,- fix.ON
Kisértékű vásárlás példa (1€->310HUF):
áru:20€->6200 + szállítás&tracking:2€->620 + áfa:1840 +posta vámü. díj 2000 = 10.660[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
GearBest-ről rendeltem Holland Postát és nyomkövetést kérve. A csomagfotón látható "prioriti" meg "expess HU" jelent bármit is a futásidő tekintetében vagy ez csak olyan "kínairáírmindentcsaklegyenmárnyugi" tipusú vetítés?
-
ropi02
csendes tag
válasz kimista #65854 üzenetére
Többször rendeltem már úgy, hogy közvetlen egymásután indítottam két-három rendelést. Ezeket nem vonják össze és nem is fogják, külön rendelésszám, külön payment (paypal) azonozító, külön törölhető, esetleges visszatérítés külön-külön, stb. Nyugodtan rendelheted közvetlenül egymásután.
-
ropi02
csendes tag
válasz luck66 #66026 üzenetére
Sajnos ha a gyakorlati oldalát nézzük (tegyük egy pillanatra zárójelbe a jogi/elméleti tényállást), amennyiben kivetik az adót/vámot, többe kerül ennek megkifogásolása/fellebbezése mint maga a közteher.
Más:
Kaptam a Paypal-tól email-t, hogy változik az "ÁSzF". A társalgási angolom sem túl erős, nemhogy a jogi/pénzügyi. Aki ezeket jól érti, kérem nézzen már rá, mert ha jól értem a változások/kiegészítések (buyer protection, seller protection, payment fees) a hátrányunkra módosulnak !?[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
DX tapasztalat: rendeltem egy pár dolláros cuccot, 2 hétig sem indult el, töröltem.
Shop azonnal törölte, azonnal refund, paypal azonnal jóváírta a visszatérítést ugyanazon az árfolyamon amin a fizetés volt.
(Ha már a termék nem volt legalább gyorsan és veszteség mentesen visszacsinálták a pénzügyi részét!)Pozitív tapasztalat GearBest megrendelés kapcsán:
Rendeltem Kínából egy X2 media player-t $29.99+$2.13 Holland Posta szállítás & nyomkövetés.
Szállítás 2 hét volt mindenestül (vámügyintézéssel), csomagfotó & tn valós.
Vámon ugyan fennakadt de a fenti valós összeg bevallása mellett sem szabtak ki áfá-t (sem vámot, sem vámügyintézői díjat).2016-01-29 10:29 Budapest - Pesterzsébet 1 posta, Kézbesítés regisztrálva
2016-01-28 08:28 Küldés a kézbesítő postára
2016-01-27 08:41 Vámmentes vámkezelési indítvány NAV részére elküldve
2016-01-26 11:36 Megküldött dokumentumok feldolgozása
2016-01-26 11:07 Adatbekérés a vámkezeléshez a címzettől
2016-01-25 13:50 Vámköteles küldemény NAV regisztráció
2016-01-21 14:11 Célországba megérkezett
2016-01-20 21:05 NLAMSE(Netherlands (, Célországba elküldve
2016-01-19 17:15 NLAMSE(Netherlands (, Célországba elküldve2016-01-19 17:15 The item is at the PostNL sorting center
2016-01-18 10:33 The item is ready for shipment
2016-01-15 09:42 The item is pre-advised
2016-01-15 02:46 The Item is at the shippers warehouse
(2016-01-14 17:50 Megrendelés)[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
Nekem megérkezett egy telefon akku, 1400mAh/5.18Wh kapacitású (viszonylag kicsi). Csomagon a feliratok: Description of Goods: charger, Note: 1400mAh 3.7V Li-ion battery Aliexpress/Svéd Posta/Magyar Posta kombó elhozta
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
válasz lacko6 #68900 üzenetére
SMS-t előbb, levelet -értelem szerűen- néhány nappal később kapsz. A levélben is ua. a letölthető nyomtatványt kapod papír alapon. A feladási helyet és a postai azonosítót -tn- jó esetben tudod, a többi üresen marad(hat). Ezt, a megrendelésről egy prtscn-t, a paypal-ról egy prtscn-t visszaküldöd, ha elektronikusan teszed gyorsabb, ha válaszlevélben akkor lassabb az ügymenet.
