Új hozzászólás Aktív témák
-
drsanya
aktív tag
-
drsanya
aktív tag
Sziasztok,
Nos máris jelentkeznék egy kérdéssel. Adott egy 5 éves, Olaszországból behozott Kia Ceed SW ( [link] ), amit szombaton vettem át. Szükségét éreztem annak, hogy a garanciát tisztázzam a magyarországi márkaszervízben. Sajnos voltak a szervíz előéletében az intervallumokban pici csúszások. Mielőtt megvettem, láttam ezeket, de úgy gondoltam, talán nem lesz gond. Nos felvilágosítottak, hogy de, így már itthon nem vállalják a maradék két év garanciát. DE az "importőr jóindulatúságán múlhat a dolog". Ezt azért tettem idézőjelbe, mert ezt mondta az a szervizes, akivel beszéltem. Mit gondoltok fussak egy kört náluk, vagy engedjem el a dolgot? Baj nincs, apróságok vannak csak, hálaisten nem műszakilag (meg az ennyi idő alatt úgyse derül ki), hanem pl a kalaptartó roló rakoncátlankodik, a fedélzetin a szervíz figyelmeztetés offline, meg az egyik kulcsnak a háza a kettő közül elég leharcolt, meg pár ilyen apróság van még. Nyilván futott 84 ezret, szóval ezeken annyira nem lepődtem meg, csak jó lett volna ilyeneket gariban intézni, illetve az a két év amit tervezek vele, teljes biztonságban érezni.
Várom az építő jellegű véleményeket ezügyben, meg hogy Ti mit tennétek a helyemben. Esetleg ha más is járt így a fenti apróságokkal kapcsolatban, azt hogyan orvosoltátok amit lehetett házilag? Kulcs oké, azt találtam 4000 ft-ért, csak át kell szerelni.
Köszönöm a megtisztelő válaszokat
[ Szerkesztve ]
I am iRacer
-
-
drsanya
aktív tag
válasz Dare2Live #2810 üzenetére
Csodálatos történet... Én is ezt csinálnám, nem is kérdés.
Én is végigfutottam a garis kört, sajnos nincs rá. Az előző olasz tulaj elég hanyag volt, meg a márkaszervíz is. Nem ragasztották be a szervízkönyvbe a matricát, meg ilyenek. Érdekes, hogy egyébként meg amit kérdeztem tőlük, azt megerősítették. Itthon egy másik márkakereskedő szervízese pedig korrektül elmondta, hogy nagyon szeretne segíteni, de így nem tud, ugyanis a jelenlegi dokumentumok alapján nem vállalható rá itthon a maradék két év gari. Elengedtem a dolgot.
Kisza25: a fentiekből és a te hsz-odból is az szűrhető véleményem szerint (feleségemé szerint is, lévén hogy NAV ügyfélszolgálaton dolgozik), hogy ahány ügyfélszolgálat, annyi féle kiszolgálás és ügyintézői hozzáállás. Első helyről ahol a garit kérdeztem, szinte leszartak és alig várták, hogy elhúzzak, itt meg teljesen korrekten leültettek, és elmagyarázták, hogy miért nem.
És megint más. Próbáltam regisztrálni az autót a myKia oldalon. Szombaton beküldtem a forgalmit, azóta semmi hír. Valakinek van tapasztalata vele? Mikorra várhatom az 1 munkanapon belüli jelentkezést? Ha egy munkanap, akkor maximum tegnap kellett volna kapni valamit... Várjak még, vagy írjak nekik?
[ Szerkesztve ]
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz Dare2Live #2813 üzenetére
Ha szigorúan veszik, nincs azzal semmi baj, tegyenek úgy, és ahogy írtam szépen el is magyarázták, hogy nekem ezért nem jár, elfogadom, mert volt ok-okozati összefüggés.
De a te esetedben nettó szemétkedés esete áll fenn (olyan mint amikor megkérdezed miért, a válasz pedig azért mert csak), és maximálisan egyetértek a tervezett intézkedéseiddel. Engem is felb?szna az ilyen hozzáállás.Sok sikert hozzá!
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Sziasztok,
Mai reggelt szervízben kezdtem, 85 ezressel. Maximálisan elégedetten távoztam, az 5 éves Ceed tökéletes állapotban van, hála a jó istennek. Volt olajcsere, pollenszűrő csere, 5 éves revízió, vásárlás utáni átvizsgálás (mivel olasz volt az autó), korrózió átvizsgálás, diagnosztika, ózonos fertőtlenítés. 82500 Ft-ot fizettem az eredeti 92-es ajánlat helyett.
