Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Sziasztok, 2010-2011 Ceedet szeretnek venni. Tudtok esetleg szervizt ajanlani pesten, ahol jol ertenek a tipushoz? Megeri esetleg tovabbra is markaszervizbe hordani? Most bujom majd vegig a nepiteleteket, de hatha is van tapasztalat.
Mivel se ido, se hozzaertes nincs a szereleshez, ez mindenkepp fontos lenne, hogy jo allapotban tudjam tartani.
Ezen kivul, tudtok esetleg tipusspecifikus forumrol? Nyilvan itt is mindenki jo fej, de itt meg eleg sok fele tipus van. -
tag
Tud arrol valaki valamit, hogy az 1.6GDI hogy viszonyul az 1.4-hez megbizhatosagban? Nezegetem a masodik generacios benzines ceedeket (meg az i30-akat, amelyik a parja, kulso nem erdekel), es sokkal kevesebb 1.6GDI van es jelentekeny a felara is. Ha jol tudom, a GDI a kozvetlen befecskendezeses, ami markatol fuggetlenul kokszolodik, es ugy osszessegeben kicsit kevesbe igenytelen, nem?
Ezen kivul ezekbol az automata aranylag elavult, lassan valtogatos, ugye? -
tag
A GDI benzines motorknak mennyire gaz, ha 120k km-ig csak szigoruan 30k km-enkent csereltek az olajat? Van egy ilyen jelolt (most 11xk km, eddig 3-szor volt csere), hosszabb tavra terveznek vele, de a nepi bolcsesseg az sugallja, hogy ez problemasabb .lesz.
-
tag
Koszi a valaszt, #210 biker-nek is, a hatasotokra kicsit keresgeltem, es beigazolodni latszott, hogy finoman szolva is inkabb surubben, mint ritkabban kell olajat cserelni ezekben.
A teljesseg igenye nelkul nehany cikk/forumbejegyzes, amit erdekesnek talaltam.
Szoval az a 110+k km-es carenst-, amiben haromszor csereltek olajat, meg sem fogom nezni. -
tag
Szinten faternak, szinten imadja. Amit en is tudok rola:
* 1.6 GDI, autopalyatemponal kicsit sokat forog, talan 3500 korul 135-nel
* jo tagas, nekunk az a ceed kombi van, amivel a carens nagyon rokon, es bar az alapterulete csak 1-2 centivel nagyobb a carensnek, viszont a tengelytavja meg majdnem 10-zel, a magassaga meg bo 10-zel, es az nagyon erzodik is
* nekunk a hasznalt johetett szoba, es nezegettem en is a ceed helyett nyar vegen es osszel, de nagyon keves elado darabot talaltam -
tag
Jogos, kiegeszitenem magam, en csak benzinest kerestem. Akkoriban hahu-n es a joautokon is csak bemutatodarabok voltak az uj ar alatt nem eleg sokkal, meg a masik veglet, ami mar bevallottan is hasznaltabb volt, mint amilyet szerettem volna, nemhogy valojaban.
Szerk: typo[ Szerkesztve ]
-
tag
Igazabol a kerdes nem Kia specifikus, de ha mar felmerult az alvazvedelem, tudtok olyan helyet, ahol jol csinaljak? Valahol olyan cikkek is voltak, hogy el is lehet rontani, pl, bezarni vizet az uregekbe, olyan helyre is kenni a trutymakot, ahova nem kene, etc.
2013-as Ceed JD amugy az alany, es bar anennyire lattam, nem rozsdas meg, de parszor akarnank vele menni ausztriaba telen, es jo lenne, ha attol se kezdene rozsdasodni.
-
tag
válasz tuareg85 #2293 üzenetére
Koszonom a valaszokat #2294 #2295 #2296
Azt ertem, hogy sok helyen rutin az alvazvedelem, de pl a totalcaron az egyik a-nezo-hozza-be-megnezetni-az-autojat videoban pont volt egy elrontott peldany, valami futomu-alkatresz cserehez is gyakorlatilag vesni kellett volna a vedo trutymakot. Ezert kerdeztem, hogy van-e konkret tapasztalat.