(lassan gépelek, lecsúsztam egy perccel...)
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
Van egy Singapore Post tn-el ellátott küldeményem aminek a státusza -annak ellenére hogy nagy valószínűséggel történt változás- 04.08-óta nem változik. Több nyomkövető oldal -köztük a szingapúri postáét is- megnézve úgy tűnik hogy a szingapúriak rendszere nem működik. Kérem akinek van élő Rx123456789SG tn száma nézzen már rá, hogy van-e változása 04.08-óta. Köszi
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
válasz luck66 #68947 üzenetére
17track.net szerint: 2016-04-08 18:00 Information Received
minden más nyomkövető: ~"nincs ilyen tétel"
Persze lehet hogy a Geekbuying huncut és még fel sem adta de nekem a Singapore Post saját nyomkövetője nem működik -tn-re rákeresve infó helyett átdob a web oldalának "new" nyitó lapjára -, ezért érdeklődtem.[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
válasz Adams007 #69306 üzenetére
Egy kis matek (illetve vám- és adójog):
Vámérték (vám kivetésének alapja): áru számla szerinti (beszerzési) értéke (*1) + szállítási költség + szállítmány biztosítás díja + ügynöki/közvetítői díjak + minden egyéb a vámhatárig esedékes díj
Áfa-alap (áfa kivetésének alapja): (fenti) vámérték+vám + belföldi forgalomba helyezés költsége + egyéb adó/járulék terhek (*2)
(*1) amennyiben nincs számla (pl. ajándék), vagy a vámhatóság szerint irreális a csatolt számla(érték) akkor a hatóság egyéb okmányok útján / más módon / becsléssel is megállapíthatja a vámértéket
(*2) pl.: jövedéki adó
A te eseted:
Vámérték: 13$ + 25$ = 40$ -> ~11.200 Ft (nem tudom mennyi a vámtarifa nyák-ra de legyen 0%)
Vám: 0 Ft
Áfa alap: 11.200 + 4.725 = 15.925 Ft (40$>22€ ezért áfa köteles ami ugye 27%)
Áfa: 4.300 Ft (a dollár árfolyamánál becsléssel éltem valószínüleg ebből adódik a különbség)Más:
04.06-án Geekbuying (HK)-ból rendelt telefon 04.25-én megérkezett (process 3nap, szállítás 16nap), első GB-os megrendelésem volt, én meg vagyok elégedve.[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
válasz Janaboy #69360 üzenetére
Mert a trv. úgy határozza meg...
Fogalmazásbeli egyszerűsítéssel élve: ... import áru esetén az áfa alapja mindazon költségek összessége ami az árut érinti amíg az eljut a vevő telephelyéig...(Ha jól emlékszem a dhl díj nettó, na így lesz a végfelhasználónak bruttó, a postai 2000ft speciális eset mivel az eleve bruttó így az már nem növeli az áfa alapot.)
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
Rendeltem Geekbuying-ról ~5$ értékben "sima" nem tn-es postával, erre 3 nap múlva küldenek egy email-t, hogy Hong Kong-i raktárból nem tudnak airmail-el küldeni. Fizessek még 2$-t mert akkor registred airmail-el elküldik . Mi van? Volt már valakinek ilyen? Rendeléskor is látszott a HK stock és hagyta a regular mail szállítást kiválasztani, most akkor kóstólgatnak?