A vicc, hogy a 18 éves daewoo-m full szervíze is 70 körül volt, amit egy autószerelő barátom csinált mindig, anyagárban, pici munkadíjjal. Ez meg egy fiatal autó, márkaszervízben. Kérésemre átadták a vizsgálati lapot is (ezen meglepődtek, először nem is akarták). Szándékosan nem írok most még céget, nem csinálok reklámot senkinek. Második alkalommal voltam náluk, először a garanciát informálni, most meg szervízelni. Mindkét esetben maximális korrektséggel és odafigyeléssel intézték a dolgaimat. Aki kíváncsi, annak megírom privátban szívesen.
De egy negatívumot azért csak idebökök, nem ők azok, ahol most voltam, ez fontos! A JP-t Fóton nem ajánlom, eléggé arcoskodtak velem, az okát nem tudom, pedig csak érdeklődni mentem. Mellesleg kapásból 25e Ft-al többet mondtak a 85 ezres szervízre anélkül, hogy csak kívülről vetettek volna egy pillantást egyáltalán az autóra.
1 hónapja van nálam az autó, boldog és elégedett Kia tulajdonos vagyok mostmár minden szempontból. Bízom benne, hogy ez így is marad.Ez amolyan élménybeszámoló akart lenni, köszi hogy elolvastad
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Ha magyarországi, és tudod a rendszámát, érdemes a JSZP-n lekérdezni (ügyfélkapu kell hozzá). Igaz, hogy csak 19. jan 01-től van adat, de akkor is. Másik, hogy nem tudom hogy vannak vele a tisztelt fórumtársak, de a vertikális autón is utánanéznék, ha már tudom az alvázszámot (nekem sokat segített). Hogy volt e sérült, ingyen a totálkár oldalán tudod ellenőrizni. Én ezeket a köröket még lefutnám.
[ Szerkesztve ]
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz drsanya #2838 üzenetére
Sziasztok. Ígértem, ha meglesz a márkaszervíz, ahová a Kiát szoktam vinni, a harmadik pozitív csalódás, akkor kiírom ide is, hogy kik voltak azok.
Nos a probléma, ami miatt vinni kellett a Ceed-et annyi volt, hogy a klíma kondenzvize elkezdett szépen megállni a szellőzőrendszerbe, majd onnan szépen befolyt az utas oldali lábtérbe. Nem mellesleg balra kanyarodáskor (pl körforgalom) lehetett is hallani, hogy épp merre folyik. Hívtam a szervízt, majd elmondták, hogy néha előfordul az ilyesmi, ma ugorjak be 10-re, mert csak most van szabad idejük, utána nem lesz júli 15-ig. Előzetesen a munka nagyságától és egy esetleges pollenszűrő cserével a díja a tisztításnak 20000 Ft körül fog alakulni max (igen elmondák, hogy max).
Az autó kész, valami beköltözött a kifolyóba és eldugította azt. Kiszedték, kitakarították, illatosították a szellőzőt és ezért 5525 Ft-ot kértek el. Szerintem vagy én vagyok mázlista, vagy ők nem olyanok, hogy lehúzzák az embert.Mivel velük kapcsolatban ez volt a harmadik pozitív csalódásom (előző kettő a válasz sorszámától feljebb olvasható) részemről megérdemlik a reklámot ide.
Ők a Kia Gablini Gödöllő.Ez megint amolyan élménybeszámoló, köszönöm, ha végigolvastad.
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Nem tudom hogy "vótmá" vagy nem (lusta voltam visszatekerni ) de ez nem sikerült rosszul szerintem. Az új befecskendező kifejezetten tetszik.
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Sziasztok. Az alany egy 2015.11 Ceed SW 1.6 GDI. Kiment az utas oldali H7, kicseréltem de semmi. Gondoltam hátha a GE lámpa a hibás így beugrottam egy benzinkútra és vettem egy másikat. Azzal se semmi. Beszéltem az egyik barátommal aki autószerelő és azt mondja biztosíték lesz nagy valószínűséggel. A kérdésem, hogy melyiket kell kicserélni, a feleségemnek, mert az én kezem be se nagyon fér a biztosítékokhoz. 🤣
Köszönöm ha valaki kisegít.[ Szerkesztve ]
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
-
drsanya
aktív tag
Közben lejárt a szerkesztési idő, ezt találtam a kézikönyvben: [kép]
Létezne, hogy ez halt meg valamelyik? De túl sok dolog kapcsolódik hozzá, pl. a menetfény meg oké.I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Közérdekű információ Ceed SW 1.6 GDI:
120e nagyszervíz és műszaki Gablini Gödöllő csereautóval együtt 147e Ft.
Ja és megint csak le a kalappal a csapat előtt korrektségbőlI am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz vihartigris #4330 üzenetére
Délután leírom majd, mert nincs elérhető közelségben a számla most. Mindenféle csere (olaj, szűrők, stb), kuplung ellenőrzés (én kértem), munkadíjak, anyagdíjak, ilyesmi, meg ugye a műszaki. Az magában volt 35.
