Új hozzászólás Aktív témák

  • Akula

    őstag

    válasz AthlonXP #796 üzenetére

    Ez a nagy szórás azért van, mert mindenki okos és ért hozzá.
    A mai modern motorok nagyon precízek, nem kell lecserélni idő előtt -> ha ha ha. Majd egyszer menj el az AVL-hez, ahogy tesztelik és fejlesztik a belsőégésű motorokat és rájössz...
    A Suzuki nem véletlenül írja ki a "bejáratós olajcserét". Egyébként régen a többi márka is előírta. Nincs olyan, hogy precíz motor, mert a gyárban az EoL teszt az egy nagyon rövid ideig tart és a fő funkciókat ellenőrzik, meg egy akusztikus tesztet végeznek rajta és ezt regisztrálják. De nem Bugattit vettél, úgyhogy a bejáratást te csinálod a közúton. 3000km-nél le kell cserélni a gyári olajat. A motor ekkor tulajdonképpen "kiég". Beállnak a nagy hűmérsékletű illesztések, tomítések és még sokminden. Én a Rio-nál simán lecseréltettem. Szervizes gyerek csak nézett, hogy ilyen sok pénzem van? Kérdeztem tőle, hogy ő mennyire gyakran cserélgeti a kocsiját. Azt mondta, hogy fél évente, ha jön valami olyan amit ki tud pofozni, akkor megveszi olcsón. Na, én tíz évig ezzel járnék, úgyhogy tolja be alá a teknőt. Filléres tétel.
    Gyári speciális olaj: ez is félreértés. A gyár előírja, hogy milyen kenőanyag kell és ezt folyamatosan felülvizsgálják, tesztelik az új lehetőségeket. Amikor megveszed a kocsit, a márka legfrissebb sorozatgyártású know-how-ját vásárolod meg. Hogy miért jobb a gyári, mint a szervízben kapható? Mert a gyártó nem tudja garantálni, hogy az olajcserénél tényleg azt az olajat kapod meg amit ők előírnak. Majd egyszer menj be hátulra a szervízbe és nézd meg milyen felirat van a hordókon. Semmilyen! Vagyis te soha nem tudhatod, hogy mit veszel a pénzedért. És ide tartozik az ún. olajhamisítási biznisz is ami sokmilliárdos üzlet. Szóval vidd jó nevű, régen piacon lévő márkaszervízhez, ahol nem is fordul meg a fejükben, hogy kockáztassanak. Ők elő tudják venni a műbizonylatot és a beszerzési útvonal is ismert. Nem akarok cégeket felsorolni, de volt olyan szervíz, ahol megkérdeztem, hogy mit öntenek bele és a munkafelvevő elővette a szervizfüzetet, kilapozta és mutatta az ujjával, hogy Shell Helix Ultra van ide írva. A valóságban Total Quartz-ot öntöttek bele. Fogalma sem volt. Szóval nem különlegesebb a gyári motorolaj, mint az eredeti boltban kapható, csak meg kell bizonyosodnod róla, hogy eredeti. A noname tesco-ban kapható cuccok meg gondolom, eszedbe sem jutott.
    Csereperiódus: a VW "fejlesztette" a Castrol-lal, mint gyári OEM beszállítóval az ún. Edge sorozatot ami két éves csereperiódust tesz lehetővé. Ez azért jó, mert így négy évente gyakorlatilag új autót kell venni, ami ugyebár pörgeti az autóipar bizniszt. Nekem a Tiguan-nál évente cserélték kb. 12000 km-enként, hiába szerepelt rajta, hogy 30000-t bírna menni. Kamu.
    De ha már lecseréled, akkor a szűrőt is. Filléres tétel. :R

    Szerk: még annyi eszembe jutott, hogy a bejáratásnál nem szabad értelmetlenül követni a használati útmutatót. Azt írják, hogy kerülni kell a magas fordulatszámot. Ezt a kedves user úgy értelmezi sok esetben, hogy már felkapcsol 1200-nál, hogy kímélje a motort. Na itt a gond! A magas fordulatszám bejáratási időszakban 5000-nél kezdődik. Azt kell kerülni. Az alacsony fordulat és nagy gázadás hamarabb öli meg a motort, mint az üveghangon pörgetés. A legjobb, ha a teljes fordulaszám tartományt bejárja a motor a bejáratás alatt és váltakozva. Ezért nem jó pl. az autópálya a bejáratásra, ahol beállítod a tempomatot 120km/h-ra és levezetsz horvátországba. Sokkal jobb a pesi közlekedés, ahol van dinamika és a sebességet is váltogatni kell (már ha nem automata).

    [ Szerkesztve ]

    "Akula Sub, ready for the deep!"

Új hozzászólás Aktív témák