Ja, és van még egy hasonló rendelésem náluk ami még feldolgozás alatt áll... meglátjuk!?[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
A (dhl) kezelési költség is növeli a termék áfa alapját. Vagy ha úgy jobban tettszik te mint végfelhasználó br. összeget kell hogy fizess az igénybevett/megvásárolt (dhl) szolgáltatásért: nettó 4.725 + 1.276 (27%ÁFA) = br. 6.001. (6.871+1276=8.147)
lsd.: #69359[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
Rendeltem egy tabletet GB EU raktárból, az alábbi nyomkövetési történetnél tartok.
Most akkor a Royal Mail már UK-ban átadta a GLS-nek a csomagot? Kb. hány nap alatt
szokta GLS kézbesíteni az ilyen csomagokat? A GLS szokott értesítést küldeni a kézbesítés
napjáról vagy "egyszercsak" jön? (Ez az első eu-s rendelésem, ezért ez a tanácstalanság.)RSxxxxxxxxxGB Royal Mail (17track.net szerint)
2016-08-13 00:00 HUNGARY, ON ITS WAY TO GLS HUNGARY
2016-08-13 04:19 HEATHROW WORLDWIDE DC, ARRIVED (MDN) AT
2016-08-12 20:09 BIRMINGHAM MAIL CENTRE, ON ITS WAY TO HEATHROW WORLDWIDE DC
2016-08-12 19:49 BIRMINGHAM MAIL CENTRE, ITEM COLLECTEDGLS (saját honlap)
Dátum Ido A csomag státusza GLS depó
2016.08.16. 8:37 Csomagadatok megérkeztek a GLS rendszerbe. Egyesült Királyság -
ropi02
csendes tag
Sziasztok, el jött ez is: itt az első eszkalált ügyem a paypal-nál
1. Jól értem a paypal ügymenet leírást ti. hogy, közvetlenül (paypal-t kihagyva) NE folytassak "alkudozást" az eladóval?
2. Mi a helyes eljárás (hogyan reagáljam le) arra, hogy a web shop az eszkalációt követően shop credit jóváírást ajánlott föl (amit én amúgy sem fogadnék el) a paypal-t kihagyva? (Tette ez késve, a ticket rendszerén keresztül üzenve úgy, hogy a paypal eszkaláció "waiting for seller response" állapotban van.) -
ropi02
csendes tag
válasz aytukabozs #78913 üzenetére
Köszi a segítséget. (Én most már kivárom... 1 nappal az érkezés után jeleztem, hogy az sd hibás [na jó hamis, de próbáltam nyugodt és udvarias maradni], 1 hét után dispute, erre 3 nap múlva: bocs, kínai újév + mennyit is használtad az sd-t?, szerinted: s e m e n n y i t, 4 nap után escalate, újabb 3 nap bocsi store credit?, hehe...)
Mindezt úgy, hogy a paypal-on egy büdös szót sem reagáltak! Nem mondom, hogy öröm de most 16,67$-ért "kitesztelhetem" hogyan működik a vásárló védelem!? -
ropi02
csendes tag
Sziasztok!
Paypal megítélte a visszatérítést a gyárilag rossz/hamis sd kártya miatt, de ennek feltétele az áru nyomkövethető visszaküldése. A szövegben az szerepel, hogy a visszaküldés az én költségem (Please keep in mind you are responsible for any costs associated with returning the merchandise.). Többször felmerült, hogy a visszaküldést is téríti a Paypal, erre az esetre is igaz ez vagy azt buktam? Egy ilyen kis méretű és könnyű cuccnál kb. mennyi az ajánlott küldemény ára Hong-Kong-ba? -
ropi02
csendes tag
Sziasztok, néhány érdekes tapasztalat az elmúlt napokból:
1. Volt egy eszkalált ügyem amiben a javamra döntött a PP. A rendelés ~20$-os összegű volt de többször jeleztem részleges visszatérítést kérek (~17$-t), mert a megkifogásolt tételnek annyi az ára. Ennek ellenére a vita zárásakor a PP örömmel értesített, hogy én ugyan 17$-t kértem de ő "kiharcolt" nekem 20$-t.2. Nem igazán értem Goldway HK-nál miért van az hogy:
- "Global Version Xiaomi Redmi Note 4 International Edition Mobile Phone" ---> " Can not deliver to Hungary "
- "Original Xiaomi Redmi Note 4 Mobile Phone" / azaz China Edition ---> " Free Shipping to Hungary..."3. Egyidőben (tegnap este) vizsgálva PP "payment conversion" árfolyam: 1$=301Ft, Alipay árfolyam: 1$=294,8Ft. A PP költségek kezdenek elszállni...