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Azért járok ide, mert útba esik munkába menet, így nem kell szabit kivennem. Első blikkre és az ajánlatban is nekem is több volt jósolva, és ez minden alkalommal így van. Plusz ugye itt már azért ismerem a társaságot, jófejek voltak most is, bementem és már tolták is elém a papírokat mielőtt bármit mondtam volna . Csereautónak is lefelezték a napidíját. Minden szervízt meg lehet próbálni, nekem pillanatnyilag ők beváltak, nem kukacoskodnak velem sosem, a hülye kérdéseimet is megválaszolják röhögés nélkül . Viszont továbbra is keresek valakit, aki megendoszkópozná a motoromat, mert tartok a kokszosodástól én is, és ugyan nincsenek utaló jelek rá (még), de azért jó lenne tudni mi újság.
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz vihartigris #4330 üzenetére
Sikerült végre elővennem a számlát. A következőkből állt össze a végösszeg:
Környezetvédelmi mérés, olajcsere szűrővel együtt, levegő szűrő, pollenszűrő, fék olaj, kuplung ellenőrzés és állítás (ez egyébként nem volt felszámolva, de biztosan állítottak rajta mert érzem), rozsdásodás vizsgálat, vizsgára felkészítés, fék mérés, csere autó, műszaki vizsga.I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Én használok Fuelio-t tankolás követésre és fogyasztás számításra, egálban van a kettő nagyjából 15-16 hónapra visszamenőleges naprakész eredményekkel. Ceed 1.6 GDI, 6,8L.
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz fonok87 #5757 üzenetére
Nekem se ártana megnézetni (148e, holnap meg indulunk vele Horvátokhoz), de én javarészt pályázok, azért is ennyi.10e-ként szigorúan olajcsere (Motul kimondottan ehhez a motorhoz készült olajat kapott most, és ezt kevésbé csipegeti), most akarok átállni 7500-as csereperiódusra, mert a tervezetthez képest maradnia kell a kocsinak, úgyhogy vigyázni kell rá (na nem mintha amúgy nem vigyáznék rá).
Ha megvígasztal, szerintem nem irreális a fogyasztásod, mert van közelemben olyan, akinek ix35 van ugyanezzel a motorral és 11-12-t eszik, mert 1. böszme nagy autó, 2 önmagában is 1900 kg, 3. szerintem is légellenállás is bejátszik, 4. csak városban használja jellemzően 5km-eket megy vele, ami meg fogja ölni ezt a motort.
[ Szerkesztve ]
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz Mr.Hardver70 #6061 üzenetére
Sógoromnak volt ix35 1.6 GDI, de oda az kevés lesz, majd 2 tonna az autó, sokat fogyasztott neki. Kasztniról nem tudok nyilatkozni.
Maga az 1.6 GDI (nekem is az van) kokszosodik, erre figyelni kell. Szervíz időben, ne 30, hanem legkésőbb 10e-ként, az én motoromban már 157e km van, így igyekszem 7500-nál cserél(tet)ni, az olaj minőségére figyelj. Nekem a Motul vált be, konkrétan EZ.
Ebből is elcsipeget, de lényegesen kevesebbet, mint a márkaszervízben adottal.I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz fonok87 #6067 üzenetére
Közben utánaolvastam én is. Mivel én 7500-10000 között cserélem, és csak pályázok az autóval, szerintem semmi baja nem lesz ettől a Motultól, és mint fentebb írtam, ebből lényegesen kevesebbet csipeget, mint a gyáriból. Lehet beszélek akkor sógorommal, hogy inkább akkor próbáljuk ki ezt a Helix Ultrát, nem tudom az mennyibe kerül, de az árával nem igazán szoktam foglalkozni az olajnak, ami kell az kell.
Egyébként én is mostanában készülök diózni.I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
Hülye kérdés, és amúgy nem csak neked, hanem mindenkinek szól. Önthetek utána úgy is, hogy nem tudom milyen fagyálló van amúgy az autóban? Feltételezem, hogy gyári, nincs infóm cseréről, mert nekem is az L fölött van egy picivel, és nyugodtabb lennék, ha több lenne benne. 1.6 GDI JD Ceed SW.
I am iRacer
-
drsanya
aktív tag
válasz Robi_73 #6405 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, neked is Dare2Live. Akkor nemigen szórakozom, sógorom tartja karban a kocsit, következő olajcserekor megy a hűtőfolyadék is, 164e-nél járok. Amikor megvettem és márkaszervízben átnézettem, akkor -52 fokot mértek, egyébként pedig rózsaszín. Csak a 3 év alatt, amióta megvan, akkor sem volt full állásban a kiegyenlítőtartály. Nem hiszem, hogy elfolyt, és most sincs gond, inkább engem zavar, hogy közel van az L szinthez.
I am iRacer
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...