A dinitrol jo otlet, arra keresve mar vannak talalatok, majd felhivok 1-2-t.
Az meg, hogy nezzek ala, nem is olyan egyszeru, otthon nincs emelom, illetve ha alanezek es latok is valamit, hogyan mondom meg, hogy melyik helyen es mennyi rozsda oke? Szoval inkabb megelozoleg szeretnem lekezeltetni, hogy az ausztriai utak ne kezdjek el rohamosan leepiteni (felteve, hogy lehet meg valaha menni nyaralni).
-
tag
Sziasztok,
nezegetjuk a hasznalt, de fiatal Sportage-okat, a budget-be csak az elozo generacio vege ferne bele, mert jol felszerelt benzines AUT peldany keresunk. Es arrol nem talaltam erdemi infot, hogy milyen fajta 4WD/AWD van bennuk, hatha ti tudtok valamit.Igazabol azert erdekel, mert nekunk nem kell, de vannak olyan peldanyok is, amik egyeb szempontbol megfelelnenek, de van benuk 4 kerek hajtas, viszont azt nem szeretnem, hogy egy ilyen szamunkra haszontalan dolog meg mondjuk tobbletfogysztast okozzon. Arra gondolok, hogy vannak (vagy csak regebben voltak?) olyan osszkerekhajtasok, amik a hatso tengelyt valami plusz kuplunggal kapcsoljak, de annak van valami folyamatos vesztesege, akkor is, ha nincs bekapcsolva. (Ha nincs kulon motor az autoban, akkor van egyaltalan mas megoldas? Talan azok, amiket teljesen manualisan kell kapcsolni?) Eddig csak olyan teszteket talaltam, ahol ezt a reszletet nem emlitettek, de hatha itt valaki ismeri jobban a temat.
Amugy egy 2013-as Ceed 1.6 GDI-t cserelnenk. Idevago relevans tapasztalat lehet, 135k km-nel mar majdnem 1l/1000km olajat megevett, de egy koksztisztitos nagygeneral nagyjabol megszuntette az olajfogyasztast. Teljesen szetszedtek a motort, kitisztitottak a dugattyugyuruket es a hengerfejet, csereltek a vezerlest, vizpumpat. Azota alig fogyasztja az olajat. Majdnem 700k volt a a KIA Lurdy-nal. Itt van nehany kep, sajnos nagyreszt az utana allapotrol csinaltak, de a dugattyukon latszik, hogy eleg brutal volt mar a szitu.
-
tag
válasz Dare2Live #5806 üzenetére
Hat persze lehet, hogy a sajat helyzetemet igazolom a nagy javitassal es/vagy eladtak nekem egy csomo folsoleges dolgokat a szervizben, de talan nem ilyen egyszeru a helyzet.
Eloszor is magarol a szamlarol, a nagy szamnak egy resze olyan volt, hogy nem volt meg mindenkeppen szukseges, de ha mar szet van robbantva a motor, akkor erdemes, pl vezerles, vizpumpa. Es en ugy ereztem, hogy ezeket is akarom, de meg lehet uszni valamennyivel kevesebbol is.
A masik pedig, hogy ha jol tudom, ez a kokszosodas nem Kia specifikus, hanem minden modern kozvetlen befecskendezeses motorban megtortenik elobb-utobb, nem? Es mar eleg keves benzines auto van, ami nem kozvetlen befecskendezeses, nem? Szoval nezelodok en masfele is, de mit nezzek, aminek nincs ilyen baja?
Azt bevallom, hogy dizelt nem szeretnek, de nincs ra racionalis okom 🤷 -
tag
válasz Dare2Live #5809 üzenetére
Na de akkor megis ott jarunk, hogy a sportage ebbol a szempontbol nem rosszabb, mint a vetelytarsak, vagy akar mint barmelyik nehany eves benzines auto, nem? (Raadasul talan mar sok dizel is kozvetlen befecskendezeses, nem?)
Illetve akkor a sportage helyett mit? Oszinten nem hiszem, hogy a KIA GDI, vagy minek hivjak oket az ujakban, megbizhatatlannabak lennenek az atlagnal.