-
ropi02
csendes tag
válasz Tommmysun #79614 üzenetére
Igen, meg is rendeltem egy másik nagyobb shop-ból. Csak gondoltam a GW-től veszek egy EU ver.-t, expediting shipping-el az ismert okok miatt. De se EU-s telefon, se exp.ship. mód (még a Magyarországra amúgy szállítható tételeknél sem!). Úgyhogy nálam Goldway HK nem jött be
-
ropi02
csendes tag
Sziasztok, amióta a Posta új nyomkövető rendszert használ mások lettek az státusz üzenetek. A "Célország nemzetközi kicserélő központjában feldolgozva / Processed in the destination country’s international Office of Exchange"---> ez most a régi "Célországba megérkezett" megfelelője vagy valamilyen további érdemi ügyintézés befejeztét is jelenti?
Más: Van valami tapasztalat milyen módon lehet Oroszországból, Ukrajnából 2-3 ezer ft értékben rendelni? Van erre reális esély? (Egy régi csöves rádió/lemezjátszó kombóba kellene hangszedő. A lemezjátszó rész a volt Szovjetunióban, az akkor odatartozó Rigában készült, forgalmazása a KGST-n belül történt.)
-
ropi02
csendes tag
válasz aytukabozs #79988 üzenetére
Ugyan nem vigasztal de látom másnál sem jobb a helyzet...
Nálam:
Célország nemzetközi kicserélő központjában feldolgozva: 2017.04.10. | 21:02 azóta semmi !?(Tegyük hozzá, hogy az Ali nyomkövetőjének státusz szövegezése 100x jobban mutatja a korrekt állapotot mint a Magyar Postáé: Arrival at Processing Center vs. Processed in the destination country’s international Office of Exchange. Mert ugye megérkrzni ugyan megérkezett de feldolgozva közel sincs )
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
Sziasztok, Az hogy van hogy a Magyar Posta nyomkövetése már 12.07-re is tartalmaz bejegyzést? (Megnéztem a MP saját nyomkövető oldalán ott az utolsó bejegyzés 12.06-a 23:30 -ugyebár az is időgép gyanús ) Az Ali kötelező de kis értéknél kamu követéseit már megszoktam de most már a rendes ajánlott-hoz tartozó tracking se a releváns információt tartalmazza?
https://prohardver.hu/dl/upc/2017-12/05/476045_lufy59qhmirzfyqb_tracking.jpg
(Elnézést: hogy lehet képet úgy beszúrni hogy látszik is (nem csak a linkje))?
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
-
ropi02
csendes tag
Sziasztok! Van egy Alis dispute-om egy 60 napig meg nem jött termékről pénzvissza igénnyel. Erre az eladó hosszabbít, bizakodik(!) és kéri a dispute zárását. Ha egy keveset még várnék de nem akarom zárni a dispute-t mi a lehetőség? Az Ali oldalán nincs "Add a New Proposal" v. "Escalate" lehetőségem, csak "Accept" v. "Reject". (Régen nem így volt felépítve ez a "dispute" rendszer.)
-
ropi02
csendes tag
Sziasztok, mostanában komoly gondjaim vannak a kézbesítéssel ezért érdeklődtem a posta központi ügyfélszolgálatán (a tanulság -már ha van- levonását mindenkire rábízom):
Érdeklődés:
"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Kérem tájékoztassanak, hogy a jelenleg üzletszabályzatuk szerint egy alább részletezett posta küldeményt legalább egyszer megpróbálnak-e címre kézbesíteni vagy e nélkül azonnal a cím szerinti postahivatalnál letétbe kerül?Posta küldemény jellemzői:
EU-n kívülről érkező de nem vám köteles,
szabályos könyvelt (ajánlott) küldemény (Rx1234567ZZ ragszámmal),
kis méretű és súlyú de nem a Magyar Posta által meghatározott "szabvány" méretű.(például: Kínából érkező, 5$ értékű, 100g/15cmx20cmx1cm buborékos boríték, ajánlott levélpostai küldeményként)
Köszönettel,
Válasz:
Tisztelt Ügyfelünk!Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
Tájékoztatjuk, hogy a Magyar Posta Zrt. a külföldről érkezett, nyomkövetés szolgáltatással feladott küldeményeket minden esetben megkísérli háznál kézbesíteni.
Ugyanakkor a nemzetközi küldeményforgalomban állandó jelenség, hogy az alacsony postázási költséget, vagy ingyenes szállítást jelző webáruházak jellemzően nem csomagként postázzák a küldeményeket, hanem úgynevezett nemzetközi közönséges levélként, amelyekhez nem társul részletes nyomkövetés és időgarancia.
A 2017. április 8-án hatályba lépett 81/2017. Korm. rendelet értelmében a Posta a 324 × 229 × 24 mm-t meghaladó méretű, nem könyvelt küldemények kézbesítésének címhelyen történő megkísérlését mellőzheti. Az ilyen küldemények átvételét a Magyar Posta a levélszekrényben hátrahagyott értesítőn megadott postán biztosítja.
Az Ön által megküldött azonosítószám hibás, ezért a küldeményt nem tudjuk beazonosítani. ( nemzetközi forgalomban az azonosítószám formai felépítése 2 betű+ 9 számjegy + 2 betű)
Kérjük, hogy a pontos információ megadásához legyen szíves az azonosítószámot ellenőrizni és részünkre visszajelezni.
Segítő együttműködését köszönjük.
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
A válaszból az derül ki, hogy a regisztráltat mindig ki kellene hoznia, a nem regisztráltat pedig az adott méretig ki kellene hoznia.
off Ehhez képest én kb. dec. vége jan. eleje óta -amikor lecserélődött a kézbesítőm- SEMMILYEN ajánlott levelet nem kapok meg! Az addigi kézbesítő mindent -még a "túlméretes" kínait is- kihozta, soha, semmilyen gond nem volt. Anyukám velünk lakik, mindent át tud venni. Év eleje óta a belföldi ajánlott leveleim sem jönnek meg, értesítő sem! A jövedelem igazolásom posta hivatalból "nem kereste" jelzéssel visszament a munkáltatómhoz! A vásárlók könyvébe írt panaszomra azt a választ adta a posta, hogy konkrét ragszám hiányában nem tudnak mit vizsgálni, az értesítéseket pedig nem könyvelik. Brávó!!! Ha nem tudom, hogy kapok levelet honnan tudnám a ragszámát???... hagyjuk...