Mas szempontbol meg passzol a KIA: ar-ertek arany, elfogadhato igenyesseg.Nezegettem a mostani Ceedeket is, de mivel kell varosban is hasznalnunk, a meglevo ceednel nem szeretnenk hosszabbat, a current gen meg rogton 10 centivel hosszabb, es kb. az osszes ter a csomagtartoba ment, 500 vs. 600 liter nekunk mar nem kell.
SUV/crossover/emelt akarmi sem kell, hogy legyen (ezert is a kerdes a negykerekhajtasrol, arra meg mindig keresem a valaszt btw), de sorban vezetik ki az ertelmes formakat minden gyartonal. Igazabol egy ujabb Carens valami kicsit erosebb motorral meg egy ujabb head unittal kivalo lenne...
Nezegetem a hibrideket is, de amennyit megyunk, meg egy duplazodo fogyasztas (5 vs. 10+) mellett is csak 6-8 ev alatt terulne meg idealis esetben, addig meg benne all a penz egy autoban.
#5808 RudY
Az odaporkoles meg szokott lenni, havonta legalabb egyszer van 3500 fordulaton 350 km autopalya. Es egyebkent a mostani aron inkabb a premium benzint tankolom bele. Ha visszajon megint valahogy a nagy arkulonbozet, mint az arsapkanal volt, akkor ez erdekes kerdes lesz...[ Szerkesztve ]
-
tag
válasz Dare2Live #5811 üzenetére
> Carens nem tudom mért játszik ha nem kell az 550 literes csomagtartója.
Bocs, most esik le, hogy nem irtam, hogy a jelenlegi Ceed kombi, es abbol indulok ki.
Nem kell a nagyobb csomagter, de a Carens eseteben legalabb az auto egy kicsit kevesbe hosszabb miatta, mint a Ceed, es a varosban ez szamit. -
tag
Nekunk Ceedben van ugyanez a motor, itt irtam par szot a generalozasrol. Nalunk 135k km-nel elegge ette az olajat, mert a koksz miatt a dugattyugyuru nem jol allt. Elotte kepek pont a dugattyurol vannak. Akkoriban azt olvastam, hogy a diohejas tisztitas nem mindig oldja meg a problemat, pont mert a dugattyut nem tisztitja ki. Nalunk azota nem eszi.
De persze lehet, hogy van itt nemi pszichologia, es csak igazolni akarom magamnak az eleg komoly aru nagygeneralt, amit talan kevesebbol is meg lehetett volna uszni? Ki tudja 🤷
A ceed-es facebook csoportban feljott a tema parszor, keresovel meg lehet talalni. Van sportage csoport is, ott nem olyan regen vagyok bent.[ Szerkesztve ]
-
tag
válasz macilaci78 #6154 üzenetére
Érdemes megnézni, hogy benne van-e a cascoban a kavicsfelverődés. Nekem benne volt, kényelmes egykapus ügyintézés volt, időpontra mentem, pénzzel nem foglalkoztam.
-
tag
válasz macilaci78 #6221 üzenetére
En eddig elegedett voltam ott a gyari vs. utangyartott kerdessel, probaltak racionalisan kezelni. Megvolt ugyanez is, hogy a gyari jo aron volt, de valamivel megvolt forditva is, nevettek a gyarinak az aran es a feleannyiba kerulo utangyartottat ajanlottak. Meg az utangyartottak kozul nem a legdragabbat, hanem azt, amelyikre amugy van gari.
Amugy szerintem ez a gyari vs. utangyartott ez oriasi kodosites/marketing. A gyarto is ugyanezek kozul a beszallitko kozul valaszt, neha cserel is koztuk, es minden esetben tesz ra jo kis hasznot. A userek meg azt hiszik, hogy a dragabb jobb, a beszallitok meg siman jatszanak azzal, hogy akkor megemelik az arat, hogy jobbnak gondoljak a userek... Mindekozben nagyon ritkan van, hogy kiderul valamelyikrol, hogy kiugroan jobb vagy rosszabb a tobbinel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- További aktív témák...