on[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
Sziasztok, két esemény ami ide kapcsolódik:
#1 Volt mostanában egy orosz csomagom, mivel egy régi rádió alkatrész csak ott lelhető fel:
- az orosz partnerrel a lebonyolítás példaértékűen konstruktív és gyors volt
(1,5 nap alatt 8 email-t váltottunk, a pénz átvétele után 2 órával a csomag postán volt),
- a küldemény ajánlott levél/kiscsomagként 2 hét alatt megjött
(7 nap nemzetközi utazás/ 7 nap jó magyar posta),
- fizetni WesternUnion-al tudtam mert a SperBank kártyára! utalás itthonról nem oldható meg
(ez drága és a szállítás nyitott ezért csak kis összegnél és a "bátraknak" ajánlom, nekem most
más lehetőségem nem volt).félig off / a hosszáért bocsi
#2 A postával (és felügyeleteivel) hosszú levelezésbe bonyolódtam a minősíthetettlenül trehány/tolvalj szolgáltatása miatt:
i./ (bevezető) Január óta meredeken nagyot zuhant felém a kézbesítés színvonala. Addig évi egy-két értesítővel kellett a
postára mennem, a többi küldemény -még túlméretes, nem ajánlott, külföldi is!- rendben házhoz jött (anyukám szinte mindíg
itthon van, ő átveszi). Év eleje óta 3 ajánlott ideért, kb.10-ér a postára mentem, 3 visszament a feladóhoz (mert "nem kerestem"),
3 nem könyvelt biztos "elveszett" és fogalmam sincs mennyiről nem tudok.
ii./ (tárgyalás) Az első reklamációmmal -amit "Vásárlók Könyvé"-be írtam- simán lepattantam a postáról. A debreceni! központi ügyfél-
szolgálat küldött rá egy semmitmondó, formaválaszt. (A nem könyvelt küldemény gyakorlatilag nem létezik, kár is rá szót vesztegetni. Az
ajánlott küldemény értesítője gyakorlatilag nem létezik, kár is rá szót vesztegetni. Általános panaszra kár is szót vesztegetni, mert a postánál
minden rendbe van. Reklamálni csak ajánlott küldemény ragszáma alapján lehet. Ennyi... Két hónappal később -amikor a második fontos
munkáltatótól érkező küldeményem is majdnem visszament a feladóhoz- újabb reklamációt idítottam, ezt kapta: posta, Járási Hivatal,
NFM, NMHH. Válaszok: posta->küldeményt megkaptam minden rendben, a kézbesítő pedig igenis dobott be értesítőt..., JH és NFM->
általános fogyasztóvédelmi panaszt nem kezelnek a postával kapcsolatban, ha bajom van írjak a postának, ha nem tetszik a válsz írjak az
NMHH-nak, NMHH->általános fogyasztóvédelmi panaszt nem kezelnek a postával kapcsolatban, konkrét panaszt is a postához
nyújtsam be, ha nem tetszik a válasz akkor 30 napon belül kérhetem a hatóság felülvizsgálatát, egyedi esetenként ENNEK ILLETÉKE 3.000Ft !!!
iii./ (befejezés/konklúzió): Jelen állás szerin a posta szolgáltatásait általánosságban nincs mód kifogásolni sem a postánál sem a felügyeleti szerveinél.
Konkrét esetben -ez gyakorlatila kizárólag az ajánlott küldemény elvesztése- is csak a posta intézi a reklamációt, a felügyelet díjfizetés mellett
is csak a postai ügymenet jogszabályi megfelelését fogja vizsgálni. Mivel adott egy monopol szolgáltató amely nulla fogyasztóvédelmi kontroll alatt
végzi a tevékenységét nincs mit csodálkoznunk a szolgáltatás alacsony színvonalán... -
ropi02
csendes tag
Sziasztok, egy éppen szállítás alatti csomagom Banggood-tól egy LX*********NL formátumú tn-t kapott. Az összefoglaló alapján: "...{a posta a határon} új azonosítóval (RX-9számjegy-HU) látja el. Teljes körű nyomkövetés különszolgáltatás a küldemény eredeti azonosítójával kezdeményezhető." Hogyan derül ki számomra ez az új azonosító ill. a "különszolgáltatás" hogyan működik? (A minősíthetetlen kézbesítési színvonal miatt számomra pont a honi nyomkövetés a kritikus.)
-
ropi02
csendes tag
válasz Moleman #89364 üzenetére
Szia Moleman, az LX-es csomagot végig ezzel a követési számmal láttad v. lecserélte a posta RX-re?
más:
- az én BG-os csomagom is látszott nov. végéig a Magyar Posta rendszerében is, majd eltűnt onnan pont mikor megérkezett Mo.-ra,
- próbáltam elektronikus úton levelezni/érdeklődni az ügyfélszolgálatnál de ennek kb. semmi értelme: 3 nap alatt váltottunk ugyan vagy 5 levelet de csak hamis vagy irreleváns információt kaptam,
- majd a héten egyszer csak reinkarnálódott a nyomkövetés a Magyar Posta oldalán, más holland bejegyzésekkel és újabb magyar eseményekkel... most ott tartunk hogy 1 hete a vámon áll...[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
válasz razorbenke92 #89413 üzenetére
Az első terméknél -drón- a vámhatóság jogszerűen és helyesen járt el (még ha ez a nyertesre nézve felér egy "BUMM"-al ). A másodiknál "szerencséd " volt, mivel az ügyintéző be tudott írni egy 0-tól különböző vámértéket és nem volt ideje/energiája/kedve/stb. tovább foglalkozni vele.
Fentiek jól mutatják, hogy az egyik legrosszabb eset ajándékba kapni valamit nagyobb értékben vámkülföldről, mert ilyenkor a vámhatóság állapítja meg a vámértéket. Vámérték <nem egyenlő> bekerülési ár!
-
ropi02
csendes tag
válasz dchard #89989 üzenetére
- ha ez egy magára valamit adó nemzetközi kereskedelmet végző cég a szállítási költséget rá fogja írni
- azzal hogy ennek az ellenkezőjét kéred vám és adó csalásra bújtod fel
- [...szállítási költséget is simán hozzácsapják az ÁFA képzés során (teljesen törvénytelenül egyébként)...] ezt milyen jogszabályból vezetted le? Mert, hogy az Áfa trv. 75. § (1)b dedikatíve felsorolja mint áfa alap -
ropi02
csendes tag
Sziasztok! Vettem egy apróságot Ali-n, fizettem külön a "China Post Registered Air Mail"-ért. Erre az eladó feladta "China EMS"-el. Tracking AS123456789CN formátumú. Jól értem, ez most akkor kicsit gyorsabb de Mo.-on nem követhető?
-
ropi02
csendes tag
válasz ropi02 #90173 üzenetére
Ami eddig biztos: ez Mo.-on nem követhető (posta kérdésemre a sablon de egyértelmű választ megküldte), a hivatalos China EMS oldal nyomkövetője szerint: Mo.-ra megérkezett, vám-ba be, vám-ból ki, továbbítva, sikeresen kézbesítve! Király! Ezek szerint az Alin is hivatkozott hivatalos szállítói nyomkövetés szerint én átvettem, úgy hogy a cucc sehol és itthon nem is nyomkövethető. Írtam üzenetet az Ali oldalára, érdekes diskurzus várható köztem, az eladó és az ali között.
Az egész azért siralmas és bosszantó mert miután tavaly január óta a helyi posta kézbesítése minősíthetetlen szintre süllyedt, én már csak -szinte mindig plusz költségért- "regisztered mail"-ként rendelek. Így most már ez sem működik feltétlenül. Köszönöm Magyar Posta! Köszönöm kínai kereskedelmi kúltúra!
-
ropi02
csendes tag
Sziasztok, vettem két apróságot Ali-n, egy lendülettel de két eladótól, aliexpress standard szállítással. Az eredeti nyomkövetési számuk különböző, a nyomkövetési log-juk szinte azonos (valószínűleg egy szállítmányban közlekednek). Most hogy mindkét tétel megérkezett Mo.-ra minkettőnek megváltozott a nyomkövetési száma, EGYFORMÁRA ??? Tapasztalt valaki ilyet? Akkor most ha -mondjuk- átveszem az egyiket, hogy követem a másikat?
-
ropi02
csendes tag
Hát hogy biztos ExpressOne szám-e, azt nem tudom (ezért kérdezem). Ez egy csak számokbóll álló 24 jegyű azonosító, amilyen általában az Ali Stand. Ship. ---> EO szokott lenni. Az elgépelés valószínűtlen mert ugye: ctrl c, ctrl v, és a többi nyomkövetőbe is így húztam be.
-
ropi02
csendes tag
Köszönöm az igyekezeted, úgy tűnik megoldódott. Az elmúlt két órában legalább 10 nyomkövetőben kerestem rá -mindenhol egy kicsit más infó található. Az utolsó 15 percben két különböző helyen, két különböző új információ jelent meg. Ezek alapján késik 2 napot, kapott egy új tn-t és ezen már megjelent az EO nyomkövetőjében. Nem is a két nap -mert most hogy 14 v. 16 nap lesz oly' mindegy-, de miért kell az ideget az ügyfélbe állítani fals bejegyzésekkel
-
ropi02
csendes tag
Sziasztok! Egy Alis rendelés (a termék egy 20 éves autóba való utastéri támpatest) úgy tűnt mintha elindult volna, rendelés (külön 5$-t fizettem az Ali Exp. Std. Ship.-t), néhány nap után sztenderd tracking szám, némi várakozás... ez eddig a megszokott. A mai tacking update: Shipment cancelled Carrier note: Shipment cancelled 2023-06-16 00:04:33. Ez most akkor mi a fene? El se küldte? A kínai posta elhagyta? Ja, és akkor most még várhatok 82+x napot a visszatérítésre?
-
ropi02
csendes tag
válasz Degeczi #101656 üzenetére
Mindenkinek köszi a segítő szándékú tanácsot.
Az alábbi diskurzusba keveredtem az eladóval:Én:
Dear Seller, Tracking update: Order canceled, Shipment cancelled. What is happened? I ask my money back, now. Thx. ZsoltŐ:
'''''''Dear friend, please follow the steps below to open the dispute, we will refund you immediately\nPlease open a personal dispute as follow steps:\nStep 1. Please choose ''''Received Goods''''\nStep 2. Please choose ''''Return Goods & Refund''''\nand then there will be the ''''Personal Reasons'''' under it.\nStep 3. Please choose ''''I no longer need the item''''\nStep 4. Send a message to us (Please don't forget !!!) Note: No need to return anything. We will abandon product return and refund you after that. Thanks for your help!'''''''\n10:25Message recalled10:31Én:
Sorry, I am confused. You do not send the item but I say received. There is no way. You have to cancel the order and refund by Ali.Ő:
Dear, this will make it more convenient for us to process a refund for you. Once you follow our steps for packaging. We will process your refund service for you immediately.Láthatóan ez így nem pálya...
@Degeczi: Én írtam az EVA chat felületre is, de onnan nem jött semmi reakció. Nem azt várom, hogy azonnal megoldják, de látszik az valahol hogy indítottam egy refund igényt?
[ Szerkesztve ]
-
ropi02
csendes tag
De. nem voltam elég álhatatos, vagy most nagyobb szerncsém volt Évával . A lényeg, hogy újra nekifutottan az EVA-s nem jött meg/kérem vissza/stb. reklamációnak és most automatikusan 15mp alatt ellenőrizték/lezárták/visszatérítés folyamatban státuszba tolták a megrendelést. Nem nyílvánvaló a folyamat, de működik. (Tanulság: az eladók továbbra sem hajlandóak/érdekeltek a korrekt ügykezelésben .)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- NASCAR
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Gitáros topic
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Crypto Trade
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- -61% Samsung Galaxy Book2 Pro 13:i5 1240P,8GB,256GB,13.3" AMOLED,400nit 100%sRGB,WiFi 6E,csupán 870g
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow